Moderoinnin arvostelu

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Moderaattorit, Kilomies, Kyöpeli

Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Moderoinnin taso murha.infossa

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Minun mielestä tiukempaakin linjaa voisi vetää.
Toinen asia, missä olisi reilusti parannettavaa, on moderaattoreiden saavutettavuus. Itse en heitä saanut ollenkaan kiinni, vaikka useampaan kertaan laitoin viestiä muutaman kuukauden aikana. Samoihin aikoihin ei modeja täälläkään juuri näkynyt, bannauksiakaan ei sinä aikana tullut.
Nanika ga tooku matteiru to
Saga
Harjunpää
Viestit: 331
Liittynyt: Ti Marras 18, 2008 2:49 pm

Re: Moderoinnin taso murha.infossa

Viesti Kirjoittaja Saga »

Käsittääkseni täällä ei enää edes ole minkäänlaista moderointia.

Jos olisi, niin ei kai ketju "Mikael Granlund on somalien suosikki" enää kuukausi myöhemmin olisi osion "RIKOSTEN MAAILMA ‹ Ajankohtaista - Juuri Nyt" alla.

Toisaalta ihan hyväkin että on, koska tuo ketju tuossa paikassa kuvaa sivuston nykyistä tilaa erinomaisen hyvin.
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Moderoinnin taso murha.infossa

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Saga kirjoitti:Käsittääkseni täällä ei enää edes ole minkäänlaista moderointia.

Jos olisi, niin ei kai ketju "Mikael Granlund on somalien suosikki" enää kuukausi myöhemmin olisi osion "RIKOSTEN MAAILMA ‹ Ajankohtaista - Juuri Nyt" alla.

Toisaalta ihan hyväkin että on, koska tuo ketju tuossa paikassa kuvaa sivuston nykyistä tilaa erinomaisen hyvin.
Totta puhut, vähän tuntuu että uusiltakin modeilta on mennyt kokonaan into yrittää pitää sivusto asiallisena.
Avatar
Moderaattorit
Moderaattori
Viestit: 1493
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 3:20 pm

Re: Moderoinnin taso murha.infossa

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Toistetaanpa vielä kerran realiteetteja.

Kuten tiedätte, palstan moderaattorit eivät toimi kirjoittajina. Käytäntö on todettu hyväksi vertaamalla palstoihin, joissa on ajateltu toisin. Mm. em. syystä modeja ei ole helppo löytää saatika hyväksyä: moden täytyy kuitenkin jotain kauttaa tuntea palstaa ja sen käytäntöjä. Puhumattakaan siitä, että toiminta perustuu vapaaehtoisuuteen eikä siitä saa muuta kuin henkistä tyydytystä.

Toivomme kirjoittajien huomioivan seuraavaa: käyttäkää vasikointi-painikatta, Näin korjattava kohta löytyy suoraan. Ei ole kohtuullista vaatia kenenkään seuraavan joka ikistä kommenttia kaiken aikaa. Ketjuissa valittaminen ei korjaa asiaa. Palstan toimivuus perustuu yhteistyöhön.

Nimimerkki Clyde: mihin osoitteeseen olet laittanut viestiä? Ainakaan minä en ole postiasi saanut.

Tämän ketjun aloittajalta tahtoisin kysyä, miksi hän käyttää energiaansa tämän kaltaisten ketjujen avaamiseen. Olet yksi aktiivisimmista vasikointinappulan käyttäjistä, ja jo sinun ehdotustesi korjaamiseen menee aikaa. Siitä kiitämme, mutta tämä ketju tuskin vie asiaa toivottuun suuntaan.

Toinen turhaan(kin) aikaa vievä asia on tiettyjen ihmisten keskinäinen nokittelu. Modet eivät ole mielipidepoliiseja eivätkä näin ollen toteuta jokaikistä toivetta vain koska joku sanottu harmittaa toista. Näitä vasikointeja kuitenkin tulee jatkuvasti.

Realismia, kiitos.

- Jermo-
Ne tietää, jotka tietää...
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Moderoinnin taso murha.infossa

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Se on kyllä totta että kun olen pyytänyt otsikon korjaamista selkeämmäksi/paremmaksi niin se on tapahtunut melko nopeasti ja kiitos siitä, mutta valitettavasti samaa en voi sanoa sitten siitä että kun vasikoin "väärässä" osiossa olevan ketjun ja pyydän sen siirtämistä, niin se kestää joskus yllättävän kauan, tämä hämmentää että onko otsikon korjaaminen helpompaa kuin ketjun siirto..

E: Tarkoitukseni ei ole saada yp:n vitutuskäyrää nousemaan missään tapauksessa (jos näin on käynyt niin pahoittelut siitä) vaan nimenomaan (jo nyt saamani selvitys Jermolta) siihen miksi modeja on niin vähän että palstan hoitaminen tahtoo välillä lipsua. Edelleen kiitän ja toivon että huonosti tehtyjä otsikointeja korjattaisiin enemmän ja väärässä osiossa olevia juttuja siireltäisiin oikeisiin, en kaikkia ehdi vasikoimaan ;)
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Moderoinnin taso murha.infossa

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Moderoinnin tasohan on LOISTAVA. Pari vasikointia ja homma hoidettu! Kiitos moderaattoreille.
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Re: Moderoinnin taso murha.infossa

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Moderaattorit kirjoitti:Nimimerkki Clyde: mihin osoitteeseen olet laittanut viestiä? Ainakaan minä en ole postiasi saanut.
Otin sähköpostiosoitteen täältä minfosta, olisiko ollut täällä ylläpidon alueella olleessa viestissä (murhainfon gmail). Ja totta vie, senkin osoitteen löytäminen oli hankalaa. En haluaisi joutua tilanteeseen toista kertaa, sillä kirjautumattomana/rekisteröimättömänä olisi hankala ottaa yhteyttä.
Tein samalla toisenkin tunnuksen, kun en tällä päässyt kirjautumaan. Siihenkään en saanut vahvistusviestiä (kokeilin kirjautua ilman sitä useampana päivänä, mutta ei onnistunut) joten muutakin kautta oli lähestytty.

Ymmärrän toki, että on hankala seurata jokaista kirjoitettua viestiä. Olen kuitenkin monella muullakin isolla foorumilla pyörinyt ja siellä on homma toiminut ilman vasikointi -namiskaa. Jos moderaattoreita ei meinaa olla tarpeeksi ja on hankala löytää uusia, pitäisikö moderaattoreiden valintakriteereitä muuttaa jotenkin?

Ja peräänkuulutan kuitenkin kaikkia minfolaisia. Miettikää kahdesti ennen "lähetä" nappulan klikkaamista. Itsemoderointikin voisi toimia 8)
Viimeksi muokannut Clyde, Ti Kesä 14, 2011 6:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nanika ga tooku matteiru to
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: Moderoinnin taso murha.infossa

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Arlene kirjoitti:Moderoinnin tasohan on LOISTAVA. Pari vasikointia ja homma hoidettu! Kiitos moderaattoreille.
Taidat tarkoittaa banneja? Eihän niitä banneja modet jakele.
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Moderoinnin taso murha.infossa

Viesti Kirjoittaja Arlene »

matlockb kirjoitti:
Arlene kirjoitti:Moderoinnin tasohan on LOISTAVA. Pari vasikointia ja homma hoidettu! Kiitos moderaattoreille.
Taidat tarkoittaa banneja? Eihän niitä banneja modet jakele.
En tarkoita banneja.
strangelove
Adrian Monk
Viestit: 2921
Liittynyt: To Loka 09, 2008 11:32 am

Re: Moderoinnin taso murha.infossa

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Minun mielestäni moderoinnin taso on ok. Huomattettavaa löytyy toki siinä, että Kadonneet-otsakkeen alla on yhä valtava määrä jo löydettyjä henkilöitä (kävin tarkistamassa). En ole silti vasikoinut niistä, koska ovat vanhoja juttuja ja modejen mielenkiinto ketjujen siirtämiseen lienee vähäinen. Samoin selvittämättömissä henkirikoksissa oli jonkin verran jo selvitettyjä juttuja, kun joskus niitä selailin. Eiväthän ne häiritse sinällään ketään, mutta totta kai olisi selkeämpää, että aiheet olisivat niille kuuluvissa paikoissa.

Sen sijaan "ikuisten riitapukarien" bannit voisivat olla kerralla vähintään kuukauden mittaisia. Tällaisia löytyy esim. Bodom-keskustelusta. Näillä henkilöillä kun ei tunnu olevan muuta tarkoitusta kuin trollata ja sotkea välillä ihan asialliseksikin yltävää keskustelua. Bodom on tosin ollut jo pitkään sellainen lasten hiekkalaatikko, että ehkä on parempi antaa paskan olla.
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Moderoinnin taso murha.infossa

Viesti Kirjoittaja härkä »

Pidättäydyin äänestyksestä , joskin olen aikoinaan puolustanut Minfon ylläpitoa.

Yksi seikka kuitenkin häiritsee.

Miksi ylläpito sallii nimimerkkien lainaukset allekirjoituksissaan toisilta nimimerkeiltä ???
Esimerkiksi Matula , jolla on MissHolmesin lainaus.
Marsalkka on toinen esimerkki ja näillä sitä sitten herkutellaan ja ollaan niin fiksuja , niin fiksuja :lol:
Ette lopulta ole , senkin " ämmät " :D
( Molempien esimerkkien nikit alkavat M kirjaimella , joten banni tästä on perusteeton. )

Ei helvata . Eihän tuo ole oikein !
Indrid Cold
Nikke Knakkertton
Viestit: 198
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 5:54 pm

Re: Moderoinnin taso murha.infossa

Viesti Kirjoittaja Indrid Cold »

Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Moderoinnin taso murha.infossa

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Valitsin toisen vaihtoehdon, mutta tuon modejen puolustelujen jälkeen olisi kyllä tehnyt mieli vaihtaa ääni yhtä pykälää paremmaksi. Siihen olen itse hieman pettynyt, että todella paljon asiattomuuksia vilisee keskusteluissa ja turhaa jatkuvaa jankkaamista, jota voisi tiukemmalla moderoinnilla saada hyvinkin paljon vähenemään. Toisaalta sitten pidän erittäin erinomaisena, että modet ovat juuri sellaisia, jotka eivät itse palstalle kiirjoittele. Välillä palstojen modet ovat epämiellyttävän omahyväisiä kirjoituksissaan ja tuntuvat pitävän esim. käyttäjien kanssa käytävissä väittelyissä itseään korkeampiarvoisina. Mieluummin tyydyn nykyiseen moderointiin kuin ottaisin käyttäjiä lisämodeiksi.

Ainahan palstan laatua voi parantaa, mutta tietystihän olisi parempi, että käyttäjät itse miettisivät mitä kirjoittavat, mutta se tuntuu olevan aika utopistinen toive. :roll: Sitä kylläkin ihmettelen, että kun vasikoidessa voi valita sen, että tulee ilmoitus, kun oma vasikointi-ilmoitus on käsitelty, mutta ainakaan minulle ei ole kertaakaan mitään ilmoitusta tullut, tai ainakaan en ole moista huomannut?
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Re: Moderoinnin taso murha.infossa

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Saga kirjoitti: Jos olisi, niin ei kai ketju "Mikael Granlund on somalien suosikki" enää kuukausi myöhemmin olisi osion "RIKOSTEN MAAILMA ‹ Ajankohtaista - Juuri Nyt" alla.
Mitä välii? Tuollainen urheilulaji, joka on suurimmassa osassa maapalloa neverheard.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: Moderoinnin taso murha.infossa

Viesti Kirjoittaja Damien »

Äänestys pistetty oikein pystyyn ja taas päin persettä.
Eikös tämä kuuluisi galluppeihin?
Noo, patalaiskat moderätöörit saa taas lisähommaa... :wink:
Ja ihan oikeasti: ketä vittua hikoiluttaa se etteivät modet siirrä ajoissa vääriin kategorioihin eksyneitä
ketjuja?Minä kun luulin että niillä on tärkeämpääkin hommoo...Niin palstalla kuin siviilielämänkin puolella.

Voisihan moderaattoreiden määrää lisätä parilla mutta niillä jo/vielä elossa olevilta nyt ei voi tietenkään
olettaa 24/7 minfossa hengailua vain koska jotkut kirjoittajat pystyvät siihen.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Vastaa Viestiin