Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9250
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Vuonna 2006 kuulusteltiin Lucian päivänä Jukan ja Annelin sukulaisia (Lähteinä "Ulvilan surma - miksi Anneli Auer on syytön" -kirja ja julkinen esitutkintapöytäkirja):
13.12.2006: Jukan nuorempaa siskoa Päiviä kuulustellaan. Hän toteaa mm. seuraavaa: ”Minulla on tieto siitä, että Jukkaa on jotenkin uhkailtu, mutta en tiedä mieltä taholta uhka on tullut. Pirjo ja Jormakin ovat tästä asiasta tietoisia. Joskus Jukan ollessa laivalla joku oli tarttunut Jukkaa käsistä kiinni ja tämä henkilö oli sanonut, että hän tappaa Jukan. Jukka myös itse puhui jotakin, että taas häntä on uhkailtu. Minulla on se käsitys, että Jukkaa ovat uhkailleet sekä Outokummun irtisanotut henkilöt että tuntemattomat henkilöt. Uhkailujen syytä tuntemattomien taholta en osaa sanoa, mutta irtisanotuilla kai oli syynsä irtisanomisen vuoksi.”

13.12.2006: Päivin avopuolisoa kuulustellaan. Häneltä tiedustellaan mm. Jukan saamista uhkailuista, mihin hän toteaa seuraavaa: ”Minulle Jukka ei maininnut koskaan mitään tuollaista. Päivi muisti kyllä jotakin sellaista, että Jukka olisi kertonut jotakin Jukkaan kohdistuneista uhkailuista, jotka tapahtuivat jo muutama vuosi sitten. Jukka halusi kyllä perheensä kanssa muuttaa pois Porista takaisin Turkuun, koska kaikki heidän ystävänsä ja sukunsa asuvat tällä suunnalla. Jukka kertoi joskus, että hän voisi perheensä kanssa muuttaa johonkin lämpimään maahan ja sitten siellä Jukka voisi tehdä etätyönä tietokoneensa kanssa töitä. Jukka mainitsi tuollaisena maana esim. Espanjan. Käsitykseni mukaan Jukan perhe oli laittanut rahaa säästöön juuri sen vuoksi, että he muuttaisivat ulkomaille. Jukan vaimo piti jotakin nettisivuja ja kyllä niiden hoito olisi myös onnistunut ulkomailta käsin. Ulkomaille muuttamisen haave ei ollut pelkästään Jukan vaan se oli koko perheen haave.”

13.12.2006: Jukan nuorempaa siskoa Pirjoa kuulustellaan. Hän kertoo, että keväällä 2006 joku oli käynyt Jukan rinnuksiin kaupassa ja uhannut tappaa. Lisäksi Jukka oli kertonut hänelle, että on raskasta, kun täytyy irtisanoa pariskuntiakin. Pirjo ajattelee, että surmaaja on joku Luvatalta erotettu. Jukasta ja Annelista hän toteaa: ”Mielestäni heillä meni hyvin. He ottivat aina huomioon toisensa eli he kuuntelivat toisiaan ja tekivät kompromisseja. Käydessämme kylässä heillä oli rauhallista.”

13.12.2006: Pirjon miestä Seppoa kuulustellaan. Kertoo käyneensä Tähtisentiellä heti 1.12.2006 yhdessä poliisien kanssa hakemassa Annelin lasten tavaroita. Toteaa vaimonsa kautta saaneensa tiedon Jukkaan kohdistuneesta uhkailusta. Lisäksi mainitsee myös Jukan itsensä kertoneen hänelle uhkailuista ja tappamisella uhkaamisesta. Arvelee uhkailujen liittyneen Jukan työhön. Seppo kertoo Jukan ja Annelin yhteiselosta seuraavaa: ”Minun mielestäni heidän liittonsa oli hyvä ainakin minun kannaltani katsoen. He elivät perhe-elämää ja he halusivat lapsia ja lapsia he myös saivat. Minun käsittääkseni heidän liitossaan ei ollut mitään normaalista poikkeavaa. Jukka pyrki rauhoittamaan viikonloput siten, että hän olisi ollut perheensä kanssa."

13.12.2006: Myös Jukan kolmatta siskoa Birgittaa kuulustellaan. Hän on käynyt Ulvilassa vain kerran, vuonna 2003, mutta ollut Jukkaan usein puhelimitse yhteyksissä. Annelia hän ei mainitse käytännössä kertaakaan. Jukka on lainannut monille rahaa, hän kertoo. Lisäksi
”Jukka valitti joka ainoassa puhelussa, että hänellä oli paha mieli irtisanomisista”. ”Olen kostoteorian kannalla, joko Jukka ei ole antanut rahaa tai sitten se on joku irtisanotuista.”

13.12.2006: Jukan veljeä Jormaa kuulustellaan. Hän epäilee, että murhan takana on ”joku huumehörhö”.

Mielestäni kuulusteltavilta kysyttiin muutamia erikoisia kysymyksiä, kuten:
  • Mitä teräaseita eli veitsiä/puukkoja teiltä löytyy kotoa?
  • Onko teillä kotona fileointi- tai fileerausveistä?

Lunta on tuprutellut riittävästi ja yhdet lipatkin on jo tullut heitettyä. Onneksi oli pehmeää kaatua parikymmensenttiseen hankeen.

:star::star::star::star::star::star::star::star::star::star::star::star::star::star::star::star::star::star::star::star::star:
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9250
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Jatketaan jouluista matkaa vuonna 2006 Annelin kertomana:
Sain myöhemmin poliisilta kirjanpitokansioni ja Jukan ikivanhan kannettavan tietokoneen, jossa oli taulukkolaskentaohjelma. Näin pääsin tekemään arvonlisäverolaskelmani. Kaikenlaista muutakin tehtävää ja muistettavaa tuntui olevan uudessa tilanteessa. Tein olohuoneen seinälle paikan tarralappujen kiinnittämistä varten, etten unohtaisi mitään tärkeää. Uusin sitä melkein päivittäin sitä mukaa, kun asiat etenivät. Kaikki tuntui edistyvän hitaasti ja raskaasti.

Jukan nuorin sisko Birgitta oli luvannut järjestää hautajaiset, ja olin hänelle siitä kiitollinen. Minua jo pelkkä ajatus hautajaisiin osallistumisesta stressasi niin paljon, etten tiedä, miten olisin selvinnyt ilman hänen apuaan. Minun piti valita värssy hautajaisilmoituksiin ja tuhkauurna, muuten hän hoiti suurin piirtein kaiken. Mikään hänen ehdottamansa värssy ei kuitenkaan tuntunut sopivalta, joten kirjoitin hautajaisilmoitukseen oman tekstin: "Maailman paras isä, maailman paras aviomies, meillä on hirveän ikävä sinua."

Pirjo oli hankkinut hautajaisasut kolmelle vanhimmalle lapselleni. Nuorimmaiselleni ja itselleni olin suunnitellut hakevani vaatteita Tähtisentieltä. Poliisi oli saanut valmiiksi tutkimukset asunnossamme ja luovuttanut minulle avaimen, mutta koska sinne oli pitkä matka ja pelkäsi mennä sinne yksin, kysyin voisiko joku lastenhoitajista tulla mukaan. Kävimme Tähtisentiellä perjantaina 14.12.2006 - kaksi viikkoa murhan jälkeen. Vaatteet löytyivät helposti, mutta jostain kumman syystä en löytänyt etsimääni pottaa vessasta enkä pesuhuoneesta. Mietin, oliko poliisi kenties tarvinnut sitäkin johonkin. Keittiössä ajattelin, että voisin saman tien tyhjentää jääkaapin ja pakastimen. Emme pystyisi muuttamaan takaisin murhasta muistuttavaan taloon, joten oli turha pitää virtaa päällä jääkaapissa tyhjässä asunnossa. Tavaraa oli vain vähän, ja tarjosin pakasteita lastenhoitajalle vietäväksi lastentaloon, mutta hän otti vain jäätelöpuikkopaketin. Ankeusasunnossa oli minikokoinen pakastelokero, joten jouduin heittämään suurimman osan tavarasta roskiin.
:icecream::icecream::icecream::icecream::icecream::icecream::icecream::icecream::icecream::icecream::icecream::icecream::icecream::icecream::icecream::icecream:
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9250
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joulukiireiden keskellä vuonna 2006 poliisi ahkeroi Tähtisentiellä ja Turussa vietettiin murhatun Jukka S. Lahden hautajaisia (Lähde: Ulvilan surma - miksi Anneli Auer on syytön):
15.12.2006: Aueria jututetaan Tähtisentiellä, missä hän kertoo tapahtumista paikan päällä. Poliisi tekee tapahtumista myös
rekonstruktiokuvia. Jukan hautajaiset pidetään samana päivänä Turussa. Hautajaisissa Jukan velipuoli ja tämän vaimo näkevät
oudon hiipparin, josta myöhemmin kertovat poliisille.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10861
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Pieni liekki kirjoitti: To Joulu 15, 2022 8:50 am Joulukiireiden keskellä vuonna 2006 poliisi ahkeroi Tähtisentiellä ja Turussa vietettiin murhatun Jukka S. Lahden hautajaisia (Lähde: Ulvilan surma - miksi Anneli Auer on syytön):
15.12.2006: Aueria jututetaan Tähtisentiellä, missä hän kertoo tapahtumista paikan päällä. Poliisi tekee tapahtumista myös
rekonstruktiokuvia. Jukan hautajaiset pidetään samana päivänä Turussa. Hautajaisissa Jukan velipuoli ja tämän vaimo näkevät
oudon hiipparin, josta myöhemmin kertovat poliisille.
Ne "huppumiehen" arkulleastumiskuvat ovat käsittääkseni tältä päivältä. Auer kävi hakemassa talolta vaatteita hautajaisiin, ja poliisit olivat paikalla (taisi olla Joutsenlahtikin) ja kyselivät häneltä yksityiskohtia. Olisikohan tämä ollut se vierailu, kun Joutsenlahti oli huomannut rikospaikkakuvista, että tutkijat olivat pudottaneet ne housut arkulta ja tajusi, että niissä voisi olla "puuttuva" kengänjälki, mikä sitten löytyikin. Paikalla oli siis vieläkin "veret seinillä" tuolloin. Auer kertoi kirjassaan, ettei uskaltanut katsoa takkahuoneeseen.

Tämä hautajaisissa ollut "hiippari" jätti ainakin Jukan velipuoleen ja tämän vaimoon muistijäljen, sillä he kertoivat tästä vielä myöhemmissäkin kuulusteluissa, jo silloin kun Annelia epäiltiin. Melkein kaikki muut haastatellut kun vähän käänsivät kelkkaansa ulkopuolisten raportoinnissa näissä myöhemmissä kuulusteluissa.
Ko. isokokoinen, lenkkarit jalassa ollut mies oli siis ollut jopa kappelissa sisällä, ja loikannut jostain hautausmaan kiviaidan yli ja juossut karkuun :roll:

Jukan hautajaisista ei oltu ilmoitettu kellekään ja mies oli siis ihan ulkopuolinen, ja tuijotellut ihmisiä jossain parkkipaikalla, jos nyt oikein muistan.

Naamakin oli kuulemma samanlainen kuin Annelin kuvauksessa=)

Vaikka juoksu ja lenkkarit sun muut yksityiskohdat onkin aika "jänniä", niin jotenkin vaikea kuvitella, että esim AV olisi jonnekin Turkuun tiennyt ja halunnut tulla pällistelemään. Tämän kutsumattoman hautajaisvieraan henkilöllisyys ei kuitenkaan siis koskaan selvinnyt.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
sörsse
Rico Tubbs
Viestit: 1268
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2017 1:30 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri

Viesti Kirjoittaja sörsse »

Tää on kyllä omituinen juttu, jo pelkästään näiden huppumiestenkin vuoksi, kun niitä tässä riittää ja kaikki häviävät kadoksiin, kuka minnekin! Kukaan ei ole nähnyt heitä varsinaisessa toiminnassa, vaikka jäljistä kuitenkin voidaan päätellä, että riehuttu on ja oikein vielä tosissaan. Epämääräisiä välähdyksiä selästä, kun gasellimaisen sirosti loikannut pienestä ikkunasta ulos.
Joosua
Adrian Monk
Viestit: 2991
Liittynyt: Pe Helmi 15, 2019 11:35 pm

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri

Viesti Kirjoittaja Joosua »

sörsse kirjoitti: To Joulu 15, 2022 3:41 pm Tää on kyllä omituinen juttu, jo pelkästään näiden huppumiestenkin vuoksi, kun niitä tässä riittää ja kaikki häviävät kadoksiin, kuka minnekin! Kukaan ei ole nähnyt heitä varsinaisessa toiminnassa, vaikka jäljistä kuitenkin voidaan päätellä, että riehuttu on ja oikein vielä tosissaan. Epämääräisiä välähdyksiä selästä, kun gasellimaisen sirosti loikannut pienestä ikkunasta ulos.
Ja todella ehtivä mies on Lähtikin ollut. Töissä on antanut kenkää ihmisille, vaikkei se edes sosiaalipsykologin ja henkilöstön kehittämispäällikön tehtäviin kuulu. Samalla on vittuillut pois potkimilleen. Töissä vikitellyt muiden muijia ja riidellyt vaikka kuinka monen kanssa. Kaupungilla haastanut riitaa pysäköintipaikoista. Tehnyt mittavaa insestitutkimusta. Naapuruston kanssa riidellyt niin että useampikin on häntä uhkaillut. Ehtinyt olla mitä parhain aviomies ja perheenisä. Ja vielä ehtinyt hoitaa työnsä.
Siis todella kova jätkä on ollut kyseessä. Ja varsinkin huomioon ottaen sen että listani hänen aikaansaannoksistaan ei varmasti ole lähellekään täydellinen. Joitain hommia puuttuu varmasti. Siis todellinen multitaskaaja. Suuri harmi että tällainen superihminen kuoli.
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9250
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

^^^
Annetaan Annelin täydentää Naakan edellä olevaa viestiä liittyen 15.12.2006 päivän tapahtumiin:
Veljeni tuli vaimonsa kanssa noutamaan meidät hautajaisiin omalla autollaan, ja he ajaisivat samalla matkalla myös Opel Zafiramme Turkuun. Olimme sopineet, että he ottaisivat mukaan myös joululahjat, jotka olimme Jukan kanssa ehtineet ostaa lapsille murhaa edeltävänä viikonloppuna, ja pakkaisivat ne valmiiksi ennen joulua.

Kun tulimme Tähtisentien pihalle, huomasimme heti, että paikalla oli vierasta väkeä. Ensin luulimme heitä toimittajiksi. Arin mielestä joku heistä oli kuitenkin poliisi, ja huomasin pian joukossa Kare Koskisen. Paikalla oli myös huolellisesti meikattu tumma nainen ja pitkä, silmälasipäinen mies, jonka nimeä en silloin vielä muistanut. Myöhemmin selvisi, että hän oli tutkinnanjohtaja Juha Joutsenlahti.

Poliisit halusivat taas jututtaa minua. Sopi minun puolestani, mutta mieluummin jossain muualla kuin täällä, ehdotin. Minua ahdisti ja tuntui raskaalta hengittää. Turha toivo - he halusivat jututtaa minua nimenomaan täällä, käydä läpi tapahtumia tapahtumapaikalla ja sen sellaista.

Naispoliisi ja kaksi miespoliisia olivat jo valmiuspaikoilla lähellä terassin ovea. Tehtäväni oli arvioida, kumman pituus oli lähempänä murhaajan pituutta. Naispoliisi esitti Jukkaa ja miespoliisit esittivät roistoa. Valitsin miespoliiseista pidemmän, koska mielikuvissani murhaaja oli todella isokokoinen. Naispoliisi oli kuitenkin viisi senttiä esittämäänsä Jukkaa pidempi, joten en loppujen lopuksi osannut sanoa mitään kovin varmaa.

Astuin lähemmäs tapahtumapaikkaa eli takkahuonetta ja seisahduin olohuoneeseen näköetäisyydelle. Kurkisti varovasti sisään. Huone oli täynnä lasinsirpaleita, ruskeaksi muuttuneita verisiä roiskeita ja verilammikoita. Se näytti jopa pahemmalta kuin olin osannut odottaa, ja verta oli enemmän kuin muistin. Poliisit kuitenkin käyttäytyivät rutiinilla välittämättä siitä, että paikalla oli tapahtunut julma verilöyly. He kävelivät veristen lasinsirpaleiden yli kiinnittämättä niihin erityistä huomiota, aivan kuin lattialla olisi vain kenkien mukana tullutta hiekkaa eikä mitään sen kummempaa. Se tuntui oudolta. Pystyin kyllä itsekin katsomaan huonetta ilman pakokauhua, mutta en olisi halunnut mennä yhtään lähemmäs.

Poliisit olivat edelleen kiinnostuneita Jukan ja murhaajan asennoista ja kyselivät, palautuiko minulle jotain uutta mieleen nyt, kun seisoin tässä taas katselemassa. En osannut sanoa. Minulla oli sellainen hieman epämääräinen mielikuva, että olisin vielä kerran nähnyt Jukan kasvot käydessäni kääntymässä olohuoneessa, mutten ollut varma.

Silmälasipäinen mies lähestyi minua innokkaan oloisena ja näytti jälkiä lattialla. Hän oli tullut siihen tulokseen, että todennäköisesti takkahuoneen valot olin laittanut päälle minä.

"Sinun on joka tapauksessa täytynyt käydä melko lähellä takkahuonetta", mies selitti. "Tässä näkyy tekijän jalanjälki, ja se on hyvin lähellä valokatkaisijaa."

Katsoin lattialle, jossa tosiaan näkyi kuivunut verijälki kengänkärjestä. Muistin, että jossain vaiheessa nimenomaan halusin nähdä henkilön, joka riehui takkahuoneessamme. Ehkä siksi minun oli pakko laittaa valot päälle, vaikka en varsinaisesti ajatellut asiaa - kyseessähän on jokseenkin automaattinen liike. Ehkä murhaaja hyökkäsi minua kohti juuri samalla hetkellä, kun sain valot päälle. Joka tapauksessa jossain oli ollut valoa sillä hetkellä, kun olin nähnyt murhaajan kasvot.

Poliisit ehdottivat, että kävisimme vielä pihalla, ja he olivat jo avaamassa terassin ovea. Siinä kohtaa jähmetyin. En pystynyt vieläkään kävelemään lasinsirpaleiden yli ja minua kammotti ajatella, että joutuisin kulkemaan läpi siitä ovesta, josta murhaaja tuli sisään. Yritin kerätä voimia murtaakseni sen näkymättömän esteen, joka pidätteli minua, mutta en pystynyt astumaan takkahuoneen puolelle. Joku poliiseista tajusi ongelmani ja totesi huomaavaisesti, että voisin kiertää etuoven kautta, jos tuntui pahalta kulkea tästä.

Pihalla ei tuntunut yhtä ahdistavalta kuin sisällä talossa. Siellä oli melkein samanlaista kuin ennenkin, paitsi että se vilisi vieraita poliiseja. Katselimme yhdessä Kare Koskisen ja naispoliisin kanssa taloa ja ihmettelimme ääneen, miten näin mukavassa talossa oli voinut tapahtua niin paljon pahaa. Oli kuolemia ja avioeroja. Ilmeisesti jokainen tässä talossa asunut perhe oli joutunut lähtemään ikävissä merkeissä.
👮‍♀️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♀️👮‍♀️👮‍♂️👮‍♂️👮‍♂️
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9250
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Muistin virkistykseksi vanha lehtiuutinen, joka on julkaistu 16.12.2006:
Ulvilan surman uhri sai uhkauksia

Porin poliisi kaipaa edelleen vihjeitä, jotka liittyvät Ulvilassa yli kaksi viikkoa sitten tehtyyn surmaan. Poliisille on selvinnyt, että uhria oli uhkailtu useampaan otteeseen ennen surmaa.


https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000081201.html
Taitavat tällaiset uhkailutapaukset olla haasteellisia selvittää, vaikka niiden kohteeksi joutunut henkilö niistä poliisille ilmoittaisikin. Vai olenko väärässä?

Joka tapauksessa mukavaa joulun odotusta. Taidan lähteä tästä yhteen aamuiseen jouluglögitilaisuuteen. Kiva, kun joulu tuo ihmisiä toistensa luo.

☕🥨
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9250
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Ollaan edelleen 16.12.2006 päivän tapahtumissa ja Anneli jatkaa tapahtumien kertaamista:
Hautajaiset pidettiin kirkossa, vaikka Jukka ei kuulunut kirkkoon. En tiennyt muutakaan tapaa järjestää hautajaisia ja olin suostunut Jukan siskon Birgitan ehdotukseen. Paikalle oli kutsuttu vain läheisimmät sukulaiset ja Jukan paras kaveri vaimoineen.

Pappi saapui kappeliin ja hautajaistoimitus alkoi. Itkin ja puristin nuorinta tytärtäni sylissäni. Yritin pitää häntä paikoillaan, mutta hän halusi liikkua. Jukan veljen vaimo kävi välillä tuomassa paperia kyyneleiden pyyhkimistä varten. Välillä pyyhin kyyneleitä, välillä juoksin nuorimmaiseni perässä hakemassa häntä takaisin syliin, kun hän kävi seikkailemassa arkun vieressä. Yritin kuvitella Jukkaa arkkuun, mutta en pystynyt. Halusin ajatella hänen makaavan arkussa levollisena, sellaisena kuin hän oli ennen ollut nukkuessaan. Murhayö tuli kuitenkin ajatusteni väliin, ja mieleeni tulivat vain Jukan verinen ruumis ja murhaajan kasvot.

Kirkosta siirryimme kahvitilaisuuteen, jossa Birgitta luki adressit yksitellen ääneen. Niitä oli valtava määrä. Sen jälkeen pidettiin puheita ja muisteltiin Jukkaa. Kuuntelin hiljaa kyyneleet valuen. Pappi tuli juomaan kahvia samaan pöytään ja yritti virittää jonkinlaista keskustelua, mutta minusta tuntui, että hänellä oli jotenkin vaivaantunut olo seurassani. Ihan kuin hän ei olisi tiennyt, miten minuun pitäisi suhtautua. Muutkin olivat huolissaan siitä, miten jaksaisin ja miten selviäisin. Sanoin selviäväni kyllä. Lasten takia olisi pakko.

Muistotilaisuus oli täydellisen hyvin järjestetty ja kiitin Birgittaa liikuttuneena kauniista hautajaisista. Meillä oli mennyt jossain vaiheessa sukset ristiin hänen kanssaan joissakin käytännön järjestelyissä, mutta sillä hetkellä kaikki ikävät ajatukseni hänestä haihtuivat ja me halasimme toisiamme.

"Ei mitään kiittämistä, halusin järjestää Jukalle sellaiset hautajaiset kuin hän ansaitsi", Birgitta vastasi.
😢😢😢😢😢
Avatar
Päämiäs
Neuvoja-Jack
Viestit: 539
Liittynyt: Su Huhti 13, 2014 3:25 pm
Paikkakunta: Ei voi virkavaltaa muuten opettaa kuin viedä saunan taakse ja lopettaa
Viesti:

Ateisti Jukalle julkiset sivilihautajaiset ja kansanjuhla virkarikollisuutta torjumaan

Viesti Kirjoittaja Päämiäs »

Jukka oli viisaana miehenä ateisti ja olisi ansainnut toivomansa siviilihautajaiset. Raision Vapaa-ajattelijoista olisi saanut ilmaista pappia paremman kokeneen siviilipuhujan pienellä maksulla ex-raisiolaiselle uskonnottomalle.
Ensin joutui 400 hyville työntekijöille jakamaan potkuja kapitalistien voittojen lisäämiseksi vaikka tarkoitti ja tahtoi kaikille hyvää.
Sitten murhamies kosti potkunsa raakalla murhalla väärälle oikeudenmukaiselle miehelle syyllisen toimarin sijasta.
Jukka haudattiin nopeasti 2vk kuluttua, mikä oli järkevää traumatisoidulle perheelle jättää hyvästit ennen joulua.
Shokkikuolemassa ymmärtää kokemattoman suvun murhattua loukkaavaa perinteistä pikahautajaista epävarmassa tilanteessa.
Julkisiin hautajaisiin olisi tullut Kärsämäen kappeli täyteen Jukan satoja tuttuja, mikä lisäjulkisuus ja tuki perheelle parhaassa tapauksessa olisi estänyt poliisin sortumisen likaiseen noitavainoon väärentämään ja valehtelemaan elinkautiseen syytöntä yksinhuoltaja Aueria.

Lopuksi lavastajat ryk Sontaoja, lahkolainen rykom Kusiraana ja rappari Valekana törkeillä rikoksillaan tuhosivat Jukan perheen, mikä olisi saanut rauhanmiehenkin barrikaadeille taistelemaan vääryyksien ja Oikeusmurhatuomioiden purkamiseksi...
Docendon julkaisuohjelmassa ei näy Kusiraanan valhekirjaa?
Kun Oikeusmurhatuomiot on purettu, Jukalle järjestettävä julkinen muistojuhla virkarikollisten erottamiseksi ja tuomitsemiseksi.

Kiitos tästä hyvästä Kalenteri ideasta faktojen mieleen palauttamiseksi keksittyjen mediavalheiden sepittämien harhojen sijaan.
Lukemaan kieltäytyville lampaille antaa valoa lainaukset Naakan Ulvilakirjasta ja Murhalesken muistelmista.
PERU_Viimeinen_virhe_turha_F35romut_HX-maanpetos=35mrd_ikivelkaorjuutemme._-Kaikki_blogistit_tietää_Auer_syytön
anneliauerkirjoittaa.blogspot.fi
seppo-isotalo
RadioRockKorporaatio-tenttaus._Suomiareena_pätkä:
youtube.com/watch?v=FH9CGJFLoMk
Syyttömien_KKOikeusmurhat_valeraiskauksista
areena.yle.fi/1-3719531
2298417
2104198
mtv.fi/katso/20618268
Syytön_taksikuski_10v_vankilaa_raiskausvalheista
anneliauer.com
mikkoniskasaari.fi
puheenvuoro.uusisuomi.fi/?s=auer
fi.wikipedia.org/wiki/Ulvilan_surma
Salasana_ulvila_Lataa_ILMAISEKSI_Faktakirja2_Miten_poliisi_väärensi_Auerin_murhaajaksi
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9250
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Näemmä tuossa aiemmassa viestissäni on putkahtanut Jukan hautajaispäiväksi väärä päivämäärä. Oikea päivämäärä taitaa olla perjantai 15.12.2006, joten pahoittelen tekemääni virhettä.

Palataan vielä hetkeksi lauantaipäivään 16.12.2006, sillä Naakan kirjaan on kirjattu seuraava tieto:
16.12.2006: AV pidätetään ja otetaan DNA-näyte. Hänet vapautetaan seuraavana päivänä. Kuulustelussa hän kertoo
kengännumerokseen 45-46. Myös taloon tehdään etsintää, J. Kostensalon toimesta, Kare Koskisen määräyksestä.
Muistaako kukaan, milloin koulut päättyivät Ulvilassa vuonna 2006?
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9250
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Poliisin teknisen tutkinnan pöytäkirjan mukaan Porin rikostutkimuskeskuksen autojen tutkimustilassa ahkeroitiin Ulvilan murhatutkimuksen parissa sunnuntaina 17.12.2006 klo 11.00, kun siellä tutkittiin A. V.:n käytössä ollutta Toyota Hiace -pakettiautoa kahden teknisen tutkijan toimesta. Tutkinta suoritettiin visuaalisesti ja dokumentoitiin digitaalikuvauksella. Ajoneuvo oli sisätiloistaan kauttaaltaan pölyn, lian ja karvojen peitossa. Ohjaamotilan istuimissa olivat irtopäälliset, joiden alla oleva alkuperäinen materiaali oli myös tasaisen likainen. Mitään erityisiä tahrajälkiä ei havaittu. Hansikaslokerossa oli erilaisia papereita, joissa ei havaittu tahroja. Apukuljettajan istuimella oli mm. selkäreppu, jossa oli pyöräilykypärä, juomapullo ja pyöräilykengät. Istuimella olivat tummat käsineet, joissa ei havaittu tahroja päälli- eikä sisäpuolella. Tavaratilassa oli runsaasti tavaraa mm. polkupyörä, työkaluja, kalastusvälineitä, tyhjiä pulloja, pahvia ja tyhjiä märkiä jätesäkkejä. Jätesäkit leikattiin auki, mutta niissä ei havaittu mitään muuta kuin vedestä johtuvaa märkyyttä. Ajoneuvo kuvattiin.

Jukka S. Lahden murhan aikaan olivat vielä hyvät pyöräilysäät. Olen kyllä havainnut, että jotkut harrastavat pyöräilyä ympäri vuoden, vaikka kelit olisivat toisinaan erittäin haastavat. Suomalaiset ovat sisukkaita.

🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9250
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Joulukalenterissa vaelletaan nyt maanantaissa 18.12.2006, jolloin KRP:n rikostekniseen laboratorioon saapuivat tutkittavaksi seuraavat näytteet:
11. Fiskars-fileerausveitsi takkahuoneen lattialta

45. näyte takaterassin ovenkarmista, ulkopuolelta, saranapuolelta

46. näyte terassin ovipielestä, ulkopuolelta, ulkovuorilaudan kulmasta

47. näyte talon seinästä, ulkovuorilaudoituksesta

48. näyte talon seinästä, ulkovuorilaudoituksesta, 10 cm alempaa kuin näyte 47

49. vertailunäyte Jukka Lahden yllä olleesta valkoisesta T -paidasta (näyte 19)

50. vertailunäyte Jukka Lahden yllä olleista sinisistä alushousuista (näyte 20)

51. vertailunäyte Anneli Auerin yllä olleesta punaisesta paidasta (näyte 24)

Tutkimusnäytteistä 11 ja 45-48 voitiin osoittaa verta ja DNA-tunnisteet, jotka sopivat Jukka S. Lahden DNA-tunnisteet. Kyseisten tunnisteiden tilastolliset esiintymistodennäköisyydet suomalaisen väestön henkilöillä, jotka eivät ole lähisukua toisilleen, ovat alle 1/miljardi. Näytteet 45-48 kuluivat tutkimuksiin.
Vertailunäytteille 49-51 tehtiin kuitututkimus, jossa selvisi seuraavaa, mikä kyllä on kaikilla tiedossa, mutta kertauksen vuoksi vielä tässä:
Jukka Lahden yllä ollut T-paita (vertailunäyte 49) on valkoista puuvillaa.
Jukka Lahden yllä olleet alushousut (vertailunäyte 50) ovat vaaleansinistä puuvillaa.
Anneli Auerin yllä ollut paita (vertailunäyte 51) on punaista puuvillaa.
👮‍♂️👮‍♀️🔪🥼🩲👚👮‍♂️👮‍♀️🔪🥼🩲👚👮‍♂️👮‍♀️🔪🥼🩲👚👮‍♂️👮‍♀️🔪🥼🩲👚
Avatar
Pieni liekki
Frank Columbo
Viestit: 9250
Liittynyt: Ke Joulu 25, 2013 10:38 am

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

Toivottavasti itse kunkin joulunaika kulkisi ilman suurempaa dramatiikkaa ja murhetta. Vastaan voi kuitenkin tulla lähimmäisiä, joilla on erinäisistä syistä erilaisia vaikeuksia ja haasteita elämässään, kuten Annelin perheellä joulukuussa 2006. Seuraavassa Anneli muistelee näitä joulunajan tunnelmia vuosien takaa miehensä poismenon jälkeen:
Koulun joulujuhlien aikaan kävin katsomassa sekä vanhimman tyttäreni että poikani esitykset ja jätin nuorimmat kaksi lastani lastenhoitajan seuraan. Oli haikea ja hiukan ahdistavaakin olla koulun juhlasalissa ilman Jukkaa. Mietin koko ajan, mahtoiko murhaajakin olla tässä joukossa. Välillä huomasin jääneeni tuijottamaan jonkun tuntemattoman miehen kasvoja etsien yhtäläisyyksiä murhaajaan. En voinut sille mitään. Tein samoin, kun kävin kaupassa.

Kun lähdimme pois, kohtasimme käytävällä entiset naapurimme, joiden vanhin poika oli samalla luokalla poikani kanssa. Heillä oli lapsia varten kassillinen joululahjoja, yksi jokaiselle lapselle. Olin liikuttunut heidän huomaavaisuudestaan. Olimme jo aikaisemmin saaneet kokonaisen pahvilaatikollisen leluja ystävältäni ja muilta tutuiltani Lapsiperheiden etujärjestöstä. Tavaran lisäksi saimme paljon kauniita sanoja ja myötätunnon osoituksia eri tahoilta. Ihmisten lämpö ja välittäminen tekivät kaiken kurjuuden kestämisestä siedettävämpää.
Olin aikoinaan ensimmäisellä luokalla kansakoulussa, kun perheemme muutti uuteen asuinpaikkaan, vaihdoin koulua ja ystäväpiirini meni kokonaan uusiksi. Muistan, kuinka kovasti ja pitkään kaipasin entisiä kavereitani. Muutaman kerran joitakuita heistä tuli myöhemmin tavattua, kun vanhempani pitivät yhteyttä heidän perheisiinsä. Vähitellen ystävät kuitenkin vaihtuivat uusiin ja vanhat muistot haalistuivat. Nykyään yhteydenpito kavereihin on varmasti helpompaa, kun kännykät ja muut viestintävälineet ovat kaikkien ulottuvilla. Sukulaiset ja ystävät ovat kyllä tärkeimpiä asioita elämässä. Tuetaan toisiamme myös vaikeina aikoina!

💝💗💖💝💗💖💝💗💖💝💗💖💝💗💖💝💗💖💝💗💖💝💗💖💝💗💖💝💗💖💝💗💖
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10861
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Ulvila-osion oma joulukalenteri 🎄🎁

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Pieni liekki kirjoitti: Su Joulu 18, 2022 3:52 pm Poliisin teknisen tutkinnan pöytäkirjan mukaan Porin rikostutkimuskeskuksen autojen tutkimustilassa ahkeroitiin Ulvilan murhatutkimuksen parissa sunnuntaina 17.12.2006 klo 11.00, kun siellä tutkittiin A. V.:n käytössä ollutta Toyota Hiace -pakettiautoa kahden teknisen tutkijan toimesta. Tutkinta suoritettiin visuaalisesti ja dokumentoitiin digitaalikuvauksella. Ajoneuvo oli sisätiloistaan kauttaaltaan pölyn, lian ja karvojen peitossa. Ohjaamotilan istuimissa olivat irtopäälliset, joiden alla oleva alkuperäinen materiaali oli myös tasaisen likainen. Mitään erityisiä tahrajälkiä ei havaittu. Hansikaslokerossa oli erilaisia papereita, joissa ei havaittu tahroja. Apukuljettajan istuimella oli mm. selkäreppu, jossa oli pyöräilykypärä, juomapullo ja pyöräilykengät. Istuimella olivat tummat käsineet, joissa ei havaittu tahroja päälli- eikä sisäpuolella. Tavaratilassa oli runsaasti tavaraa mm. polkupyörä, työkaluja, kalastusvälineitä, tyhjiä pulloja, pahvia ja tyhjiä märkiä jätesäkkejä. Jätesäkit leikattiin auki, mutta niissä ei havaittu mitään muuta kuin vedestä johtuvaa märkyyttä. Ajoneuvo kuvattiin.

Jukka S. Lahden murhan aikaan olivat vielä hyvät pyöräilysäät. Olen kyllä havainnut, että jotkut harrastavat pyöräilyä ympäri vuoden, vaikka kelit olisivat toisinaan erittäin haastavat. Suomalaiset ovat sisukkaita.

🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲🚲
Tätä pöytäkirjaa en ole koskaan nähnyt. Miten AV selitti nuo märät jätesäkit? Olikohan vesi makeaa vai suolaista?
Hyvä että sentään kuvattiin kaikki, mutta olisi pitänyt hiukan ottaa näytteitäkin. Tai otettiin siitä veritahrasta toki. Nääkin on vähän semmoisia, että kun yksi tuollainen näyte on otettu, niin on helppo jättää asia siihen, ja luottaa, että näytteestä saadaan jotain irti. Mutta ei saatu.
TOISAALTA: jos olen oikein ymmärtänyt, niin laboratorioon lähetettiin vain osanäyte. Mihin mahtoi loppuosa mennä? Kaipa sekin hävitetty jo on sentään.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Vastaa Viestiin