Poissuljetut tekijäehdokkaat?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti:Olen jo aikaisemmin esittänyt arvelun, että poliisilla saattoi olla oikea tekijä kiikarissa v. 2003, mutta sitten yllättäen joku taho vihjaisi G:n suuntaan ja poliisi muutti tutkimuksen suunnan. Tästä tuli vesiperä, mutta miten mahtaa olla se linja, joka oli työn alla v. 2003.
Beibs, pistä mulle yyveenä sun ajatus tekijästä. Ihan totta.
Sariola kirjoitti:Vääriä vihjeitä on voitu syöttää poliisille myös tahallaan, että tutkimus ei suuntautuisi vaarallisille vesille.
Kenellä olisi tähän motiivi järjellä ajateltuna? Rydmaneilla? Muita en keksi koska muut pääepäillyt ovat aika hyvin kuopassa.
Sariola kirjoitti:**Minä itse epäilen, että NG ei todellisuudessa nähnyt tekijän kasvoja ainakaan kovin hyvin, ja pikkutarkka ulkonäön kuvaus saattaa olla mielikuvituksen lisäämiä "valemuistoja", jotka oma alitajunta on kehittänyt. Siis hyökkääjä olisi aito, mutta ulkonäköön on sekoittunut valemuistoja.
Olen samaa mieltä, oletuksella että kyseessä oli kiilusilmä. En usko myöskään näin tarkkoihin havaintoihin teltan viillosta nähtynä.
Sariola kirjoitti:***Ainakin selityksenä on hyvä, että NG menetti tajuntansa, ja tekijä uskoi NG:n jo kuolleen tai kuolevan pian. Ja henkiinjääminen olisi näinollen sattumaa.
Oletuksella että tekijä on ollut kiilusilmä, tämä on ainoa mahdollinen vaihtoehto -ellei oteta huomioon papin hienoa viritelmää puolivälin teoriasta. Mietin sitä toden teolla, ja ainoa mikä töksii on Anja. En vaan näe häntä 40 kiloisena pystymään sellaiseen tekoon, en millään. Saati psyykeltään, täysin normaali tyttönen. Alkkoholin vaikutuskin epämääräinen aspekti tässä asiassa.
Sariola kirjoitti:***Se merkitsee, että tänä päivänä NG saattaa muistaa jotakin uutta, jota ei ole muistanut v. 1960. Tällaiset muistot voivat olla totta, mutta myös alitajunnan keksimiä, joten ne eivät olisi kuitenkaan aivan luotettavia. Siksi sattaa olla viisaampaa pitää ne omana tietonaan.
Amen. Olen samaa mieltä siitä, että muistaa jotain uutta mutta ei ole varma mistään. Luultavimmin ihan oikeasti on miettinyt tappoiko hän ne lapset -ehkä aiheesta -ehkä ei.
Erik
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2008 8:37 pm

Syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Erik »

Amen kirjoitti: Olen samaa mieltä siitä, että muistaa jotain uutta mutta ei ole varma mistään. Luultavimmin ihan oikeasti on miettinyt tappoiko hän ne lapset -ehkä aiheesta -ehkä ei.
Yksi ajatus jota olen silloin tällöin pyöritellyt mielessäni on, että voisikohan olla mahdollista, että NG tietää oikean tekijän - ehkä on jopa tunnistanut hänet toisin kuin hypnoosissaan väittää - mutta jostain syystä vaikenee siitä visusti. Syitähän voisivat olla esim. rahalliset motiivit tai pelko henkilöä tai hänen vaikutusvaltaansa kohtaan - nämä ainakin äkkisletään sopisivat tuon AR-teorian kanssa yksiin. No joo, tämä on vain lonkalta heitettyä spekulaatiota.
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Loka kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:Kiitos. Erittäin selventävää. NG on kuitenkin päässyt pois teltasta, koska on ollut teltan päällä löydettäessä. Tämä tukee sitä teoriaa, että hän on päässyt pakenemaan, mutta hänet on saatu kiinni, ja edelleen tuotu teltalle, asetettu lopulta uhrien päälle eli tekijöitä , tai mukana olleita, on ollut useita?
Täh? :D Siis Nisse on tajutonna karannut kiilusilmiltä, saatu metsistä kiinni ja nakattu elossa todistamaan teltan päälle? Mikä kohta tässä ei nyt oikein natsaa, matkaaja?
No en usko että on ollut tajuton. Ei tuossa sitä käy ilmi. Eli hän on päässyt pakeenmaan, ja en usko että yksi olisi kyenyt kaiken tekemään; ensin vahingoitanut tyttöjä ja Boismania; he ovat edelleen hengissä kun 'Nisse' nähnyt surmaajan, sitten iskenut Nisseä, ja taas tyttöjä. Ei vaan Nisse on päässyt pakenemaan, ja tällä välin surmaaja on surmannut, mutta Nisse olisi toki päässyt kauemmas, mutta siellä on ollut muita jotka ovat pahonipidelleet hänet, ja tuoneet teltan päälle. Mitäs?

Ja vielä; kyllä Nisse tietää tekijän? On hänet tunnistanut, mutta tuossa tilanteessa on ollut asioita, josta pitää vaieta? Esim. huume-asioita?

Paljon kysymyksiä, mutta aiheellisia.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

matkaaja kirjoitti:***Ei vaan Nisse on päässyt pakenemaan, ja tällä välin surmaaja on surmannut, mutta Nisse olisi toki päässyt kauemmas, mutta siellä on ollut muita jotka ovat pahonipidelleet hänet, ja tuoneet teltan päälle. Mitäs?

Ja vielä; kyllä Nisse tietää tekijän? On hänet tunnistanut, mutta tuossa tilanteessa on ollut asioita, josta pitää vaieta? Esim. huume-asioita?

Paljon kysymyksiä, mutta aiheellisia.
Eli olet sitä mieltä, että vaikka todistaja on päässyt karkuun, jatkat silti veritekoja etkä itse liukene paikalta? Etkä varmista karannutta esim. nyt puukolla?

Mistä nämä huumeet nyt tuli? Pelkkä sun oma aatos vai jotain muuta?
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Loka »

Erik kirjoitti:***NG tietää oikean tekijän - ehkä on jopa tunnistanut hänet toisin kuin hypnoosissaan väittää - mutta jostain syystä vaikenee siitä visusti. Syitähän voisivat olla esim. rahalliset motiivit tai pelko henkilöä tai hänen vaikutusvaltaansa kohtaan - nämä ainakin äkkisletään sopisivat tuon AR-teorian kanssa yksiin. No joo, tämä on vain lonkalta heitettyä spekulaatiota.
Onko tiedossa onko Gustulla mitään kytköjä tähän sukuun? Aas ilmeisesti nyt on ainakin jollain tapaa kotipoliisi Waakun mukaan ollut lahjottavissa?
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Loka kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:***Ei vaan Nisse on päässyt pakenemaan, ja tällä välin surmaaja on surmannut, mutta Nisse olisi toki päässyt kauemmas, mutta siellä on ollut muita jotka ovat pahonipidelleet hänet, ja tuoneet teltan päälle. Mitäs?

Ja vielä; kyllä Nisse tietää tekijän? On hänet tunnistanut, mutta tuossa tilanteessa on ollut asioita, josta pitää vaieta? Esim. huume-asioita?

Paljon kysymyksiä, mutta aiheellisia.
Eli olet sitä mieltä, että vaikka todistaja on päässyt karkuun, jatkat silti veritekoja etkä itse liukene paikalta? Etkä varmista karannutta esim. nyt puukolla?

Mistä nämä huumeet nyt tuli? Pelkkä sun oma aatos vai jotain muuta?
No tuossa ei ehkä ole olut aikaa katsastaa Nisseä? Kyllä veriteot ja siis surmat on tehty aivan silmittömässä raivossa. Ja siis kun siellä on olut muita niin surmaaja on kyllä 'luottanut että he 'hoitelevat' hänet'. Tämä on teoriani. Eli siellä on ollut raivoisa 'taistelu'?

No 'huumeet ovat aina olleet olemassa'; ehkä on ollut tämä tai sitten myös sitä, että tekijät ovat tuttuja? Tuttuja.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

matkaaja kirjoitti:No tuossa ei ehkä ole olut aikaa katsastaa Nisseä?
En halua kuulostaa vanhalta jankkaavalta eukolta, mutta kysyn edelleen. Miksi hänet on siihen teltalle elävänä nakattu ja jätetty? Vai onko luultu "tappo" tapahtunut kenties jo Nissen "karkumatkalla" olettaen että "kuollut se on, nakataan se muiden joukkoon?" Miksei jätetty metsikköön, "tapettuna?"
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Loka kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:No tuossa ei ehkä ole olut aikaa katsastaa Nisseä?
En halua kuulostaa vanhalta jankkaavalta eukolta, mutta kysyn edelleen. Miksi hänet on siihen teltalle elävänä nakattu ja jätetty? Vai onko luultu "tappo" tapahtunut kenties jo Nissen "karkumatkalla" olettaen että "kuollut se on, nakataan se muiden joukkoon?" Miksei jätetty metsikköön, "tapettuna?"
E minäkään halua jankata, mutta saattaa olla että on ollut joitain häiriötekijöitä. En mene sanomaan mitä, mutta jos ajatelee koko tapahtumaa, niin aivan hirveä tappeluhan siinä on ollut, eikä siinä ehkä 'muut' ole niin sitä katsastameet, että onko kuollut jo? Ja on ollut kiire pois, eli mitä siinä viemään metsään; kunhan on nakattu siihen 'samaan läjään'. Minusta tämä juttu vaikuttaa nuorisoporukan tekemältä?

Mielestäni tekijöitä on ollut useita, ja se pitänee hyvin paikkansa.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

matkaaja kirjoitti:*** Ja on ollut kiire pois, eli mitä siinä viemään metsään; kunhan on nakattu siihen 'samaan läjään'.

***Mielestäni tekijöitä on ollut useita, ja se pitänee hyvin paikkansa.
Eli ei olisikaan päässyt Nisse karkuun, ainakaan pois teltta-alueelta?

...oletko Sariolan veli? Kirjoitustyyli totaalisen samankaltainen sanamuotoineen! :D
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Piti vielä sanoa, että 'kännissä örherltämistä' koko tapaus.

Jatkan. En ole Sariolan veli; en tunne. Ehkä meillä on jotain 'samankaltaisuutta'; mitä en tiedä. Olen jonkin verran 'perillä asioista'; realiteettia.

Mutta tuntuuko teoriat oikeilta?
konsta
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4611
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 1:09 am

Viesti Kirjoittaja konsta »

matkaaja kirjoitti:Piti vielä sanoa, että 'kännissä örherltämistä' koko tapaus.
Mutta tuntuuko teoriat oikeilta?
Noitakin teorioita on joskus keskusteluissa pohdittu. Eli isompi porukka olisi käynyt teltan kimppuun tunnetuin seurauksin. Jonkinlainen huhu on ollut paikallisten ja Nilsin porukan välisistä riidoista, jotka alkoivat jo illalla kioskilla.

Pidän tätä ihan realistisena mahdollisuutena. Teltan jälkien perusteella voisi joa olettaa, että porukkaa on ollut. Esim isojen aukkojen lisäksi telstassa on ollut kymmeniä pienempiä reikiä, joista vain osa olisi tehty teräaseella.

Kenkien ja tavaran vieminen voisi viitata loogisesti nuoriin. Irmelin kohtelu voisi hyvinkin viitata joukossa tiivistyneeseen tyhmyyteen( esimerkkjä kyllä löytyy). Kukaan ei ollut tappamisen mestari ja niinkuin sanoit, humala melkein paistaa säheltämisestä.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Matkaajan teoria vaikuttaa lupaavalta. On sellainen tunne ollut aina, että tästä jutusta puuttuu isoja paloja, joita siis ei vielä tunneta. Mikä sellainen jengi olisi, joka olisi ollut paikalla, mutta jota ei olisi havaittu. Jos porukka tuli Högnäsin suunnasta metsiä pitkin, ei välttämättä ollut silminnäkijöitä. Aika voisi olla noin klo 3.15 - 3.30. Siis vähän aikaisempi mitä on luultu. Meteliä ei ole syntynyt paljon. Hyökkäys on ollut raju.

Yksi hyvä teoria muiden joukossa. Nykyään siitä Matalajärven itärannalta ei ole pitkää matkaa KEHÄ 3:lle. Tulosuunta voisi olla sieltä, samoin poistuminen. Olikohan tuolla suunnalla jo v. 1960 lähellä autotietä, jossa nyt on Kehä 3? Eihän sinne Högnäsiinkään pitkä matka ole. Varttitunnin kävely. Sieltähän ne lintupojatkin tulivat. Jospa olikin Högnäsin vähän isompien poikien jengi. Tai ainakin tulo sieltä suunnalta.
matkaaja
Christopher Lorenzo
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Maalis 05, 2008 1:41 pm

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Kiitos konsta, Sariola. Mielestäni tästä olisi hyvä edetä. Porukoitten liikkeistä en ole tietoinen, mutta tulee mieleen tuo auto taas. Liikkuivat sillä punaisella autolla, mutta minne? Mutta kaiken kaikkiaan; tätä asiaa ei ole voinut vain yksi ihminen tehdä yksin; se on ilmeistä.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Viesti Kirjoittaja awa »

Loka kirjoitti:
matkaaja kirjoitti:*** Ja on ollut kiire pois, eli mitä siinä viemään metsään; kunhan on nakattu siihen 'samaan läjään'.

***Mielestäni tekijöitä on ollut useita, ja se pitänee hyvin paikkansa.
Eli ei olisikaan päässyt Nisse karkuun, ainakaan pois teltta-alueelta?

...oletko Sariolan veli? Kirjoitustyyli totaalisen samankaltainen sanamuotoineen! :D
Lokalle, kyllähän näitä tietyn "kansankynttilän" opetuslapsia, aina silloin tällöin tupsahtelee palstalle, ja aina on kovasti ihmeteltävää.

(kevennystä) :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Lokan kysymykseen toteaisin, että on minulla ajatuksissani henkilö, jota minä ensisijaisesti sovitan tuohon paikalle. Luulen, että oikealla tekijällä on alibi. On ollut alusta lähtien. Tietysti väärä alibi. Siksi ehkä oikea tekijä on pois suljettu epäiltyjen joukosta. Ei ole tietoa kuinka tarkkaan alibit on tarkistettu. Teoriaa tämä tietysti on.
Vastaa Viestiin