Sivu 1/7

Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 11:06 am
Kirjoittaja Tarkastaja Levisi
Rikosilmoitusta ei siis koirahyökkäyksestä tehty ja seurakuntakin vain rukoilee tytön puolesta. Helluntaiporukoissa oli ainakin aikoinaan henkisesti epävakaata porukkaa, joten en ihmettele, jos edes koirille ei osata noissa Jeesus-piireissä kuria pitää.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6a93 ... 6d49ef9375

Vakava onnettomuus seurakunnan kesätapahtumassa: Koira puri tyttöä kasvoihin
Onnettomuus tapahtui helluntaiseurakunnan juhannustapahtumassa.



Silminnäkijän mukaan labradorinnoutaja oli etsiytynyt ruusupuskan varjoon, kun nuori tyttö yritti silittää sitä. Tyttö lähestyi koiraa takaapäin, jolloin koira käännähti ja puraisi häntä kasvoihin.

Silminnäkijän mukaan tytön kasvoista alkoi heti vuotaa paljon verta. Hänen isänsä oli lähettyvillä ja otti tytön syliin. Monet muut lapset säikähtivät huutoa ja verta, silminnäkijä kertoo.

Juhannustapahtuman takia paikalla olevat järjestyksenvalvojat hälyttivät ambulanssin, joka vei tytön jatkohoitoon. Silminnäkijän mukaan tytön haava vaati lukuisia tikkejä.

– Olemme erittäin pahoillamme tapahtuneesta, ja ajatuksemme sekä rukouksemme ovat lapsen ja hänen läheistensä luona, seurakunnan johtava pastori Jari Vahtera sanoo tiedotteessa.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 11:27 am
Kirjoittaja Rikke1983
Koirahyökkäys on ehkä väärä ilmaisu kuvaamaa tapahtunutta. Koiraa ei ikinä pidä mennä takaa yllättäen lähestymään, varsinkaan vierasta yksilöä. Ehkä lapselle tätä ei ollut opetettu. Ja ihmetyttää kuka idiootti ottaa koiran näillä helteillä jonnekkin tapahtumaan mukaan.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 11:35 am
Kirjoittaja Sarjo
Tässä on kyllä vastuu tytöllä ennen kaikkea tytön vanhemmilla.
Koira on eläin, jonka itsesuojeluvaisto herää, kun joku tulee yllättäen takaapäin.
Koirat eivät ole leluja, joita voi tulla silittämään oman mielen mukaan.
Olen samaa mieltä, koiraa ei pitäisi ottaa mukaan helteellä ison ihmisjoukon sekaan.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 11:51 am
Kirjoittaja URSA
Ilmeisesti tyttö ei ollut kysynyt koiran omistajalta lupaa koiran silittämiseen ja tosiaan säikäytti lepäävän koiran menemällä selkäpuolelta sen luokse. En hämmästyisi vaikka tyttö olisi samalla kompastunut koiran päälle. Ihan vanhempien syytä kun eivät valvoneet mitä lapsi tekee. Ilmeisesti koira on ollut tapahtumassa kuitenkin sivummalla, koska se oli pensaan luomassa varjossa lepäämässä, joten tuskin on ollut muuta ongelmaa koiran paikalla olemisessa yleisötapahtumassa.

Jossain luki tytön olevan esikouluikäinen, joten sen ikäiselle olisi kuulunut jo vanhempien neuvoa, ettei vieraita koiria lähestytä ilman koiran omistajan lupaa eikä yllättäen.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 2:47 pm
Kirjoittaja manearia
Rikke1983 kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 11:27 am Ja ihmetyttää kuka idiootti ottaa koiran näillä helteillä jonnekkin tapahtumaan mukaan.
Liian moni. Koirat läähättäen ja epämukavan oloisina kävelee kuumalla asfaltilla koska omistajat haluavat kesätorille on se yleisin skenaario.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 4:43 pm
Kirjoittaja oh my
1.Onko ihan pakko raahata se koira joka paikkaan,etenkin isoihin tapahtumiin?
2.Oppikohan kersa nyt,ettei vieraita koiria lääpitä ilman lupaa eikä etenkään takaapäin? ja oppiko vanhemmat ehkä opettamaan jotain?

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 4:57 pm
Kirjoittaja manearia
oh my kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 4:43 pm 1.Onko ihan pakko raahata se koira joka paikkaan,etenkin isoihin tapahtumiin?
2.Oppikohan kersa nyt,ettei vieraita koiria lääpitä ilman lupaa eikä etenkään takaapäin? ja oppiko vanhemmat ehkä opettamaan jotain?
2. Toivon mukaan oppivat.

Sitä olen huomannut, että jos vanhemille sanotaan tyyliin, "koiraan ei sitten saa koskea" kun joku muksu lähestynyt töissä olevaa koiraani, niin heti valtavat otsakyrvät vanhemmilla. :roll:

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:20 pm
Kirjoittaja JanitaSlim
Hellareilla on niin paljon äpäriä, etteivät kaikkia kerkeä vahtimaan. Lapsen syy ja lapsen vanhempien. Koira oli rauhassa lepäämässä.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:22 pm
Kirjoittaja manearia
JanitaSlim kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:20 pm Hellareilla on niin paljon äpäriä, etteivät kaikkia kerkeä vahtimaan. Lapsen syy ja lapsen vanhempien. Koira oli rauhassa lepäämässä.
Kerrankin samaa mieltä sinunkin kanssa.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:22 pm
Kirjoittaja JanitaSlim
Rikke1983 kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 11:27 am Koirahyökkäys on ehkä väärä ilmaisu kuvaamaa tapahtunutta. Koiraa ei ikinä pidä mennä takaa yllättäen lähestymään, varsinkaan vierasta yksilöä. Ehkä lapselle tätä ei ollut opetettu. Ja ihmetyttää kuka idiootti ottaa koiran näillä helteillä jonnekkin tapahtumaan mukaan.
Koirahan oli varjossa lepäämässä. :roll:

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:23 pm
Kirjoittaja Keplotteleva konna
Aina kun lemmikkikoira puree ihmistä, se tulisi piikittää. Oli syy mikä tahansa.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:43 pm
Kirjoittaja manearia
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:23 pm Aina kun lemmikkikoira puree ihmistä, se tulisi piikittää. Oli syy mikä tahansa.
Sinulla ei sitten ole kokemusta koirista yhtään. Jopa hyväluonteinen, koulutettu koira voi purra jos sitä ärsytetään.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:45 pm
Kirjoittaja Keplotteleva konna
manearia kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:43 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:23 pm Aina kun lemmikkikoira puree ihmistä, se tulisi piikittää. Oli syy mikä tahansa.
Sinulla ei sitten ole kokemusta koirista yhtään. Jopa hyväluonteinen, koulutettu koira voi purra jos sitä ärsytetään.
No pikku näykkäisyt, joilla koira reagoi ärsyttämiseen, pitää tietysti katsoa läpi sormien. Puhuin puremisesta, jolloin koiralla on tarkoituksena vahingoittaa ihmistä.

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:47 pm
Kirjoittaja JanitaSlim
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:45 pm
manearia kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:43 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:23 pm Aina kun lemmikkikoira puree ihmistä, se tulisi piikittää. Oli syy mikä tahansa.
Sinulla ei sitten ole kokemusta koirista yhtään. Jopa hyväluonteinen, koulutettu koira voi purra jos sitä ärsytetään.
No pikku näykkäisyt, joilla koira reagoi ärsyttämiseen, pitää tietysti katsoa läpi sormien. Puhuin puremisesta, jolloin koiralla on tarkoituksena vahingoittaa ihmistä.
Eli mielestäsi siis ihminenkin, joka puolustaa itseään pitäisi piikittää?

Re: Koira puri pikkutytön kasvoja helluntailaisten tapahtumassa Vantaan Korsossa

Lähetetty: Ma Kesä 22, 2026 5:48 pm
Kirjoittaja Keplotteleva konna
JanitaSlim kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:47 pm
Keplotteleva konna kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:45 pm
manearia kirjoitti: Ma Kesä 22, 2026 5:43 pm

Sinulla ei sitten ole kokemusta koirista yhtään. Jopa hyväluonteinen, koulutettu koira voi purra jos sitä ärsytetään.
No pikku näykkäisyt, joilla koira reagoi ärsyttämiseen, pitää tietysti katsoa läpi sormien. Puhuin puremisesta, jolloin koiralla on tarkoituksena vahingoittaa ihmistä.
Eli mielestäsi siis ihminenkin, joka puolustaa itseään pitäisi piikittää?
En, mutta purevat koirat pitäisi. Meinaat ettet tajua eroa?