Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Nipanen
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: Ma Elo 29, 2022 6:38 pm

Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista

Viesti Kirjoittaja Nipanen »

remede kirjoitti: La Maalis 09, 2024 7:16 pm
Rajoitinmäärykset eivät PV ajoneuvoja, poliisin ja pelastuslaitoksen, tullin ja rajavartiolaitoksen ajoneuvoja eikä ambulansseja.
Näinhän se on. Löytyy asetuksen 1248/2002 16 §:n 3 momentista.
Avatar
SYLWAR
Adrian Monk
Viestit: 2867
Liittynyt: La Elo 20, 2011 1:24 am
Paikkakunta: Västernorrland SWE

Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

remede kirjoitti: La Maalis 09, 2024 4:44 pm Osuma tuli takakulmaan, mutta vastapuolena oli Toyota Hilux. Aika painava jyrä. Hieman ihmetyttää, miksi ei Mersun sivuturvatyynyt lauenneet?
Etupussi kyllä toimi.

RIP Juha.
No noista senverran, että mulla on korelaisen citymaasturin ohjekirjassa ainakin erikseen mainittu jotain sen suuntaista, ettei nuo sivusuojaukset aina laukea kaikissa peräänajo ym. kolareissa ja jos osuma ei ole suoraan siihen kylkeen, sekä matalilla nopeuksilla ajettaessa ei myöskään ole aina toiminnassa. En muista nyt ihan tarkkaan miten se siinä oli mutta tuohon tapaan kuitenkin, enkä tiedä sitä onko mersussa noin, mutta saattaisi olla kun näin on käynyt.
Parsan imeskely on portti kohti kovempien huumeiden käyttöä.
Parsakaalia kannabiksena myyneelle kaksikolle ja sitä ostaneelle miehelle tuomiot huumausainerikoksesta Jyväskylässä
Bodyguard
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ti Elo 27, 2019 1:41 pm

Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista

Viesti Kirjoittaja Bodyguard »

damfin kirjoitti: La Maalis 09, 2024 7:13 pm
Matti Ja Maija kirjoitti: La Maalis 09, 2024 6:52 pm
EEMELI82 kirjoitti: La Maalis 09, 2024 6:49 pm No niin, nyt on PV julkaissut asiasta tiedotteen ja mediakin heräsi.
"PUOLUSTUSVOIMIEN panssariprikaatille kuuluva auto oli osallisena taksikuskin kuolemaan johtaneessa kolarissa. Maastohenkilöauto oli otettu luvatta käyttöön.

Puolustusvoimien ajoneuvoa kuljetti palkattuun henkilöstöön kuuluva, määräaikaisessa virassa oleva henkilö. Ajoneuvossa ei ollut tapahtumahetkellä muita henkilöitä ja se ei ollut Puolustusvoimien toimintaan liittyvässä ajossa.
Veikkaan etukäteen sovittua "luvatta käyttöön ottoa" eli tyyliin:
- kai mä voin lainata tuota hiluxia kun oma auto on huollossa?
- no sen kun lainaat, mutta omalla vastuulla, jos jotain sattuu niin olet ottanut sen ilman lupaa.


Mitä tulee tuohon mersuun, niin tuostakin näkee hyvin että ei noihin peräänajotilanteisiin niin kovasti ole koriturvallisuudessa panostettu, vaikka keularakenne olisikin turvallinen mutta takapenkkiläisille ei näytä peräänajossa kyllä mitään turvaa olevan jos peräkulma painuu kasaan kuin haitari etupenkkejä vasten.
No näkeehän tuon nyt korimuutoksista, että kovaa on tultu perään... Itse arvioisin, että 120-140 kmh on ollut vauhtia. Tuossa PV autossa ei ole rajoitinta, vaikka kevytkuorma-auto onkin. Törmäysvoima on ollut todella kova.
Amnestia
Theo Kojak
Viestit: 1132
Liittynyt: Ma Touko 04, 2020 8:34 pm

Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista

Viesti Kirjoittaja Amnestia »

juhmura kirjoitti: La Maalis 09, 2024 7:28 pm
MrTampere kirjoitti: La Maalis 09, 2024 7:14 pm
Tokka-akka kirjoitti: La Maalis 09, 2024 7:03 pm Multisillassa on ainakin joku puolustusvoimien paikka, käyvät siinä kaupassa. Ei liity aiheeseen sinällään paitsi jos on sama henkilö joka sano olevansa pv:llä töissä ja pyysi mua baariin ja ajattelin että voin kokiksen juoda niin siellä baarissa kysy voinko minä tarjota hälle.
Mikä Puolustusvoimien paikka on Multisillassa? En nyt itse ainakaan muista mitään Puolustusvoimille kuuluvaa siellä.
Ilmavoimien varikko tms.
Vuoresvuoressa on varikko tosiaan. Osa luolista rakennettu kait jo ennen sotia, kun Lentokonetehdas muutti Suomenlinnasta Tampereen ja Pirkkalan rajalle. Tai pian sen jälkeen.
Viimeksi muokannut Amnestia, La Maalis 09, 2024 7:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
krm
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2019 11:56 pm

Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista

Viesti Kirjoittaja krm »

Tuo Hilux on ajoneuvoluokaltaan N1G eli ei kevytkuorma-auto vaan paku/maastoauto. Ei tarvitse olla rajoitinta.
Avatar
remede
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: To Loka 24, 2013 10:13 am

Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista

Viesti Kirjoittaja remede »

krm kirjoitti: La Maalis 09, 2024 7:53 pm Tuo Hilux on ajoneuvoluokaltaan N1G eli ei kevytkuorma-auto vaan paku/maastoauto. Ei tarvitse olla rajoitinta.
Puolustusvoimien ajoneuvoissa ei muutoinkaan tarvitse olla rajoitinta.
"Nothing matters but the facts. Without them, the science of
criminal investigation is nothing more than a guessing game."
-Blake Edwards
Avatar
remede
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 95
Liittynyt: To Loka 24, 2013 10:13 am

Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista

Viesti Kirjoittaja remede »

remede kirjoitti: La Maalis 09, 2024 7:57 pm
krm kirjoitti: La Maalis 09, 2024 7:53 pm Tuo Hilux on ajoneuvoluokaltaan N1G eli ei kevytkuorma-auto vaan paku/maastoauto. Ei tarvitse olla rajoitinta.
Puolustusvoimien ajoneuvoissa ei muutoinkaan tarvitse olla rajoitinta.
IMG_9858.jpeg
IMG_9858.jpeg (88.59 KiB) Katsottu 3954 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
"Nothing matters but the facts. Without them, the science of
criminal investigation is nothing more than a guessing game."
-Blake Edwards
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17119
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

krm kirjoitti: La Maalis 09, 2024 7:53 pm Tuo Hilux on ajoneuvoluokaltaan N1G eli ei kevytkuorma-auto vaan paku/maastoauto. Ei tarvitse olla rajoitinta.
Tässä kohdin sanotaan mm. että...
remede kirjoitti: La Maalis 09, 2024 5:45 pm Auto on PV logistiikkalaitoksen omistama,
Parolan panssariprikaatin auto.
Kevytkuorma-autoksi rekisteröity.
Hilux voi olla sekä pakettiauto että kevytkuorma-auto (merkkinä tällöin tosin mainitaan myös Truckmaster). Laitoin aiemmin IS:n linkin muutostöistä ja siitä rajoittimesta, josta taasen sainkin asiallisen ja minulle ihan uuden tiedon rajoittimien erivapauksista.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10765
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista

Viesti Kirjoittaja damfin »

Bodyguard kirjoitti: La Maalis 09, 2024 7:47 pm
damfin kirjoitti: La Maalis 09, 2024 7:13 pm
Matti Ja Maija kirjoitti: La Maalis 09, 2024 6:52 pm

"PUOLUSTUSVOIMIEN panssariprikaatille kuuluva auto oli osallisena taksikuskin kuolemaan johtaneessa kolarissa. Maastohenkilöauto oli otettu luvatta käyttöön.

Puolustusvoimien ajoneuvoa kuljetti palkattuun henkilöstöön kuuluva, määräaikaisessa virassa oleva henkilö. Ajoneuvossa ei ollut tapahtumahetkellä muita henkilöitä ja se ei ollut Puolustusvoimien toimintaan liittyvässä ajossa.
Veikkaan etukäteen sovittua "luvatta käyttöön ottoa" eli tyyliin:
- kai mä voin lainata tuota hiluxia kun oma auto on huollossa?
- no sen kun lainaat, mutta omalla vastuulla, jos jotain sattuu niin olet ottanut sen ilman lupaa.


Mitä tulee tuohon mersuun, niin tuostakin näkee hyvin että ei noihin peräänajotilanteisiin niin kovasti ole koriturvallisuudessa panostettu, vaikka keularakenne olisikin turvallinen mutta takapenkkiläisille ei näytä peräänajossa kyllä mitään turvaa olevan jos peräkulma painuu kasaan kuin haitari etupenkkejä vasten.
No näkeehän tuon nyt korimuutoksista, että kovaa on tultu perään... Itse arvioisin, että 120-140 kmh on ollut vauhtia. Tuossa PV autossa ei ole rajoitinta, vaikka kevytkuorma-auto onkin. Törmäysvoima on ollut todella kova.
Tottakai siihen on kovaa tultu, näkeehän sen mersun vaurioista, mutta se ei muuta mihinkään sitä lopputulosta että vaikka peräänajetun mersun takakulma on etupenkkejä myöten kasassa ja kuljettaja menehtyi, niin perään ajaneen hiluxin vauriot oli sellaisia että kuljettaja kykeni vielä poliisejakin vastustelemaan.
krm
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Maalis 04, 2019 11:56 pm

Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista

Viesti Kirjoittaja krm »

Voi olla juu vaikka mitä mutta tuo kyseinen auto on N1G eli paku/maastoauto.

TOYOTA HILUX Avolavakuorma-auto (BA) 4ov 2494cm3
Väri
Vihreä (tumma)
Ajoneuvon tila
Rekisterissä
Ajoneuvoluokka
N1G / Pakettiauto
Ajoneuvoryhmä
Alaluokka III (N1),Kaksikäyttöauto
Valmistenumero XXX
Oikeus ennen kaikkea
Hercule Poirot
Viestit: 7835
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2021 2:48 pm

Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

MrTampere kirjoitti: La Maalis 09, 2024 7:14 pm
Tokka-akka kirjoitti: La Maalis 09, 2024 7:03 pm Multisillassa on ainakin joku puolustusvoimien paikka, käyvät siinä kaupassa. Ei liity aiheeseen sinällään paitsi jos on sama henkilö joka sano olevansa pv:llä töissä ja pyysi mua baariin ja ajattelin että voin kokiksen juoda niin siellä baarissa kysy voinko minä tarjota hälle.
Mikä Puolustusvoimien paikka on Multisillassa? En nyt itse ainakaan muista mitään Puolustusvoimille kuuluvaa siellä.
Ei Multisillassa varmaan olekaan, mutta aika lähellä Vuoreksessa on sitäkin enemmän toimintaa.
trubaduuri
Sofia Karppi
Viestit: 449
Liittynyt: Pe Syys 04, 2020 7:59 pm

Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista

Viesti Kirjoittaja trubaduuri »

Oliko tämä taksikuski Setälä?
juhmura
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2020 11:30 am

Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista

Viesti Kirjoittaja juhmura »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: La Maalis 09, 2024 8:23 pm
MrTampere kirjoitti: La Maalis 09, 2024 7:14 pm
Tokka-akka kirjoitti: La Maalis 09, 2024 7:03 pm Multisillassa on ainakin joku puolustusvoimien paikka, käyvät siinä kaupassa. Ei liity aiheeseen sinällään paitsi jos on sama henkilö joka sano olevansa pv:llä töissä ja pyysi mua baariin ja ajattelin että voin kokiksen juoda niin siellä baarissa kysy voinko minä tarjota hälle.
Mikä Puolustusvoimien paikka on Multisillassa? En nyt itse ainakaan muista mitään Puolustusvoimille kuuluvaa siellä.
Ei Multisillassa varmaan olekaan, mutta aika lähellä Vuoreksessa on sitäkin enemmän toimintaa.
Luolan sisäänkäynti tai ainaki yks niistä multisillassa.
JH65
Lauri Hanhivaara
Viestit: 127
Liittynyt: Su Joulu 22, 2019 7:04 pm

Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista

Viesti Kirjoittaja JH65 »

trubaduuri kirjoitti: La Maalis 09, 2024 8:27 pm Oliko tämä taksikuski Setälä?
Ihalainen oli kyseisen uhrin sukunimi.
Avatar
ruusumaa
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5313
Liittynyt: Ma Elo 31, 2020 5:47 pm

Re: Taksinkuljettaja kuoli kolarissa Tampereella - törmääjää epäillään useista rikoksista

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

trubaduuri kirjoitti: La Maalis 09, 2024 8:27 pm Oliko tämä taksikuski Setälä?
No samaa oon miettinyt, mutten oo kehdannut kysyä.

Yks tuntemani juha ei onneksi enää aja taxia.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
Vastaa Viestiin