Uskonnot

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

vendetta assasin
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 9:11 am

Viesti Kirjoittaja vendetta assasin »

bluerein kirjoitti:puhut sivistyksestä... mutta etkö ymmärtänyt mitä kirjoitin, eikö ihminen itse aiheuta itselleen sairauksia, eikö tupakasta tule keuhkosyöpää, ? Eikö Alkoholin käytön takia moni kuolee jo ennen 50v. täytettyään. Entä Hivi, mistä se tulee ? Jumalastako ? Entä Huumeet,? miten moni on kuollut ennen 25 v. täytettyään, ikävä kyllä liian moni. Mitä sairauksia tuleekaan ylen syömisestä, epä terveellisestä syömisestä? Entä sydän ja verisuoni taudit ? No entä murhat, Jumalako käskee tappamaan ? Jumalako käskee tappamaan Äidin kohtuun pieniä lapsia? Ei minun Jumalani ainakaan tee mitään tuhotakseen ihmisen, käskeekö Jumala raiskaamaan jonkun? Mun mielestäni sanoissasi ei ole mitään järkeä, jos sanot että Jumala , joka sinutkin on luonut tekisi tuota kaikkea.
Kuule vandetta..., miksikähän Jeesus syntyi tähän maailmaan 2000v.sitten, tutkippa sitä Raamatusta myös.
MIksi jeesus syntyi? MARIA JAKOI PILLUA. EI VITTU OLLU AINAKAAN NEITSYT! Hi-viruksen kehittymisestä voit hankkia tietoa mistä vaan. SIINÄ SINUN HELVETIN RAAMATUSSA LUKEE, ETTÄ JUMALA LOI IHMISEN OMAKSI KUVAKSEEN. JA VITTU MÄ VIHAAN TOLLASIA TEKOHENKISIÄ TAPAKRISTITTYJÄ, JOTKA EIVÄT OSAA YHTÄÄN AJATELLA OMILLA AIVOILLAAN, JOTKA "JUMALA" NIIN KIITOLLISENA SINULLEKIN ON ANTANUT.

Tiedätkö muuten miksi esim. afrikassa aids leviää kokoajan. Ei saa käyttää EHKÄISYÄ! KUN KRISTITYT KIELTÄÄ. Vittu mitä paskasakkia. Kristityt polttaa kortsut ja kieltää kaiken muunkin ehkäisyn. Koska JUMALA HALUAA!

Ja sitten noihin huumeisiin. Moni huume tehdään luonnossa kasvavista kasveista, ja sen luonnon on sinun mukaan luonut JUMALA, ja raamatussahan kerrotaan, että maapallo on luotu ihmisen käytettäväksi, kaikki kasvit ymymym. Eli: Tupakka, alkoholi, kannabis, oopium(heroiini, opiaatit), kokaiiini jne. Eli sinun jumala ne on luonut.

Ja ennen kuin sanot mitään, lue tarkkaan:

JUMALA LOI IHMISEN OMAKSI KUVAKSEEN JA LUONNON IHMISEN KÄYTETTÄVÄKSI.
VAIN HENKISESTI SAIRAS IHMINEN USKOO JUMALAAN.
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

Tehän sen tiedätte, reagoitte, mutta ette osaa vastata asiallisesti.
Mutta kuitenkin Jeesus Rakastaa teitä, älkääkä pilkatko Jumalaa, hän ei salli itseänsä pilkata.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

bluerein kirjoitti:Tehän sen tiedätte, reagoitte, mutta ette osaa vastata asiallisesti.
Tuota kutsutaan projisoinniksi.
Projektiossa itsessä ahdistavana tai ei-hyväksyttynä koettu tiedostamaton impulssi tai piirre heijastetaan toiseen ihmiseen.
Tämä niille, jotka uskaltavat avata linkkejä: http://tiedostamaton.net/defenssit/projektio.html
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

bluerein kirjoitti: Bombay.. koko ajanhan sinä keskustelet ja mitä tuo nyt on kyin haukkumista, nimittely on samaa kuin haukkuminen, ja jos keskustelet, niin ole hyvä ja keskustele asiallisesti, itsehän tuossa vaahtoat, etkö huomaa sitä. Ja toivoisin että jo lopettaisit tuon haukkumisesi.
En nimittele, enkä hauku. Kutsun sua nimellä joka sinä olet, TROLLI. Valehtelet taas kun väität että haukun. Enkä myöskään vaahtoa, trolli. Tuskin edes tiedät mitä toi sana tarkoittaa, netiketti on sulla täysin hukassa.
vendetta assasin
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Ti Elo 05, 2008 9:11 am

Viesti Kirjoittaja vendetta assasin »

bluerein, kerroit että olet nähnyt jumalan. Mitä mieltä olet tästä:

"Herra sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani, sillä yksikään ihminen, joka näkee minut, ei jää eloon.""
2. Moos. 33:20
VAIN HENKISESTI SAIRAS IHMINEN USKOO JUMALAAN.
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Viesti Kirjoittaja Chopper »

bluerein kirjoitti: En ole missään sanonut että olen nähnyt Jumalan
Tätäpä onkin hankalampi todistaa kun oot esim. pitkin tän päivää käyny muokkaamassa aikaisempia viestejäs osittain tai jopa kokonaan pois.
Lähetetty: La Mar 01, 2008 8:17 pm Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
Surprised .
chopper, ei täs maailmas kaikkee ymmärräkkään, en minäkään, ole huoleti.
Surprised

Viimeinen muokkaaja, bluerein pvm Ma Mar 03, 2008 6:39 pm, muokattu 2 kertaa
[quote]Lähetetty: Su Mar 02, 2008 10:06 pm Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä
Ihminen on aina ollut paha, siitä asti kun ihminen lankesi syntiin, synti tuli maailmaan, jos Jeesus ei olisi mennyt ristille meidän syntiemme tähden, me kuoltais syntiin, mutta nyt kun Jeesus kärsi ristin kuoleman syntiemme tähden, meillä on mahdollisuus tulla hänen omakseen, ja hänen verensä puhdistaa meidät kaikesta synnistä, meistä tulee silloin armahdettuja syntisiä. Mutta ihminen on merkillinen että se ei halua ottaa vastaan Rakkautta, jonka Jeesus antaa, ihmisellä on heti se vastustava meganismi ja vastahenkisyys, kun pelastus on lahja Jumalalta, tätä lahjaa on niin vaikea ottaa vastaan, mitä ihminen siinä menettää, pelkääkö hän tai ajatteleeko hän että sit mä en saa tehdä sitä ja sitä, kaikkee sitä syntiä, mistä saa lyhyt aikaista nautintoa, makealtahan se voi maistua, mutta lopuksi tulee karvas olo.
Pienois Evankeliumi on : " Sillä niin on Jumala maailmaa Rakastanut, että hän antoi ainokaisen poikansa....joh.3:16

Viimeinen muokkaaja, bluerein pvm Ma Mar 03, 2008 6:47 pm, muokattu 1 kertaa[/quote]
Lähetetty: Ma Mar 03, 2008 11:52 am
Bombay... miksi käyttäydyt noin ? mikä sinua niin ärsyttää ? onko sinulla jokin selitys nimittelyyn ? ja pelkäätkö sinä toisten puolesta?
En minä pakota sua lukemaan kirjoituksiani, jos ne sinua ärsyttää,
miksi itse olet läsnä ? Mielenkiintoisia kysymyksiä.

Minä en halua sinua ärsyttää, mutta lue mitä Raamattu sanoo, jos jotakin ihmistä sanotaan HULLUKSI.

... "joka sanoo; sinä Hullu, on ansainnut helvetin tulen" matt.5
Minä en kuitenkaan tuomitse sinua helvettiin, vaan tuomio on yksin Jumalan, joka on sinutkin luonut.

Mutta minä olenkin Jumalan Hullu, enkä ole siitä yhtään vihoissani, päinvastoin.

Kuule minä en avaa mitään linkkejä, olen sen aikaisemmin sanonutkin jo, voit etsiä sen vastauksen. Voi ei mua haittaa vaikka haukkuisit silmät päästäsi, mutta ihmettelen sinua, miksi reagoit kuitenkin, ehkä juuri sinä tarvitset Jumalan kosketusta, turhaan uskonnoista etsit apua, etsi mieluummin Jumalaa, joka tahtoo auttaa jokaista joka hänen tykönsä tulee.
Huom. vielä että tämä on foorumi, ja jokaisella oikeus kirjoittaa, mutta ei haukkua.
Enkä mä ole edes kysynyt mitään linkkejä, eikä minua kiinnosta edes. SORRY. että turhaan sillä askarrutat itseäsi, keskustelen mieluummin uskonasioista ja jokapäiväisistäkin asioista.

Viimeinen muokkaaja, bluerein pvm Ma Mar 03, 2008 12:39 pm, muokattu 4 kertaa
Ja tässä oli vain muutama muokkaamistasi viesteistäsi.
Viimeksi muokannut Chopper, Ma Marras 03, 2008 8:38 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

No mitäs sä valehtelet, olethan tuossa koko ajan vastaamassa viesteihini, ei minulla ole haluja keskustella sinun kanssasi Bom...

chopper...No miksi nostit viestejäni, voihan ne muutenkin sieltä lukea, en poista kaikkia.
Tässä chopper, etsimäni Raamatun kohdat.
" Ei niin että kukaan olisi Jumalaa nähnyt, Ainoastaan HÄN, joka on Jumalasta on nähnyt Isän" tarkoittaa Jumalaa.
" Joka näkee minut, (Jeesuksen) näkee hänet, joka on minut lähettänyt"
" Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut"
On mahtavaa tuntea Jeesus Kristus, hä vuodatti verensä teidänkin syntienne tähden, miksi riutuisitte synnin alla, antakaa pelastaa itsenne, antakaa elämänne Jeesukselle.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

bluerein kirjoitti:No mitäs sä valehtelet, olethan tuossa koko ajan vastaamassa viesteihini, ei minulla ole haluja keskustella sinun kanssasi Bom...
En ole "koko ajan". Joo, en minä ihmetellekkään että sua ei kiinnosta jutella mun kans koska minä tajuan että olet TROLLI.
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

Taashan sä olet siinä, haluat siis kuulla Jeesuksesta lisää, jokin sinua kuitenkin vetää tänne uskonto puolelle, mikäs muu kuin kiinnostus. Kiitos Jumalalle!
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Viesti Kirjoittaja Chopper »

bluerein kirjoitti: chopper...No miksi nostit viestejäni, voihan ne muutenkin sieltä lukea, en poista kaikkia.
Siksi kun olet käynyt niitä viestejäsi muokkaamassa ja poistamassa tekstiä niistä.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Ingrid
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:57 pm

Viesti Kirjoittaja Ingrid »

Tämäpä on hellyyttävä ketju kaikenkaikkiaan :D
Parasta on, että tämä kristinuskon (vielä aivan tietynlaisen, uusheränneen ja evankelisen kristinuskon) hehkutus on sopivasti lätkäisty huuhaahan. Kiitos ja ylistys siitä ainakin ketjun aloittaneelle :P
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2419
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

bluerein kirjoitti:juliet... en mä nyt niin epätietoinen ole Hivistä, no entä muut sairaudet, osaatteko siihen sit sanoa mistä ne tulee?

Minä kun en tiedä mistä Aids tulee, tulisikohan se siitä kun mies puolet on miesten kanssa, ei kai se siitä tule, uutta tietoa minulle. :shock:
Tässä voisi listata lukuisia sairauksia, joiden syntyyn ihminen voi vaikuttaa.. ja niitä, joiden syntyyn ei. Ensinnäkään mikään nautintoaine kohtuudella/ vähän käytettynä ei altista sairauksille, tosin esim. huumausaineista minulla on käsitys että "koukuttavat" nopeasti. Samoin tupakka. Mitä pahemmin koukussa, sitä enemmän käyttöä.

Keuhkosyövän voi saada raksamies vanhoja rakennuksia purkaessaan asbestista, tai kaivosmies kaivoksesta. Nuo kuitenkin vaativat vuosikymmentenkin altistuksen, mutta otetaan mukaan esim. ilmansaasteet ja kaikenlaiset alahengitysteihin kulkeutuvat raskasmetallit sekä pienhiukkaset. Kaikki yhdessä, tai mikä tahansa erikseen, keuhkosyöpäkään ei siis välttämättä ole itseaiheutettua. Tietysti työsuojelumääräykset on meilläkin olemassa vaarallisia töitä varten, mutta ei kaikkialla maailmassa.

Mistäs lapset saavat erilaisia syöpiä?

HI- virusta alettiin tutkia sen jälkeen, kun maailmalla alkoi sattua epämääräistä homoväestön sairastelua ja kuolemia. Sinun ikiaikainen käsityksesi siitä, että se olisi homoista lähtöisin se koko sairaus, johtunee tuosta seikasta?
Todellisuudessa HI- virus, joka johtaa hoitamattona AIDS- vaiheeseen, diagnosoitiin homoseksuaalimiehillä juuri siksi että se tarttuu anaaliseksissä helpoimmin. Peräsuolen limakalvot haavautuvat helpommin kuin emättimen, joten veri- ja muu eritekontakti voi helpommin tartuttaa kyseistä virusta. Tutkimusten edetessä kuitenkin huomattiin, ettei se olekaan pelkästään homoseksuaalimiehillä esiintyvä tauti ja että sen voi saada heterokin ja että HI- viruksen voi saada veren- tai elinsiirrossa sairaalahoidossakin. Myös muunlainen veren kautta tarttuminen on mahdollista, joskin hypoteettista: Mene ravintolaan syömään tuoretta salaattia, jota paloitellessaan HI- virusta tietämättään kantava kokki veti veitsellä huomaamattaan sormeensa.. Huumeidenkäyttäjillä virus leviää likaisten neulojen välityksellä= verikontakti.

Miten ne ihmiset, jotka saivat viruksen sairaalasta ja kuolivat AIDS:iin ennen nykyistä tietoa, ovat itse vaikuttaneet sairauteensa?
Miten se avioelämää viettävä mies tai nainen, jonka puoliso on saanut tartunnan vieraalta, on voinut itse vaikuttaa sairauteensa?
Miten se rintaruokinnassa oleva vauva on vaikuttanut viruksen saamiseen äidiltään rintaruokinnassa, jos äitikään ei siitä ole tiennyt?

Bluerein, tässä on sisällytettynä myös vastaus siihen, miksi joku kysyy kuinka jumala antaa viattomien kärsiä.. "Rakastava" jumala antaa viattomien kärsiä sairauksista ilman, että he itse olisivat voineet vaikuttaa asiaan. Siksi monien on vaikea uskoa ainakaan siihen jumalaan, johon sinä uskot.
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Viesti Kirjoittaja ketsku »

Se miksi minä en usko jumalaan on se, että jos jotain niin hyvää ja kaikkivoipaista olisi niin ei tämä maailma olisi niin paha. Toisaalta uskon kyllä johonkin korkeampaan voimaan mutta en siihen, että se voima pystyisi tekemään mitään sen kummempaa. Ehkä jonkinlainen tarkoitus asioille on olemassa, suunnitelma tai jotain. Jeesukseen en usko ollenkaan ja raamatun uskon olevan ihmisten kirjoittama.

Raamattu on muutenkin mielestäni aivan huuhaata. Hirveitä vanhanaikaisia sovinistisia tekstejä ja toisaalta sellaista vasemmistohurmistelua, että oksat pois. Joitain hyviäkin asioita sieltä toki löytyy.

Toisaalta uskon taivaaseen, toisaalta en. Tietysti haluan ajatella, että joskus näkisin vielä kuolleita sukulaisia mutta enemmänkin uskon jälleensyntymään. Toivon siis sitä kautta saavani olla vielä ihanien ihmisten kanssa tekemisissä :)
ketsku
Christopher Lorenzo
Viestit: 1503
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2008 11:59 pm

Viesti Kirjoittaja ketsku »

bluerein kirjoitti:Eihän kaikki pelastu, eivät kaikki usko Jeesukseen, vaikka mahdollisuus olisi, mutta onneksi sentään on miljoonia jotka on henk.koht. vastaan ottaneet pelastuksen Jeesuksessa.
Kun ihminen lankesi syntiin paratiisissa, niin synti ja sairaudet tuli sen mukana, tämän olen aikaisemminkin vastannut, aina vain täytyy uudestaan vastata, sairaudet eivät ole Jumalasta siis. mutta en vänkää, olen Evankelioinut teitä , ja te olette nyt tietoisia siitä, ihminen itse tekee sen valinnan, ainahan ihmiset on syyttämässä, jos ei Jumalaa, niin toisiaan.
Kyllä minä hyvinkin olen tietoinen mitä kirjoitit, ja hyvää asiaakin tuossa oli, noista sairauksista, ja se on sinun näkökantasi tähän.
Mä en ainakaan syytä jumalaa mistään koska en oikein usko jumalan olemassaoloon. Toisaalta kuten edellä kirjoitin uskon korkeampaan voimaan ja voisi sitä kutsua vaikka jumalaksi mutta en usko siihen sillä tavalla kun uskovaiset. Mun ystävä on helluntailainen ja on rukoillut jo vuosia, että tulisin uskoon. Yhdessä vaiheessa kävin parin vuoden ajan kaverin kanssa noissa nuortenilloissa (hellareiden) ja olin valmiskin tulemaan uskoon. En tullut.
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Ingrid kirjoitti:Kiitos ja ylistys siitä ainakin ketjun aloittaneelle :P
Ketju oli aluksi ihan fiksun oloinen kunnes nimeltä mainitsematon henkilö tuli keskuuteemme jakamaan ilosanomaa jumalastaan johon uskoo niin kovasti että hänen silmät oikeaan maailmaan ovat sokeat.
Nanika ga tooku matteiru to
Vastaa Viestiin