Miten estää kauhajoen kaltaiset tapahtumat?
-
combat18
- Martin Beck
Miten estää kauhajoen kaltaiset tapahtumat?
Niin eli mitä sinun mielestä pitäisi tehdä tai muuttaa ettei tämmöisiä enään tapahtuisi Suomessa, vaikka tuskin ikinään voitaisiin 100% estää tämmöisiä käymästä.
WARNING: THIS MEMBER CONTAINS NATIONALISM
If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/

If Multi-culturalism is the answer, It must have been one hell of a stupid question
http://patriootti.com/

- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Tällä mennään.rapier kirjoitti:Vanhana kyynikkona sanon ettei voida estää.
Olen pahoillani kukkahatut.
Näitä tulee tapahtumaan aina, tehtiin niiden eteen sitten mitä hyvänsä. Ainoa todella toimiva ratkaisu olisi hävittää ihmiskunta, mutta sitten ei kyllä olisi niitäkään enää, jotka toivovat kovasti, ettei tälläistä enää tapahdu.
Jotain satunnaisia iskuja voidaan kyllä ennakoida ja estää, mutta ihan lopullisesti tätä ilmiötä ei voida karsia mitenkään.
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
"Pystytään estämään siksi, että ei ole aina ollut."joey kirjoitti:Minun logiikkani mukaan tällaiset pystytään tulevaisuudessa estämään siksi, että tällaisia ei ole aina ollut. On siis kyse ilmiöstä, ei esimerkiksi minkään pakottavan tarpeen tyydyttämisestä tai toimintamallista joka on ihmisessä jotenkin sisäänrakennettuna.
Joey: Nyt niitä on.
Luulen että tahti kiihtyy.
Toivon ettei.
Ja kysyn, Joey sinulta, miten tällaiset pystytään estämään? Ei ole ennen ollut? Sekö estää?
Kouluammuskeluja tosiaan ei ole aina ollut. Vihan ja kaunan takia tehdyt murhat sen sijaan ovat ihmisyyteen kuuluva juttu.
Vastaus: hävitetään kaikki tuliaseet maapallolta ja laitetaan kansat vannomaan kautta kiven ja kannon etteivät tee lisää. Kokeilkoon seuraava sankari tappaa luokallisen opiskelijoita paljain käsin, mahdollinen puukko tai terävä kivi apunaan. Ei ole yhtä helppoa ei.
Vastaus: hävitetään kaikki tuliaseet maapallolta ja laitetaan kansat vannomaan kautta kiven ja kannon etteivät tee lisää. Kokeilkoon seuraava sankari tappaa luokallisen opiskelijoita paljain käsin, mahdollinen puukko tai terävä kivi apunaan. Ei ole yhtä helppoa ei.
-
Katsa
Ei tietenkään pystytä kokonaan estämään, kuten ei mitään muitakaan rikoksia. Toivotaan kuitenkin, että tämän kanssa saadaan aikaan samanlaista kehitystä kuin vaikka pankkiryöstöjen suhteen.
Osa voidaan estää, kuten esim. tässä Kauhajoen tapauksessa alkaa näyttää siltä, että ennusmerkkejä oli hyvinkin paljon nähtävillä. Siitä siis ei ollut kiinni, mutta toimenpiteisiin ryhtymisessä taisi olla sitten toivomisen varaa.
Toivottavaa olisi, että ehkäiseminen lähtisi kuitenkin jo paljon aikaisemmin, kuin viimehetken rynnäkkönä mahdollisen tekijän kotiin.
Vanhemmilla olisi paljon petrattavaa; videofilmeistä ja peleistä on tullut lapsenvahteja, internetistä vaihtoehtotodellisuus. Vanhemmat; olkaa läsnä ja tietäkää, missä lapsenne on ja kenen kanssa, tekemässä mitä.
Kouluissa ja koulumatkoilla kiusaaminen seis. Siihen pitää puuttua jo alaluokilta lähtien. Jotkut koulut ovatkin aloittaneet jotain Kiusaamaton Koulu-kampanjoita joilla on ilmeisesti ollut ihan hyvä tulos.
Aseita ei tarvitse kieltää, mutta ehkä myöntämisen perusteita ja muutenkin myöntämiskäytäntöä voisi hieman viilata.
Suurin osa suomalaisista henkirikoksista tehdään kaiketi edelleen veitsellä tai puukolla kännissä, eikä suurin osa meistä tapa koskaan ketään, vaikka puukkoja ja veitsiä on jokaisessa kodissa ja viinaakin todella helposti saatavilla.
En nyt siis esitä, että Kauhajoen tapahtumien syitä olisi koulukiusaaminen tai epäkelvot vanhemmat, enkä ota mitään kantaa muutoinkaan kyseisen itsemurhaiskun syihin.
Luulisin kuitenkin, että yleisen hyvinvointimme parantaminen toisi tulevaisuudessa tuloksia vähän joka saralla. Turvallinen lapsuus terveiden ja raittiiden vanhempien kanssa, mielenterveyspalveluja niitä tarvitseville, päihdetyötä... (Miksi me muuten yleensäkin voimme niin helvetin huonosti?!)
Melkoista utopiaa siis. Ei tule tapahtumaan. Ainoa toivo jää siis viimetingassa suoritettujen rynnäkköjen varaan.
Pakkosterilointi ja-abortit päihteidenkäyttäjille. Tuossa naapurissakin asuu perhe, jossa on vauva, alle 2v lapsi ja vanhemmat, jotka ovat alati kännissä ja hakkaavat toisiaan. Ehdottaisin SyklonB-täsmäiskuja kyseisenlaisiin koteihin, joissa vahinko on jo tapahtunut. Jos noista lapsista ei tule kouluammuskelijoita, rikollisia ja deekuja heistä tulee varmasti.
Tai jospa valtaisa meteori tulisi ja tappaisi meidät kaikki.
Osa voidaan estää, kuten esim. tässä Kauhajoen tapauksessa alkaa näyttää siltä, että ennusmerkkejä oli hyvinkin paljon nähtävillä. Siitä siis ei ollut kiinni, mutta toimenpiteisiin ryhtymisessä taisi olla sitten toivomisen varaa.
Toivottavaa olisi, että ehkäiseminen lähtisi kuitenkin jo paljon aikaisemmin, kuin viimehetken rynnäkkönä mahdollisen tekijän kotiin.
Vanhemmilla olisi paljon petrattavaa; videofilmeistä ja peleistä on tullut lapsenvahteja, internetistä vaihtoehtotodellisuus. Vanhemmat; olkaa läsnä ja tietäkää, missä lapsenne on ja kenen kanssa, tekemässä mitä.
Kouluissa ja koulumatkoilla kiusaaminen seis. Siihen pitää puuttua jo alaluokilta lähtien. Jotkut koulut ovatkin aloittaneet jotain Kiusaamaton Koulu-kampanjoita joilla on ilmeisesti ollut ihan hyvä tulos.
Aseita ei tarvitse kieltää, mutta ehkä myöntämisen perusteita ja muutenkin myöntämiskäytäntöä voisi hieman viilata.
Suurin osa suomalaisista henkirikoksista tehdään kaiketi edelleen veitsellä tai puukolla kännissä, eikä suurin osa meistä tapa koskaan ketään, vaikka puukkoja ja veitsiä on jokaisessa kodissa ja viinaakin todella helposti saatavilla.
En nyt siis esitä, että Kauhajoen tapahtumien syitä olisi koulukiusaaminen tai epäkelvot vanhemmat, enkä ota mitään kantaa muutoinkaan kyseisen itsemurhaiskun syihin.
Luulisin kuitenkin, että yleisen hyvinvointimme parantaminen toisi tulevaisuudessa tuloksia vähän joka saralla. Turvallinen lapsuus terveiden ja raittiiden vanhempien kanssa, mielenterveyspalveluja niitä tarvitseville, päihdetyötä... (Miksi me muuten yleensäkin voimme niin helvetin huonosti?!)
Melkoista utopiaa siis. Ei tule tapahtumaan. Ainoa toivo jää siis viimetingassa suoritettujen rynnäkköjen varaan.
Pakkosterilointi ja-abortit päihteidenkäyttäjille. Tuossa naapurissakin asuu perhe, jossa on vauva, alle 2v lapsi ja vanhemmat, jotka ovat alati kännissä ja hakkaavat toisiaan. Ehdottaisin SyklonB-täsmäiskuja kyseisenlaisiin koteihin, joissa vahinko on jo tapahtunut. Jos noista lapsista ei tule kouluammuskelijoita, rikollisia ja deekuja heistä tulee varmasti.
Tai jospa valtaisa meteori tulisi ja tappaisi meidät kaikki.
-
MotiivitOn
- Rico Tubbs
Pystytään estämään.
Eli näitä pystytään estämään, mitä kysymyksessä kysyttiinkin, mutta kaikkien estäminen on lähes mahdotonta.
Tässä olen samaa mieltä Joeyn kanssa, jos vain resurssit osataan kohdistaa oikein ja ne ovat riittävät. Valitettavasti minun viisauteni (eikä ilmeisesti kenenkään muunkaan) riitä kertomaan kuinka se olisi nyky-yhteiskunnassa mahdollista.
Pystytäänkö tulevaisuudessa tämmöisiä tapahtumia estämään?
Eli näitä pystytään estämään, mitä kysymyksessä kysyttiinkin, mutta kaikkien estäminen on lähes mahdotonta.
Minun logiikkani mukaan tällaiset pystytään tulevaisuudessa estämään siksi, että tällaisia ei ole aina ollut. On siis kyse ilmiöstä, ei esimerkiksi minkään pakottavan tarpeen tyydyttämisestä tai toimintamallista joka on ihmisessä jotenkin sisäänrakennettuna.
Tässä olen samaa mieltä Joeyn kanssa, jos vain resurssit osataan kohdistaa oikein ja ne ovat riittävät. Valitettavasti minun viisauteni (eikä ilmeisesti kenenkään muunkaan) riitä kertomaan kuinka se olisi nyky-yhteiskunnassa mahdollista.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Eli... Kaikki on mahdollista, mutta mitään ei keksitä?MotiivitOn kirjoitti:Minun logiikkani mukaan tällaiset pystytään tulevaisuudessa estämään siksi, että tällaisia ei ole aina ollut. On siis kyse ilmiöstä, ei esimerkiksi minkään pakottavan tarpeen tyydyttämisestä tai toimintamallista joka on ihmisessä jotenkin sisäänrakennettuna.
Jotenkin tuo lauseesi tökkää muutenkin. "....kuinka se olisi nyky-yhteiskunnassa mahdollista." Niin. Eli ei pystytä, koska nyky-yhteiskunta evoaa, mutta pystyttäisiin, jos ei olisi nyky-yhteiskuntaa?
One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.
-
MotiivitOn
- Rico Tubbs
VoDKa kirjoitti:Eli... Kaikki on mahdollista, mutta mitään ei keksitä?MotiivitOn kirjoitti:Minun logiikkani mukaan tällaiset pystytään tulevaisuudessa estämään siksi, että tällaisia ei ole aina ollut. On siis kyse ilmiöstä, ei esimerkiksi minkään pakottavan tarpeen tyydyttämisestä tai toimintamallista joka on ihmisessä jotenkin sisäänrakennettuna.
Jotenkin tuo lauseesi tökkää muutenkin. "....kuinka se olisi nyky-yhteiskunnassa mahdollista." Niin. Eli ei pystytä, koska nyky-yhteiskunta evoaa, mutta pystyttäisiin, jos ei olisi nyky-yhteiskuntaa?
Nimenomaan! Tajusit sen juuri oikein! Keksi tapa palata satavuotta ajassa taaksepäin, niin asetekniikka on sama, yleisyys on suurempi ja koulusurmia ei tapahdu! Yhetiskunta on muuttunut ja jollei keksitä tapaa muuttaa yhteiskuntaa, ei keksitä tapaa poistaa koulusurmia.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
En usko että Kauhajoen kaltaisia tapahtumia pystytään estämään. Päin vastoin, uutisointi ehkä lisää tapahtumien frekvenssiä. Toisaalta tällä kertaa kohu laimeni paljon nopeammin kuin Jokelan tapahtumista, joten jos aina uudet kouluteloitukset saavat kerta kerralta vähemmän kohua aikaan, voi potentiaalisista kouluammuskelijoista tuntua siltä ettei kannata...
Pitää siis keksiä jotain uutta.
Pitää siis keksiä jotain uutta.
Nothing is quite what it seems
- VoDKa
- Ainesta Watsoniksi
Lähdetään sata vuotta taakse päin, niin eiköhän sitä porukkaa ole kuollut isoin mitoin enemmän silloin ja joku kouluammuskelu olisi ollut pieni ongelma verrattuna kaikkiin niihin sairauksiin ja tuleviin diktaattoreihin, jotka napsii hengiltä ihmisiä kuin hyttysiä.MotiivitOn kirjoitti:VoDKa kirjoitti:Eli... Kaikki on mahdollista, mutta mitään ei keksitä?MotiivitOn kirjoitti:
Nimenomaan! Tajusit sen juuri oikein! Keksi tapa palata satavuotta ajassa taaksepäin, niin asetekniikka on sama, yleisyys on suurempi ja koulusurmia ei tapahdu! Yhetiskunta on muuttunut ja jollei keksitä tapaa muuttaa yhteiskuntaa, ei keksitä tapaa poistaa koulusurmia.
Meidän tilanne on perkeleellisen hyvä tällä hetkellä jos vertaa sitä ns. menneisiin aikoihin.