Mika Moring (ent. Olander) - 8 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Avatar
Kaarma
Agentti Scully
Viestit: 657
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Mika Moring (ent. Olander) - 6 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

LeaSommer kirjoitti: Pe Huhti 19, 2024 11:48 pm
Kaarma kirjoitti: Pe Huhti 19, 2024 11:24 pm Nojoo totta, eipä korvarei'ät kauan pysy auki ja eipä taida jäädä jälkeä jos on 20v ollut pitämättä.
Pahoittelut, menee täysin ot touhuksi, mutta itellä on 4 korvareikää, joissa koruja ei ole ollut 25 vuoteen ja 4 arpia näkyy edelleen ja kaksi niistä on osittain auki edelleen. Pienellä väkivallalla uppoaisi varmaan sisään helposti.
Mietinkin, että näin voisi olla. Jos tarvitsee olla toisinaan koruton, on niiden kanssa venkslaaminen puuduttavaa.
Muut lävistykset menevät mielestäni huomattavasti nopeammin kadoksiin. Oi, voisin tätä ot:ta jatkaa enemmänkin, mutta ehkä annan tilaa hiljaisuudelle tällä kertaa. Tarkkaa työtä tämä minfoilukin!
Kaikki me ollaan hulluja ja jotka muuta väittävät ovat vain tyhmiä. Scully bar
Sanie
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: To Elo 05, 2021 10:53 pm

Re: Mika Moring (ent. Olander) - 6 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Viesti Kirjoittaja Sanie »

jokumummovaan kirjoitti: Pe Huhti 19, 2024 1:22 pm Äsken paikalla käyneenä sanoisin, että ei mitenkään ole voitu kantaa/raahata sitä puolen kilometrin matkaa polulta tuonne niemeen. Itse niemi on hyvinkin avaraa männikköä, mutta se matka sinne on oikeasti erittäin vaikeakulkuinen. Olen liikkunut paljon metsissä, suunnistustakin vuosikaudet harrastanut, joten vertailukohtia on. Vuorenrinteet ovat todella jyrkkiä ja notkot niin tiheää vesakkoa, että pujottelemalla läpi pääsi.
Kallistuisin sen teorian puoleen, että järveltä päin olisi tultu. Jos kävelemällä sinne olisi menty, niin omin jaloin.
Paikalla näytti siltä, ettei leposijaa oltu pahemmin kaiveltu, kyllä se kalmo on ihan maan pinnalla köllötellyt.
Mitään tietä ei ole löydön takia avattu, kun sitä joku tuolla epäili. Uteliaat ovat mökkitieltä kävelleet upottavassa lumessa polkua pitkin ja sitten kallioilla ja niiden välissä metsän läpi.
Osaatko sanoa onko vesakko kasvanut taimista viimeisen 4,5 vuoden aikana? Eli onko mahdollista, että maasto on ollut erilaista 2019?
jokumummovaan
Nikke Knakkertton
Viestit: 166
Liittynyt: To Elo 06, 2020 10:14 am

Re: Mika Moring (ent. Olander) - 6 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Viesti Kirjoittaja jokumummovaan »

Sanie kirjoitti: La Huhti 20, 2024 3:18 am
jokumummovaan kirjoitti: Pe Huhti 19, 2024 1:22 pm Äsken paikalla käyneenä sanoisin, että ei mitenkään ole voitu kantaa/raahata sitä puolen kilometrin matkaa polulta tuonne niemeen. Itse niemi on hyvinkin avaraa männikköä, mutta se matka sinne on oikeasti erittäin vaikeakulkuinen. Olen liikkunut paljon metsissä, suunnistustakin vuosikaudet harrastanut, joten vertailukohtia on. Vuorenrinteet ovat todella jyrkkiä ja notkot niin tiheää vesakkoa, että pujottelemalla läpi pääsi.
Kallistuisin sen teorian puoleen, että järveltä päin olisi tultu. Jos kävelemällä sinne olisi menty, niin omin jaloin.
Paikalla näytti siltä, ettei leposijaa oltu pahemmin kaiveltu, kyllä se kalmo on ihan maan pinnalla köllötellyt.
Mitään tietä ei ole löydön takia avattu, kun sitä joku tuolla epäili. Uteliaat ovat mökkitieltä kävelleet upottavassa lumessa polkua pitkin ja sitten kallioilla ja niiden välissä metsän läpi.
Osaatko sanoa onko vesakko kasvanut taimista viimeisen 4,5 vuoden aikana? Eli onko mahdollista, että maasto on ollut erilaista 2019?
Khöm...ihan varmasti on kasvanut, kaikki kasvaa tuossa ajassa. En ole mikään metsäasiantuntija, mutta maaston muodoista tiedän varmasti, etteivät ne muutu. Erittäin raskas ja hankalakulkuinen maasto oli ainakin siltä kohtaa, mistä tuonne puskin. Kuvassa taustalla ranta näyttää juuri siltä, millainen matka vuorten välissä oli.
Liitteet
löytöpaikka1.jpg
löytöpaikka1.jpg (166.71 KiB) Katsottu 818 kertaa
LeaSommer
Neuvoja-Jack
Viestit: 536
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 8:26 am

Re: Mika Moring (ent. Olander) - 6 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Viesti Kirjoittaja LeaSommer »

Tuo kuva siis löytöpaikalta? Onko toi rantapenger miten jyrkkä? Toki nyt hankala arvioida, kun on ilmeisesti vielä jäätä. Mutta näyttäisi äkkiseltään, että tuo rantapenger ei ole loivasti viettävä vaan ennemmin jyrkkä. Jos näin olisi, niin silloinhan (kuvitteellisella) veneellä rantautuminen olisi vaikeaa.

Toki itse kallistun jo siihen, että Saara on kävellyt rannalle itse ja tämä on tapahtunut 22:00-11:00 välisenä aikana. Aurinko laski tuolloin muistaakseni 20:30 eli klo 22 lienee ollut jo pimeää. Toki onhan voinut käydä myös niin, että Saara on tosiaan kuollut vasta seuraavana aamuna.

Tuli vielä mieleen, että jos Saara olisi kuollut yöllä ja rannalle kävelty yöllä, niin olisi varmaan suuri houkutus tarkistaa seuraavana päivänä valoisalla, ettei paikalle jäänyt mitään sellaista, joka voisi yhdistää epäillyn surmaajan uhriin. Varalta on voitu käydä hankkimassa vaikka se lapio, kunnes todettu kaivaminen toivottomaksi.
jokumummovaan
Nikke Knakkertton
Viestit: 166
Liittynyt: To Elo 06, 2020 10:14 am

Re: Mika Moring (ent. Olander) - 6 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Viesti Kirjoittaja jokumummovaan »



Koko niemi on hyvin matala, erittäin helppo rantautua.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Mika Moring (ent. Olander) - 6 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Onko kellään tietoa millä tämä Moring on elänyt? Miten on elantonsa tienannut tai varallisuutta kerännyt? Sentään audeja alla 😁
aivoriihi
Axel Foley
Viestit: 2226
Liittynyt: Su Loka 04, 2015 8:16 am

Re: Mika Moring (ent. Olander) - 6 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Juliet Jones kirjoitti: La Huhti 20, 2024 7:41 am Onko kellään tietoa millä tämä Moring on elänyt? Miten on elantonsa tienannut tai varallisuutta kerännyt? Sentään audeja alla 😁
Tuskin mitaan vakinaista palkkatyota tehnyt, varastamalla, huijauksilla, huumekaupoilla? Aidiltaan kupannut??


https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009271284.html


Sanna muutti yhteen Mika Moringin kanssa ja karmea tausta alkoi paljastua – yöllinen rutiini hämmästytti

----

Suhteen aikana Sannalle selvisi, että autot olivat Moringille hyvin tärkeitä, ja auton piti aina olla Bemari tai Audi. Sanna kertoo joutuneensa hankkimaan suhteen aikana Moringille ensin Audin ja sitten Bemarin. Hänen mukaansa Moringin luottotiedot olivat menneet, joten autot eivät voineet olla hänen nimissään.
Moring ajoi autolla paljon ja saattoi lähteä ajelulle vaikka keskellä yötä. Sannan mukaan Moring ajoi usein täysin holtittomasti ja oli taipuvainen liikenneraivoon.

----

Suhteen alkuvaiheessa Moring kertoi olevansa sähkömies ja käyvänsä töissä, mutta myöhemmin hän kertoi saaneensa potkut. Sanna ei ole varma, oliko kertomus totta. Jostain mies kuitenkin tuntui saavan rahaa, sillä hän maksoi Sannalle takaisin rahoja tämän hankkimista autoista.

----

Puolen vuoden suhteen jälkeen lokakuussa Sanna lopulta muutti pois entisen miesystävänsä luokse. Lähtöpäivänä Moring heitteli kaikki hänen tavaransa rappukäytävään mutta yritti kuitenkin vielä sitä ennen vedota Sannaan viimeisen kerran.

----

Muutama vuosi myöhemmin Sanna joutui hakemaan miehelle lähestymiskieltoa. Moring oli suuttunut, kun ulosottomies oli lopulta hakenut tältä pois Sannan auton, jota Moring ei suostunut palauttamaan mutta ei myöskään lyhentämään autoon liittyvää velkaa. Moring oli alkanut uhkailla Sannaa ja tämän perhettä. Moringille määrättiin perusmuotoinen lähestymiskielto. Tämän jälkeen Sanna ei ole miehestä kuullut.

----
Viimeksi muokannut aivoriihi, La Huhti 20, 2024 8:35 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
jokumummovaan
Nikke Knakkertton
Viestit: 166
Liittynyt: To Elo 06, 2020 10:14 am

Re: Mika Moring (ent. Olander) - 6 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Viesti Kirjoittaja jokumummovaan »

Tästä ns kotitilaista oli puhetta myöhemmin. Joku mummo varmaan osaa sanoa, oliko niin ettei tila ole ollut enää pitkään aikaan Moringin suvulla? Olen itse katsonut tuon videon joskus vuosi sitten, en nyt. Mutta oliko tuosta jotain koordinaatteja? Joskus pohdittiin onko tuo tila tutkittu. No, nythän Saara on löytynyt, mutta mietin miten lähelle löytöpaikkaa tämä sijoittuu?

Linnuntietä on videon kuvauspaikalta löytöpaikkaan reilu 2km. Videon tehnyt henkilö kertoi, keitä siinä talossa on aikoinaan asunut, eikä niiden nimien joukossa ollut tuota sukua ollenkaan.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10742
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Mika Moring (ent. Olander) - 6 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Viesti Kirjoittaja damfin »

Heitän nyt omankin spekun tähän...
Eikös jotkut ole kuvailleet tuota Moringia joissain tilanteissa myös äkkipikaiseksi vaikka normaalisti olisikin kohtalaisen rauhallinen, eli ehkä hänellä ei ole ollut edes tarkoitus tappaa Arvaa ainakaan juuri tuolloin, vaan on kävelty yhdessä tuonne rannalle kun ilmeisesti muutenkin on liikuttu ja leireilty metsissä, ehkä jostain on sitten syntynyt riita jonka seurauksena Arva onkin sitten päässyt yllättäen hengestään juuri tuolla josta ruumis löytyikin.

Moringin on ehkä ollut tarkoitus käydä hankkimassa välineitä ruumiin piilottamista varten, mutta niitä hankittuaan ei olekaan enää löytänyt takaisin paikalle johon ruumis jäi eikä ole uskaltanut jäädä pidemmäksi aikaa metsään harhailemaan, jos on nähnyt metsässä jotain muutakin liikettä, joten lopulta ruumis on sitten jäänyt siihen minne jäi ja kuukausien kuluessa Moring sitten arvellut että kun ruumista ei ole löydetty niin ehkä eläimet ja luonto on sen jo hävittänyt eikä sitä enää löydettäisikään.
LeaSommer
Neuvoja-Jack
Viestit: 536
Liittynyt: Pe Syys 07, 2012 8:26 am

Re: Mika Moring (ent. Olander) - 6 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Viesti Kirjoittaja LeaSommer »

Tulee taas pitkä kooste, toivottavasti ei häiritse ketään kun jatkan näitä alkupään ketjun viestien jakamista henkilöiltä, jotka ovat tunteneet Mikan (pienellä varauksella toki).
Merienneito kirjoitti: Pe Joulu 16, 2022 5:01 pm Minulle tapahtui creepy asia tuossa syksyllä ja on mahdollista että törmäsin Mika Moringiin vuosaaressa tänä syksynä :|

Olin lenkkeilemässä lähellä sijaitsevaa kodittomien naisten asumisyksikköä Lokitiellä vuosaaressa.

Reippailuni keskeytyi, kun näin asumisyksikön suunnalta lähestyvän valkoisen auton. Kun auto oli lähempänä, näin että kuljettajan paikalla istui harteikas mies, jolla oli kulmat kurtussa. Tämä tapahtui siis joskus 23-00 välillä ehkä, joka tapauksessa arkipäivänä ja illalla. Kuljettaja hiljensi kohdallani ja pysäytti auton. Tässä kohtaa huomasin hänen ottavan askista savukkeen ja ikkunan avattuaan mies sytytti sen ja katsoi minun suuntaani.

Kuski kysyi ystävällisesti, tarvitsenko kyydin johonkin. Vastasin, että en, mutta voisin tarvita savukkeen. En normaalisti polta mutta olin surun murtama erinäisistä syistä ja koin yksinäisyyttä joten kaipasinkin pientä kohtaamista/juttutuokiota toisen hauskalta vaikuttavan ihmisen kanssa.

Kysyin mieheltä, onko liikkunut paljon alueella näihin aikoihin. Mies nyökkäsi ja kertoi tuntevansa alueen hyvin. Hetken juteltuamme mies kehotti mua hyppäämään kyytiin ja hän näyttäisi minulle vähän vuosaarta. Mies vaikutti tosiaan mukavalta ja ole paikallisia enkä oikein koskaan oo siis löytänyt pk-seudulta läheisiä ja aitoja ihmissuhteita, mistä syystä olenkin muuttamassa täältä pois. Keskustelimme ulkoilusta ja jotenkin juttelu siirtyi eräretkeilyyn, kerroin itsekin kiinnostuksestani vaellukseen ja rakkaudesta luontoon.

Mies tosiaan oli käynnistänyt auton ja ajelimme siinä jutellessa kunnes hän yllättäen pysäytti auton…oltiin tultu paikkaan, joka on tuolla ramsinniemessä päin…

Tunnelma muuttui hetkessä jotenkin oudoksi. Mies sytytti savukkeen ja alkoi utelemaan, mitä saisi kiitokseksi kyydistä takaisin. Äkkiä minut valtasi epämiellyttävä olo. Mies otti lattialta oluttölkin, joka sihahti auki. Hän tokaisi sitten vielä, että yleensä naiset osasivat ”palkita Mikan hyvin”. Vastasin sitten, ettei mitään palkkiota nyt ole kyllä. Mies ei vastannut mitään. Äkkiä mies sanoi jotain erikoista: ”Mika kyllä loukkaantuu jos et anna Mikalle.” Kysyin häneltä kuka on siis Mika. Mies pysyi vaiti. Sitten hän tokaisi: ”teet nyt Mikalle palveluksen”.

Fiilis oli tässä vaiheessa outo, kammottava tunne valtasi minut. Mietin, oliko joku Mika jossain piilossa vai oliko hän ite tää Mika. Sanoin, etten nyt tajunnut. Täs vaiheessa mies sit tokaisi, että ”tiedätkö sä miten kävi edelliselle joka alkoi hankaloimaan”.

Tilanne oli aika selkeä tässä kohtaa. Mies oli houkutellut mut mukaan tehdäkseen minulle jotain. Sain kuitenkin kuin ihmeen kaupalla tempaistua oven auki ja otettua jalat alleni ennenkuin mies ehti reagoida. Juoksin, enkä katsonut taakseni. Mies ei ilmeisesti ollut lähtenyt perääni ja pääsin kotiin naarmuitta. En katsonut tarpeelliseksi soittaa apua, kun mitään pahempaa ei ollut ehtinyt sattua. Nyt kuitenkin mietin, pitäisikö mun kertoo tää poliisille?

Vuosaaressahan itseasiassa on tällainen Lokitiellä, mistä mies oli tulossa, niin sininauhasäätiön asuntoloita vastaava naisille osoitettu rivi-kerrostaloista koostuva yksikkö, johon sijoitetaan asunnottomia, päihdeongelmaisia ja mielenterveysongelmaisia naisia.

Voisiko olla että tämä Mika Moringiksi epäilemäni henkilö olisi liikkunut alueella, koska Lokitiellä tosiaan sijaitsee haavoittuvaisessa asemassa olevien naisten asumisyksikkö?

Oli miten oli, kokemus oli creepy. Selkäpiitä karmii kun miettii, miten tuo olisi voinut päättyä etenkin mikäli kuljettaja todella oli tämä Moring.
Matti Ja Maija kirjoitti: Pe Joulu 16, 2022 10:00 pm Juuri saamani tiedon mukaan, niin Saaralla on kaksi lasta. vuonna 2001 ja 2011 syntyneet lapset, kirjoitin jo aikasemmin missä tavannut Saaran ja missä odottanut vauvaansa sinne.
Matti Ja Maija kirjoitti: La Joulu 17, 2022 8:43 am Saara yritti olla hyvin Kankaanpään A-kodilla, mutta taisi sitten repsahtaa kun sieltä pääsi pois. hänellä on 2011 syntynyt lapsi ja toinen nyt aikuinen lapsi.
"Oikeus totesi, että vuosien 1994–2004 aikana Moring oli tuomittu jo 13:een vankeusrangaistukseen. Rattijuopumuksista hänet oli tuomittu 16 kertaa ja kulkuneuvon kuljettamisesta oikeudetta tai ajo-oikeudetta ajosta 35 kertaa."
Eli mies ei ole kuivin suin matkoillansa ollut. Ja varmaan myöskin pistänyt usein naisia rattiin?
HaiFisch kirjoitti: La Joulu 24, 2022 2:47 pm Oli tämä sankari esitellyt itsensä tuntemalleni naiselle sähkömiehenä ja että käsi oli hajonnut tänä keväänä, oli sen takia muka sairaslomalla.
Oli luutunut väärään asentoon ja siksi osittain pois pelistä.
Vastasin vaan että hajoaahan se hanska kun naisia hakkaa ja kuristelee tarpeeksi...
Rikkinäinen käsi. Tästähän keskusteltiin tuon oikeudenkäynti videon yhteydessä.
Aiemmassa viestissään ko nimimerkki kertoo, miten naispuolinen tuttavansa oli todennäköisesti reissannut tai yöpynyt ilmeisesti kesällä 2022 Moringin kanssa erinäisissä paikoissa.
canis lupus kirjoitti: La Joulu 24, 2022 10:07 pm Mua vähän pdempi, olisko 182? Kyky olla mittaistaan pidemmän näköinen. Parin kuukauden yhteisduunien jälkeen muistan ihmetelleeni että kun pysähdyimme vierekkäin... olikin lyhyempi kuin minä häntä olin pitänyt.

Enemmän sähköjen ja hitsijuttujen päälle ymmärsi, mutta raksajuttuja me tehtiin. Tais ottaa mut hommiinsa kun myi meiät kahtena kirvesmiesammattilaisena, ja mä sit olin siinä kertomassa että miten tää homma tehdään. Ihan hyvin oppikin siinä ammattilaista näyttelemään. Työparina.
Arvio pituudesta, kun siitä täällä vängätty. Ko nimimerkki siis kertonut aiemmin työskennelleensä Mikan kanssa.
maaco kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:06 pm Vanhemmilla tässä käymässä ja äiti muisti tämän sankarin vuosien takaa. Kävi kuulemma useamman kerran päivässä ostamassa Tolua impattavaksi mun tädin työpaikalta, Vesannolla asuessaan. Tämän veljet ovat kuolleet jo vuosia sitten huumeisiin.
Tämän jälkeen tuli kommenttia, ettei ole varmuutta, onko Mikalla ollut veljiä. Lisäksi tarkennettiin, että Mika on ilmeisesti viettänyt vain kesiä Vesannolla, ei asunut.

Juuson mahdollisesta havainnosta on spekuloitu paljon ja kerrottu ettei poliisi ole sitä vahvistanut. Poliisihan kuitenkin tämän mainitsee näillä sanoilla 16.12. tiedotteessaan:
Lisäksi mustasta Audista ja Moringin tuntomerkkeihin sopivasta miehestä on tehty havainto 31.8.2019 kello 21 aikaan Tervossa Koskentiellä rannan lähellä olevalla levähdyspaikalla. Tiedossa ei ole, onko Arva ollut tuolloin hänen seurassaan. Arva on syntynyt vuonna 1984, 165 cm pitkä ja ruumiinrakenteeltaan hoikka.
Viimeksi muokannut LeaSommer, La Huhti 20, 2024 9:37 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hurjimus
Axel Foley
Viestit: 2219
Liittynyt: La Helmi 22, 2020 10:41 pm

Re: Mika Moring (ent. Olander) - 6 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

damfin kirjoitti: La Huhti 20, 2024 9:09 am Heitän nyt omankin spekun tähän...
Eikös jotkut ole kuvailleet tuota Moringia joissain tilanteissa myös äkkipikaiseksi vaikka normaalisti olisikin kohtalaisen rauhallinen, eli ehkä hänellä ei ole ollut edes tarkoitus tappaa Arvaa ainakaan juuri tuolloin, vaan on kävelty yhdessä tuonne rannalle kun ilmeisesti muutenkin on liikuttu ja leireilty metsissä, ehkä jostain on sitten syntynyt riita jonka seurauksena Arva onkin sitten päässyt yllättäen hengestään juuri tuolla josta ruumis löytyikin.

Moringin on ehkä ollut tarkoitus käydä hankkimassa välineitä ruumiin piilottamista varten, mutta niitä hankittuaan ei olekaan enää löytänyt takaisin paikalle johon ruumis jäi eikä ole uskaltanut jäädä pidemmäksi aikaa metsään harhailemaan, jos on nähnyt metsässä jotain muutakin liikettä, joten lopulta ruumis on sitten jäänyt siihen minne jäi ja kuukausien kuluessa Moring sitten arvellut että kun ruumista ei ole löydetty niin ehkä eläimet ja luonto on sen jo hävittänyt eikä sitä enää löydettäisikään.
Kutakuinkin noin olen itsekkin ajatellut asioiden menneen ja kun havaitsi, ettei todennäköisesti Saaraa löydetä lähiaikoina ymmärsi, ettei mädäntyneenä kuolinsyytä voida selvittää. Tällöin uskalsi kertoa tuon Horonkylän, missä Saara katosi, jolloin hän voisi vedota tähän " todenpuhumiseen"
Ei erityisen hyvä paikka suunnitellulle henkirikokselle, mieluummin tuolla louhikossa, tai käysien kanssa upottaminen vesistöön.
Ehken myös yritti kaivaa hautaa, mutta huomattuaan toivottomaksi hylkäsi yrityksen.
canis lupus
Javier Pena
Viestit: 1889
Liittynyt: Pe Tammi 10, 2020 11:35 pm

Re: Mika Moring (ent. Olander) - 6 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Viesti Kirjoittaja canis lupus »

LeaSommer kirjoitti: La Huhti 20, 2024 9:23 am Tulee taas pitkä kooste, toivottavasti ei häiritse ketään kun jatkan näitä alkupään ketjun viestien jakamista henkilöiltä, jotka ovat tunteneet Mikan (pienellä varauksella toki).
Merienneito kirjoitti: Pe Joulu 16, 2022 5:01 pm Minulle tapahtui creepy asia tuossa syksyllä ja on mahdollista että törmäsin Mika Moringiin vuosaaressa tänä syksynä :|

Olin lenkkeilemässä lähellä sijaitsevaa kodittomien naisten asumisyksikköä Lokitiellä vuosaaressa.
--- Selkäpiitä karmii kun miettii, miten tuo olisi voinut päättyä etenkin mikäli kuljettaja todella oli tämä Moring.
Matti Ja Maija kirjoitti: Pe Joulu 16, 2022 10:00 pm --- Saaralla on kaksi lasta. vuonna 2001 ja 2011 syntyneet lapset, ---
Matti Ja Maija kirjoitti: La Joulu 17, 2022 8:43 am Saara yritti olla hyvin Kankaanpään A-kodilla, mutta taisi sitten repsahtaa kun---
"Oikeus totesi, että vuosien 1994–2004 aikana Moring oli tuomittu jo 13:een vankeusrangaistukseen.---"
Eli mies ei ole kuivin suin matkoillansa ollut.---
HaiFisch kirjoitti: La Joulu 24, 2022 2:47 pm Oli tämä sankari esitellyt itsensä tuntemalleni naiselle sähkömiehenä ja että käsi oli hajonnut tänä keväänä, oli sen takia muka sairaslomalla.
---
Rikkinäinen käsi. ---
canis lupus kirjoitti: La Joulu 24, 2022 10:07 pm Mua vähän pdempi, olisko 182? Kyky olla mittaistaan pidemmän näköinen. Parin kuukauden yhteisduunien jälkeen muistan ihmetelleeni että kun pysähdyimme vierekkäin... olikin lyhyempi kuin minä häntä olin pitänyt.

Enemmän sähköjen ja hitsijuttujen päälle ymmärsi, mutta raksajuttuja me tehtiin. Tais ottaa mut hommiinsa kun myi meiät kahtena kirvesmiesammattilaisena, ja mä sit olin siinä kertomassa että miten tää homma tehdään. Ihan hyvin oppikin siinä ammattilaista näyttelemään. Työparina.
Arvio pituudesta, kun siitä täällä vängätty. Ko nimimerkki siis kertonut aiemmin työskennelleensä Mikan kanssa.
maaco kirjoitti: Su Joulu 25, 2022 5:06 pm Vanhemmilla tässä käymässä ja äiti muisti tämän sankarin vuosien takaa. ---
---.[/i]
Kiitos tästä kertauksesta. Nyt kun taas tästä pituudesta väännetty, jäinkin pohtimaan että olinko tätä kommentoinut jo aiemmin. Olin näemmä.

Mika habitus oli silloin (n 15v sitten? En ole saanut tuttavuutemme aikajanaa lukittua) myyntimiesmäinen. Vakuuttava, asiallinen. Ja sitten, kerran suuttuessaan, oikeasti yhtäkkiä vaarallisen oloinen. Meinasi pistää jo tehdyt duunit p*skaksi, kun työn edistymiseen ei työnjohto ollut tyytyväinen. Ja vikahan ei ollut meissä vaan runkovaihe oli tehty perseelleen niin varmasti näyttikin edistyvän hitaasti duunimme. Laittakaa ite tuplalevytyksiä kipsilevyllä kattoon 1200mm tavaralla, kun rungot saattoi olla 50mm väärissä paikoissa...

En kuitenkaan niin hyvin oppinut miestä tuntemaan että voisin sanoa hyvin tunteneeni. Jonkun naisen luona Hämeenlinnassa asusteli, kävin siinäkin kämpässä jotain remppaamassa. Sattumalta sitten myöhemmin törmäsin Pikkuhuopalahdessa, joskus ehkä 2015. Sain numeronsakin uudelleen, mutta senkin sittemmin jonkun puhelimen mukana hukannut.
Mens malus in corpore sano
Eldoctore
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: To Joulu 15, 2022 7:22 pm

Re: Mika Moring (ent. Olander) - 6 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Viesti Kirjoittaja Eldoctore »

En tiedä onko ketjussa aiemmin käsitelty, mutta voiko todellakin olla niin että murhapaikan nimi on vain sattumaa? Väkisinkin tulee mieleen, kun ottaa huomioon puheet Mikan äitisuhteesta ja mahdollisesta psykopatiasta, että paikka on suuniteltu jo etukäteen koska paikan nimi ja lokaatio ovat siihen niin oivallisia.
jokumummovaan
Nikke Knakkertton
Viestit: 166
Liittynyt: To Elo 06, 2020 10:14 am

Re: Mika Moring (ent. Olander) - 6 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Viesti Kirjoittaja jokumummovaan »

Eldoctore kirjoitti: La Huhti 20, 2024 10:31 am En tiedä onko ketjussa aiemmin käsitelty, mutta voiko todellakin olla niin että murhapaikan nimi on vain sattumaa? Väkisinkin tulee mieleen, kun ottaa huomioon puheet Mikan äitisuhteesta ja mahdollisesta psykopatiasta, että paikka on suuniteltu jo etukäteen koska paikan nimi ja lokaatio ovat siihen niin oivallisia.
Jos viittaat Surmasaareen, ei löytöpaikka ole todellakaan se. Tuo saaren nimi tulee kuulemani mukaan salmesta, jossa se sijaitsee. Salmen jäätilanne on hyvin arvaamaton ja vaarallinen. Tietooni ei ole tullut varsinaisia hengenmenetyksiä, paikkaa osataan varoa. Toiseksi ei ole mitenkään selvitetty, että kyseessä olisi murha tai edes tappo. Ehkä laitamme jäitä hattuun tältä osin.
Eldoctore
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: To Joulu 15, 2022 7:22 pm

Re: Mika Moring (ent. Olander) - 6 vuoden tuomio useista seksuaalirikoksista ja epäily kahdesta taposta

Viesti Kirjoittaja Eldoctore »

jokumummovaan kirjoitti: La Huhti 20, 2024 10:39 am
Eldoctore kirjoitti: La Huhti 20, 2024 10:31 am En tiedä onko ketjussa aiemmin käsitelty, mutta voiko todellakin olla niin että murhapaikan nimi on vain sattumaa? Väkisinkin tulee mieleen, kun ottaa huomioon puheet Mikan äitisuhteesta ja mahdollisesta psykopatiasta, että paikka on suuniteltu jo etukäteen koska paikan nimi ja lokaatio ovat siihen niin oivallisia.
Jos viittaat Surmasaareen, ei löytöpaikka ole todellakaan se. Tuo saaren nimi tulee kuulemani mukaan salmesta, jossa se sijaitsee. Salmen jäätilanne on hyvin arvaamaton ja vaarallinen. Tietooni ei ole tullut varsinaisia hengenmenetyksiä, paikkaa osataan varoa. Toiseksi ei ole mitenkään selvitetty, että kyseessä olisi murha tai edes tappo. Ehkä laitamme jäitä hattuun tältä osin.
En viitannut tuohon saareen vaan tuohon Horonkylään, jostakin syystä pääni on kovasti sitä mieltä että tuollainen nimi surmapaikkana ei Moringin historian huomioiden ole sattumaa
Vastaa Viestiin