Unien tulkintoja?

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

kid

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja kid »

To dream that you kill someone indicates that you are on the verge of losing your temper and self-control. Consider the person you have killed and ask yourself if you feel any rage towards him or her in your waking life. Your dream may be expressing some hidden anger. Alternatively, you may be trying to kill an aspect of yourself that is represented by the person killed. Identify the characteristics of this person and ask yourself which of these qualities you are trying to put an end to.

To dream that you have been killed suggests that your actions are disconnected from your emotions and conscience. The dream refers to drastic changes that you are trying to make. There is a characteristic that you want to get rid of or a habit that you want to end within yourself. Killing represents the killing off of the old parts and old habits. Alternatively, the dream represents feelings of being let down or betrayed by someone in your waking life. You are feeling overwhelmed, shocked and disappointed.


http://dreammoods.com/cgibin/dreamdicti ... ch=killing
Beatrix Kiddo
Armas Tammelin
Viestit: 83
Liittynyt: To Elo 11, 2011 11:05 am

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja Beatrix Kiddo »

Minä aloin näkemään noin vuosi sitten hirveän usein unia, joissa olin raskaana tai synnyttämässä.

Vähitellen unet alkoivat muuttumaan siihen suuntaan, että muut eivät uskoneet minun olevan raskaana vaikka minulla oli vauvamaha. Usein näissä unissa minua syytettiin valehtelusta ja aloin itsekin uskomaan, etten olekaan raskaana. Yhdessä unessa olin jo synnytyssairaalassa odottamassa pääsyä synnytyssaliin, kun hoitajat käännyttivät minut kotiin, koska en kuulemma ollut raskaana ensinkään. Väitin aikani vastaan, että vedet meni jo ja kohta se vauva oikeasti syntyy, kunnes huomasin suuren mahani kadonneen.

Nyt unet ovat taas hieman muuntuneet. Näen silloin tällöin unia, joissa olen raskauden alussa ja alan saada keskenmenon "oireita". Toissayönä näin viimeksi unta, että olin raskaana ja ystäväni oli myös raskaana. Ystäväni sai keskenmenon, muttei mennyt lääkäriin. Lähdin hakemaan hänelle apteekista lääkettä, kun minulle tuli vessahätä. Menin apteekin vessaan ja huomasin että vuodan verta. Sivuutin asian ajattelemalla, että ystäväni raskaus on pidemmällä ja hänen keskenmenonsa koskee fyysisesti enemmän kuin minun. Mistä tällaiset unet johtuvat?
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Tamara Maunosen unikirjan mukaan riippuu raskausunen näkijän iästä mitä se meinaa. Nuorille on hyvä enne, mutta vanhemmille näkijöille meinaa harmia juopoista ! :mrgreen:
SidoMinut
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: La Touko 08, 2010 2:15 pm

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja SidoMinut »

Tiedättekö sellaisen käsittämättömän rauhallisen tunteen, mikä valtaa mielen ja kehon silloin kun herää ja muistaa, mitä unta näki?

Vuosia sitten, varmaan jotain 15 vuotta sitten ainakin, epävarmana ja arkana teini-ikäisenä näin unta, jossa olin mummolani tuvassa. Hääräsin jotain kahvinkeittimen ja mikron edessä (ovat vierekkäin, sitten on jääkaappi). Eräällä tuolilla istui henkilö, joka oli Dawson's Creekin Pacey Witter (Joshua Jackson). Tuohon aikaan DC oli lemppari tv-sarjani ja J.J. koko sarjan söpis.

En enää tarkalleen muista, mitä unessa tapahtui, mutta tanssin Joshua Jacksonin kanssa mummolani tuvassa ja JJ sanoi minulle, ettei minun tarvitsisi huolehtia poikaystävistä. Että sellaisen tulen kyllä löytämään joskus.

Tästä unesta herättyäni oloni oli mielettömän rauhallinen ja seesteinen.

Pari yötä sitten näin avopuolisostani jotain unta, ja herätessäni minulla oli se mielettömän rauhallinen ja seesteinen olo. Pitänee vielä mainita, että me molemmat oikeasti rakastamme kahvia, meillä on kahvinkeitin ja mikro keittiössä vierekkäin (sitten on jääkaappi) ja tykkäämme tanssia silloin kun siihen on mahdollisuus.
Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa.
Avatar
Leidi
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Marras 14, 2011 11:07 am

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja Leidi »

Päällimmäisenä mielessä on nyt toissayönä toista kertaa näkemäni uni. Muutamia kuukausia sitten näin tämän saman unen ensimmäistä kertaa.
Unessani olen lapsuuteni leikkipuistossa. Aurinko paistaa, on lämmintä ja tuulee mukavasti.
Äkkiä näen pienen, arviolta 3-4-vuotiaan pikkupojan juoksevan minua kohti.
Poika huutaa: "Äiti!"
Minä nostan pojan syliini ja tarkastellessani hänen kasvojaan huomaan kirkkaat, vihreät ja vilkkaat silmät.
Pojan silmiä katsoessani huomaan, että ne ovat aivan saman muotoiset, kuin jollakin tuttavallani. Koetan muistella, kenellä on saman muotoiset silmät kuin lapsella. Juuri kuin olen muistamaisillani sen ihmisen nimen, uneni loppuu ja herään.
En edelleenkään saa päähäni kenellä on samanlaiset silmät kuin uneni lapsella.


Toisen uneni näen ½-3 vuoden välein. Uni etenee kuten elokuvasarjat, eli unen alussa on "kertausta" viime jaksosta. Näen uneni yleensä 2-3 jaksossa.
Ensimmäisessä jaksossani olen ystäväni ja mummoni kanssa ikivanhassa kivilinnassa, jossa kummittelee.
Etsimme mummon kanssa "aavejalokiviä", jotka hohtavat itsekseen salaperäistä valoa.
Linna on täynnä sokkeiloita, käytäviä ja salaovia.
Toisessa jaksossa löydämme käytävän, joka päättyy umpikujaan. Seinässä on salalokero, jossa jalokivet ovat. Saamme ne mukaamme ja aloitamme uloskäynnin etsimisen. Kun pääsemme linnasta ulos, meidän täytyy päästä leveän vallihaudan yli. Minä kaivan taskustani jäniksenkäpälän, ja äkkiä näemme lautan virtaavan ohitse. Hyppäämme lauttaan, mutta ennen kuin pääsemme onnellisesti vallihaudan ylitse, veden alta ilmestyy hai, joka yrittää saada meidät kiinni.

Olen aina mielissäni huomatessani uneni alkavan alusta vuosienkin jälkeen. Muistan jo linnan hyvin ja tarina on jännittävä ja mielenkiintoinen.

Onko muilla samanlaisia "TV-sarjaunia"? :lol:
tattooed fucker
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1436
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 1:48 pm

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja tattooed fucker »

vähän samanlaisia on ollut itselläni kanssa.alitajunta tekee suurimman osan,tai sitten ei?mm tänään en kestänyt hereillä,ja päähän,niskoihin koski tarpeeksi ja vähän enemmän.sain sitten tiedon,että erittäin läheinen sukulainen oli juuri heittänyt lusikan nurkkaan. aikaisemmin päivällä sain sitten tiet ää ja samat kohdat =pistänyt ittesä kiikkuun.näin kuulin jälkeenpäin tänään.
I am not a man I am a fucking beast-Torture Killer-
SidoMinut
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: La Touko 08, 2010 2:15 pm

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja SidoMinut »

On jäänyt vaivaamaan eräs asia.

Peruskouluaikaan 5.-9. -luokilla oli paras kaveri, sanotaanko vaikka Laura. Laura oli käytännössä ainoa oikea ystävä. Meillä oli tapana kirjoitella kirjeitä, siis senkin lisäksi, että nähtiin joka koulupäivä ja vietettiin kaikki välitunnit yhdessä. Yläasteella kirjeenvaihto vaihtui viestivihoksi.

Näennäisen tiiviistä yhdessäolosta huolimatta en koskaan käynyt Lauran kotona eikä hän käynyt koskaan mun kotona. Syntymäpäivillekin kutsuin, mutta jotenkin aina iski "kuume, flunssa, vatsakipu" tai jokin muu tällainen syy. Rippileirillekin väitti ilmoittautuneensa, mutta en häntä siellä nähnyt.

Yläasteen jälkeen tiet erosivat, vaikka joitain kirjeitä ja postikortteja vielä läheteltiinkin. Mutta sekin sitten loppui aikanaan.

Myöhemmin näin lehdessä hääkuvan, olikohan meillä ikää tuolloin 20-23 vuotta.

Näin googlen ja Facebookin aikaan olen koittanut etsiä Lauraa. Häntä ei näkynyt luokkakokouksessa, epäilen että kutsujat eivät löytäneet Lauraa, jotta kutsun voisi esittää.
Googlen ja Facebookin tutkiminen ei ole tuonut tulosta.

Viime aikoina olen nähnyt unia, jossa minulla on kirjelehtiö ja tusseja vieressä ja aloitan kirjoittamaan kirjettä. Jo ensimmäisellä rivillä menee väärin. Joko nimi tai päivämäärä tai on väärän värinen tussi. Tai kirjepaperilla on jotain tahroja. Tai että viivat menevät vinoon. Sitten kirjeen kirjoittaminen jää.

Olen kahden vaiheilla, niinkuin oikeassa elämässä, että pitäisikö yrittää löytää / ottaa yhteyttä Lauraan hänen sisarusten kautta? Vai antaa olla ja muistella lämmöllä ja lueskella vanhoja kirjeitä?
Tämän taivaan alla tuuli puhaltaa.
Skorpioni
Poliisikoira Rex
Viestit: 268
Liittynyt: Ti Kesä 09, 2009 12:25 am

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja Skorpioni »

Jaa-a mitähän tästäkin tulisi ajatella olen jo muutamana yönä nähnyt unen jossa olen Stalin, mutta summittaisen vainoamisen sijaan vainoan rikollisia ja väärintekijöitä, eli pitäisikö tämä tulkita niin että varokoon pahikset vanha vihtahousu on tulossa kostamaan :shock:
Scirbe
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 4:25 pm

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja Scirbe »

Näin yksi yö unta, että isäni jonka kanssa minulla ei ole kovin hyvät välit, tappelin. Hän repi hiuksiani, viilteli käsiäni ja piti minulle rakkaita ihmisiä vankeina..

Toistuvasti olen nähnyt unta kun juoksen metsässä etsien isääni, vaikka tiedän että hän on jo tappanut itsensä. Juoksen, etsin ja yritän auttaa vaikka tiedän sen olevn jo myöhäistä.

Toisessa toistuvassa unessa taas etsin isäni asekaapin avainta tarkotuiksenani ampua hänet.
Kertaakaan en ole kuitenkaan ampunut, vaan herään viimeistään kun asekaappi aukeaa.

Pelkkiä patoutumia huonoa isää kohtaan vai onko vastaaville syvempää merkitystä olemassa? :D
kid

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja kid »

En nyt tiennyt mihin tää pitäis laittaa, laitoin nyt sitten tänne.

Eli tuossa noin tunti sitten herättyäni näin unta, jossa kävelin huonokulkuista rantaa pitkin paikkaan X. Polku oli kivikkoinen ja siellä oli paljon kasvillisuutta, ja jossain kohtaa minua alkoi pelottamaan. Käännyin takaisin sinne mistä tulin. Takaisin lähtöpaikassani juttelin jonkun miehen kanssa, jonka kanssa yritimme selvittää murhatapausta. Mies oli tapettu, ja tappajaksi epäiltiin naista nimeltä Tuuli (tai Tuulikki tms). Hänestä oli huonohko kuva. Kuvassa olevalla henkilöllä oli hyvin suora nenä, samoin tällä tappajaksi kaavaillulla Tuulilla. Mies jonka kanssa juttelin, nosti maasta sini-valkoraitaista päivänvarjoa, ja sanoi, että tällainen löytyi läheltä surmapaikkaa, ja että Tuulilla tiedettiin olleen samanlainen. Ajattelin, että no tämähän on selvä keissi sitten.

Yhtäkkiä murhaaja iski jälleen, tällä kertaa keski-ikäiseen, pyöreähköön naiseen jolla oli pienet tummat "naisten viikset". Hän katsoi televisiosta saippuasarjaa, ja sanoi "kuolisin tuollaisen pojan vuoksi!" Yhtäkkiä nainen sai luodin päähänsä, mutta ei kuollut, vaan jotenkin omituisesti halvaantui ja nousi ikkunalle. Hän raotti pitsiverhoa ja juoksi ulos etsimään murhaajaa.

Unessa tuntui että olisin ollut n. 1950-1970 -luvuilla, mitä nyt puhuin välillä kännykkään. Mietin tässä vain, että tuskin tämä mikään enneuni tai mikään on, mutta tuli vain mieleen kirjoittaa tänne. Näen usein unia, jossa ammutaan muita tai itseäni, sekä sellaisia missä etsitään murhaajia tms... Liikaa Minfoa kenties? :mrgreen:
Redwolf
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Tammi 21, 2009 7:03 pm

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja Redwolf »

Nähnyt lapsuuden aikaisia painajaisia ja ns. nujertanut ne, muuttanut niiden "loppua". 8)
Tosin oudoimpia asioita mitä tapahtunu unen aikana, on hampaiden tippumine omasta suusta, käärmeet pistää minua tai joskus näin unta, että olen rautatieasemalla. Tosin ei mennyt kauaa tuosta unesta, kun koirani nukkui pois.
Tuo hampaiden lähtö on ollut nyt pari kertaa tän vuoden aikana, ja sama hammas, vasemmalta, viitaten näemmä naiseen. Noh ainoa joka mun perheessä on huolen aiheena ollut, niin tuo 9 vuotias vanha koiruli joka on narttu.
Inhoan tulkintoja :evil:
Mitä kärmeenpisto meinaa?
Life asked death,
"Death Why do people love me, but hate you?"
Death responded,
"Because you are a beatiful lie and i am a painful truth.."
kid

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja kid »

Piilotettuja pelkoja ja ahdistuksen kohteita 8) Tai että joku uhkaa sua etkä oo vielä tajunnut sitä elävässä elämässä...
Nyyti
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: To Syys 18, 2014 6:50 pm

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja Nyyti »

Osaisiko joku tulkita toistuvan uneni, joka on lievästi ahdistava muttei kuitenkaan hirveä painajainen? Unessa asun jossakin ahtaassa asuntolassa, jossa naapurit ovat kummallisia tai pelottavia. Ulkona en osaa suunnistaa, vaikka haluaisin päästä esim. keskustaan. Kaupunki on useimmiten nimeämätön, mutta joskus se on ollut Turku ja joskus Jyväskylä.

Mitään todellista yhteyttä elämääni unella ei ole, paitsi että opiskelujen alkuaikoina asuin soluasunnossa ja viihdyin siellä vähän huonosti.
kid

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja kid »

En ole mikään ekspertti, mutta unet joissa on eksyksissä tai muuten vaan ahdistunut on todella yleisiä ihmisten keskuudessa. Lienee jokin alkukantainen pelko siitä, kun oikeasti piti vielä osata tietää minne menee että pääsee ennen pimeää takaisin omalle luolalle 8)

Freudin mukaan talot ovat kohdun symboleja, itse taas käsitän ne alitajuntana. Mielihän on kuin iso talo, jossa on paljon huoneita. http://www.dreammoods.com/ antaa naapureista seuraavan vastauksen: 'If you dream of an angry or unfriendly neighbor, then it signifies dissension and disappointment. There is a waking issue that you need to address with your neighbor. Alternatively, the dream could mean relocation from your home. Perhaps you are in need of a change of scenery.'

Mä näen usein edelleen unia siitä, että asun edellisessä asunnossani, jossa en mitenkään inhonnut kämppiksiäni, mutta ei meillä myöskään mitään sen kummempaa yhteistä ollut, ja tunsin itseni ja mielipiteeni usein kovin alistetuiksi. Unissa yritän pakata kamoja ja lähteä, mutta aina jotain tulee eteen ja tavarat ei mahdu mukaan jne. Ei näissä yleensä sen kummempia ole, vain asioita jotka on jossain vaiheessa elämää vaivanneet ja nyt nousevat pintaan alitajunnan kautta.
Nyyti
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: To Syys 18, 2014 6:50 pm

Re: Unien tulkintoja?

Viesti Kirjoittaja Nyyti »

Kiitos, kid! Jotain tuollaista olen ajatellutkin. Ehkä solussa asuminen oli ahdistavampaa kuin itsekään myönnän itselleni.

Olen ylipäänsä nähnyt toistuvia unia vasta muutaman vuoden ajan. Muistan myös, kuinka näin painajaista n. 3-vuotiaana ja kuinka oudolta ja huojentavalta tuntui herätä, kun se ei ollutkaan totta. Unessa minulta olivat katkenneet molemmat kädet ranteista, niistä vuoti verta ja olimme menossa äitini kanssa näyttämään niitä eräälle tutulle lääkärille.
Vastaa Viestiin