Turkulainen elätti itsensä neljä vuotta myymälävarkauksilla

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2651
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Solmu kirjoitti:
lapsus kirjoitti:No ainakin tulllut yhteiskunnalle halvaksi, kun ei ole nostanut kelalta jafattasta massia :)
Missä sanotaan ettei olisi nostanut? Uutisessa kerrotaan vaan ettei ole ollut muita tuloja. Kelan ja sossun tukia ei kirjaimellisesti lasketa tuloiksi, vaan ovat etuuksia.
Mannehan se lienee...
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Meidän talossa asuu romaniperhe, heillä on kaksi autoa sekä antiikkihuonekalut. Kumpikaan vanhemmista ei käy töissä. Rouva on itse sanonut saavansa toimeentulotukea. Lapset käyvät koulua satunnaisesti eikä kuudesluokkalainen osaa vielä sujuvasti lukeakaan.

Mies kuskaa pakulla isoja vaatepinoja, joissa on Anttilan ja Stockmannin hintalaput. Sitten myyvät niitä naapureille aika hyökkäävällä tyylillä, syyllistäen jos ei osteta. Hinta on sama kuin hintalapussa, vaate/kengät/aurinkolasit olivat "aina vääränkokoisia" tms Kuitenkin niitä löytyy eri koossa ja eri väreissä..
Rouva on suuttunut minulle, kun en ostanut, ja sanoi minua huonoksi uskovaksi kun en auta köyhää. Hehheh.

anteeksi meni vähän off topic
CJS
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 12:19 pm

Viesti Kirjoittaja CJS »

lapsus kirjoitti:No ainakin tulllut yhteiskunnalle halvaksi, kun ei ole nostanut kelalta jafattasta massia :)
Niin eiväthän poliisitutkinta ja oikeudenkäynti maksa veronmaksajille mitään. Eivätkä muut asiakkaat maksa kaupoista varastettuja tavaroita...
Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Jack the Ripper kirjoitti:
Solmu kirjoitti:
lapsus kirjoitti:No ainakin tulllut yhteiskunnalle halvaksi, kun ei ole nostanut kelalta jafattasta massia :)
Missä sanotaan ettei olisi nostanut? Uutisessa kerrotaan vaan ettei ole ollut muita tuloja. Kelan ja sossun tukia ei kirjaimellisesti lasketa tuloiksi, vaan ovat etuuksia.
Mannehan se lienee...
Mistä noin olet päätellyt? Toki en itsekään tiedä tästä naisesta sen enempää, mitä lehtijutuissa on ollut. Eli voihan se mahdollista olla, yhtä mahdollista kuin se että tämä nainen on jokin perus "Virtanen".
"Yöperho on koteloitunut"
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Turkulainen elätti itsensä neljä vuotta myymälävarkauksi

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Miten tämä liittyi asiaan?
rapier kirjoitti:Naisen mukaan kissan ylläpito vei yllättävän paljon rahaa.
Oliko tarkoituksena vihjata, että kissan ylläpito oli syynä varastelutarpeeseen, ainakin osittain? Vai oliko joku toimittajan vitsi?

En minäkään kauheasti vetäisi johtopäätöksiä siitä, mikä tuo nainen on miehiään. Melko poikkeusyksilöltä kuulostaa. Todella ammattimaisia myymälävarkaitakin on olemassa (ainakin CSIssä oli viime viikolla yksi sellainen hahmo, hehheh), mutta tuo nainen kuulostaa vähän kleptomaanireppanan ja ammattivarkaan sekoitukselta, muumimukien varastaminen kun ei kuitenkaan ole ehkä ihan tehokkuuden maksimointia.
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

^Käyppäs kuule kattomasa minkä hintasia noi muumimukit ja sun muut on, niin voi pikkasen mieli muuttua. Ihmiset vielä keräilevät niitä. Melkeinpä joka kirppiksellä missä olen käynyt niin on ollut pöllittyjä kledjuja myynnissä.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Voi olla, että homma oli vienyt mukanaan, kun oli huomannut, ettei jää kiinni. Mutta miten hän siis jäi kiinni??
Ehkä myyntipöytä oli alkanut herättää vähitellen huomiota, kun siinä oli vain uusia tavaroita?

Yksi muumimuki maksaa muuten noin 11-13 euroa. Menevät taatusti kaupaksi, jos niitä uusina myy esim. viidellä eurolla.
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Joo, ehkä tarpeettomasti vertasin siihen CSIn tyyppiin, joka varasti jotain Pradaa ja Dolce&Gabbanaa, toisaalta varmaan niiden varastaminen on myös paljon vaikeampaa. Muumimukit vaan ei äkkiseltään kuulosta kauhean glamöröösiltä, mutta tottahan se on, että vaikka hinta ei sadoissa euroissa pyörikään niin ne menee varmasti kaupaksi. Toisaalta vaikka viidellä eurolla myy, niin saahan niitä jonkun verran kaupitella henkensä pitimiksi, jos ei muutakaan ole. Luulisin kuitenkin, että harva ihminen alkaa täysin elättää itseään myymälävarkauksilla, jos se ei tarjoa selkeästi parempaa elintasoa kuin ilman niitä ja pienemmällä vaivalla. Siihen kuitenkin liittyy jonkunasteinen stressi ja kiinnijäämisen pelko. Eli siinä mielessä tuo kuulostaa kuitenkin aika epätavalliselta.

Toisaalta kyllä edelleen *kuvittelisin* (voi olla huuhaata) että useimmat itsensä varkauksilla elättävät ainakin ajan oloon tekevät hiukka tuottavampiakin juttuja, eikö tuossa sanottu että nainen ei esim. ollut varastanut mitään hälytyslaitteella varustettua, eli käytännössä kaikki kalliimmat tuotteet oli poissa laskuista.

Mutta ehkä tosiaan melkein huomaamattaan luisunut tuohon tilanteeseen, kuten debbie sanoi.
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Mietin myös, onko hän saanut jotain kicksejä tuosta jännityksessä elämisestä? Jospa arki on ollut tylsää ja tällainen mielenkiintoinen "duuni" tuonut siihen säpinää?
Itse jos ajattelen, niin en kestäisi elää jatkuvassa kiinnijäämisen pelossa ja epärehellisyydessä. Miten noloa, jos jäisi kiinni joku Pikku Myy-muki takin/esiliinan taskussa :oops:
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Solmu kirjoitti:
Jack the Ripper kirjoitti: Mannehan se lienee...
Mistä noin olet päätellyt? Toki en itsekään tiedä tästä naisesta sen enempää, mitä lehtijutuissa on ollut. Eli voihan se mahdollista olla, yhtä mahdollista kuin se että tämä nainen on jokin perus "Virtanen".
Tilastojen valossa on ihan pikkuisen todennäköisempää, että kyse on erään vähemmistöryhmän edustajasta kuin perus-Virtasesta :wink:
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Meinaatko tosiaan että myymälävarkaista suurin osa on romaneja? Uskon kyllä, että satunnaisesti valittu romani on todennäköisemmin myymälävaras kuin satunnaisesti valittu valtaväestön jäsen, mutta ottaen huomioon kuinka vähän romaneja loppujen lopuksi on (jotain tyliin kymmenen tuhatta), luulen, että suurin osa myymälävarkaista on kyllä muita...
Viimeksi muokannut sorsake, Pe Elo 29, 2008 3:32 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
teppo
Perry Mason
Viestit: 3959
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 5:38 pm

Viesti Kirjoittaja teppo »

joey kirjoitti: Tilastojen valossa on ihan pikkuisen todennäköisempää, että kyse on erään vähemmistöryhmän edustajasta kuin perus-Virtasesta :wink:
Ei aukea. Suomenruotsalainen? Kolttasaamelainen? Turkulainen?

Muistutan että roisto sanoi makselleensa rahoilla opintolainaa.
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Minä uskon, että kyseessä on nimenomaan perus-Virtanen. Pelkästään siksi, että neljä vuotta aktiivista myymälävarastelua on huima suoritus jäämättä kertaakaan kiinni eikä sen luulisi onnistuvan jos kuuluu ihmisiin, joiden niskan takana vartijat erityisesti viihtyvät. Luulenpa, että hänen täytyy olla joku todella huomiotaherättämättömän ja tavallisen näköinen ja oloinen nainen.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Mua alkoi hämmentämään sana "tilastojen..", onko siis jossain nähtävissä tilastot siitä miten paljon romanit varastaa :D
apollo
Christopher Lorenzo
Viestit: 1586
Liittynyt: La Heinä 14, 2007 4:09 am

Re: Turkulainen elätti itsensä neljä vuotta myymälävarkauksi

Viesti Kirjoittaja apollo »

Reilun neljän vuoden aikana nainen ehti tienata puhtaana käteen noin 75 000 euroa. Naisella ei ollut muita tuloja.
Tuo uutinen ei voi pitää paikkansa jos nainen on myynyt tuotteensa 85% halvemmalla kuin niiden arvo. Sehän olisi näpistänyt 500 000 euron arvosta tavaraa muuten! Luulen, että yhteensä tuon 75 000 edestä varastanut eli tuskin mitään 1500 euron tiliä on kuussa tehnyt.
Vastaa Viestiin