Vainajaveikkaus, juhannus 2023

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Vv23
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Kesä 23, 2023 9:11 pm

Re: Vai6najaveikkaus, juhannus 2023

Viesti Kirjoittaja Vv23 »

6 hukkuu 3 kolarissa 4 väkivaltaisesti.
philodendron
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: La Marras 09, 2019 2:10 am

Re: Vainajaveikkaus, juhannus 2023

Viesti Kirjoittaja philodendron »

No aika epärealistisia arvioita :D ei noin paljon henkirikoksia tai liikennekuolemia todellakaan ole juhannusviikonloppuina yleensä. Veikkaan 4 hukkunutta, 0 henkirikosta ja 1 liikennekuolema
Oleg
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Syys 01, 2010 12:15 pm

Re: Vainajaveikkaus, juhannus 2023

Viesti Kirjoittaja Oleg »

Mikä oli tulos tässä veikkauksessa?
Jaettu tieto menettää merkityksen
Avatar
Elpram
Neuvoja-Jack
Viestit: 511
Liittynyt: Su Syys 20, 2015 10:12 am

Re: Vainajaveikkaus, juhannus 2023

Viesti Kirjoittaja Elpram »

6 liikenteessä
1 hukkunut
1 henkirikos

Eli Kostilla ja mulla taisi mennä veikkaukset lähimmäksi, kenelläkään ei ollut täysosumaa. Soraääniä kenelläkään?
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.
Zorro7
Jack Bauer
Viestit: 989
Liittynyt: La Helmi 05, 2022 7:14 pm

Re: Vainajaveikkaus, juhannus 2023

Viesti Kirjoittaja Zorro7 »

Itse näin tänään uutisen missä maininta kahdesta hukkuneesta. Pieni määrä kuitenkin, hyvä niin.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vainajaveikkaus, juhannus 2023

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Tällaisessa veikkauksessa jossa lasketaan tieliikenneuhrit ja vesistöihin hukkuneet, luku on ylensä 10-20. Luku on niin pieni että vuosittainen hajonta voi olla merkittävä. Mitä jos se neljän hengen vienyt kolari olisi jäänyt sattumatta? Tai ne neljä eri puolilla Suomea saunasta uimaan lähtenyttä ei oiskaan saanut sydänkohtausta? Tai heistä 4/4 saatiin pelastettua vedestä puolison tai muiden saunakavereiden toimesta ja vaikka osa heistä olisi kuollut sairaalassa, ei lasketa siis hukkuneeksi.

Isommissa luvuissa hajontaa käy vähemmän, voidaan siis ennustaa että tupakoinnin aiheuttamiin sairauksiin kuolee ensi vuonnakin noin 10 000 henkilöä.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Paikalla
Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3737
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Vainajaveikkaus, juhannus 2023

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

Elpram kirjoitti: Ti Kesä 27, 2023 7:18 pm 6 liikenteessä
1 hukkunut
1 henkirikos

Eli Kostilla ja mulla taisi mennä veikkaukset lähimmäksi, kenelläkään ei ollut täysosumaa. Soraääniä kenelläkään?
Juhannuksena tieliikenneonnettomuuksissa kuoli kuusi. Poliisin tietoon tulleita hukkumisia oli kaksi.
Poliisihallitus: Tällaisia onnettomuuksia juhannuksena tapahtui

Juhannusaattona joku vatipää elämämkoululainen päätti hankkia itselleen tuomion:

viewtopic.php?f=20&t=38842

Oliko muita henkirikoksia?
Yrityksiä ja pahoinpitelyitä löytyy "Ajankohtaista nyt" osiosta, mutta 1 henkirikos taisi olla oikein.
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa
Avatar
Elpram
Neuvoja-Jack
Viestit: 511
Liittynyt: Su Syys 20, 2015 10:12 am

Re: Vainajaveikkaus, juhannus 2023

Viesti Kirjoittaja Elpram »

Zorro7 kirjoitti: Ti Kesä 27, 2023 7:23 pm Itse näin tänään uutisen missä maininta kahdesta hukkuneesta. Pieni määrä kuitenkin, hyvä niin.
No mulla osui sitten hukkuneet nappiin, jos tämä kaksi pitää paikkansa. Kaksi hukkunutta on kyllä todella pieni luku keskikesän juhlassa ja tuhansien järvien maassa, missä on eniten veneitä asukkaita kohden koko maailmassa, kesämökkejä rannat pullollaan ja viina virtaa.

Henkirikoksia tai niiden yrityksiä osui myös juhannuksen molemmin puolin, mutta ainoastaan yksi menetti todistettavasti henkensä rikoksen seurauksena to-su välisenä aikana. Yksi kuollut meni mun kohdalta ihan metsään, kun veikkasin kolmea raatoa. Ajattelin puukkojen viuhuvan enemmän.

Alkuvuosi on ollut Suomessa mun mutulla aavistuksen verran ruuhkainen liikenneonnettomuuksien osalta, joten siksi uskalsin panna veikkauksen sille puolelle eniten henkiä vievänä... Veikkasin viisi, mutta kuoli kuusi. Ähäkutti sentää. Läheltä meni!
Rationaalinen tieto nojautuu luonnonlakeihin, mutta intuitiivinen tieto antaa selityksen sille, mihin luonnonlait lopulta perustuvat.
Avatar
ajanpatina
Jack Bauer
Viestit: 990
Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 5:08 pm
Paikkakunta: Loimaa, Tampere
Viesti:

Re: Vainajaveikkaus, juhannus 2023

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

Harvinaisen vähälukuinen juhannus vainajista. Tosin, saattaapi vielä Jussienpäivien jälkimainingeista löytyä, nyt kateissa olevia raatoja.
Oi niitä aikoja, kun jorpakkoon hukkui kymmenkunta ja liikenteessä osapuilleen sama määrä, jos jokunen tuupertu puukkoonkin.
Noh, se on ainakin varmaa, että aborttiklinikoilla on ihan just kiireelliset ajat. Siis, ruuhkakausi. Ja juristeilla pittää myös kiireisenä avioerojuttujen vireille pano jatkoineen käräjillä. :mrgreen:
Kaikella on aikansa.
Vastaa Viestiin