Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
acp
Christopher Lorenzo
Viestit: 1546
Liittynyt: Ma Syys 02, 2019 9:48 pm

Re: Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Viesti Kirjoittaja acp »

Hank Voight kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 2:34 am Joo-o. Elämässä on muutenkin sen verran mietittävää ja haasteitakin, että ei millään jaksa uhrata ajatustakaan tuollaisen passin kaltaiselle jutulle.
Hienoa :wink:
Hank Voight kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 2:34 am Meinaan kun Illuminati on koko ajan iholla ja uhkaa puskee joka ilmansuunnasta :)
Ei puske enää. Mossadin media vielä epätoivoisesti yrittää.
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1664
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

acp kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 2:43 am
Ei puske enää. Mossadin media vielä epätoivoisesti yrittää.
Mitäs ihmettä? Onko Illuminati lyönyt hanskat tiskiin? :)
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10751
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Viesti Kirjoittaja damfin »

acp kirjoitti: Su Huhti 21, 2024 11:56 pm ^Kuuluvat ihmisen perusoikeuksiin! Jos tarjoat palveluja, niin tarjoat niitä passillisille ja passittomille, piste.

Mutta joo, testihän tämä oli kuinka paljon ihmiset ovat valmiita ottamaan vastaan kyykytystä.
Entä mikä on oma mielipiteesi sille pitäisikö kahviloilla olla oikeus olla halutessaan palvelematta esimerkiksi mustalaisia?

Missä menee raja oikeudelle käyttää omaa harkintaa, Mika saa käyttää omaa harkintaa siinä ottaako rokotteen vai ei, mutta kahvilan pitäjä ei saa käyttää omaa harkintaa siinä palveleeko asiakasta jolla ei ole rokotepassia?

Kuinka välttämätön julkinen palvelu on jokin Fazerin kahvio, kärsiikö ihmisen elämänlaatu siitä jos hän Fazerin kahvion sijaan joutuu juomaan kahvinsa jossain toisessa lähiseudun kahvilassa?

Lähinnä tämä on testi sille kuinka paljon oman harkintansa oikeudesta kiinni pitävät ihmiset ovat halukkaita kunnioittamaan muiden oikeutta omaan harkintaansa.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7472
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

meitzi kirjoitti: Su Huhti 21, 2024 12:07 am Tää on vissiin lipsahtanut vahingossa politiikkaosastolle kaatopaikan sijasta.
Itseasiassa tämä aihe pitäisi olla Ajankohtaiset juuri nyt kohdassa. Tein tänne politiikka ketjuun.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7472
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Hank Voight kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 2:34 am Joo-o. Elämässä on muutenkin sen verran mietittävää ja haasteitakin, että ei millään jaksa uhrata ajatustakaan tuollaisen passin kaltaiselle jutulle. Eikä jaksanut silloin aikanaankaan. Kun en tosiaan tänä päivänäkään tiedä, että mistä sellaisen passin olisin kysyttäessä repinyt.
Kyseinen koronapassi oli yleisesti käytössä monessa maassa. Joissakin maissa ei ollut asiaa edes ruokakauppoihin ilman tuollaista tai muihinkaan yleisiin paikkoihin.

Suomessa valtio viivytteli asian suhteen luultavasti näiden ihmisoikeus-, rasismi- ja perusoikeuksien takia. Toisaalta samaan aikaan monet yritykset ja mm. Elinkeinoelämän keskusliitto ottivat omatoimisesti kyseisen koronapassin käyttöön. Valtio loi myös jonkinlaisen valmistelun tuota varten, mutta lopulta sitä ei otettu käyttöön mitenkään yleisesti, vaan yritykset keksivät omasta päästään ottaa sen käyttöön.

Käytännössä koronapassin idea oli saada käyttöön pakollinen koronarokote ja valvontamekanismi sille. Koronarokote ei tosin estänyt yhtään mitään, ei koronaa, ei koronan leviämistä, jotka oli taas viralliset syyt koronapassille.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7472
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Hank Voight kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 1:38 am Näin tyhmempänä luulisi, että jos olisi oikeasti pitänyt testata ihmisten kuuliaisuutta, niin oltaisiin järjestetty edes hiukan enemmän ihmisiä haittaava juttu. Mut ei kun pelleillään jonkun passin kanssa, niin ettei Vauhkala saa kupillista kahvia.

Esimerkiksi mä en tänä päivänäkään tiedä, että mistä vitusta olisin jonkun passin kaivanut, jos oltaisiin kysytty. Mahtoiko mulla edes sellaista olla? Löytyikö se kenties rokotetuilla Kanta-palvelussa?

Oli miten oli, niin mun elämään ei vaikuttanut hevon paskaa moinen passi. Mut tosin ei mulla ollutkaan pakottavaa tarvetta ostaa Fazerilta kupillista kahvia.
Kaikki eivät tajua edelleen mistä oli kyse, koska ei ole käsitelty laajemmin julkisuudessa mitä kaikkea tuolloin tapahtui. Eikä tajuta sittenkään, vaikka olisi käsitelty.

Suomessa kyse oli lähinnä poliittisesta tahtotilasta ja viivyttelystä, että minkä takia koronapassia ei otettu laajemmin käyttöön suunnitelmista huolimatta.

Vaikka monet ovat syyttäneet Sanna Marinin hallitusta hieman kaikesta, niin varmuudella nykyinen Petteri Orpon hallitus olisi ottanut tuon käyttöön laajasti tuolloin. Syy tähän on siinä, että Kokoomuksen johtamat järjestöt ja EU pyrkivät painostamaan ilman muuta tuohon ja koronapassi otettiin laajasti käyttöön Euroopassa. Marinin hallitus valmisteli koronapassin, mutta sen käyttöönotto jäi lopulta olemattomaksi.

Tilanne on hieman outo sen takia, että siinä missä muualla Euroopassa loukattiin ja syrjittiin väestön perusoikeuksien toteutumista laajasti, niin Suomessa nousi varsin nopeasti esiin melko laaja vastarinta perusoikeuksien puolesta.

Tämä näkyykin sitten myös tässä oikeudenkäynnissä, että Suomessa löytyi Mika Vauhkalan kaltainen henkilö, joka näkee periaatteellinen ja ennakkotapauksen kaltaisen puolen tässä asiassa.

Yleisesti ei voida tietenkään hyväksyä mitään kahviloita ja firmoja, jotka valikoivat asiakkaansa tällä tapaa. Normaalisti tuosta tulisi joka tapauksessa rikostuomio firmalle tai tässä tapauksessa kahvilalle.
Rikos on tietysti moninverroin laajempi ja pahempi, jos valtio erikseen ajaa tällaiseen toimintaan.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7472
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

damfin kirjoitti: Su Huhti 21, 2024 8:38 am Minulle ei ihan aukea näiden "oman harkinnan" käyttäjien logiikka

Mikalla siis ei ollut koronapassia koska oli käyttänyt omaa harkintaa olla ottamatta rokotetta, ok...
No mihin se oma harkinta hävisi siinä vaiheessa kun piti välttämättä haluta se kupillinen kahvia juuri sellaisesta paikasta joka oli käyttänyt omaa harkintaansa siihen että oli päättänyt vaatia asiakkailtaan rokotepassia?
Koronarokotteesta ei ollut käytännön hyötyä, mutta siitä saattoi olla haittoja. Ymmärrettävää jos on jättänyt tuon ottamatta omaan harkintaan perustuen.

Yritykset eivät voi tietenkään syrjiä asiakkaitaan. Eikä valtio voi vaatia homeopatiaan turvautumista väestöltä.
holmesin haamu
Sherlock Holmes
Viestit: 7472
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 2:44 pm

Re: Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Viesti Kirjoittaja holmesin haamu »

Thor. kirjoitti: La Huhti 20, 2024 11:48 pm
holmesin haamu kirjoitti: La Huhti 20, 2024 1:20 pm mutta valtiota vastaan nostetusta ennakkotapauksen kaltaisesta oikeudenkäynnistä vaietaan täysin. Tämä osoittaa myös laajasti sen, että suomalainen valtamedia on täysin kontrollin alaisena.
Ei tuollainen vaitiolo yllätä, covid on laboratorio tuote ja euroopan versio luotiin Ukrainassa jonka luomista myös Suomalaiset olivat rahoittamassa. Arvaatko miksi meille tulee uusi THL:n johtaja suoraan Pfizeriltä: https://thl.fi/-/thl-n-hyvinvointivaiku ... -aarnisalo :D

https://bitterwinter.org/covid-did-it-c ... -in-wuhan/
Ukrainan vaikutus covidissa on jäänyt olemattomaksi.
USAn Faucin toiminta on silti mielenkiintoista. Wuhanin labra oli jo monia vuosia aiemmin ongelmissa turvallisuuspuutteiden takia, mutta virallisesti Wuhanista levinneestä viruksesta puhuminen oli salaliittoteoria, joka piti pari vuotta kieltää.

Aika mielenkiintoista:
Hän siirtyy THL:ään Pfizerin lääketieteellisen johtajan tehtävästä. Aarnisalo on myös toiminut tutkijana Suomen lisäksi Ruotsissa ja Yhdysvalloissa. Lääkärinä hän on työskennellyt pääasiassa HUSissa.
On varsin erikoista, että nykyinen hallitus saa THLn johtoon entisen Pfizerin johtajan.
Esimerkiksi koronan aikoihin oli erikoista, että palkattiinko Ylelle ja Sanomaan Pfizerin aluejohtaja.
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10751
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Viesti Kirjoittaja damfin »

holmesin haamu kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 2:27 pm
damfin kirjoitti: Su Huhti 21, 2024 8:38 am Minulle ei ihan aukea näiden "oman harkinnan" käyttäjien logiikka

Mikalla siis ei ollut koronapassia koska oli käyttänyt omaa harkintaa olla ottamatta rokotetta, ok...
No mihin se oma harkinta hävisi siinä vaiheessa kun piti välttämättä haluta se kupillinen kahvia juuri sellaisesta paikasta joka oli käyttänyt omaa harkintaansa siihen että oli päättänyt vaatia asiakkailtaan rokotepassia?
Koronarokotteesta ei ollut käytännön hyötyä, mutta siitä saattoi olla haittoja. Ymmärrettävää jos on jättänyt tuon ottamatta omaan harkintaan perustuen.

Yritykset eivät voi tietenkään syrjiä asiakkaitaan. Eikä valtio voi vaatia homeopatiaan turvautumista väestöltä.
No saa nyt nähdä kuinka tuo oikeudenkäynti Fazerin suhteen etenee, lakihan toki sanoo näin:
Myyjällä on oikeus valita asiakkaansa ja kieltää asiakkaan sisäänpääsy, mutta tätä oikeutta ei ole tarkoitettu mielivaltaiseksi tai syrjiväksi. Sisäänpääsyn estämiselle on oltava perustellut syyt, eikä myyjä saa syrjiä asiakkaita. Erityisesti on noudatettava syrjimättömyysperiaatetta, kuten yhdenvertaisuuslain määräykset korostavat. Ketään ei saa syrjiä esimerkiksi etnisen tai kansallisen alkuperän, vammaisuuden, sukupuolisen suuntautumisen tai muiden henkilöön liittyvien syiden perusteella.
https://www.minilex.fi/a/myyjän-oikeus- ... siakkaansa

Jos hallitus ja terveysviranomaiset ovat suositelleet rokotetta ja rokotepassia, niin hieman heikoilla kantimilla näyttäisi tuo Fazeria kohtaan nostettu syyte olevan, kun mielestäni tuo perustellun syyn määritelmä kyllä täyttyy.
Toki Vauhkalahan voi vedota siihen että kahvila käytti syrjivänä perusteena sitä että Vauhkalalla on päässä vikaa.
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1664
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

holmesin haamu kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 2:05 pm
Kyseinen koronapassi oli yleisesti käytössä monessa maassa. Joissakin maissa ei ollut asiaa edes ruokakauppoihin ilman tuollaista tai muihinkaan yleisiin paikkoihin.
Niin jos meilläkin olisi päässyt myös ruokakauppoihin vain passilla ja rätti naamalla, niin mäkin olisin voinut nousta barrikadeille.

Tehdääs pieni kertaus mitä mieltä mä oon ollut näistä. Eli ensinnäkin, mua tympi koko ajan se maailmanlopun meininki, kun ei maailmanloppua kuitenkaan ollut tulossa. Koko jutusta tehtiin liian iso numero, pienemmällä hälinällä oltaisiin päästy paljon vähemmällä. Koronatoimia kaikkineen olen verrannut hyttysen ampumiseen tykillä.

Maskia en pitänyt missään vaiheessa, neljästä syystä:

- Koko maskishow oli mun makuun liioittelua.
- Maalaisjärki sanoi, että tuskin paljoa auttaa.
- Maskin kanssa on vittumaista hengittää.
- Maailmanlopun meininkiä moiset maskit.

Rokotteet olen ottanut, kuten olen aina ottanut kaikki tarjotut rokotteet.

Ja toisin kuin sinä, mä en näe koko showssa isoa salaliittoa. Mä näen niin, että tekivät kyllä parhaansa sen tiedon valossa mitä oli, mutta lähti vaan homma lapasesta. Ja siksi koko hommasta tuli nähdyn kaltainen Waterloo.

Siitä, että jos/kun oli heti alkuun tiedossa, että rokotteet ei tartuntaa estä, niin olisi pitää jättää jauhamatta moista. Mutta siinäkin oli varmaan kyse siitä, että rokotuksia piti saada annettua kaikille, vaikka vähän valehtelemalla. Ja siinä tulee varmaan toinen ero meidän näkemyksissä. Ehkä ajattelet, että niitä tuputettiin lääkefirmojen voittojen maksimoimiseksi, mä taas niin, että olivat vaan Kiuru ja muut niin sekaisin.

Sen verran raskaasti sekaisin nuo päättäjät meni, että hirvittää ajatella miten täydellisesti ne sekoaa jos jossain kohtaa saadaan vastaan joku oikeasti tappava tauti.

Edelleenkään ei kukaan ole kertonut, että missä se passi edes oli? Kanta-palvelussa?
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
damfin
James Bond (David Niven)
Viestit: 10751
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 1:04 am

Re: Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Viesti Kirjoittaja damfin »

Hank Voight kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 3:06 pm Edelleenkään ei kukaan ole kertonut, että missä se passi edes oli? Kanta-palvelussa?
Kanta-palvelusta sen muistaakseni sai tallennettua puhelimeensa joko kuvakaappauksena tai pdf-tiedostona, itse tuon jossain vaiheessa puhelimeeni latasin mutta käyttöä sillä ei kyllä omalla kohdallani kertaakaan ollut.

Maskia silloin kiivaimpana aikana hieman tilanteesta riippuen käytin, lähinnä siitä syystä että puolisoni työskenteli vanhuspalvelussa hoitoalalla ja heille oli annettu vahvat suositukset käyttää maskia kaupoissa ja väkijoukoissa myös vapaa-ajalla ja kehotettu perheenjäseniä toimimaan samoin.
Sen verran pieni paikkakunta kyseessä että puolison työkavereihin törmäili kaupoissa joten en halunnut aiheuttaa turhia kyselyitä, ja itse kyllä arvelin että oikein käytettynä tuo maskikin saattoi jollain lailla suojata tartunnoilta, tuskin siitä ainakaan haittaa oli.

Töissä kierrellessä en maskia juurikaan käyttänyt, yksi vanhus oli jonka asunnolla työskenneltäessä oli tilaaja vaatinut käyttämään maskia, muutoin yleensä kehoitin asiakkaita pysymään toisessa huoneessa jos oli pakko kotona olla sillä aikaa kun siellä työskentelimme.

Kaksi rokotetta kerkesin käydä hakemassa, kolmannen ottamista viivyttelin ja kun sitten puolison tytär päätti tuoda lapsensa mummolaan viikonlopuksi ja "unohti" tietenkin kertoa että heillä oli "pientä nuhaa" niin koronahan siitä pienestä nuhasta sitten meille molemmille tuli mutta melko nopeasti ja kohtalaisen lievillä oireillahan tuo ohi meni, en sitten tiedä auttoiko rokote lieventämään oireita vai mikä, mutta tuon jälkeen sitten arvelin että en sitä kolmatta enkä neljättä rokotetta enää tarvinnut, vakavilta oireilta välttyäkseni minä ainakin se rokotteen otin enkä siinä uskossa että en varmasti saa tartuntaa rokotettuna.

Menihän tämä nyt jo ohi aiheesta, mutta tuossa oma kokemukseni siitä minkä verran nuo rokotepassit ja maskit omaa elämääni haittasi, eli ei juuri lainkaan, loppujen lopuksi melko lyhyt kausi ihmisen elämässä kuitenkin joten en ymmärrä tuota turhaa märehtimistä ja itkua siitä että ei saanut sitä kupillista kahvia jossain tietyssä kahvilassa.
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1664
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

damfin kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 3:44 pm
Kanta-palvelusta sen muistaakseni sai tallennettua puhelimeensa joko kuvakaappauksena tai pdf-tiedostona, itse tuon jossain vaiheessa puhelimeeni latasin mutta käyttöä sillä ei kyllä omalla kohdallani kertaakaan ollut.
OK. Näin mä vähän ajattelinkin.
.. itse kyllä arvelin että oikein käytettynä tuo maskikin saattoi jollain lailla suojata tartunnoilta, tuskin siitä ainakaan haittaa oli.
Juu varmaan siitä jonkin sortin hyöty oli. Mutta mun ajatusmaailma on hiukan sellainen, että en helpolla tee mitään mikä tökkii. Hyöty olisi pitänyt olla varmuudella iso, ennen kuin olisin lähtenyt siihen maailmanlopun meininkiin mukaan.

Sekin on kyllä mielenkiintoista, että vähän väliä sai lukea jostain "maskiraivosta". Mä kuljin koko korona-ajan maskittomana, eikä kukaan huomauttanut kertaakaan. Hiukan luulen että tuo oli hiukan kustakin itsestä kiinni. Jos meni johonkin maskin vaativaan paikkaan torvet soiden ja julisti kovaan ääneen, että minähän en maskia pidä, niin kai siihen sitten joku reagoikin.

Kaksi rokotetta kerkesin käydä hakemassa, kolmannen ottamista viivyttelin ja kun sitten puolison tytär päätti tuoda lapsensa mummolaan viikonlopuksi ja "unohti" tietenkin kertoa että heillä oli "pientä nuhaa" niin koronahan siitä pienestä nuhasta sitten meille molemmille tuli.
Tuo on kyllä klassikko. "Pientä nuhaa vaan ollut" ja ei muuta kuin tartuttelemaan muita. Toinen kuolematon on "hiukan vatsa sattunut" kun on oksennettu suolet pihalle.

Mut tosiaan jos kiinnostaa tuon Vauhkalan ajatusmaailma, niin kuunnelkaa hiukan sitä tallennetta oikeuskäsittelystä. Ei tosiaan ihan ylös asti hissi kulje sillä miehellä.
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
Hank Voight
Christopher Lorenzo
Viestit: 1664
Liittynyt: Pe Tammi 13, 2023 9:34 pm

Re: Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Viesti Kirjoittaja Hank Voight »

Lukiährö kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 6:17 pm
Epätasa-arvo tulee siinä että epätutkitut ja epäturvalliset koeluontoiset rokotteet olivat ilmaisia ja kaikkien saatavilla...

...Tälleen toteutettuna kaikki olisivat leikkineet meemilenssu on vaarallinen-tauti-leikkiä turvallisesti ja kenenkään etuja ja oikeuksia loukkaamatta.
Tässäpä tiivistyy hyvin se mikä mua koko korona-aikana kyrsi.

Eli itse olin noita yliampuvia rajoitustoimia ja maskipakkoa vastaan. Myöskin rokotepakkoa karsastin. Mutta aika äkkiä huomasin, että mun kaltaisia ei paljon ole. Oli toisaalta tuon kaiken hyväksyvä porukka ja sitten toisaalta noita vastaan kapinoivat, jotka sitten menivät samaa kyytiä paljon pidemmälle. Eli niiden mielestä rokotteet oli vaarallisia, korona pelkkä kevyt flunssa ja kokonaan Illuminatin junailema.

Edelleen saman huomaa, esimerkiksi täällä Minfossa. Vaikka omat näkemykset kertoo, niin ei riitä mihinkään. Samaa vauhtia pitäisi olla sitä mieltä, että rokotteet aiheuttaa ihan kaikkea jalkasilsasta sydänkohtauksiin ja koko pandemia oli vain mielenhallintashow. Mutta kun ei ole, niin keskustelu on ihan mahdotonta.
possu kirjoitti: To Maalis 21, 2024 1:29 am HANK the hunk
siiantaika
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1390
Liittynyt: Su Loka 18, 2020 6:58 pm

Re: Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Viesti Kirjoittaja siiantaika »

Olkoot ukko millainen skitso foliohattu tahansa, niin oikein perusteltuna tässä jutussa on kyllä pohjaa. Suomen valtiota voi olla vaikeaa sotkea mukaan, mutta ei Fazerin kaltainen yksityinen yritys voi asettaa mielivaltaisia rajoitteita asiakkailleen sillä perusteella, minkä se itse katsoo "terveelliseksi" ja minkä "epäterveelliseksi".

Eiköhän juttu kuitenkin kaadu perinteiseen vastuuvapauslausekkeeseen eli siihen, että oikea syyllinen on joku muu, koska Fazer vain "noudatti määräyksiä". Lopulta kaikki ovat syyttömiä, koska kellään ei ole viimeistä vastuuta.
Lemminkäinen
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Su Huhti 21, 2024 5:30 am

Re: Suomen valtio oikeuteen koronapassin takia - Mika Vauhkalan oikeudenkäynti

Viesti Kirjoittaja Lemminkäinen »

siiantaika kirjoitti: Ti Huhti 23, 2024 2:56 pm Olkoot ukko millainen skitso foliohattu tahansa, niin oikein perusteltuna tässä jutussa on kyllä pohjaa. Suomen valtiota voi olla vaikeaa sotkea mukaan, mutta ei Fazerin kaltainen yksityinen yritys voi asettaa mielivaltaisia rajoitteita asiakkailleen sillä perusteella, minkä se itse katsoo "terveelliseksi" ja minkä "epäterveelliseksi".

Eiköhän juttu kuitenkin kaadu perinteiseen vastuuvapauslausekkeeseen eli siihen, että oikea syyllinen on joku muu, koska Fazer vain "noudatti määräyksiä". Lopulta kaikki ovat syyttömiä, koska kellään ei ole viimeistä vastuuta.
Kyse on myös työturvallisuudesta. Fazerilla on vastuu työntekijöistään.
CharlesBronson kirjoitti: Pe Huhti 26, 2024 5:30 pm Olen venäjän trollitehtaan palkkalistalla.
Vastaa Viestiin