Kannattaa kokeilla. On muuten monttuinen tie tuossa vauhdissa. Se lähtee possu helposti lapasesta jos ei ole rattimies puikoissa.poikani kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 2:12 pm Tuo nopeus 173 km/h ei tuolla tiellä noin hyvällä autolla ole vielä paljon mitään. Nopeusrajoitus on säädetty noin alas pelkästään liikennemäärien vuoksi, eikä tuohon aikaan siellä juuri liikennettä ole. Suomessa ei tietenkään voi kuvitellakaan, että nopeusrajoitus voisi olla muuttuva, sillä sehän sujuvoittaisi autoilua.
Suurin syyllinen taitaa olla tuo poliisien arvelema humalatila, ellei sitten kuljettaja ole poliisit karistettuaan kiihdyttänyt vielä roimasti. 986-Boxsterin huiput ovat mallista/vuodesta riippuen 250 molemmin puolin.
Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
- Per Erik Hasselblad
- Nikke Knakkertton
- Viestit: 199
- Liittynyt: Ma Touko 21, 2018 5:18 pm
Re: Onnettomuus Kehä III:lla – yksi auto ilmiliekeissä
-
- Hetty Wainthropp
- Viestit: 486
- Liittynyt: Ke Elo 01, 2018 12:10 am
Re: Onnettomuus Kehä III:lla – yksi auto ilmiliekeissä
No kyllä kehäkolmosella voi Porschella ajaa selvänä 250 lasissa jos se on tyhjä muista autoista. Toki se on laitonta. F1:llä vielä kovempaa. 173kmh ei ole root cause tässä tapauksessa, vaan todennäköinen kaatokänni tai huumeiden vaikutuksen alaisena autoilu.
- poikani
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
- Viestit: 9987
- Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
- Paikkakunta: ?? ???????
Re: Onnettomuus Kehä III:lla – yksi auto ilmiliekeissä
Olen nuorena ja kuolemattomana ajanut Helsingin seudulla sellaisia ylinopeuksia, että monesta tempauksesta olisi uutiskynnys ylittynyt. Siksi tiedänkin, että ei tuo poliisin mittaama nopeus mikään erityisen hurja ole tuossa kohdin. Omat ajoni ajoin selvin päin. Onnettomuuksia nolla.Per Erik Hasselblad kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 2:29 pmKannattaa kokeilla. On muuten monttuinen tie tuossa vauhdissa. Se lähtee possu helposti lapasesta jos ei ole rattimies puikoissa.poikani kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 2:12 pm Tuo nopeus 173 km/h ei tuolla tiellä noin hyvällä autolla ole vielä paljon mitään. Nopeusrajoitus on säädetty noin alas pelkästään liikennemäärien vuoksi, eikä tuohon aikaan siellä juuri liikennettä ole. Suomessa ei tietenkään voi kuvitellakaan, että nopeusrajoitus voisi olla muuttuva, sillä sehän sujuvoittaisi autoilua.
Suurin syyllinen taitaa olla tuo poliisien arvelema humalatila, ellei sitten kuljettaja ole poliisit karistettuaan kiihdyttänyt vielä roimasti. 986-Boxsterin huiput ovat mallista/vuodesta riippuen 250 molemmin puolin.
????? ?? ??????.
Re: Onnettomuus Kehä III:lla – yksi auto ilmiliekeissä
Saksan autobahneilla ei ole ollut nopeusrajoituksia, mutta siellä on hyväkuntoiset tiet ja ajokaistoja samaan suuntaan on useampi kuin kaksi.
Suomen tiet ovat monttua ja railoa täynnä syvine ajourineen, kaistoja samaan suuntaan tyypillisesti korkeintaan kaksi ja tämä koskee myös kehä3:sta.
Lisäksi hyvä kuski ei ole se joka omasta mielestään ei tee koskaan virheitä. Pitää kyetä myös väistämään toisten virheet. Jos yhdellä autoilijalla on nopeutta tuplat verrattuna muuhun liikenteeseen, niin riskit yksinkertaisesti nousevat liian suuriksi. Omat ajotaitonsa yliarvioiva EI ole hyvä kuski, vaan juurikin potentiaalinen Darwin-palkinnon saaja.
Ralliakin ajetaan suljetuilla tieosuuksilla joissa muut mahdolliset liikkujat ajavat myös rallia. Yleiset tiet eivät ole autojen suorituskyvyn tai omien ajotaitojen rajojen testaukseen.
Suomen tiet ovat monttua ja railoa täynnä syvine ajourineen, kaistoja samaan suuntaan tyypillisesti korkeintaan kaksi ja tämä koskee myös kehä3:sta.
Lisäksi hyvä kuski ei ole se joka omasta mielestään ei tee koskaan virheitä. Pitää kyetä myös väistämään toisten virheet. Jos yhdellä autoilijalla on nopeutta tuplat verrattuna muuhun liikenteeseen, niin riskit yksinkertaisesti nousevat liian suuriksi. Omat ajotaitonsa yliarvioiva EI ole hyvä kuski, vaan juurikin potentiaalinen Darwin-palkinnon saaja.
Ralliakin ajetaan suljetuilla tieosuuksilla joissa muut mahdolliset liikkujat ajavat myös rallia. Yleiset tiet eivät ole autojen suorituskyvyn tai omien ajotaitojen rajojen testaukseen.
Re: Onnettomuus Kehä III:lla – yksi auto ilmiliekeissä
En tiedä kuinka pitkä aika on tuosta nuoruudesta ja kuolemattomuudesta? Mutta jos on enemmän kuin 1 vuosi (saati pidempään), niin voin kertoa, että tiet pk-seudulla ovat sysipaskassa kunnossa. Varsinkin tänä keväänä. Hirveät urat, ja asfaltista puuttuu sieltä täältä palasia. Tosin tuossahan on voinut ollakin ideana ajaa niin lujaa, että kiitää rikkojen yli.poikani kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 2:50 pmOlen nuorena ja kuolemattomana ajanut Helsingin seudulla sellaisia ylinopeuksia, että monesta tempauksesta olisi uutiskynnys ylittynyt. Siksi tiedänkin, että ei tuo poliisin mittaama nopeus mikään erityisen hurja ole tuossa kohdin. Omat ajoni ajoin selvin päin. Onnettomuuksia nolla.Per Erik Hasselblad kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 2:29 pmKannattaa kokeilla. On muuten monttuinen tie tuossa vauhdissa. Se lähtee possu helposti lapasesta jos ei ole rattimies puikoissa.poikani kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 2:12 pm Tuo nopeus 173 km/h ei tuolla tiellä noin hyvällä autolla ole vielä paljon mitään. Nopeusrajoitus on säädetty noin alas pelkästään liikennemäärien vuoksi, eikä tuohon aikaan siellä juuri liikennettä ole. Suomessa ei tietenkään voi kuvitellakaan, että nopeusrajoitus voisi olla muuttuva, sillä sehän sujuvoittaisi autoilua.
Suurin syyllinen taitaa olla tuo poliisien arvelema humalatila, ellei sitten kuljettaja ole poliisit karistettuaan kiihdyttänyt vielä roimasti. 986-Boxsterin huiput ovat mallista/vuodesta riippuen 250 molemmin puolin.
Re: Onnettomuus Kehä III:lla – yksi auto ilmiliekeissä
Piirtojälki alkaa välittömästi sillan liitoksen jälkeen vasemmalta kaistalta, auto kääntynyt keula tulosuuntaan ja osunut kuskin ovi edellä betoniseinään/possuun. Veikkaan että molemmilta on tuossa jo henki lähtenyt, on ollu aika monta geetä. Ja siitä toisella puolelle kaiteeseen ja uusi pyörähdys ja taas saman puolen kaiteeseen.
Re: Onnettomuus Kehä III:lla – yksi auto ilmiliekeissä
Palaminenhan vaatii jotta bensaa vuotaa esim todella kuumille pakosarjoille tai sähköt vetänyt oikariin mistä kipinä, Tyhjähkö tankki taas ( koska kaasut , voi Räjähtää , kuin Jenkki elokuvissa aina) kamala tapaus kyllä .Hermione kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 10:33 am Valokuvista olisin arvellut kyseessä olleen akkupalon, mutta eipä sitten ilmeisesti olekaan. Tosiaan bensan roiskuminen pakosarjan päälle on täysin mahdollinen auton syttymissyy.
Kaikesta päätellen tässä on Darwinin laki käynyt toteen, valitettavaa että se vei myös matkustajan.
-
- Ainesta Watsoniksi
- Viestit: 4632
- Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm
Re: Onnettomuus Kehä III:lla – yksi auto ilmiliekeissä
Paremmassa kunnossa ne tiet ovat kehällä kuin muualla Suomessa. Ja muuallakin Suomessa mies ajaa välillä hurjia nopeuksia moottoritiellä ja on monta kertaa korttinsa menettänyt. Hävettää välillä sen puolesta, kun kaahaileeBeetu kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 3:22 pm En tiedä kuinka pitkä aika on tuosta nuoruudesta ja kuolemattomuudesta? Mutta jos on enemmän kuin 1 vuosi (saati pidempään), niin voin kertoa, että tiet pk-seudulla ovat sysipaskassa kunnossa. Varsinkin tänä keväänä. Hirveät urat, ja asfaltista puuttuu sieltä täältä palasia. Tosin tuossahan on voinut ollakin ideana ajaa niin lujaa, että kiitää rikkojen yli.
Eiköhän tuossa ole humalatila onnettomuuden syynä, tuollaiset autot on tehty kulkemaan eikä noihin juuri kellään ole varaa.
Re: Onnettomuus Kehä III:lla – yksi auto ilmiliekeissä
On se outoa että tuulitakkikansalla on varaa pistää 40k€ uuteen Corollaan, mutta kymppitonnin Porschen paska nähdään jonain ökyautona, johon juuri kellään ei ole varaa.Likeavirgin kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 4:48 pmEiköhän tuossa ole humalatila onnettomuuden syynä, tuollaiset autot on tehty kulkemaan eikä noihin juuri kellään ole varaa.Beetu kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 3:22 pm En tiedä kuinka pitkä aika on tuosta nuoruudesta ja kuolemattomuudesta? Mutta jos on enemmän kuin 1 vuosi (saati pidempään), niin voin kertoa, että tiet pk-seudulla ovat sysipaskassa kunnossa. Varsinkin tänä keväänä. Hirveät urat, ja asfaltista puuttuu sieltä täältä palasia. Tosin tuossahan on voinut ollakin ideana ajaa niin lujaa, että kiitää rikkojen yli.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.
-
- Ainesta Watsoniksi
- Viestit: 4632
- Liittynyt: Su Huhti 19, 2020 8:18 pm
-
- Alibin satunnaislukija
- Viestit: 54
- Liittynyt: To Tammi 02, 2020 8:41 pm
Re: Onnettomuus Kehä III:lla – yksi auto ilmiliekeissä
Mutta onnetomuusauto ei tainnut olla tuollainen 911 vaan näyttäisi enemmänkin Boxsterilta:
https://www.nettiauto.com/porsche/boxster/12856509
Aivokas Vain
Re: Onnettomuus Kehä III:lla – yksi auto ilmiliekeissä
Esim tuo Henryn 911 Capriolet kärryn arvo on ~ 35k€ ja uutisen Boxster 986 riippuen koneesta, varustelusta , kunnosta , iästä ,viosta ja huolloista ~ 8000- 18k€ . Näissä kuitenkin aina ( kuin muissakin ' harraste/kesä-autoissa) niin huollot maksaa ja aina Pitäisi olla useampi Tuhat € hanskalokerossa jos/kun tarvitsee korjata tai uutta esim ABS -boxi tms .
-
- Jack Bauer
- Viestit: 969
- Liittynyt: Ti Marras 25, 2014 5:53 pm
Re: Onnettomuus Kehä III:lla – yksi auto ilmiliekeissä
Kuten jo mainittu niin ei-faceliftattu 996 korimallinen 911 jakaa saman keulan Boxterin kanssa joten sen perusteella voisi olla kumpi vaan. "Takaluukku" kuitenkin paljastaa, että kyseessä on Boxter.
Tuolla autolla noin 170km/h nopeus ole käytännössä mikään ongelma tuossa kohtaa jos tekniikka ja renkaat vaan ovat kunnossa. Toisaalta tuo 170 oli kohtaamisnopeus poliisin kanssa silloin kun auto oli ajamassa ITÄÄN päin. Törmätessään auto ajoi länteen päin joten kuski on poliisia säikähtäessään heittänyt ympäri ja ajanut luultavasti paljon kovempaa karkuun. Tuossa on vielä Tuupakan jälkeen (juuri ennen törmäyspaikkaa) aika pitkä alamäki jossa nopeutta kelaa helposti. Jäljistä päättelisin, että yksinkertaisesti pito on loppunut ja keskimoottorinen auto on silloin aika anteeksiantamaton varsinkin jos nopeus on alkanut kakkosella kuten uskoisin.
Alkoholi ei ole ollut hyvä valinta tuona iltana.
Tuolla autolla noin 170km/h nopeus ole käytännössä mikään ongelma tuossa kohtaa jos tekniikka ja renkaat vaan ovat kunnossa. Toisaalta tuo 170 oli kohtaamisnopeus poliisin kanssa silloin kun auto oli ajamassa ITÄÄN päin. Törmätessään auto ajoi länteen päin joten kuski on poliisia säikähtäessään heittänyt ympäri ja ajanut luultavasti paljon kovempaa karkuun. Tuossa on vielä Tuupakan jälkeen (juuri ennen törmäyspaikkaa) aika pitkä alamäki jossa nopeutta kelaa helposti. Jäljistä päättelisin, että yksinkertaisesti pito on loppunut ja keskimoottorinen auto on silloin aika anteeksiantamaton varsinkin jos nopeus on alkanut kakkosella kuten uskoisin.
Alkoholi ei ole ollut hyvä valinta tuona iltana.
- poikani
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
- Viestit: 9987
- Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 8:50 pm
- Paikkakunta: ?? ???????
Re: Onnettomuus Kehä III:lla – yksi auto ilmiliekeissä
En halua kertoa tarkkaan, mutta nämä ajat olivat kuitenkin selvästi ennen Minfoon rekisteröitymistäni.Beetu kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 3:22 pmEn tiedä kuinka pitkä aika on tuosta nuoruudesta ja kuolemattomuudesta? Mutta jos on enemmän kuin 1 vuosi (saati pidempään), niin voin kertoa, että tiet pk-seudulla ovat sysipaskassa kunnossa. Varsinkin tänä keväänä. Hirveät urat, ja asfaltista puuttuu sieltä täältä palasia. Tosin tuossahan on voinut ollakin ideana ajaa niin lujaa, että kiitää rikkojen yli.poikani kirjoitti: ↑Ma Touko 16, 2022 2:50 pm Olen nuorena ja kuolemattomana ajanut Helsingin seudulla sellaisia ylinopeuksia, että monesta tempauksesta olisi uutiskynnys ylittynyt. Siksi tiedänkin, että ei tuo poliisin mittaama nopeus mikään erityisen hurja ole tuossa kohdin. Omat ajoni ajoin selvin päin. Onnettomuuksia nolla.
????? ?? ??????.
Re: Onnettomuus Kehä III:lla Vantaalla – kaksi kuoli ulosajossa, auto paloi
Irti lähtenyt pito ja 4 raitaa tiessä ja liukunut kovan osuman meluaidan reunaan. Täyttä betonia ja ollu varmasti kova osuma. Tästä vielä liukunu 100-150 metriä missä palon jäljet.
Normikaistalla ei ainakaa ollu isoja uria tai pomppuja.
Normikaistalla ei ainakaa ollu isoja uria tai pomppuja.