POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!

Mihin suuntaan on polku uhrikuvassa?

Äänestys päättyi Ti Heinä 07, 2009 4:13 pm

VASEMMALLE
15
60%
OIKEALLE
10
40%
 
Ääniä yhteensä: 25

Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Loppujen lopuksi niitä luoteja oli ollut muutama kymmenen, joten ota nyt noistakin selvää, mutta ainakin kahdeksan niitä ammuttiin.

Jaa, että olisiko päässyt ensikertalaisena vähemmällä.

No kait tuo hyväkäs vaimonsa ensi kertaa tappoi, eikä samaa vaimoa varmaan toista kertaa tuikkaa hengiltä, mutta kyllä on tuo Pasasen ukko päässyt liian vähillä tuomioilla, saas nähdä, milloin lävähtää jälleen, jollei sitten ole itse joutunut hiilenlapioijaksi.

Vapaanahan tuo ainakin jokunen aika sitten kuleksi, joten ei se vankilassa ole istunut viimeisiä vuosiaan.
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Huomaan kyllä, että Hessu on jo huomannut tai kysynyt neuvoa paremmilta kuvien tuntijoilta, ja saanut oikeaa tietoa, että uhrikuvassa kuvaussuunta on enemmän vasemmalle kuin polun suunta. Siitähän ei ole itse asiassa epäilystäkään. Siitä seuraa se johtopäätös, että uhrikuvassa polku kallistuu kuvassa oikealle. Sekin on itsestäänselvyys.

Todetaan nyt vielä, että Hessun, awan, papillonin, yövuoron ja monen muun kanta tässä "polun suunta kysymyksessä" on ollut väärä, vaikka se kanta on äänestyksen mukaan tällä hetkellä voitolla. Kuten aikaisemmin totesin, äänestämällä saadaan kyllä enemmistön kanta, mutta valitettavasti se on joskus väärä. Niin tässäkin tapauksessa. Äänestys kuitenkin jatkuu... Voittajan on helppo hymyillä! :D

No tämä meni jo huumorin puolelle, mutta joskus on jopa hyvä olla väärässäkin! :D
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Todetaan nyt vielä, että Hessun, awan, papillonin, yövuoron ja monen muun kanta tässä "polun suunta kysymyksessä" on ollut väärä, vaikka se kanta on äänestyksen mukaan tällä hetkellä voitolla.
No, äläpäs nyt hosu Sariola - katsellaan nyt ihan rauhassa miten se polku kuvassa asettuu. Joka tapauksessa näyttää todellakin siltä, että teltta olisi ollut keskellä polkua ja näin ollen Gustafssonin löytöpaikka oli suoraan polulla. Eli lintupoikien näköesteenä ei ole ollut yhtään mitään.

Tähän kuvaan piirtämäsi polku ei kuitenkaan vaikuta vieläkään ihan oikealta. Mutta odotellaan, jospa Teemu tekee vielä lupaamansa tarkemman version - silloin uskon - että tämä kuvaarvoitus on ratkennut.

Polku siellä niemellä ei enää siirry mihinkään. :D Joten ei tässä mitään kiirettä ole.
Sariola kirjoitti:Kuva
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Totta, ei ole kiirettä. Nuo tuuheat kuuset poliisisetien takana kyllä paljastavat jo nyt, että polku kulkee noiden kuusten oikealta puolelta. Odotellaan silti rauhassa. Aikaa on! :D
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja skoone »

Sariola kirjoitti:Totta, ei ole kiirettä. Nuo tuuheat kuuset poliisisetien takana kyllä paljastavat jo nyt, että polku kulkee noiden kuusten oikealta puolelta. Odotellaan silti rauhassa. Aikaa on! :D
Kummasta päin katsoen "oikealta puolelta"????
Muista lähdekritiikki!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

skoone kirjoitti:
Sariola kirjoitti:Totta, ei ole kiirettä. Nuo tuuheat kuuset poliisisetien takana kyllä paljastavat jo nyt, että polku kulkee noiden kuusten oikealta puolelta. Odotellaan silti rauhassa. Aikaa on! :D
Kummasta päin katsoen "oikealta puolelta"????
Pohjoisesta etelään päin katsoen!
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja skoone »

Sariola kirjoitti:
skoone kirjoitti:
Sariola kirjoitti:Totta, ei ole kiirettä. Nuo tuuheat kuuset poliisisetien takana kyllä paljastavat jo nyt, että polku kulkee noiden kuusten oikealta puolelta. Odotellaan silti rauhassa. Aikaa on! :D
Kummasta päin katsoen "oikealta puolelta"????
Pohjoisesta etelään päin katsoen!
Voisitko kertoa mieluummin, että joko a) niemen kärjestä tai b) "mantereelta" päin?
Muista lähdekritiikki!
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja skoone »

Sariola kirjoitti:
skoone kirjoitti:
Sariola kirjoitti:Totta, ei ole kiirettä. Nuo tuuheat kuuset poliisisetien takana kyllä paljastavat jo nyt, että polku kulkee noiden kuusten oikealta puolelta. Odotellaan silti rauhassa. Aikaa on! :D
Kummasta päin katsoen "oikealta puolelta"????
Pohjoisesta etelään päin katsoen!
Ja mitä tarkoitat sllä, että "polku kulkee" oikealta puolelta? Siis mantereelle pin se kulkee oikealta puolelta ja niemeen päin vasemmalta puolelta. Eikö?
Muista lähdekritiikki!
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

skoone kirjoitti:
Ja mitä tarkoitat sllä, että "polku kulkee" oikealta puolelta? Siis mantereelle pin se kulkee oikealta puolelta ja niemeen päin vasemmalta puolelta. Eikö?
Tietysti minä puhun ns. vanhasta lavastuskuvasta (=lavastuskuva etelään). Se on otettu pohjoisesta etelään päin. Siinä polku kaartaa siis oikealle. Ne tuuheat kuuset poliisien takana jäävät polun vasemmalle puolelle. Polun oikealla puolella ei sellaisia tuuheita pitkäoksaisia kuusia edes ole lähimailla. Sama asia on tietysti, jos kävellään niemen kärjestä mantereelle päin.

Jos taas kävellään mantereelta niemen kärkeen päin menee polku noiden kuvaamieni kuusten vasemmalta puolelta ohi. Kävelysuuntaa vaihdettaessa vasen vaihtuu eri puolelle. Toivottavasti nyt selvisi. Todellakaan sellaisia kuusia ei polun lännen puolella ole lähimaillakaan, vasta liian kaukana löytyy. Sen vuoksi tuo "lavastuskuva etelään" (vanha lavastuskuva) jo sinällään kertoo totuuden miten polku sijoittuu siinä kuvassa. Se siis kaartuu oikealle tuossa kuvassa.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Jos taas kävellään mantereelta niemen kärkeen päin menee polku noiden kuvaamieni kuusten vasemmalta puolelta ohi. Kävelysuuntaa vaihdettaessa vasen vaihtuu eri puolelle. Toivottavasti nyt selvisi. Todellakaan sellaisia kuusia ei polun lännen puolella ole lähimaillakaan, vasta liian kaukana löytyy. Sen vuoksi tuo "lavastuskuva etelään" (vanha lavastuskuva) jo sinällään kertoo totuuden miten polku sijoittuu siinä kuvassa. Se siis kaartuu oikealle tuossa kuvassa.
Sariola oletko vai valehdellut ja hämännyt, että et ole niemellä muka käynyt ?
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Ottakaa nyt tuosta Sariolan sepustuksesta selvää.

Sariola, turhaan yrität trollata minua, sillä se polku on ihan siinä kohtaa, jonka olen ilmoitttanut jo aikoja sitten, etkä sinä sitä pysty millään siirtelemään muualle, vaikka haluaisitkin.

Jos polku on kulkenut siitä mistä sinä väität sen kulkeneen, nii silloin lintupoikien olisi ollut pakko nähdä Gustafsson keskellä polkua turpa veressä, ja tällaistahan he eivät ole nähneet, joten ok. uskotaan sinua, mutta missä idolisi Gusse on ollut siiloin, kun Kilu ja Heikkikävivät teltalla?

Teltta oli poikien kertoman mukaan jo silloin kasassa, joen missä ovat olleet Gusse ja alaston Irmeli, jonka Heikin mukaan he olisivat nähneet, sillä niin lähellä telttaa he olivat?

Jospa GFusse olikin se, joka piiloutui sen penkereen taakse ja Kivilahti on unensa läpi nähnyt myöhemmin jomman kumman lintupojista, mutta väittänyt olleensa valveilla ja jopa tienneen ajan minuutin tarkkuudella, joka on ollut mahdotonta.

Kyllä sinulla Sariola on nyt selitettävää, missä idolisi Gustafsson on seikkaillut silloin, kun hänen olisi pitänyt turpa verisenä uikuttaa rakkikoiran lailla keskellä polkua, häh?

No olihan kuitenkin vesikippo kuonon vieressä.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja awa »

Juuri näin - koko teltta on ollut lintupoikien silmien alla. Mitään estettä ei ole ollut.

Uhrikuvaan verraten, silloin olisi pitänyt näkyä Gustafsson ja Irmeli, aivan varmasti. Mutta mutta ....

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Oulunmies
Martin Beck
Viestit: 826
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 5:27 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

Aiemmin Sariola sanoi, että koko telttapaikan hahmottelullaan ei ole merkitystä rikostutkinnan kannalta joten spekulaatiot kenen jalat näkyi ja kenen ei on turhaa Sariolan kuvantamisien kautta. Eikö niin Sariola, ei pitänyt vaikuttaa rikospaikkatutkintaan? :roll:
Sariola
Horatio Caine
Viestit: 6051
Liittynyt: To Elo 30, 2007 11:55 am

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Oulunmies kirjoitti:Aiemmin Sariola sanoi, että koko telttapaikan hahmottelullaan ei ole merkitystä rikostutkinnan kannalta joten spekulaatiot kenen jalat näkyi ja kenen ei on turhaa Sariolan kuvantamisien kautta. Eikö niin Sariola, ei pitänyt vaikuttaa rikospaikkatutkintaan? :roll:
Ai, Oulunmieskin rientää vesittämään totuutta! Happamia ovat, sanoi kettu .....

Tietystysti täällä suuri osa, lähes kaikki on sellaista asiaa, jolla ei ole juurikaan tekemistä itse rikostutkinnan kanssa. Kunhan keskustellaan milloin mistäkin, jonka kuvitellaan liittyvän ainakin mutkan kautta tähän rikokseen.

Tässä haetaan vastausta siihen, että miten se pääpolku sijoittuu ns. uhrikuvassa. Siihen on erilaisia vaihtoehtoja esitetty. Polun kaartumista pystysuoraan verrattuna vasemmalle ovat kannattaneet mm. Hessu, awa, papillon, yövuoro ja moni muu.

Pieni kuvien tutkiminen osoittaa tuon kannan vääräksi. Ihmetellä täytyy, että nämä kyseiset henkilöt itse eivät kykene tarkistamaan asiaa saatavilla olevista valokuvista. Valokuvia tutkimalla päädytään helposti oikeaan johtopäätökseen, eli siihen, että se pääpolku uhrikuvassa suuntautuu vasemmalta alhaalta oikealle ylös, siis lyhyesti sanottuna oikealle.

Tässä osiossa on kysymys juuri tästä. Tässä otetaan kantaa juuri siihen kysymykseen. Tuskin olen sanonutkaan juuri niin kuin Oulunmies väittää.

Kyllä telttapaikan hahmottelu on kuulunut myös poliisin tutkimuksiin yhtenä osana, se on selvä.

Tämä polkukysymys on teknisesti mielenkiintoinen. Kenellä hoksottimet pelaa, kenellä ei pelaa. Kenellä on kykyä tutkia valokuvia, kenellä ei. Kuka ymmärtää valokuvien kertoman, kuka ei. .....

No, mihin Oulunmiehen mielestä polku kaartuu tässä kyseisessä kuvassa? Vasemmalle vai oikealle, vai ehkä suoraan ylöspäin verrattuna pystysuoraan? 8)
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: POLUN SUUNTA UHRIKUVASSA

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Niemen kärjestä katsoen polku todellakin 1960 kaartoi oikealle kohden uimarantaa.
Paikka on muuttunut melkoisesti: vanhan kapean polun tilalle on tallautunut nykyinen leveä polku, joka kulkee suunnilleen etelän suuntaan.
Jostain tutkinnanaikaisesta kuvasta tuo saattaisi ilmetä, penkokaa ihmeessä.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Vastaa Viestiin