Sivu 1/22

Elina Rokan, 28 v. henkirikos 18.6.2026 Mynämäki

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 12:36 pm
Kirjoittaja Vanhaäijä
https://poliisi.fi/-/nainen-kateissa-mynamaella

Vaaleahiuksinen nainen tummassa paidassa
28-vuotias nainen on nähty viimeksi Mynämäen Vanharaveantiellä torstaina 18.6.2026 illalla. Tämän jälkeen hänen olinpaikastaan ei ole tietoa.

Nainen on 165-170 cm pitkä ja ruumiinrakenteeltaan hieman pyylevä.

Hänellä on mahdollisesti ollut päällään shortsit, punaruskea T-paita, musta vyölaukku ja harmaat lenkkarit.

Poliisi pyytää henkilön liikkeistä jotain tietäviä vihjepuhelimeen 0295 417259 tai sähköpostiin [email protected].

Re: Nainen kateissa Mynämäellä

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 12:59 pm
Kirjoittaja viinitty
Paikan tietäen on aika kauan saanut olla omilla teillään ennen hakuilmoa. Vähän tulee sellanen olo et olisko hällä tapana lähteä suutuspäissään haukkaamaan vähän happea ja läheiset luulleet tän olevan jollain kaverillaan.

Re: Nainen kateissa Mynämäellä

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 1:01 pm
Kirjoittaja Nöttix
Hieman pistää silmään tuo pyylevä-ilmaisu.

Toivottavasti on kunnossa ja löytyy pian.

Re: Nainen kateissa Mynämäellä

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 1:03 pm
Kirjoittaja McCall
Kadonnut - Mynämäki 18-06-2026.jpg
Kadonnut - Mynämäki 18-06-2026.jpg (30.99 KiB) Katsottu 39860 kertaa
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000012092272.html

Re: Nainen kateissa Mynämäellä

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 1:04 pm
Kirjoittaja viinitty
Nöttix kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 1:01 pm Hieman pistää silmään tuo pyylevä-ilmaisu.

Toivottavasti on kunnossa ja löytyy pian.
Pitäiskö kuvailla hoikaksi, vaikkei sitä olisi? Hienoa jos jäisi joku ratkaiseva vihje saamatta ja mahdollisesti jopa kadonnut pelastettua ruumiinrakenteen kuvauksen kustannuksella.

Re: Nainen kateissa Mynämäellä

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 1:22 pm
Kirjoittaja Nöttix
viinitty kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 1:04 pm
Nöttix kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 1:01 pm Hieman pistää silmään tuo pyylevä-ilmaisu.

Toivottavasti on kunnossa ja löytyy pian.
Pitäiskö kuvailla hoikaksi, vaikkei sitä olisi? Hienoa jos jäisi joku ratkaiseva vihje saamatta ja mahdollisesti jopa kadonnut pelastettua ruumiinrakenteen kuvauksen kustannuksella.
Sanoinko niin? Kun kasvokuva on julkistettu niin sillä onko hän pyylevä vai hoikka tuskin on merkitystä löytymisen kannalta. Jos ei ole huomattavan lihava. Jos kyseessä itsetuhoinen ihminen (ei toki tietoa onko!) niin pyyleväksi kuvailu tuskin helpottaa oloa.

Re: Nainen kateissa Mynämäellä

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 1:37 pm
Kirjoittaja Cornelia
Onko nimestä tietoa? Onko lähtenyt kotoaan? Autolla? Sen verran kaukana ns. kaikesta tuo paikka, että jos jalkaisin, ni vähän outoa...

Re: Nainen kateissa Mynämäellä

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 1:41 pm
Kirjoittaja viinitty
Nöttix kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 1:22 pm
viinitty kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 1:04 pm
Nöttix kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 1:01 pm Hieman pistää silmään tuo pyylevä-ilmaisu.

Toivottavasti on kunnossa ja löytyy pian.
Pitäiskö kuvailla hoikaksi, vaikkei sitä olisi? Hienoa jos jäisi joku ratkaiseva vihje saamatta ja mahdollisesti jopa kadonnut pelastettua ruumiinrakenteen kuvauksen kustannuksella.
Sanoinko niin? Kun kasvokuva on julkistettu niin sillä onko hän pyylevä vai hoikka tuskin on merkitystä löytymisen kannalta. Jos ei ole huomattavan lihava. Jos kyseessä itsetuhoinen ihminen (ei toki tietoa onko!) niin pyyleväksi kuvailu tuskin helpottaa oloa.
Yritän muotoilla tän nyt mahdollisimman yksinkertaisesti. Sanotaan, että 15km säteellä viimeisestä havaintopaikasta katoamisyönä olisi liikuskellut vaikka kolme naista. Näistä yksi on _todella_ hoikka, toinen sairaalloisen lihava ja kolmas sitten "hieman pyylevä". Kukaan havaintoja tehnyt ei ole nähnyt selkeästi kasvoja, koska on vain ajanut autolla ohi. Jollain naisella on myös saattanut olla vaikka huppu päässä, jolloin kasvojen näkeminen vaikeutuu entisestään. Nyt kun joitain päiviä myöhemmin julkaistaan katoamisilmoitus, onko mielestäsi kadonneen edun mukaista, että jokaisesta näistä naisista tehdyt havainnot ilmoitetaan poliisille, vai olisiko kenties parempi, että ainoastaan ilmoitettaisiin nämä "hieman pyylevästä" naisesta tehdyt havainnot?

Re: Nainen kateissa Mynämäellä

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 1:44 pm
Kirjoittaja viinitty
Cornelia kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 1:37 pm Onko nimestä tietoa? Onko lähtenyt kotoaan? Autolla? Sen verran kaukana ns. kaikesta tuo paikka, että jos jalkaisin, ni vähän outoa...
Jos liikkuisi autolla tai pyörällä, niin kai näistä olisi erikseen tuntomerkit? Tunnen muutamankin maalla asuvan ihmisen, joka voi vaikka riidan jälkeen lähteä "käymään tupakalla" ja kävellä parikymmentäkin kilsaa. Tyhmää se kyllä on, eikä näistä tuntemistani ihmisistä ilmoitettaisi häkeen kyllä kuin aikaisintaan seuraavana päivänä.

Re: Nainen kateissa Mynämäellä

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 6:32 pm
Kirjoittaja Satunnainenkulkija
viinitty kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 1:41 pm
Nöttix kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 1:22 pm
viinitty kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 1:04 pm

Pitäiskö kuvailla hoikaksi, vaikkei sitä olisi? Hienoa jos jäisi joku ratkaiseva vihje saamatta ja mahdollisesti jopa kadonnut pelastettua ruumiinrakenteen kuvauksen kustannuksella.
Sanoinko niin? Kun kasvokuva on julkistettu niin sillä onko hän pyylevä vai hoikka tuskin on merkitystä löytymisen kannalta. Jos ei ole huomattavan lihava. Jos kyseessä itsetuhoinen ihminen (ei toki tietoa onko!) niin pyyleväksi kuvailu tuskin helpottaa oloa.
Yritän muotoilla tän nyt mahdollisimman yksinkertaisesti. Sanotaan, että 15km säteellä viimeisestä havaintopaikasta katoamisyönä olisi liikuskellut vaikka kolme naista. Näistä yksi on _todella_ hoikka, toinen sairaalloisen lihava ja kolmas sitten "hieman pyylevä". Kukaan havaintoja tehnyt ei ole nähnyt selkeästi kasvoja, koska on vain ajanut autolla ohi. Jollain naisella on myös saattanut olla vaikka huppu päässä, jolloin kasvojen näkeminen vaikeutuu entisestään. Nyt kun joitain päiviä myöhemmin julkaistaan katoamisilmoitus, onko mielestäsi kadonneen edun mukaista, että jokaisesta näistä naisista tehdyt havainnot ilmoitetaan poliisille, vai olisiko kenties parempi, että ainoastaan ilmoitettaisiin nämä "hieman pyylevästä" naisesta tehdyt havainnot?
Ei olisi parempi. Ihmisten näkemykset ruumiinrakenteesta vaihtelevat. Se mikä yhdelle on hoikka, voi toiselle olla pyylevä ja joku voi miettiä, että ehkä tuo on kaunisteltu ilmaisu lihavasta. Vaatetuskin voi ohjata luulemaan ruumiinrakennetta erilaiseksi. Voi siis myös jäädä ilmoittamatta havainnot oikeasta naisesta, jos silminnäkijä tulkitsee kuvauksen eri tavoin kuin kuvauksen laatija on ajatellut. Parempi mahdollisesti turhatkin ilmoitukset kuin ei ilmoituksia ollenkaan, niin saadaan edes jotain suuntaa mistä etsiä.

Re: Nainen kateissa Mynämäellä

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 6:45 pm
Kirjoittaja M.Saaarinen
Liekö tuossa ruumiinrakentella suuriakaan merkityksiä kun kasvokuva annetu julkisuuteen,tuskin tuo pussi pääsäs kulkee tai jos kulkis olis äkkiä löydettykkin...

Re: Nainen kateissa Mynämäellä

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 6:45 pm
Kirjoittaja Vippe
Cornelia kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 1:37 pm Onko nimestä tietoa? Onko lähtenyt kotoaan? Autolla? Sen verran kaukana ns. kaikesta tuo paikka, että jos jalkaisin, ni vähän outoa...
Elina Rokka

Re: Nainen kateissa Mynämäellä

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 6:49 pm
Kirjoittaja Ross Sullivan
Satunnainenkulkija kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 6:32 pm
viinitty kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 1:41 pm
Nöttix kirjoitti: Su Kesä 21, 2026 1:22 pm

Sanoinko niin? Kun kasvokuva on julkistettu niin sillä onko hän pyylevä vai hoikka tuskin on merkitystä löytymisen kannalta. Jos ei ole huomattavan lihava. Jos kyseessä itsetuhoinen ihminen (ei toki tietoa onko!) niin pyyleväksi kuvailu tuskin helpottaa oloa.
Yritän muotoilla tän nyt mahdollisimman yksinkertaisesti. Sanotaan, että 15km säteellä viimeisestä havaintopaikasta katoamisyönä olisi liikuskellut vaikka kolme naista. Näistä yksi on _todella_ hoikka, toinen sairaalloisen lihava ja kolmas sitten "hieman pyylevä". Kukaan havaintoja tehnyt ei ole nähnyt selkeästi kasvoja, koska on vain ajanut autolla ohi. Jollain naisella on myös saattanut olla vaikka huppu päässä, jolloin kasvojen näkeminen vaikeutuu entisestään. Nyt kun joitain päiviä myöhemmin julkaistaan katoamisilmoitus, onko mielestäsi kadonneen edun mukaista, että jokaisesta näistä naisista tehdyt havainnot ilmoitetaan poliisille, vai olisiko kenties parempi, että ainoastaan ilmoitettaisiin nämä "hieman pyylevästä" naisesta tehdyt havainnot?
Ei olisi parempi. Ihmisten näkemykset ruumiinrakenteesta vaihtelevat. Se mikä yhdelle on hoikka, voi toiselle olla pyylevä ja joku voi miettiä, että ehkä tuo on kaunisteltu ilmaisu lihavasta. Vaatetuskin voi ohjata luulemaan ruumiinrakennetta erilaiseksi. Voi siis myös jäädä ilmoittamatta havainnot oikeasta naisesta, jos silminnäkijä tulkitsee kuvauksen eri tavoin kuin kuvauksen laatija on ajatellut. Parempi mahdollisesti turhatkin ilmoitukset kuin ei ilmoituksia ollenkaan, niin saadaan edes jotain suuntaa mistä etsiä.
Tämä on harvinaisen totta!

Sen takia poliisi on myös luopunut lähes täysin piirretyistä (animoiduista) kasvokuvista tai kokovartalokuvista henkirikos- ja katoamistapauksissa. Yleensä vain täysin varmat ja poikkeavat kasvojen tai vartaloa kuvaavat tunnusmerkit ilmoitetaan.

Re: Nainen kateissa Mynämäellä

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 6:57 pm
Kirjoittaja apässi
Poliisi varmaan laatinut kieli keskellä suuta tuon "pyylevähkö" - ilmaisun.

Kuvassa tuo nainen näyttää kuitenkin minun mielestäni hoikalta, jopa melkein kauniilta.

Re: Nainen kateissa Mynämäellä

Lähetetty: Su Kesä 21, 2026 8:47 pm
Kirjoittaja Salapoliisityttö
Kadonneen isä etsii facebookissa Ville Ruusunen nimistä henkilöä. Katsoin, että tämä Ville taitaa olla narkomaani, sekä kavereissa pelkkiä narkomaaneja turun seudulta. Haisee vahvasti todella pahalta mun nenääni nyt tämä katoaminen.