Sivu 1/11

Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: Ke Kesä 24, 2026 11:58 pm
Kirjoittaja Tuulenvire
Hieno mies. Ehkä jopa paras oman aikani presidenteistä.Arvostan!
Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille
Stubb haluaa puuttua vakavaan asiaan.

Tasavallan presidentti Alexander Stubb on mukana kampanjassa, jossa pyritään puuttumaan naisiin kohdistuvaan väkivaltaan Suomessa.

UN Women Suomi -järjestön kampanjassa on Stubbin lisäksi mukana muun muassa jääkiekkoilija Aleksander Barkov.

He kutsuvat suomalaiset miehet mukaan käyttämään ääntään naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamiseksi.


– Minun viestini kaikille miehille on: Me emme saa vaieta. Tehdään Suomesta yhdessä turvallinen maa naisille, Stubb sanoo UN Women Suomen videossa.

Kampanjassa on tällä hetkellä mukana myös Elastinen, Leo-Pekka Tähti, Mikael Forssel, Ali Jahangiri, Mustafe Muuse, Ilkka Paananen, Peter Franzén ja Roni Back.

Vuonna 2026 ensimmäisen viiden kuukauden kuukauden aikana Suomessa on surmattu nainen väkivaltaisesti joka toinen viikko, kertoo UN Women Suomi. Kaikissa tapauksissa rikoksesta epäillään miestä.

EU-tilastojen mukaan Suomessa naisista 57 prosenttia on kokenut fyysistä väkivaltaa, uhkailua tai seksuaalista väkivaltaa.

UN Women Suomen mukaan Suomi on yksi EU:n vaarallisimmista maista naisille. Naisten Linjan mukaan puolet suomalaisnaisista on kokenut parisuhteessaan henkistä väkivaltaa ja 29,7 prosenttia on kokenut vainoa elämänsä aikana.

Tilastokeskuksen mukaan naiset kokevat miehiä useammin sekä vakavaa että toistuvaa väkivaltaa.

Maaliskuussa Ilta-Sanomat uutisoi, että lähisuhdeväkivaltaan apua hakevien määrä on noussut ennätykselliseen tasoon. Vuonna 2025 Ensi- ja turvakotien liitto auttoi lähes 12 000 ihmistä. Liiton mukaan 16–17-vuotiaista seurustelevista tytöistä jopa 45 prosenttia on kokenut väkivaltaa parisuhteessa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012100403.html

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 12:15 am
Kirjoittaja Mietintämyssyttelijä
Tuulenvire kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 11:58 pm Hieno mies. Ehkä jopa paras oman aikani presidenteistä.Arvostan!
Koulukiusaaminen ja naureskelu köyhemmille koulukavereille joilla ei ollut varaa uusiin villaneuleisiin ja purjehduskenkiin, on siis hienon miehen merkki?

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 12:18 am
Kirjoittaja Tuulenvire
Mietintämyssyttelijä kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:15 am
Tuulenvire kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 11:58 pm Hieno mies. Ehkä jopa paras oman aikani presidenteistä.Arvostan!
Koulukiusaaminen ja naureskelu köyhemmille koulukavereille joilla ei ollut varaa uusiin villaneuleisiin ja purjehduskenkiin, on siis hienon miehen merkki?
Nuorena monet tekevät tyhmyyksiä. Presidenttinä hieno mies!

Olisiko ketjun varsinaiseen aiheeseen kommentoitavaa? Pitäisikö suomalaismiesten lopettaa naisten hakkaaminen ja murhaaminen?
UN Women Suomen mukaan Suomi on yksi EU:n vaarallisimmista maista naisille

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 12:26 am
Kirjoittaja Mietintämyssyttelijä
Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:18 am
Mietintämyssyttelijä kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:15 am
Tuulenvire kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 11:58 pm Hieno mies. Ehkä jopa paras oman aikani presidenteistä.Arvostan!
Koulukiusaaminen ja naureskelu köyhemmille koulukavereille joilla ei ollut varaa uusiin villaneuleisiin ja purjehduskenkiin, on siis hienon miehen merkki?
Nuorena monet tekevät tyhmyyksiä. Presidenttinä hieno mies!

Olisiko ketjun varsinaiseen aiheeseen kommentoitavaa? Pitäisikö suomalaismiesten lopettaa naisten hakkaaminen ja murhaaminen?
Universaali käsitys oikeasta ja väärästä sanoo KYLLÄ. Eikä pelkästään suomalaismiesten vaan maailman kaikkien miesten.
Mutta jos tarkastelee maailmaa kulttuurirelativistin näkökulmasta, niin ehkä toisille kulttuureille se sallitaan. Tähän ristiriitaan osaat ehkä sinä vastata. Miksi naisiin kohdistuvaa väkivaltaa katsotaan läpi sormien, kun kyse on ns. toisista kulttuureista?

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 12:29 am
Kirjoittaja Jormaisomeisseli
57% mutta moniko tavan tallaaja tuntee ainuttakaan tapausta lähipiiristä? Taitaa keskittyä suurin osa noistakin tapahtumista johonkin päihde- tai mielenterveyspariskuntaan, niitähän täällä riittää kuin sieniä sateella. Ei siis kannata lähteä jännämiehen matkaan. Prosentti myös laskee suurten ikäluokkien pienentyessä kun häviää se perinteinen joulukossu pois muodista :D

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 12:31 am
Kirjoittaja lonesjucca
Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:18 am
Mietintämyssyttelijä kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:15 am
Tuulenvire kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 11:58 pm Hieno mies. Ehkä jopa paras oman aikani presidenteistä.Arvostan!
Koulukiusaaminen ja naureskelu köyhemmille koulukavereille joilla ei ollut varaa uusiin villaneuleisiin ja purjehduskenkiin, on siis hienon miehen merkki?
Nuorena monet tekevät tyhmyyksiä. Presidenttinä hieno mies!

Olisiko ketjun varsinaiseen aiheeseen kommentoitavaa? Pitäisikö suomalaismiesten lopettaa naisten hakkaaminen ja murhaaminen?
UN Women Suomen mukaan Suomi on yksi EU:n vaarallisimmista maista naisille
Millä tavalla hieno mies? On itsekäs, epärehellinen ja ahne. Välillä tekee valtiovierailuja Suomeenkin.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 12:46 am
Kirjoittaja Tuulenvire
Mietintämyssyttelijä kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:26 am
Tuulenvire kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:18 am
Mietintämyssyttelijä kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:15 am Koulukiusaaminen ja naureskelu köyhemmille koulukavereille joilla ei ollut varaa uusiin villaneuleisiin ja purjehduskenkiin, on siis hienon miehen merkki?
Nuorena monet tekevät tyhmyyksiä. Presidenttinä hieno mies!

Olisiko ketjun varsinaiseen aiheeseen kommentoitavaa? Pitäisikö suomalaismiesten lopettaa naisten hakkaaminen ja murhaaminen?
Universaali käsitys oikeasta ja väärästä sanoo KYLLÄ. Eikä pelkästään suomalaismiesten vaan maailman kaikkien miesten.
Mutta jos tarkastelee maailmaa kulttuurirelativistin näkökulmasta, niin ehkä toisille kulttuureille se sallitaan. Tähän ristiriitaan osaat ehkä sinä vastata. Miksi naisiin kohdistuvaa väkivaltaa katsotaan läpi sormien, kun kyse on ns. toisista kulttuureista?
Taas tätä mamut whataboutismia jolla yritetään saa ketju taas menemään sivuraiteille ja saada ketju paskotuksi mamuölinällä. Ainoa joka katsoo naisiin kohdistuvaa väkivaltaa läpi sormien on rasismissa rypevä haittaisänmaallinen. Vai onko sinulla jotain näyttöä ja esimerkkiä muusta?

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 12:48 am
Kirjoittaja blindpedestrian
Suomalaiset miehet on kyllä kokeilleet puuttua tuohon, mutta vastapuoli vaan lisää kaasua. Ehkä sen "meillä on unelma" porukan pitäisi ratkaista tuo ongelma.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 12:49 am
Kirjoittaja Tuulenvire
Jormaisomeisseli kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:29 am 57% mutta moniko tavan tallaaja tuntee ainuttakaan tapausta lähipiiristä? Taitaa keskittyä suurin osa noistakin tapahtumista johonkin päihde- tai mielenterveyspariskuntaan, niitähän täällä riittää kuin sieniä sateella. Ei siis kannata lähteä jännämiehen matkaan. Prosentti myös laskee suurten ikäluokkien pienentyessä kun häviää se perinteinen joulukossu pois muodista :D
Luuletko,että näitä asioita tunnustetaan kaveri-ja tuttavapiirissä? :roll: Piilorikollisuutta. Sinun mielestäsi 57% suomalaisista naisista on päihde-ja mielenterveysongelmaisia. Luuletko, että asia korjaantuu sillä että se lakaistaan maton alle, eikä sitä tunnusteta olevan olemassa?

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 12:51 am
Kirjoittaja Tuulenvire
blindpedestrian kirjoitti: To Kesä 25, 2026 12:48 am Suomalaiset miehet on kyllä kokeilleet puuttua tuohon, mutta vastapuoli vaan lisää kaasua. Ehkä sen "meillä on unelma" porukan pitäisi ratkaista tuo ongelma.
Eiköhän suomalaisen miehen pitäisi ratkaista ihan itse tuo ongelma. Ongelman ratkaisussa on ensimmäinen askel myöntää ongelman olemassaolo, ei kieltää se.
– Minun viestini kaikille miehille on: Me emme saa vaieta. Tehdään Suomesta yhdessä turvallinen maa naisille, Stubb sanoo UN Women Suomen videossa.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 1:59 am
Kirjoittaja M.Saaarinen
Ja naisissahan ei vikaa ole yhtään no uskoo ken tahtoo

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 4:54 am
Kirjoittaja Moonshiner
Mites se Stubido kommentoi Pohjoimaiden neuvoston kokouksesta.
Vlttu mitäp@skaa!
Eipä muuta :mrgreen:

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 6:50 am
Kirjoittaja Cosmic_cowboy
M.Saaarinen kirjoitti: To Kesä 25, 2026 1:59 am Ja naisissahan ei vikaa ole yhtään no uskoo ken tahtoo
Tähän mennessä tapahtuneen tiivistys.
1. Koska presidentti on nuorena ollut hölmö, tai sanonut jotain hölmöä, hän ei voi enää aikuisena sanoa mitään fiksua, ikinä.
2. Se, että väkivalta kohdistuu naisiin, johtuu naisista.
3. Tätä tapahtuu muissa kulttuureissa, mutta ei suomalaisessa, jos suomalaisessa, niin se johtuu mamuista.
4. Suurin osa lähisuhdeväkivaltaa kokevista suomalaisista naisista on päihde- ja mielenterveyskuntoutujia, koska kukaan ei tunne yhtään heistä.
5. Suomalainen mies on tehnyt kaikkensa ongelman ratkaisemiseksi.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 7:46 am
Kirjoittaja damfin
Tuulenvire kirjoitti: Ke Kesä 24, 2026 11:58 pm Hieno mies. Ehkä jopa paras oman aikani presidenteistä.Arvostan!
He kutsuvat suomalaiset miehet mukaan käyttämään ääntään naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamiseksi.


– Minun viestini kaikille miehille on: Me emme saa vaieta. Tehdään Suomesta yhdessä turvallinen maa naisille, Stubb sanoo UN Women Suomen videossa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012100403.html
Hyvin sanottu, meidän suomalaisten miesten tulee todellakin käyttää ääntämme väkivallan lopettamiseksi, puututaan rohkeasti naisiin kohdistettuun väkivaltaan aina kun sellaista kohtaamme, vaikka tekijä olisi tummaihoisempikin mies niin ei siihen puuttuminen tai äänen käyttäminen ole rasismia.

Re: Stubbilta vakava viesti suomalaisille miehille

Lähetetty: To Kesä 25, 2026 7:55 am
Kirjoittaja vastarannansääski
Miehiä surmataan Suomessa huomattavasti enemmän kuin naisia mutta sillä ei kai ole näille hyvesignaloijille mitään väliä.