Pikavipit

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Oletko ottanut vippiä?

Kokemusta on!
8
11%
Näppärä vaihtoehto äkkinäiseen rahantarpeeseen...
5
7%
EI IKINÄ!!
58
82%
 
Ääniä yhteensä: 71

Avatar
PinkCatz
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: To Maalis 27, 2008 9:58 pm
Paikkakunta: Desperation

Pikavipit

Viesti Kirjoittaja PinkCatz »

Nyt kun on ollut tätä keskustelua mediassa....
Onko teillä kokemuksia pikavipeistä?

Itse en ole koskaan ottanut, enkä ota! :lol:
"Tits are for fucking, not for breastfeeding" -Rose West-
Setä
Neuvoja-Jack
Viestit: 537
Liittynyt: To Syys 13, 2007 7:40 pm
Paikkakunta: Itä opettaa

Viesti Kirjoittaja Setä »

Olen ottanut.. Ja otan. :)
What's up, fuckers?
Beatrix K.
Alibin satunnaislukija
Viestit: 57
Liittynyt: Ti Marras 13, 2007 5:43 pm
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Beatrix K. »

En ole ottanut ja pyrin viimeiseen asti välttämään moisia.
Elephant
Harjunpää
Viestit: 306
Liittynyt: Pe Joulu 07, 2007 4:07 pm
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Elephant »

Olen kuullut niin paljon sotkua kyseisten takia, että kammoksun. Lisäksi koko sanasta tulee mieleen eräs vihaamani henkilö :lol:
Sanotaan lyhyesti, tilataan toisen puhelimella vippejä, otetaan sen pankkikortti ja nostetaan tili tyhjäksi. Jää vipit maksamatta ja henkilö jolle lasku tietenkin tulee, ei tiedä mitään. Eivät voi pikavippi-henkilöt sanoa kuin, ei me oikeestaan voidan tehdä mitään. Muutenkin lainassa on kauhea elää..
"Suomalainen rikos on huonosti suunniteltu,
toissijaisista motiiveista tehty ja useimmiten
sekä uhrin että tekijän kannalta lähinnä
vaivaannuttava kokemus."
-Kyösti Pöysti, nuorempi komisario
Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Olen joutunut ottamaan. Helvetin epätaloudellista ja tyhmää, mutta joskus tulee tilanne jossa täytyy kikkailla ja itsellä ainakin kynnys kaverilta tai porukoilta lainaamiseen on järjettömän suuri! Vaikka kulut noissa onkin tosi kovat, niin kyllä koen että niistä on se hyöty ollut joka on sillä hetkellä tarvittukin. Mihinkään ei-välttämättömään en ikinä ottaisi. Toivon tietysti ettei näitä tarvitsisi ikinä ottaakaan, mutta hyvä että ovat olemassa.
Nerot hallitsevat kaaoksen
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Ei näillä luottotiedoilla toivoakaan. Onneksi pomo vippaa jos tarvii :)
hipsulainen
Axel Foley
Viestit: 2379
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 2:29 pm
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja hipsulainen »

En ole ikinä ottanut enkä ota :D
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Itselläni rahaa tulee joskus vähän epäsäännöllisesti vaihtelevin päivämäärin niin olen kokenut hyväksi "pelastukseksi" tuon pikavippi systeemin. Aina ei saa heti esim. 100e lainaan kaverilta jos tarvitsee eikä kehtaa pyytääkkään. Otan kuitenkin vain jos on ihan välttämätöntä. Eli viimeseen asti koitan välttää.

Hyvää sanottavaa siis on, yllättävien menojen tullessa. Olen ottanut ja tulen tiukassa tilanteessa ottamaankin. En ole joutunut vaikeuksiin enkä usko että pahaan joudun. Tosin kuka tietää.

Huonoa sanomista tietysti myös. Täytyy laskea yhteen ne kaikki 10-20e korkoa joita joutuu maksamaan ylimääräisenä tuollaisen vipin ottaessa. Kun miettii että vuodessa siitä saattaa kertyä mukava summa. Tai jos laskee yhteen vaikka ystäväpiirin/perheen vuodessa kerryttämät korot, isoja summia.

En buuaa mutten myöskään hurraa.
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Sen verran ainakin plussaa pikavipeille, että lienevät syöneet hieman perinteisien koronkiskureiden leipää (tosin, riittäähän "asiakkaita" varmaan luottotiedottomissakin) ja pikavipin maksamatta jättämisestä ei sentään lähde sormia.
Michaelm
Harjunpää
Viestit: 311
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 9:45 pm

Viesti Kirjoittaja Michaelm »

Ovat varmasti kätevä juttu sellaisille jotka tosiaan käyttävät tuota äärimmäisessä hädässä ja pakon sanelemana, mutta kyllähän noista kauhujuttuja kuulee. Siinä vaiheessa kun otetaan uusia vippejä että saa maksettua entiset pois, niin alkaa olemaan aika huolestuttavalla mallilla. Hyvä olemassa, mutta pitää käyttää taiten.
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

En ole ottanut, vaikka on ollut rahallisesti tiukkaa ja on nytkin. Mulla on muutama ihminen keneltä kehtaan pyytää lainaa jos on hätä ja he kyllä auttavatkin, kun tietävät, että maksan takaisin. En halua tukea tuollaisia korkoja, joita pikavippiyhtiöt pitävät.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Annie W
Harjunpää
Viestit: 325
Liittynyt: Pe Loka 12, 2007 5:58 pm

Viesti Kirjoittaja Annie W »

En ole ottanut enkä ota. Liian kallista rahaa köyhälle.
Misery is almost always the result of thinking.
ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

HYI HELVETTI!

Sanon minä. Se sanokoon kaiken riittävän tästä aiheesta.

FY FAN!
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markja »

Pikavipit on hyvä juttu. Rahat pois hölmöiltä fiksummille ihmisille ja sitä kautta parempaan käyttöön.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
rimma
Christopher Lorenzo
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma Marras 19, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: Pripyat

Viesti Kirjoittaja rimma »

Niinhän se menee että tässä köyhä jää ainoastaan tappiolle. Pitää kuitenkin ottaa huomioon että jokaisella jolla rahaa riittää niin ettei tule koskaan tai ainakin harvoin tiukka paikka niin ei tarvitse kyseistä edes harkita. Jos on hyvin toimeentuleva niin mihinkäs sitä pikavippiä nyt tarvitsee. Takaajalla saa jo lainan pankista jos tulee isompaa tarvetta.

Pikavipit on koituneet varsinkin opiskelijoitten kohtaloksi. Siitä oli joku tutkimus tai vastaava että moni on jäänyt vippien aiheuttamaan kierteeseen pahemminkin.(markjan turha pyydellä faktaa, etsi itse.) Onhan se helppo tilata ja se on tehtykin mahdollisimman helpoksi juuri siksi.

Sanotaan näin että nämä vipit on nimenomaan juuri keksitty putsaaman köyhien viimeisetkin pennoset. Rahallinen apu on aina tarpeen mutta korot on kovat. Tosin se taidettiinkin jo osittain mainita.[/u]
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Vastaa Viestiin