Kerava 9.10.2026 / VR:n työntekijä tönäistiin junaraiteille Keravan asemalla

Otsikon mukaisesti. Myös onnettomuudet pienistä suuriin. Pohjustamattomat keskustelunavaukset.
McCall
Ainesta Watsoniksi

Kerava 9.10.2026 / VR:n työntekijä tönäistiin junaraiteille Keravan asemalla

Viesti Kirjoittaja McCall »

Ilta-Sanomat 9.10.2026 / https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012333276.html

Ihminen tönäistiin raiteille Keravan asemalla – silminnäkijä kertoo dramaattisista hetkistä

Äkillinen vaaratilanne sattui hieman ennen kello kolmea iltapäivällä.

VR:n työntekijä tönäistiin perjantaina junaraiteille Keravan asemalla. Itä-Uudenmaan poliisi vahvistaa olevansa tietoinen tapauksesta.

VR:n mukaan tilanne tapahtui hieman ennen kello kolmea iltapäivällä.

Silminnäkijä kertoo IS:lle, että konduktööri oli suuntaamassa Helsinkiin päin menevään Z-junaan, kun asemalaiturilla ollut henkilö tönäisi tahallaan konduktöörin junaraiteille.

– Tarkastaja meni heti piiloon raiteiden vieressä olevalle suoja-alustalle, silminnäkijä kertoo.

Ihmiset kerääntyivät silminnäkijän mukaan nostamaan tarkastajan takaisin laiturialueelle ennen junan saapumista.

– Työntekijä ehti olla raiteilla ehkä noin 15 sekuntia, silminnäkijä arvioi.

Itä-Uudenmaan poliisi kertoo, että epäilty henkilö on otettu kiinni. Tapausta epäillään poliisin mukaan tapon yrityksenä.

Uutinen päivittyy.
MustaNaamion
Martin Riggs

Re: Kerava 9.10.2026 / VR:n työntekijä tönäistiin junaraiteille Keravan asemalla

Viesti Kirjoittaja MustaNaamion »

Asunnoton tahtoo ennen lumen tuloa kivitaloonsa?
apässi
Remington Steele

Re: Kerava 9.10.2026 / VR:n työntekijä tönäistiin junaraiteille Keravan asemalla

Viesti Kirjoittaja apässi »

Vanhanliiton konnarit takaisin. Olivat sen verran isokokoisia ja yrmyjä, ettei kukaan olisi töninyt paitsi ehkä pilleripäissään.

Voisi lisätä lähijunienkin turvallisuutta?
Kräki
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Kräki »

apässi kirjoitti: Pe Loka 09, 2026 6:09 pm Vanhanliiton konnarit takaisin. Olivat sen verran isokokoisia ja yrmyjä, ettei kukaan olisi töninyt paitsi ehkä pilleripäissään.

Voisi lisätä lähijunienkin turvallisuutta?
Ennen sai antaa takaisin,nykyään siitä saa syytteen,potkut,sakot,korvaukset.
Calabash
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Calabash »

Muistan 1960-luvulta sodan karaisemia konnareita. Heillä saattoi olla suojeluperusteena myönnetty mutka perstaskussa. Tietenkin pikkulapsen näkökulmasta olivat isojakin, mutta ainakin jyryjä.

No, ajat ovat toiset. Hyvä että sekoilija jäi kiinni. Olisiko huimausaineilla osuutta asiaan?
Stonedar
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

Calabash kirjoitti: Pe Loka 09, 2026 7:34 pm Muistan 1960-luvulta sodan karaisemia konnareita. Heillä saattoi olla suojeluperusteena myönnetty mutka perstaskussa. Tietenkin pikkulapsen näkökulmasta olivat isojakin, mutta ainakin jyryjä.

No, ajat ovat toiset. Hyvä että sekoilija jäi kiinni. Olisiko huimausaineilla osuutta asiaan?
Minä taas olen katsonut Emperor of the Northin. En tiedä kuinka todenmukainen kuvaus se on, mutta Ernest Borgninelle ei vittuilla. Ainakaan jos ei oo Lee Marvin.
Calabash
Axel Foley

Stonedar kirjoitti: Pe Loka 09, 2026 7:37 pm
Calabash kirjoitti: Pe Loka 09, 2026 7:34 pm Muistan 1960-luvulta sodan karaisemia konnareita. Heillä saattoi olla suojeluperusteena myönnetty mutka perstaskussa. Tietenkin pikkulapsen näkökulmasta olivat isojakin, mutta ainakin jyryjä.

Minä taas olen katsonut Emperor of the Northin. En tiedä kuinka todenmukainen kuvaus se on, mutta Ernest Borgninelle ei vittuilla. Ainakaan jos ei oo Lee Marvin.
Minä taas en ole katsonut sitä, mutta kiitos suosituksesta. Marvin olikin nuorena pahassa paikassa, melkein yhtä pahassa kuin Kerava. Haavoittui Saipanilla 1944. Japanilaisten konekiväärituli osui häntä pakaraan ja katkaisi iskiashermon. Hän olisi konnarina ollut kuin perseeseen ammuttu karhu!
Stonedar
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Stonedar »

Calabash kirjoitti: Pe Loka 09, 2026 9:22 pm
Stonedar kirjoitti: Pe Loka 09, 2026 7:37 pm

Minä taas en ole katsonut sitä, mutta kiitos suosituksesta. Marvin olikin nuorena pahassa paikassa, melkein yhtä pahassa kuin Kerava. Haavoittui Saipanilla 1944. Japanilaisten konekiväärituli osui häntä pakaraan ja katkaisi iskiashermon. Hän olisi konnarina ollut kuin perseeseen ammuttu karhu!
Mutta tässä on niin, että Borgnine on junavahti, ja Marvin on jänis. Kova leffa. Kovia ukkoja.
Calabash
Axel Foley

Stonedar kirjoitti: Pe Loka 09, 2026 9:36 pm Mutta tässä on niin, että Borgnine on junavahti, ja Marvin on jänis. Kova leffa. Kovia ukkoja.
Pitää katsoa. Hyvä vinkki. Tuosta yritän ilmaiseksi:

https://archive.org/details/emperor.-of ... -1973.720p.
Vastaa Viestiin