Keskiniemen mysteeri

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No sitten noita kuvia kehiin, ja tietenkin todiste sille, milloin kuvat ovat otetut!

Keskiniemessä ei ole ollut mitään mystistä, sillä Kivilahden mukaan, tuo kuuden kulkija ei tullut läheltäkään keskiniemeä, vaan kaukaa uimarannan yläpuolelta, tehden jonkinlaisen barabolikan (puolikaaren), ennen kuin poistui sinne nykyisen leirialueen parkkipaikan suuntaan!

Eikö tuo todistus jo pikkuhiljaa mene teidän kaaliinne, sillä tuon todistuksen on anatanut Olavi Kivilahti ja on ihan moneen kertaan näyttänyt kulkijan kulkureitin.

Aika erikoista porukkaa, sanoisin, kun eivät totuutta usko!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Sariola »

^Ei sitä usko kukaan.

Alueella on nähty vieras kulkija, jonka tuntomerkit eivät sovi Gustafssoniin. Se riittää käräjäoikeudelle. Eihän Kivilahti ole nähnyt tätä kulkijaa teltalla, mutta ei tarvitsekaan. Riittää että on sillä alueella.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kuules nyt Sariola, tuon alueen sisään, jossa tuo kulkija on nähty, oli monta muutakin henkilöä, mutta se ei tee heistä murhaajia, joten älä nyt taas vääristele asioita.

Ainoa jolla ei murhien tekoaikaan ole alibia, on hyvinkin tiedossa, no kukas se olikaan Sariola, idolisi kenties?

Kyllä Kivilahden puheisiin kulkijan suunnasta on syytä uskoa, ainoa jota epäilen, on tuo aika, joka ei varmastikaan ole oikea, vaan Kivilahti on sen arvioinut väärin!

Yksinkertaisille ihmisille ei viisaat voine mitään, kuten olen jo aiemmin todennut, siis olkoot nuo typerykset omissa uskomuksissaan!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu52 kirjoitti:Kuules nyt Sariola, tuon alueen sisään, jossa tuo kulkija on nähty, oli monta muutakin henkilöä, mutta se ei tee heistä murhaajia, joten älä nyt taas vääristele asioita.

Ainoa jolla ei murhien tekoaikaan ole alibia, on hyvinkin tiedossa, no kukas se olikaan Sariola, idolisi kenties?

Kyllä Kivilahden puheisiin kulkijan suunnasta on syytä uskoa, ainoa jota epäilen, on tuo aika, joka ei varmastikaan ole oikea, vaan Kivilahti on sen arvioinut väärin!

Yksinkertaisille ihmisille ei viisaat voine mitään, kuten olen jo aiemmin todennut, siis olkoot nuo typerykset omissa uskomuksissaan!
Näin nämä typerykset, eli käräjäoikeus oli arvioinut. Kivilahden havainto on todistanut käräjäoikeudelle, että alueella on nähty tunnistamaton vieras vaalea mieshenkilö. Siihen minun vähäpätöisellä kannallani ei ole ollut mitään vaikutusta.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Todellakin, vähäpätöisellä, oikeastaan pätemättömällä!

On se vaan kumma, että et millään usko tosiasioita, vaikka niitä selkärepulla eteesi kannettaisiin, taot omaa päätäsi vain siihen kovaan petäjään, no jos se on sinusta kivaa, niin siitä vaan.

Keskiniemessä ei siis ole todistettavasti mitään mysteeriä, ainaoastaan joku kulkija, joka on ollut alueella, mutta kellon ajasta ei ole mitään tietoa, sillä jos tuo kulkija olisi ollut lintupoikien aikaan n. 06.00 niemellä, niin silloin myöskin lintupojat olisivat hänet nähneet, nyt eivät nähneet, joten ei ollut töyrään taakse piiloutunut sama henkilö, jonka Kivilahti näki.

Kuka oli siis tuo töyrään taakse piiloutunut tyyppi, veikkaisin että surmaaja ja keitäpä siihen aikaan oli teltan läheisyydessä, todistettavasti?

Ei näkynyt Gustafssonnia makoilemassa teltan jäännöksissä, eli missä Nisukka luurasi?
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Olen Hessun suhteen vahvasti erimieltä, keskiniemen henkilöistä jotka Karjalainen näki klo 4.15 nämä eivät onkineet. Seppo siellä ei enää tuolloin voinut olla, koska teot oli tapahtunut reilun tunnin aikaisemmin. Tällöin NG oli vielä ehjin nahoin paikalla. Karjalainen näki OK,n ja häntä jututtamassa käyneen henkilön, joko NG,n tai tuntemattoman mieshenkilön jonka myös lintupojat näkivät tekopaikalla n. klo 6.00.
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Todenäköisesti toinen Karjalaisen havaitsema henkilö klo 4.15 keskiniemessä oli NG. NG tiesi että kartanon rannasta huomattiin liikehdintää tekopaikan suunnalta. NG lisäsi Karjalaisen lausunnon tiedon jälkeen omassa kuulemisessa Sepon jo tulomatkalla kertoneen menevänsä yöllä kalaan. Seppo ei näyttäisi varustautuneen kalamiehen ottein onkimiseen.

Tästä huomatuksi keskiniemessä tulemisesta johtuen on NG,n jyrkkä kielteinen kanta keskiniemessä käyntiinsä.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Saathan sinä Navetanhajuinen kuvitella mitä vaan, mutta kerrohan sitten motiivi sille, ett kaksi pikkutyttöä ja Seppo surmattiin mitä raaimmilla tavoilla ja miten se olisi ollut mahdollista tehdä niin hiljaa.

Oletko muuten käynyt koskaan paikanpäällä, no käypä, niin sinullekin selviää muutama tosiasia!

Minun oma mielipiteeni Kivilahden hereillä olosta on se, että Kivilahti on nukahtanut melkein heti rantaan saavuttuaan ja siinä on mennyt niin äänet kuin muukin ohi suun, eipä silti, murhaniemestä ei olisi Kivilahden paikalle kuulunut "murhaniemestä" kovakaan meteli, sillä keskiniemi ja sen kasvillisuus olisivat äänet tehokkaasti eristäneet (testattu on), samaten kuin se rinne, jossa Olavi köllötti!
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Motiivi NG,n osalta voi olla humalan takia kolmen toverin kaltoin kohtelu ja helluntai heilan hylkäämäksi tuleminen. Tuntemattoman osalta juopottelu kaverin avustaminen kaveleille kostaessa, mutta mopo karkasi käsistä.

Teko ei ollut äänetön, avunhuutoa kuultiin klo n. 2.30 tällöin on teoko tapahtunut.

Olen käynyt paikanpäällä, kolmen ihmisen lahtauksesta aiheutuneet äänet kuuluvat OK,n mestalle hyvin. Alue vaikuttaa suppealta ja en usko OK,n nukkuneen tuolla, hänellä oli jännät mielenkiintoiset vaklaus tehtävät.
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Misri »

^ Minä taas näkisin asian niin, että Kivilahti on saapunut kalapaikalleen vasta noin klo 5: den - aikoihin, jolloin murhaniemessä oli jo kuoleman hiljaista. Melkein kaikkien aikalaistodistajien, kellon - ajat oli "noin", aikoja niissä oli suuriakin heittoja!?
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

OK,lla oli herätyskello soimassa, kävi kaverinsa mökillä, ei olleet kotona. Teki onkivavan vesakosta puukollaan rantaan menomatkalla. Kaverinsa ja hänen isänsä olivat jo ehkä menneet kalaan keskiniemen valkamasta veneellään, jäi ehkä heitä odottelemaan.

Järvellä oli jo kalastajia noin klo 5.00 ehkäpä kartanollakin aamulypsyt alkoivat tuohon aikaan. Teoista aiheutuneita ääniä ei tuolloin kukaan kertonut kuulleen.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Navetanhajuinen kirjoitti:OK,lla oli herätyskello soimassa, kävi kaverinsa mökillä, ei olleet kotona. Teki onkivavan vesakosta puukollaan rantaan menomatkalla. Kaverinsa ja hänen isänsä olivat jo ehkä menneet kalaan keskiniemen valkamasta veneellään, jäi ehkä heitä odottelemaan.

Järvellä oli jo kalastajia noin klo 5.00 ehkäpä kartanollakin aamulypsyt alkoivat tuohon aikaan. Teoista aiheutuneita ääniä ei tuolloin kukaan kertonut kuulleen.
Kivilahti itse on kuulustelussa v.1960 arvellut tulleensa niemeen hieman kello 4:n jälkeen. On mahdollista, että rouva Karjalainen oli jo poistunut pyykkipaikaltaan. Se on jopa todennäköistä. Toinen merkillinen asia Kivilahden kertomuksessa on, että hän kertoo tuossa kuulustelussa, että hän ei lainkaan onkinut ennenkuin vasta klo 9:n aikaan, kun Ruohoset olivat saapuneet paikalle. Klo 8:n paikkeilla Kivilahti oli pistäytynyt välillä kotonaan, mutta palannut melko pian takaisin, ja ollut sitten jo ongella klo 9:n aikaan. Olikohan tosiaan niin, että lintupojat olivat havainneet pikkupojan ongella noin klo 6. Miten tämä poika onki, mutta Kivilahti ei? Vaikuttaa pieneltä ristiriidalta.

Siitä olen samaa mieltä, että hyökkäys teltalla oli tapahtunut jo selvästi ennen rouva Karjalaisen tuloa pyykkipaikalleen. Hän olisi taatusti kuullut metelin telttapaikalta. Ne salaperäiset tuntemattomat onkimiehet ovat ilmeisesti kertoneet perättömän tiedon, että teltta olisi ollut pystyssä vielä klo 4. Eipä ole tainnut olla enää siihen aikaan pystyssä. Tämähän merkitsisi sitä, että alueella olisi selvästi nähty vierasta porukkaa, jonka rouva Karjalainen oli nähnyt. Nuo Keskiniemen nuoret miehet eivät ehkä olleetkaan Boisman ja Gustafsson vaan aivan muita miehiä. Telttailijat saattoivat siihen aikaan jo maata mukiloituina teltan riekaleissa.
..............................

Tarkistin lintupoikien kuulusteluista, että hekään eivät todellisuudessa havainneet tuon "pikkupojan" onkivan. Ristiriitaa ei siis ole. Muissa yhteyksissä on virheellisesti kerrottu tuon pikkupojan onkineen. Se ei ole totta. "Istui luodolla". Väärä ilmaus kyllä sekin. Oikein olisi "istui niemellä olevan kallion päällä, eikä suinkaan onkinut".
Navetanhajuinen
Harjunpää
Viestit: 322
Liittynyt: Pe Loka 30, 2009 2:17 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Teltta on voitu kyhätä paikalla olleitten henkilöitten toimesta uudestaan pystyyn, kolme kuollutta nuorta oli siellä mukavasti suojassa klo neljän aikoihin.

Jos teot on tehty ennen klo 3.45 tuohon aikaan ehkä NG,n muistiaukko ei ollut alkanut, mikä on tuo NG,n kertomuksen nukkumaan meno kellon aika. Todenäköisesti ei he heti kuitenkaan kaikki nukahtaneet, hyvää yötä sanottuaan.

Eikös NG kerro Sepon onkineen vielä neljän aikoihin, mikä ei vainajalle ole tyypillistä viikatemiehen paikalla käynnin jälkeen.

Muutoin Sariolan kanssa samoilla linjoilla, telttauhreja oli kolme ja Karjalaisen keskiniemessä näkemistä nuorista toinen on voinut olla NG
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Sariola »

En minä aivan samoilla linjoilla ole navetanhajuisen kanssa. On yhteisiä arvioitakin, kuten tuo rikoksen tapahtuma-aika. Minä arvioin klo 3.20-3.30 ehkä olisi sopivin.

Minusta näyttää hyvin mahdolliselta vaihtoehdolta, että myös NG oli yksi uhreista. Nämä Karjalaisen näkemät miehet olisivat sen mukaan ulkopuolista porukkaa.

Tätä vahvistaa se havainto, että NG on eri yhteyksissä pyrkinyt auttamaan rikoksen selvittelyssä kaikin tavoin. Näyttää siltä, että ainakin hän itse uskoo olevansa syytön. Niin saattaa hyvin olla. Jos sijoittaa hänet syylliseksi, niin on monia vaikeasti selitettäviä asioita, jotka eivät näytä sopivan sellaiseen kuvioon. Yksi on tuo tohtori Palon korostama - fyysinen ja psyykkinen kunto. Se ei tunnu tekijälle sopivan. Ei se poistu, jos väittää NG:n näytelleen. Minä olen saanut sen kuvan, että NG ei ole hyvä näyttelijä, vaan melko huono sillä alalla. Tämän rikoksen tekijä on ollut hyvä näyttelijä - toisaalta huolellinen ja tarkka - mutta myös toisaalta äkkipikainen. Tämä on minun arvioni. Kyllä Kivilahden näkemä mies lienee ollut tekemisissä tuon rikoksen kanssa. "Mustat housut - hyvin vaalea pikkutakki" , muistuttaa poliisin virka-asua. Huom. pikkutakki, ei esim. villapaita, paita tai pusero, vaan nimenomaan "pikkutakki" ja "puolikengät". Poliisilla taisi olla mustat patiinit jalassa. "Puolikenkä" on tuttu nimitys, se on se tavallinen pikkukenkä, joka oli ainakin sunnuntaisin käytössä ja tansseissa. Silloin käytettiin tuota nimitystä.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Keskiniemen mysteeri

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kun et osaa profiloida ihmisiä Sariola, niin älä yritä sitä Gustafssonninkaan kohalla, sillä pieleen menee, taas!

Väität Sariola, että murhaajat olisivat jääneet siihen keskiniemeen kuikuilemaan ihan muuten van sen jälkeen, kun ovat tunteja aiemmin tehneet kolme raaka murhaa ja samaa näyttää väittävän myös Navetanhajuinen, höh.

Ei, ei, kyllä näytätte molemmat olevan pahasti hakoteillä.

Sitäpaitsi, Kivilahden paikka ei mielestäni ole mikään niemi, vaan ihan tavallinen ranta, joka ei muillään tavoin tunkeudu niemen tavoin veteen, käykääpä paikalla.

Mistä olet muuten saanut Navetanhajuinen tuollaisen tiedon, että Kivilahti olisi käynyt kaverinsa mökillä, kun kaverinmökki oli ihan muualla, kuin siinä Oittaalla, häh?

Samaten onkivavan teko, rantaan mennessä vesaikosta, no kun ei tehnyt, vaan hänellä oli aina vapa kohoineen koukkuineen valmiina siinä kotinsa nurkalla, josta sen sai vaivattomasti mukaan!

Isällä ei ollut mitään tekoa kalaretken kanssa, joka oli sovittu tehtäväksi isän työkaverin pojan kanssa, siinä se, ei siis isää eikä muitakan aikuisisia, heh!

Keitä kalastajia kello 05.00 on ollut järvellä, siitä ei näet ole missään kirjoissa eikä kansissa, joten ihan huuahaata tuokin väite!

Tuollaista viralista tietoa teltan pystyssäolosta ei ole ollut, mutta eiköhän se kuitenkin ollut ihan oikeasti pystyssä vielä kello 04.00 ja sitten vasta leikelty ja rikottu.

Miksi teltta olisi nostettu väliaikaisesti pystyyn ja sitten taas kumottu nyurin, no ei tuossa ole kyllä mitään ajatusta, joo!

Sariola se vaan jaksaa hölöttää turpiini vaahdossa noista mukamas joistakin salaperäisista vieraista nuorista miehistä, joita ei ole ollut muualla kuin Sariolan ylivilkkaassa mielikuvituksessa, että silleen!

Ne olivat lehdistön ja poliisin keskenään sekoittamia valekuvia, jota sitten vielä Helga-rouvakin myös sotki, joten tuollainen myytti oli valmis.

Samaten tuo lausuma, "Antakaa niiden olla" on Salosen Heikin lausunnosta, kun Heikki sanoi Kilulle, että"Annetaan niiden olla, no tuokin sitten väännettiin ihan muuksi, mikä kaiketi sittemmin kumottiin, mutta legenda jäi!

Kivilahti ei oman kertomuksensa mukaan onkinut, vaan venttasi kaveriaan, joka on antanut mahdollisuuden nukahtaa siihen auringon lämmittämälle kalliolle, että silleen se "outo kulkija" on tullut kaiketi kuvioon.
Vastaa Viestiin