Naiset armeijaan/sotimaan vaikko ei?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Naiset armeijaan/sotimaan vaikko ei?

Sinne vaan
49
52%
Ei
46
48%
 
Ääniä yhteensä: 95

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Tuli muuten mieleen, että eikös Venäjälläkin ole edelleen jonkinnäköinen asevelvollisuus naisille... ? Ainakin jossain päin? Muistanko aivan väärin? :lol:

Tuohon Bombayn kysymykseen voitaneen vastata näin mutu-pohjalta, että tuskinpa ovat Israelissa tai Neuvostoliitossa sen kummemmin tutkineet homman yleistä toimimista, saati sitten miehet-naiset-yhteispeliä. Kiinnostaisi kyllä tietää... Pitänee tiedustella suvun venäläisvahvistuksilta, josko jollakin sattuisi olemaan mitään tietoa aiheesta.

edit: monster-typo
Viimeksi muokannut joey, Su Elo 10, 2008 8:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Viesti Kirjoittaja ketsku »

joey kirjoitti:
PaulaDrew kirjoitti:
joey kirjoitti:Perustan mielipiteeni keskusteluille, joita olen käynyt sotaveteraanien sekä Puolustusvoimissa työskentelevien kanssa. Heidänkään joukostaan ei muuten löytynyt yleisen aselvelvollisuuden kannattajaa ja he sentään oikeasti tietävät, mistä puhuvat
Mitä he sitten puhuvat? Mikä on peruste, jos kerran armeijaan eksyneet naiset ovat kurssiensa parhaimmistoa?
Armeijaan eksyneet naiset ovat äärimmäisen motivoituneita hommaan, kun he ryhtyvät siihen täysin vapaaehtoisesti. Siitä johtuu tuo naisten "kirja"-menestyminen armeijassa.

He puhuvat, että kotirintamaa täytyy jonkun pitää pystyssä, että rintamasota hävitään välittömästi, mikäli sotamiesten pitää kaiken muun hyvän lisäksi huolehtia kotioloista. Sekä rintamaveteraanit, että lotat joiden kanssa olen asiasta keskustellut, ovat sitä mieltä että Suomi menestyi sodassa loppujen lopuksi hyvin juuri siksi, että kotirintama oli niin vahva. Mielestäni vahva kotirintama ei muodostu siten, että lapsia tulee hoitamaan vieraat, että työssäkäyvät ihmiset joutuvat huolehtimaan sotilaiden perheistä näiden puolustaessa maata.

Tuo ei kuitenkaan ole suurin syy, miksi vastustan yleistä asevelvollisuutta. Suurin syy on se, että en usko miehen kykenevän pitämään naista vertaisenaan rintamalla. Monelle miehelle on kunnia-asia, että lähimmistä naisista huolehditaan, oli tilanne sitten mikä tahansa. Toinen asia onkin sitten se, kykenisikö mies luottamaan naiseen rintamalla. Minusta tuntuu, etten itsekään pystyisi vaikka olen nainen itsekin. Naissotilaat kun eivät olisi angelinajolieita.

Minusta on hyvinkin mahdollista, että mikäli lähimmän parin kymmenen vuoden aikana syttyy sota johon Suomi osallistuu, joudutaan lähtemään rintamalle saakka. Maailmalla on kymmeniä sotia käynnissä tälläkin hetkellä, eikä mikään niistä ole vielä sujunut palstalaisten spekuloinnin mukaan: vahvempi nukettaa heikomman ja se on sitten siinä - ei niitä sotilaita mihinkään tarvita! Tämä siis siitä huolimatta, että sekä Venäjällä että Jenkeillä oletetaan ydinaseita olevan ja molemmat sotivat tällä hetkellä jossain, jenkit jopa omien rajojensa ulkopuolella ja omien sanojensa mukaan koko maailman puolesta. Miesvoimilla sielläkin sohitaan.

Minusta kaikista paras ratkaisu tähän ongelmaan olisi palkka-armeija, mutta sille en usko olevan mahdollisuuksia Suomessa. Ensinnäkin, Suomi on todella pieni maa eikä vapaaehtoisia välttämättä riittäisi uskottavan maanpuolustuksen ylläpitämiseen. P. Drewlle, joka kyseenalaisti tuon "uskottava maanpuolustus" -termin, todettakoon, että uskottava maanpuolustuksen sinua epäilyttävä sävy tulee tietysti siitä, ettei maanpuolustuksen täyttä voimaa tule kovinkaan usein kokeiltua. Toiminnasta ei siis ole suoraa näyttöä, kun viimeisimmästä sodastakin on aikaa vuosikymmeniä. Uskottava sanana tarkoittaa sitä, että ulkovalloille näytämme siltä, että kykenemme puolustautumaan. Että meitä ei kannata kokeilla. Kuten olen aikaisemminkin johonkin ketjuun todennut, kyse ei siis ole mistään Puolustusvoimain johdon lanseeraamasta mielennostatustermistä, vaan silkasta faktasta: meidän maanpuolustusjärjestelmäämme käydään ulkomaisten edustajien toimesta ihastelemassa jatkuvasti.
markja kirjoitti:Ja joku saatanan akka pohtii kuukautishygieniansa hoitoa! Eiköhän menkat ole pikkuisen mitätön pikkuasia tuon kaiken muun rinnalla?
Ymmärräthän, ettet voi tähän ottaa lainkaan kantaa, kun sinulla kuukautisia ja kuukautiskipuja ei ole? Ymmärrän että halveksut naisia ja naiseutta sinänsä, mutta yrittäisit pysyä asiallisena.

edit: Lisäyksenä todettakoon, että itse en pidä Venäjää, Venäjää ja Venäjää ainoana todellisena uhkana Suomelle. Mutta sitä pidän täysin varmana, että mikäli Suomi vielä joskus joutuu sotimaan, tulee sodan syy liittymään ainakin tavalla tai toisella Venäjään.
Täyttä faktaa, samaa mieltä olen! Vielä markjalle noista menkoista: ne ovat merkittävä haittatekijä ja sillä siisti. Ne heikentävät naisen täysipainoista osallistumista mihinkään sotatoimiin koska ne jopa heikentävät naista välillä käymässä töissä ja helpompaa sinne töihin on mennä kun siellä metsässä rämpiä.

Mutta onneksi puolellani on Suomen valtio eikä naisten tarvitse armeijaa käydä sanoitte te "tasa-arvon puolustajat" mitä vaan. Bombay ei muuten vastannut lähettämääni yksäriin :( Nyt haluaisin kysyä Paulalta, että onko sinulla lapsia? Pieniä lapsia? Ja kuinka vanha olet? Jotenkaan en voi uskoa, että täysijärkinen äiti- ihminen voisi puolustaa jotain noin järjetöntä asiaa kun naisten armeijapakko.. :roll:
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

joey kirjoitti:^ Tuli muuten mieleen, että eikös Venäjälläkin ole edelleen jonkinnäköinen asevelvollisuus naisille... ? Ainakin jossain päin? Muistanko aivan väärin? :lol:
Ja Norjassa ja Ruotsissakin on jotain vastaavaa, eikö tää linkki oo täällä aiemmin ollut? (tai sit oon taas ollu puusilmä).

http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikkeli ... SI1MA01bi8
ketsku kirjoitti: Bombay ei muuten vastannut lähettämääni yksäriin
Empä nyt oikein koe mitenkään tärkeäksi vastata uteluihin mun iästä tai lapsistani, kun keskustellaan jostain täysin muusta.

Nostetaan nyt vielä esille ainoat pointit jotka olen poiminut Ketskulta:

Naisille ei armeijapakkoa koska:

A. Naisilla on menkat
B. Jotkut naiset tekevät lapsia niin siksi ketään naista ei saa pakottaa armeijaan
C. Nainen on fyysisesti ja henkisesti heikompi

Ja minusta näistä ainakaan mikään ei kyllä ole pätevä perustelu. (Tosin, vittuako minäkään tästä tiedän loppupeleis, en ole nainen, en ole perheellinen, minulla ei ole menkkoja, enkä ole käynyt armeijaa :D mutta jotenkin tuntuvat silti noi perustelut pikemminkin selittelyiltä..)
Viimeksi muokannut Bombay, Su Elo 10, 2008 8:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

ketsku kirjoitti: Jotenkaan en voi uskoa, että täysijärkinen äiti- ihminen voisi puolustaa jotain noin järjetöntä asiaa kun naisten armeijapakko.. :roll:
Vaikka tässä noin periaatteessa samaa mieltä ollaankin, täytyy kyllä sanoa ettet sinäkään sitä kovin järkevin ja uskottavin sanoin vastusta.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Bombay kirjoitti: Ja sori, jos edelleenkin jankkaan siitä Israelista, mutta käsittääkseni siellä armeijan käyntiin kuuluu myöskin jonkin verran itse sotimistakin, ois mielenkiintoista tietää:

A. Onko tämä totta?
B. Miten naiset on pärjänneet
C. Miten miehet/naiset-yhteispeli on toiminut
Totta.
Hyvin.
Hyvin.

Mistään en ole lukenut (ja paljon olen lukenut) että olisi mitään ongelmaa naisilla. Asenne naisilla on se, että 18 vuotiaana lähdetään kahdeksi vuodeksi palvelukseen ja that's it. Miehillä se on IDF:ssa 3 vuotta. Naisilla se on myös kolme vuotta siinä tapauksessa, että naissotilas osallistuu taistelukoulutukseen. Itse taistelu on naisille sodassa siis vapaaehtoista, ja palvellaan kolme vuotta ja sotaan, tai kaksi ja hallinnollisiin tai vastaaviin tehtäviin. Naisia kuitenkin vapautetaan palveluksesta myös Idf:ssa kolmasosa lähinnä uskonnollisista ja perhesyistä.
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Viesti Kirjoittaja ketsku »

joey kirjoitti:
ketsku kirjoitti: Jotenkaan en voi uskoa, että täysijärkinen äiti- ihminen voisi puolustaa jotain noin järjetöntä asiaa kun naisten armeijapakko.. :roll:
Vaikka tässä noin periaatteessa samaa mieltä ollaankin, täytyy kyllä sanoa ettet sinäkään sitä kovin järkevin ja uskottavin sanoin vastusta.
No onneksi sulla oli mun järjettömiin ja uskomattomiin perusteisiin lyödä vähän järkevämpää perustetta kehiin.

Bombay: lisätään vielä D) naiset ovat suureksi hyödyksi muissa tehtävissä mihin ei armeijaa tarvita!

Ja kiitos vastauksesta uteluihini henkilökohtaisista asioistasi. Sanotaan nyt vaikka näin, että tietyistä lauseista ja ajatuksista huomaa asioita. Vahvistit epäilykseni.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

EDIT: Helevettiin tekstit, turha sitä on hakata päätää seinään. Loka vastasi hyvin :)
aga
Adrian Monk
Viestit: 2762
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Viesti Kirjoittaja aga »

Ei, mutta joku muu yhteiskunnallinen pakote esimerkiksi siviilipalveluksen tapaisen systeemin muodossa voisi olla paikallaan nykyisenä tasa-arvon aikakaudella. Jos tämä ei käy, myös miehiltä tulee asepalveluspakko poistaa.

Se on jännä, miten naisten kannalta feminismimielessä tätäkin asiaa tarkastellaan kovin mielellään: naisilla on _oikeus_ päästä armeijaan niin halutessaan, mutta ei _velvollisuutta_ mennä sinne. Miesten on myös pakko leikata hiuksensa, koska se on turvallisuusriski (?). Naisten kohdalla näin ei ilmeisesti ole, koska he saavat niin halutessaan säilyttää pitkät hiuksensa?
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Huvitti yksi kohta tuossa linkissä jonka pastesin hetki sitten..
Myös Norjassa naisten asevelvollisuutta perustellaan uskottavalla tasa-arvopolitiikalla; sukupuolten välinen tasa-arvo tarkoittaa, että naisilla ja miehillä ei ole ainoastaan samat oikeudet vaan myös velvollisuudet. Vain miehiä koskeva asevelvollisuus viestittää, että miehet ovat etusijalla. Tämä vaikuttaa kielteisesti naisten haluun suorittaa asepalvelus vapaaehtoisesti ja hakeutua upseerinuralle.
Eli siis tässä syrjitään ton mukaan NAISIA koska niitä ei pakoteta armeijaan :D
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

ketsku kirjoitti:Vielä markjalle noista menkoista: ne ovat merkittävä haittatekijä ja sillä siisti. Ne heikentävät naisen täysipainoista osallistumista mihinkään sotatoimiin koska ne jopa heikentävät naista välillä käymässä töissä ja helpompaa sinne töihin on mennä kun siellä metsässä rämpiä.
Et vastannut itse asiaan: Sinusta siis menkat ovat pahempi juttu kuin tulla tapetuksi tai haavoittua vakavasti? Sinusta paskat sillä väliä, että miehet joutuvat tapetuksi ja haavoittumaan rintamalle, se ei ole paha juttu lainkaan...mutta autas armias jos NAINEN joutuisi oikein kärsimään menkoista metsässä...voi hyvänen aika sentään mikä karmea rikos ihmisyyttä vastaan se olisikaan!
HHAHAAHHAAHHAAHAHA!
Mutta onneksi puolellani on Suomen valtio eikä naisten tarvitse armeijaa käydä sanoitte te "tasa-arvon puolustajat" mitä vaan.
Lapsellinen asenne. "Lällällää kun laki on turvanani, vaikka se onkin paska laki ja epätasa-arvoinen ja muuta mutta ei sitä pidä muuttaa kun se on mun puolellani". Sinusta siis tasa-arvo ei ole tärkeä asia? Älä sitten valita, kun joku kaunis päivä Suomesta tulee islamistinen tasavalta ja saat luvan kulkea burkha päällä kaupungilla...tasa-arvollahan ei ole sulle väliä ja jos laki sanoo että burkhaa pitää pitää niin sitten sinä vaan pidät etkä valita. Eiks joo?
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Bombay kirjoitti: A. Onko tämä totta?
B. Miten naiset on pärjänneet
C. Miten miehet/naiset-yhteispeli on toiminut
Jeps. Totta on. Naiset ovat pärjänneet ihan hyvin. Pääsääntöisesti naisia ei laiteta hommiin, joissa vaaditaan hirveästi voimia tms. mutta siellä ovat mukana tekemässä oman osuutensa. Esimerkiksi tarkka-ampujina iipoilla on naisia ihan hirveästi, samoin kuljettajina. Yhteispeli on toiminut hyvin, paitsi joskus, kun joukkue, jossa on ollut naisia, on saanut turpaansa, niin miehet ovat tehneet tyhmänrohkeita temppuja ja tapattaneet itsensäkin yrittäessään suojella noita samassa ryhmässä olevia naisia. Tämän vuoksi kaiketi eivät kovin helpolla pistä konfliktitilanteessa naisia ja miehiä samoihin jalkaväkiryhmiin, ainakaan yksittäisinä siis. tms.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Tasa-arvo on hyvä asia, mutta tässä on nyt se ongelma, että tasa-arvon nimissä feministit ajavat pikkuhiljaa asioita siihen suuntaan, että ylivalta vaihtuu miehiltä naisille. Väkivalta ja seksuualirikoksissa nainen on uhrin asemassa aina etuoikeutetussa asemassa mieheen nähden. Rikosilmoitusta jos miehenä menisi tekemään seksuaalirikoksesta tai väkivallasta naista kohtaan, voidaan mies nauraa ulos laitoksesta, ellei ole suoranaisessa hengenhädässä ja vuotamassa kuiviin. Naiset saavat väkivaltarikoksissa myös alennusta miehiin nähden. Siinä on helppo vedota pelottavaan tilanteeseen "mies on aina hakannut minua". Koitapa tuota miehenä.

Jonkun lapset pitää synnyttää, ja on tietenkin selvää, ettei perheellisiä pienten lasten äitejä armeijaan pitäisi laittaa. Jos nyt ajatellaan puhtaasti tasa-arvoa, niin onhan se väärin, että miehillä on 6 kk-13kk (sivari) velvollisuus jättää työnsä tai opiskelunsa. Voi jarruttaa elämää aika paljonkin esim. tilanteessa, että olet aloittanut työsuhteen ennen armeijaa, mutta jonkun muotoseikan perusteella sinua ei vakinaisteta, koska työnantajan tiedossa on armeijaan lähtö. Minulta ainakin nuorempana useasti kysyttiin, onko armeija käyty? Luulen, että työnantajaa kiinnostaa lähinnä se, onko lähdössä armeijaan potentiaalinen työntekijä, eikä nykyisin enää arvioida välttämättä kummaksi tyypiksi, jos ei inttiä ole käyty.

Naiset synnyttävät lapsiamme, kunnia heille :D , mutta naiset pääsevät opiskelemaan ja työelämään miehiä sujuvammin, elleivät sitten halua perhettä perustaa, mikä on yleensä vapaaehtoinen toimenpide. Naiset voivat valmistua korkeakouluista joskus 21-vuotiaana, kun miehellä se helposti lykkääntyy vuodella tai kahdella riippuen siitä, kuinka pitkään armeijassa saa tai joutuu olemaan ja koulut eivät välttämättä ala sujuvasti armeijasta kotiutumisen jälkeen (kotiutuu armeijasta vuoden alussa, koulutusohjelma alkaa syksyllä).
Paavo Arhinmäki on äijä!
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Viesti Kirjoittaja ketsku »

loneliness kirjoitti:Tasa-arvo on hyvä asia, mutta tässä on nyt se ongelma, että tasa-arvon nimissä feministit ajavat pikkuhiljaa asioita siihen suuntaan, että ylivalta vaihtuu miehiltä naisille. Väkivalta ja seksuualirikoksissa nainen on uhrin asemassa aina etuoikeutetussa asemassa mieheen nähden. Rikosilmoitusta jos miehenä menisi tekemään seksuaalirikoksesta tai väkivallasta naista kohtaan, voidaan mies nauraa ulos laitoksesta, ellei ole suoranaisessa hengenhädässä ja vuotamassa kuiviin. Naiset saavat väkivaltarikoksissa myös alennusta miehiin nähden. Siinä on helppo vedota pelottavaan tilanteeseen "mies on aina hakannut minua". Koitapa tuota miehenä.
No no, tässä on nyt taas se sama juttu, että miehet tekevät paljon enemmän väkivaltaa naisille kun naiset miehille, pidetään se nyt mielessä. Jos tilanne olis jotakuinkin fifti fifti niin sitten kyllä miehet olisivat eriarvoisessa asemassa. Nyt kuitenkin fakta on, että miehet ovat väkivaltaisempia joten onko se ihme jos silloin miestä helpommin pidetäänkin syyllisenä? Ei sulle kuule kukaan naura jos menet tekemään ilmoituksen. Toki saat aika tarkkaan selvittää miten sut on raiskattu. Tai hakattu.
Jonkun lapset pitää synnyttää, ja on tietenkin selvää, ettei perheellisiä pienten lasten äitejä armeijaan pitäisi laittaa. Jos nyt ajatellaan puhtaasti tasa-arvoa, niin onhan se väärin, että miehillä on 6 kk-13kk (sivari) velvollisuus jättää työnsä tai opiskelunsa. Voi jarruttaa elämää aika paljonkin esim. tilanteessa, että olet aloittanut työsuhteen ennen armeijaa, mutta jonkun muotoseikan perusteella sinua ei vakinaisteta, koska työnantajan tiedossa on armeijaan lähtö. Minulta ainakin nuorempana useasti kysyttiin, onko armeija käyty? Luulen, että työnantajaa kiinnostaa lähinnä se, onko lähdössä armeijaan potentiaalinen työntekijä, eikä nykyisin enää arvioida välttämättä kummaksi tyypiksi, jos ei inttiä ole käyty.
Onko mieleesi juolahtanut, että miehet kirii naisia kiinni kun nainen on raskaana ja äitiyslomalla? Luuletko, että nämä lapsensaantiasiat eivät vaikuta naisten työllistymiseen? Ja se ei koske pelkkää armeijaikää vaan tyyliin ikävuosia 20-35? Vähän pidempi aika on... Itsekin olen saanut raskauden takia potkut (oli laitonta, en jaksanut tapella, paska duuni muutenkin). Multa on myös kysytty työhaastatteluissa, että aionko hankkia toisen lapsen. Laitonta sekin. Kyllä mä väitän, että naiset on raskauksien ja lastenhankintahommien takia pahempi riski työnantajalle kun miehen armeija. Varsinkin kun sinne inttiin mennään jo nuorena. Lapset taas moni tekee vähän myöhemmin. Eli ihan yhtä tasa- arvoista on, että miehet on siinä vaiheessa (intti-iässä)vuoden jäljessä naisia ja taas myöhemmin vuoden- pari tai viisi edellä naista kun nainen on vauvan kanssa kotona. Meillä on 1 lapsi mutta miehen intti kesti 8kk, mun pelkkä raskausajan sairasloma kesti 4kk+2 vuotta kotona. Oishan se nyt jo ihan perseestä jos tuohon lisäksi vielä mun olis pitänyt olla itsekin 8kk intissä.
Naiset synnyttävät lapsiamme, kunnia heille :D , mutta naiset pääsevät opiskelemaan ja työelämään miehiä sujuvammin, elleivät sitten halua perhettä perustaa, mikä on yleensä vapaaehtoinen toimenpide. Naiset voivat valmistua korkeakouluista joskus 21-vuotiaana, kun miehellä se helposti lykkääntyy vuodella tai kahdella riippuen siitä, kuinka pitkään armeijassa saa tai joutuu olemaan ja koulut eivät välttämättä ala sujuvasti armeijasta kotiutumisen jälkeen (kotiutuu armeijasta vuoden alussa, koulutusohjelma alkaa syksyllä).
Lue ylläoleva
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Viesti Kirjoittaja ketsku »

markja kirjoitti:
ketsku kirjoitti:Vielä markjalle noista menkoista: ne ovat merkittävä haittatekijä ja sillä siisti. Ne heikentävät naisen täysipainoista osallistumista mihinkään sotatoimiin koska ne jopa heikentävät naista välillä käymässä töissä ja helpompaa sinne töihin on mennä kun siellä metsässä rämpiä.
Et vastannut itse asiaan: Sinusta siis menkat ovat pahempi juttu kuin tulla tapetuksi tai haavoittua vakavasti? Sinusta paskat sillä väliä, että miehet joutuvat tapetuksi ja haavoittumaan rintamalle, se ei ole paha juttu lainkaan...mutta autas armias jos NAINEN joutuisi oikein kärsimään menkoista metsässä...voi hyvänen aika sentään mikä karmea rikos ihmisyyttä vastaan se olisikaan!
HHAHAAHHAAHHAAHAHA!
Mitäköhän sä taas selität? Siis rintamalla haavoittuu ihan varmasti sekä miehiä, että naisia. Tietenkään menkat eivät ole pahempi juttu kun haavoittuminen. Menkat vaan kuuluvat naisen elämään ja ne on otettava huomioon. Jokainen intinkin käyvä nainen joutuu pohtimaan miten se asia siellä hoidetaan. Sodassa ja mahdollisessa kovassa pakkasessa metsässä vaan ei pysty huolehtimaan noista asioista ja on täysin epäinhimillistä olettaa, että nainen joutuisi uimaan veressä sen vuoksi, että miehet ovat raukkamaisia ja vaativat naiset sotimaan. Toki jos naisen ei tarvitse mennä tuollaisiin paikkoihin vaan tehtävät katsottaisiin sen mukaan mikä on naiselle järkevää niin ymmärtäisin paljon paremmin tän asian. Koen tosin niin, että naisille näitä tehtäviä lankeaa joka tapauksessa, ei siihen inttiä tarvita. Ainahan naisetkin sotaan ovat osallistuneet, mitä sen pakkoarmeijan pitäisi siinä asiassa muuttaa?
Mutta onneksi puolellani on Suomen valtio eikä naisten tarvitse armeijaa käydä sanoitte te "tasa-arvon puolustajat" mitä vaan.
Lapsellinen asenne. "Lällällää kun laki on turvanani, vaikka se onkin paska laki ja epätasa-arvoinen ja muuta mutta ei sitä pidä muuttaa kun se on mun puolellani". Sinusta siis tasa-arvo ei ole tärkeä asia? Älä sitten valita, kun joku kaunis päivä Suomesta tulee islamistinen tasavalta ja saat luvan kulkea burkha päällä kaupungilla...tasa-arvollahan ei ole sulle väliä ja jos laki sanoo että burkhaa pitää pitää niin sitten sinä vaan pidät etkä valita. Eiks joo?
Toki tasa- arvolla on väliä. Tässä naisten ja miesten armeija- asiassa vaan mielestäni ei ole minkäänlaista tasa- arvo ongelmaa. Ei minkäänlaista.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

No joo...mutta lasten synnyttäminen on kuitenkin vapaaehtoista toimintaa, mitä armeija ja siviilipalvelus eivät ole. Naisella on vapaus miehen kanssa neuvotella, milloin on sopiva aika hankkia jälkikasvua huomioonottaen taloudelliset seikat, eli onko mies vakituisessa työssä, onko naisella ja/tai miehellä säästöjä, jotka auttavat sinä aikana kun nainen on raskaana tai kotona lasta kasvattamassa.

Jos on omasta mielestään väärässä elämäntilanteessa, raskauden voi keskeyttää, mikäli kokee lapsensaannin ja kasvattamisen ylivoimaiseksi. Lisäksi tukia kuitenkin saa Suomessa, millä pystyy yksinhuoltajakin kohtuullisen järkevästi kasvattamaan lapsensa. Ainakin entinen tyttöystäväni, joka oli opiskeleva yksinhuoltaja pystyi siihen, joten luulen, että moni muukin.

Nykyään naisten väkivalta on lisääntynyt paljon ja kovasti kirivät kyllä miehiä kiinni. Ei olla vielä ihan fifty-fifty tilanteessa, mutta miehet eivät myöskään yhtä herkästi ota poliisiin yhteyttä, koska voi monen mielestä olla häpeällistä saada naiselta selkäänsä. Joskus tuntuu, että naisella on epäoikeudenmukainen ylivoima mieheen nähden, koska nainen voi tehdä paljon enemmän kuin mies ja jäädä ilman rangaistusta. Mutta se siitä, armeijasta oli puhe.
Viimeksi muokannut loneliness, Ma Elo 11, 2008 1:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Vastaa Viestiin