Jussi Helasvuon surma -Helsinki v. 1988

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5191
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Hasista kerrottiin polttelevan, mutta vaikka itse en ainetta käytä, ei kai Helasvuota voi varsinaiseksi hampuusiksi arvioida. :wink:

Sama kohta nauratti minua ,kuin Bombaytakin. Pidän sitä kirjoittajan huumorina. :wink:

Voisiko surmaaja olla nainen?Joku ehdotti sellaista, jaksaisiko nostaa ruumista? Useampi tekijä?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Sadie_Manson
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 7:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

Tuo Bock-sekopää on yhdessä madventures jaksossa, just siinä missä ne on Goalla, ja se jauhaa ihan mitä sattuu.
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Sadie_Manson kirjoitti:Tuo Bock-sekopää on yhdessä madventures jaksossa, just siinä missä ne on Goalla, ja se jauhaa ihan mitä sattuu.
OT: Minusta Ior Bock olisi mahtava henkilö esim. Big Brotheriin, ihmeissään olisi porukka kun äijä alkaisi aamutuimaan vääntämään itseään saunasolmuun :D


Katjushka, ok jotenkin noin arvelinkin että tarkoitit :) Onko tätä kuvaa jossain netissä näkyvissä? Tietysti puolinaiset/uneliaat silmät voisi kertoa myös jostain lääkityksestäkin kun esimerkiksi hampunpolttelusta.
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Tampereen Tyttö kirjoitti: Voisiko surmaaja olla nainen?Joku ehdotti sellaista, jaksaisiko nostaa ruumista? Useampi tekijä?
Minähän se taisin sellaista esittää. Tuossa uudessa iltasanomien jutussa tuli tosin ilmi parikin seikkaa, mitkä puhuu sitä teoriaa vastaan.
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Onko missään kerrottu, että oliko pakkausmuovi Helasvuon omasta asunnosta peräisin vai toiko surmaaja sen mukanaan?
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

vasikka kirjoitti:Onko missään kerrottu, että oliko pakkausmuovi Helasvuon omasta asunnosta peräisin vai toiko surmaaja sen mukanaan?
IS-jutun perusteella ei ollut, sillä poliisi selvitti, että mistä se olisi ostettu ja ISn mukaan selvisi vaan ettei ainakaan lähikaupoista.

Tässä kuva
http://img219.imageshack.us/img219/4686/kuva10tp4.png
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Bombay kirjoitti:
Sadie_Manson kirjoitti: Minusta Ior Bock olisi mahtava henkilö esim. Big Brotheriin, ihmeissään olisi porukka kun äijä alkaisi aamutuimaan vääntämään itseään saunasolmuun :D
Outoa. Wikipediassa väitetään, että se on neliraajahalvaantunut.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ior_Bock
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Katjushka kirjoitti:
Bombay kirjoitti: Minusta Ior Bock olisi mahtava henkilö esim. Big Brotheriin, ihmeissään olisi porukka kun äijä alkaisi aamutuimaan vääntämään itseään saunasolmuun :D
Outoa. Wikipediassa väitetään, että se on neliraajahalvaantunut.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Ior_Bock
joo, aivan totta, häntähän puukotettiin kotiovella. Tosin muistelen, että jossain dokumentissa selitti että "tärkein lihas":D toimii vielä ja että muutenkin on hieman kuntoutunut.

Onhan tuo kuva kyllä sellainen tosiaan et vaikuttaa henkilö olevan jonkun aineen/lääkityksen/krapulan/humalan vaikutuksen alaisena..
Sadie_Manson
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 7:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

Bombay kirjoitti: Onhan tuo kuva kyllä sellainen tosiaan et vaikuttaa henkilö olevan jonkun aineen/lääkityksen/krapulan/humalan vaikutuksen alaisena..
Kaivappa se madventuresin Goa-jakso käsiis!! "Siellä missä pippuri kasvaa, siellä olen nytten" :lol: *reps*
En olis arvannu tota halvaantumista.
OT
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Kyllä on virheellinen otsikko. Heikki Helasvuo kun on Jussi-paran isä. Jussin äiti Hilkka oli äitini paras ystävätär ja myös työtoveri, joka kuoli syöpään kesällä 1976. Samana syksynä äitini ja minä kävimme Helasvuojen luona tervehtimässä. Jussi antoi minulle akvaariokirjan, jotta minä voisin aloittaa akvaarioharrastukseni kirjan opastuksella. Tuo käynti oli samalla äitini viimeinen kyläily edesmenneen ystävättären perheen luokse.
Sittemmin kuulemma Jussi Helasvuo kasvoi ainakin pukeutumistavoiltaan ja tukkatyyliltään boheemiksi nuorukaiseksi, joka kuitenkin opiskeli ja kävi töissä, kuten kunnon kansalaisen tulee tehdä. Siihen tiedot loppuivat.
Eräänä päivänä iltapäivälehdet julkaisivat yllättävän uutisen Jussi Helasvuon väkivaltaisesta kuolemasta ja siitä, ettei tappajaa koskaan löydetty. Me olimme tyrmistyneitä.
Kuvaus mursuviiksisestä miehestä sopisi Ior Bockiin, mutta olisiko hän juuri oikea tekijä?
:?
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

No perhana. Mistä tuo on Heikiksi sitten vaihtunut? Editoin hieman tuota avausviestiäni. Kiitos vinkistä. Onko sulla mitään muuta tiedonmurusia Jussin liepeiltä?
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Valitettavasti minulla ei ole yhtään enempää tietoja Jussi Helasvuosta kuin tuo Helasvuojen perheen luona kyläily joskus muinoin lapsuudessani. Jussin akvaariokirja taitaa olla yhä tallessa äitini luona. Me kaikki oletimme, että Jussi oli viettänyt kunnollista elämää.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1866
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

EuroJR kirjoitti:No perhana. Mistä tuo on Heikiksi sitten vaihtunut?
Heikki oli kyllä tämän surmatunkin miehen ensimmäinen etunimi, mutta Jussi toinen etunimi, jota ilmeisesti kutsumanimenään käytti.
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Ai, minä en tiennyt, että Jussi-vainaan toinen nimi olikin Heikki, mutta ilmeisesti käytännön syistä Jussi oli Jussi.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Hannes Markkulan kirjassa Suomalainen murha 1991-1994 kerrotaan näin:

"Huumetaustastaan huolimatta Heikki Jussi Helasvuo oli hyvässä työpaikassa eräässä tutkimuslaitoksessa. Lisäksi hänellä oli asunto käytettävänään. Mies oli hiljattain leikkauttanut pitkät, agressiivisuutta herättäneet hiuksensa. Hänen asiansa olivat katoamishetkellä varsin hyvin."

Alibissa 10/88 kerrotaan myös, että Helasvuo olisi osallistunut Bock-in huvilalla pidettyihin bileisiin surmaviikolla.
"Juhlista katosi samaan aikaan myös muuan Ruotsissa asuva suomalainen, jota poliisi yrityksistään huolimatta ei ole tavoittanut."

Onkohan tuo kateissa oleva ruotsinsuomalainen syyllinen Helasvuon kuolemaan? Taitaa jäädä ikuiseksi arvoitukseksi...
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Vastaa Viestiin