Kelasalapoliisit töihin!

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
Anoteus
Jack Bauer
Viestit: 910
Liittynyt: Su Tammi 20, 2019 8:12 pm

Re: Kelasalapoliisit töihin!

Viesti Kirjoittaja Anoteus »

Lue myös: ...
Yksi opintopiste
Sipi
Jane Marple
Viestit: 1027
Liittynyt: Ke Tammi 03, 2018 10:58 pm

Re: Kelasalapoliisit töihin!

Viesti Kirjoittaja Sipi »

Mä löysin tällaisen artikkelin:

https://sosiaalivakuutus.fi/tulorekiste ... tuuksista/

Sen mukaan puoli promillea maksetuista etuuksista on virheellisesti maksettuja. Tulorekisterin käyttöönotto on vähentänyt ilmiötä huomattavasti. Vuonna 2022 Kela teki poliisille 752 tutkintapyyntöä aiheesta.

Puoli promillea. Onko ilmiö todella niin suuri, että on kannattavaa palkata virkamiehiä sivukuluineen tämän ongelman kimppuun?

Se on kyllä sanottava, että tuo linkkaamani artikkeli on vuodelta -23, ja esimerkiksi nyt tämä rajanylitys idästä sekä muu masinoitu. Suomen sosiaaliturvaa hyödyntävä toiminta on saattanut artikkelin kirjoittamisen jälkeen muuttua. Siitä en osaa sanoa mitään.
Psykopaatti
Harjunpää
Viestit: 309
Liittynyt: Ma Marras 28, 2022 12:14 pm

Re: Kelasalapoliisit töihin!

Viesti Kirjoittaja Psykopaatti »

Suomessa pitäisi läpivalaista kaikkien kuntien ja kaupunkien Kelat ja sossut. Näitähän on tapahtunut iät ja ajat, miten nämä Timot vuokraavat asuntojaan kolmannelle osapuolelle, ottavat itse vuokrarahat taskuun ja samalla asuntoon virtaa myös kaikki Kelan ja sossun kaikki tuet. Sitten nämä Timot asuvat...kuka Briteissä Lontoossa, kuka Timomaassa ja kuka missäkin. Kerran vuodessa käydään näyttäytymässä sossussa, Kelassa ja TE-toimistossa..."hei mina Timo..ei taaskaan tuota...hakea kaikki tuo...ei kukaan anna minu tuota, olen ahkera tuomies" ja seuraavalla lennolla takaisin paratiisiin. Joo. Älkää kysykö mitään. En tarkenna.

Suomihan on oikea Timojen ja vasemmistolaisten ihannemaa. Rahaa virtaa ovista ja ikkunoista, eikä Suomi vaadi mitään. Ei ihme, että somalit, irakilaiset ja syyrialaiset ja muut etelänhetelmät keikkuvat massatyöttöminä tilastoissa.

Jos joku elämän kolhima kantapeikko sattuu kävelemään linttaat astutut kusiset Tokmannin tarralenkkarit jalassa, hokkarit lähtee alta, tapahtuu kaatuminen, farkut menee rikki polvesta, niin ei muuta kuin sossusta maksulappu, hakemaan uudet Jamekset kaupasta ja takaisin kotiin käärimään sätkiä. Näin se Suomessa toimii. Täällä onnelassa ei tarvitse tehdä elääkseen mitään. Tarpeeksi kun heittäytyy vötkyläksi, niin jopa sossusta tulevat kotiin ja paijaamaan. Toista se on Amerikan onnelassa. En väitä, että sekään mikään paras systeemi on, kaukana siitä, mutta jos se systeemi tuotaisiin Suomeen...täällä saisi lyödä ukkoo ja akkaa multiin oikein huolella, kun lähtisi asunnot alta ja ruoka pöydästä. Ehkä tekisi hyvää pitää samanlaista järjestelmää vuoden päivät, niin ihmiset ymmärtäisivät elämän reaaliteetit hiukka paremmin. Nyt jopa nämä vätkylät, jopa arvostelee, että perkele kun on Suomessa huonot systeemit...ei pääse lääkäriin heti, eikä tule ruoka kannettuna pöytään. Voi vittu. Menkää töihin.
Viimeksi muokannut Psykopaatti, To Maalis 14, 2024 4:39 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nice shirt
Adrian Monk
Viestit: 2524
Liittynyt: To Joulu 17, 2020 4:58 pm

Re: Kelasalapoliisit töihin!

Viesti Kirjoittaja Nice shirt »

^Mikä sinun työsi on nykyisin?
Kohti uusia kohuja!
Avatar
JudgeCooper
Sofia Karppi
Viestit: 417
Liittynyt: Ma Tammi 16, 2023 4:44 pm
Paikkakunta: NY

Re: Kelasalapoliisit töihin!

Viesti Kirjoittaja JudgeCooper »

Tässä on yhteyksiä moneen tälläkin foorumilla käsiteltyyn tapaukseen. Siinä voi olla hyvä aihio kostonkierteelle. Vasikoidaan ja vastavasikoidaan ja ollaan kaksoiskela-agentteja. Mikään ei ole niin kekseliäs kuin tukiaishuijari.
Välinpitämättömyys on valinta.
Avatar
Villeri
Jessica Fletcher
Viestit: 3073
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:40 am

Re: Kelasalapoliisit töihin!

Viesti Kirjoittaja Villeri »

Itse olen sitä mieltä, että siellä missä jaetaan vastikkeetonta rahaa, ei voi olla liikaa valvontaa. Ajatusta vahvistaa se, että lähiöissä näkee yllättävän paljon porukkaa, joiden maksukyky näyttäisi räikeästi ylittävän todennäköisen ansiotason.

Pitäisin tukivalvontaa oikeuslaitoksen kaltaisena - rahaa siihen menee, mutta sanktioimaton sääntö tai laki on helposti kuollut sääntö tai laki.

Kuvituskuva
Kuvituskuva
Screenshot_20240314_153333_Samsung Internet.jpg (87.49 KiB) Katsottu 718 kertaa
Lemminkäinen kirjoitti: Pe Touko 03, 2024 4:23 pm Jos kantasuomalainen kuski, niin sairaskohtaus. Jos taas mamu, niin ajovirhe, sillä aiemmin eivät ammattiautoilijat ole tehneet ajovirheitä.
JanitaSlim
Jessica Fletcher
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Kelasalapoliisit töihin!

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Villeri kirjoitti: To Maalis 14, 2024 4:48 pm Itse olen sitä mieltä, että siellä missä jaetaan vastikkeetonta rahaa, ei voi olla liikaa valvontaa. Ajatusta vahvistaa se, että lähiöissä näkee yllättävän paljon porukkaa, joiden maksukyky näyttäisi räikeästi ylittävän todennäköisen ansiotason.
Kerrotko lisää tästä erityiskyvystäsi, joka mahdollistaa ihmisen tulotason näkemisen päällepäin?
Avatar
Villeri
Jessica Fletcher
Viestit: 3073
Liittynyt: Ke Joulu 26, 2018 8:40 am

Re: Kelasalapoliisit töihin!

Viesti Kirjoittaja Villeri »

JanitaSlim kirjoitti: To Maalis 14, 2024 6:54 pm
Villeri kirjoitti: To Maalis 14, 2024 4:48 pm Itse olen sitä mieltä, että siellä missä jaetaan vastikkeetonta rahaa, ei voi olla liikaa valvontaa. Ajatusta vahvistaa se, että lähiöissä näkee yllättävän paljon porukkaa, joiden maksukyky näyttäisi räikeästi ylittävän todennäköisen ansiotason.
Kerrotko lisää tästä erityiskyvystäsi, joka mahdollistaa ihmisen tulotason näkemisen päällepäin?
Jos perheen vanhempien päiväohjelma käsittää viiden lapsen viemisen päiväkotiin/kouluun aamusta, paluun kotiin, ja lasten noudon iltapäivästä, niin sitä kun muutaman vuoden katsoo, voi aika suurella todennäköisyydellä päätellä, että töissä ei käydä. Toivottavasti vastaus tyydytti.
Lemminkäinen kirjoitti: Pe Touko 03, 2024 4:23 pm Jos kantasuomalainen kuski, niin sairaskohtaus. Jos taas mamu, niin ajovirhe, sillä aiemmin eivät ammattiautoilijat ole tehneet ajovirheitä.
Mukava valkku
Sofia Karppi
Viestit: 426
Liittynyt: Su Touko 16, 2021 11:22 pm

Re: Kelasalapoliisit töihin!

Viesti Kirjoittaja Mukava valkku »

Käsittääkseni byrokratiaa ei ole tarpeen lisätä yhtään millään etsivillä, vaan asia korjaantuu helposti tekemällä sosiaalietuuksien jakamisesta julkista tietoa samaan tapaan kuin veronmaksutiedot ovat olleet aikojen alusta asti.

Kun kuka tahansa voi vapaasti käydä katsomassa kenen tahansa verotietojen lisäksi myös sosiaalietuuksien vastaanottamistiedot, niin puhtaasta kateudesta käyttövoimansa ammentava vertaisvalvonta paljastaa kusetukset takuuvarmasti.

Tasapainoa yhteisen kakun leipomisen ja syömisen suhteen edistäisi suuresti kun aina marraskuussa lehdissä julkaistaisiin suurimpien veronmaksajien kuvien ja henkilöhaastattelujen lisäksi myös paikkakuntakohtaisesti suurimmat sosiaalietuuksien kuppaajat valokuvineen ja elämäntarinoineen.
– Minä olen ihminen ja kaipaan joskus iloa, valoa ja hauskuutta
Avatar
Marokon Kauhu
Perry Mason
Viestit: 3744
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 9:06 pm
Paikkakunta: Rio Grande

Re: Kelasalapoliisit töihin!

Viesti Kirjoittaja Marokon Kauhu »

dazu kirjoitti: Ke Maalis 13, 2024 11:42 amLisäksi lapsia ja naisia tulee saada tappaa vapaasti, koska jokaisen on osattava suojella itseään. Darwinismin lait voimaan! Myös pienikokoisen miehen saa tavattaessa hakata ja raiskata vapaasti, mikäli tämä ei kykene puolustamaan itseään.
En ehkä libertarianismissa menisi noin pitkälle, mutta jos nyt ne asuntotukihuijarit laitettaisiin eka kuriin.
Suomessa jaetaan miljardeja kelarahaa vuosittain, joten olisi suotavaa ettei sitä valuisi huijareiden taskuihin:

Lähitulevaisuudessa jaettavaa on entistä vähemmän, mutta ottajia enemmän.
- Kilo kokaiinia, kolme yhden hinnalla
- Kilo kokaiinia, en oo joutumassa linnaan
- Sösssön sössön
- Äbälä wäbälä
Milan Jaff - jolle annettiin näin ensi alkuun 10 vuotta linnaa
Stonedar
Lauri Hanhivaara
Viestit: 147
Liittynyt: Ma Joulu 11, 2023 9:45 am

Re: Kelasalapoliisit töihin!

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

Välillä sitten on juttuja että Kelan tuet on itseasiassa alikäytöllä, kun kaikki ei osaa, halua tai tajua hakea niitä tukia mitä kuuluisi. Että mitä siitäkin sitten ajattelisi.
Anoteus
Jack Bauer
Viestit: 910
Liittynyt: Su Tammi 20, 2019 8:12 pm

Re: Kelasalapoliisit töihin!

Viesti Kirjoittaja Anoteus »

No jos maksut menee jonkun halawala systeemin kautta niin hankalaa niitä on selvittää, muutenkin maksut ulkomailla oleville pitäisi ottaa syyniin, niitä käytetään todella paljon hyväksi..
Mukava valkku
Sofia Karppi
Viestit: 426
Liittynyt: Su Touko 16, 2021 11:22 pm

Re: Kelasalapoliisit töihin!

Viesti Kirjoittaja Mukava valkku »

Stonedar kirjoitti: Pe Maalis 15, 2024 9:47 am Välillä sitten on juttuja että Kelan tuet on itseasiassa alikäytöllä, kun kaikki ei osaa, halua tai tajua hakea niitä tukia mitä kuuluisi. Että mitä siitäkin sitten ajattelisi.
Kantasuomalaisilla ei taida kellään olla käytössään etuudet yksityiskohtia myöten tuntevia asiointitulkkeja.
– Minä olen ihminen ja kaipaan joskus iloa, valoa ja hauskuutta
Amnestia
Theo Kojak
Viestit: 1132
Liittynyt: Ma Touko 04, 2020 8:34 pm

Re: Kelasalapoliisit töihin!

Viesti Kirjoittaja Amnestia »

Sipi kirjoitti: To Maalis 14, 2024 4:22 pm Puoli promillea. Onko ilmiö todella niin suuri, että on kannattavaa palkata virkamiehiä sivukuluineen tämän ongelman kimppuun?
Kela maksaa sosiaalietuuksia 16 000 000 000 euroa vuodessa. Puoli promillea olisi 8 miljoonaa euroa. Kyllä sillä viisi tai jopa viisikymmentä etsivää saisi palkkansa tienaamaan.

Ja jokainen ymmärtää, ettei puoli promillea eli joka kahdestuhannes mitenkää ole riittävä luku, kun kuitenkin julkkiksia ja poliitikkojakin on jäänyt kiinni Kela-huijauksista.
JanitaSlim
Jessica Fletcher
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Syys 18, 2020 5:51 pm

Re: Kelasalapoliisit töihin!

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Villeri kirjoitti: To Maalis 14, 2024 8:49 pm
JanitaSlim kirjoitti: To Maalis 14, 2024 6:54 pm
Villeri kirjoitti: To Maalis 14, 2024 4:48 pm Itse olen sitä mieltä, että siellä missä jaetaan vastikkeetonta rahaa, ei voi olla liikaa valvontaa. Ajatusta vahvistaa se, että lähiöissä näkee yllättävän paljon porukkaa, joiden maksukyky näyttäisi räikeästi ylittävän todennäköisen ansiotason.
Kerrotko lisää tästä erityiskyvystäsi, joka mahdollistaa ihmisen tulotason näkemisen päällepäin?
Jos perheen vanhempien päiväohjelma käsittää viiden lapsen viemisen päiväkotiin/kouluun aamusta, paluun kotiin, ja lasten noudon iltapäivästä, niin sitä kun muutaman vuoden katsoo, voi aika suurella todennäköisyydellä päätellä, että töissä ei käydä. Toivottavasti vastaus tyydytti.
Eli, jos joku tekee etätöitä, tai pyörittää yritystä kotoaan käsin niin hän ei siis tee töitä. Tämä selvensi, kiitos kaunis sinulle.
Vastaa Viestiin