Vielä toteutumattomat enneunet

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Katrina kirjoitti: Kuitenkin, tämä uusin uneni on jäänyt mieleen aika hyvin. Olin bussissa veden alla ja bussi ajoi hitaasti eteenpäin. Ympärillä oli kaupunki (itseasiassa tarkalleen sanoen vielä Jyväskylä), jonka tunnistin, vaikka en ole tietääkseni Jyväskylässä koskaan nähnyt sen näköistä aluetta. Olin ihan paniikissa ja nousin ylös penkiltäni (bussissa oli ehkä viisi tai kuusi muuta matkustajaa), kun työpaikkani yksi vakioasiakkaista tuli siihen ja sanoi, ettei tämä ole vielä tapahtunut, vaan vasta 12.18. Muistan katsoneeni bussin kelloa, joka oli jotain tyyliin 12.11 tai ehkä 12.16 ja rauhoittuneeni hieman.
En ole mikään unen selittäjä, mutta kun nyt laitoit unesi tänne, niin en voi vastustaa kiusausta olla tulkitsematta sitä edes jotenkin. Älä kuitenkaan ota kovin tosissasi tätä tulkintaa, joka perustuu pelkkään arvailuun. Joku muu selitys voi olla oikeampi, vai onko edes oikeaa selitystä olemassakaan, voi olla että keksit oikean selityksen parhaiten itse.

Unesi on mielestäni henkilökohtainen, ei apokalyptinen.
Oletko harkinnut työpaikan vaihdosta ? Tukahduttavan ilmapiirin tai epämukavan työympäristön/tylsien rutiinien vuoksi?
Unessasi koet että sinun on pakko käydä nykyisessä työpaikassasi, vaikka haluaisitkin tehdä aivan jotain muuta.

Epäonnistut yrittäessäsi jäädä pois bussin kyydistä, riskin otto (rahatilanne vaatii jatkuvaa työssäkäyntiä) ei tule kysymykseen voit joutua ojasta allikkoon (happi loppuu kohta veden alla kulkevasta bussista, mutta sen ulkopuolella ei voi hengittää lainkaan), mutta sinua joku (HUOM! ei työkaveri vaan asiakas) muistuttaa, että ei vielä ole oikea aika, mutta pian se koittaa.
Aikaa (nuoruutta?)on vielä jäljellä, ja sinä voit tehdä päätöksesi rauhassa.
Sillä aikaa bussi ajaa hitaasti eteenpäin eli saat tarvittavaa työkokemusta/rahaa lisää ja toisaalta työ/asiakkaat kiinnostavat sinua, ja saat siitä voimia jatkaa eteen päin.

Lukuja en osaa tulkita, mutta liittyisikö kellotaulu elämän kaareen siten, että se alkaa nollasta ja päättyy 24:ään.
Jos ihminen elää noin 80 vuotiaaksi niin, unen lupaama muutos tapahtuisi puolessa välin elämää, siis keski-iässä?
Siinä bussissa henkilöitä oli viisi tai kuusi, olisiko tähän aikaa 5-6 vuotta?

Muutos ei välttämättä ole pelkän työpaikan muutos, se voi olla lähtö kaupungista (Jyväskylä?), jonka ilmaa et näköjään enää voi hengittää ilman kiduksia(tai ehkä oletkin kala horroskooppimerkiltäsi). Ilmeisesti kaupunkikin on muuttumassa sinulle jo tässä vaiheessa vieraaksi, koska et enää tunnistanut sitä. :!:
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Katrina

Viesti Kirjoittaja Katrina »

Lydia07 kirjoitti:
Katrina kirjoitti: Kuitenkin, tämä uusin uneni on jäänyt mieleen aika hyvin. Olin bussissa veden alla ja bussi ajoi hitaasti eteenpäin. Ympärillä oli kaupunki (itseasiassa tarkalleen sanoen vielä Jyväskylä), jonka tunnistin, vaikka en ole tietääkseni Jyväskylässä koskaan nähnyt sen näköistä aluetta. Olin ihan paniikissa ja nousin ylös penkiltäni (bussissa oli ehkä viisi tai kuusi muuta matkustajaa), kun työpaikkani yksi vakioasiakkaista tuli siihen ja sanoi, ettei tämä ole vielä tapahtunut, vaan vasta 12.18. Muistan katsoneeni bussin kelloa, joka oli jotain tyyliin 12.11 tai ehkä 12.16 ja rauhoittuneeni hieman.
En ole mikään unen selittäjä, mutta kun nyt laitoit unesi tänne, niin en voi vastustaa kiusausta olla tulkitsematta sitä edes jotenkin. Älä kuitenkaan ota kovin tosissasi tätä tulkintaa, joka perustuu pelkkään arvailuun. Joku muu selitys voi olla oikeampi, vai onko edes oikeaa selitystä olemassakaan, voi olla että keksit oikean selityksen parhaiten itse.

Unesi on mielestäni henkilökohtainen, ei apokalyptinen.
Oletko harkinnut työpaikan vaihdosta ? Tukahduttavan ilmapiirin tai epämukavan työympäristön/tylsien rutiinien vuoksi?
Unessasi koet että sinun on pakko käydä nykyisessä työpaikassasi, vaikka haluaisitkin tehdä aivan jotain muuta.

Epäonnistut yrittäessäsi jäädä pois bussin kyydistä, riskin otto (rahatilanne vaatii jatkuvaa työssäkäyntiä) ei tule kysymykseen voit joutua ojasta allikkoon (happi loppuu kohta veden alla kulkevasta bussista, mutta sen ulkopuolella ei voi hengittää lainkaan), mutta sinua joku (HUOM! ei työkaveri vaan asiakas) muistuttaa, että ei vielä ole oikea aika, mutta pian se koittaa.
Aikaa (nuoruutta?)on vielä jäljellä, ja sinä voit tehdä päätöksesi rauhassa.
Sillä aikaa bussi ajaa hitaasti eteenpäin eli saat tarvittavaa työkokemusta/rahaa lisää ja toisaalta työ/asiakkaat kiinnostavat sinua, ja saat siitä voimia jatkaa eteen päin.

Lukuja en osaa tulkita, mutta liittyisikö kellotaulu elämän kaareen siten, että se alkaa nollasta ja päättyy 24:ään.
Jos ihminen elää noin 80 vuotiaaksi niin, unen lupaama muutos tapahtuisi puolessa välin elämää, siis keski-iässä?
Siinä bussissa henkilöitä oli viisi tai kuusi, olisiko tähän aikaa 5-6 vuotta?

Muutos ei välttämättä ole pelkän työpaikan muutos, se voi olla lähtö kaupungista (Jyväskylä?), jonka ilmaa et näköjään enää voi hengittää ilman kiduksia(tai ehkä oletkin kala horroskooppimerkiltäsi). Ilmeisesti kaupunkikin on muuttumassa sinulle jo tässä vaiheessa vieraaksi, koska et enää tunnistanut sitä. :!:
Tiedätkö. Tuo on ihan sairaan pelottavaa. Sain nimittäin hetki tuon unen jälkeen sairaslomaa töistäni (olen sillä parhaillaankin), koska vihasin sen rutiineja ja en halunnut edes käydä siellä. Haluaisin todellakin olla jossain toisessa työpaikassa kuin tuossa ja itseasiassa pomo ilmoittelikin jotain siihen suuntaan, että aika etsiä uusia töitä, etteivät välttämättä minua kaipaile sinne enää takaisin... Asiakkaat todellakin kiinnostivat minua ja sain tarvitsemani työkokemuksen tuolta työpaikasta onneksi jo.

Ja minä olen kala horoskoopiltani ja olen jo jonkin aikaa miettinyt, että tämä kaupunki ei välttämättä ole se minun juttuni, mutta jostain syystä olen aina jäänyt tänne. Kyllä, kyseessä on Jyväskylä.

Meinasin oikeasti tippua tuolilta tekstiäsi lukiessani. :shock:

5-6 vuotta voisi selittyä silläkin, että olen harkinnut kouluttautumista jollekin toiselle alalle ja opiskeluhan kestää sen 3-4 vuotta, jos amiksen kautta käy. Tällä hetkellä olen sen verran sairaana, etten varmaan seuraavassa haussa kykene vielä hakemaan minnekään, mutta sitä seuraavassa kyllä. Eli silloinhan aikaa olisi kulunut se 4-5 vuotta kun valmistuisin...

Loppuosanhan pystyin tietenkin muokkaamaan itsekin tuohon aikaan ja muihin sopiviksi, mutta tuo muu oli kyllä aika pelottavaa lukea toisen kirjoittamana!
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Huomasin, että ilmestyit palstalle juuri kun olin lähettänyt viestin. No unentulkinta kerrankin osui nappiin ja kaikki perustui unen antamiin alitajuntaisiin viesteihin.

Ei siinä mitään yliluonnollista ole eikä pelottavaakaan. Oletko lukenut Freudin unien tulkintoja? Omia unia on helpo tulkita, mutta niitä ei usein aamulla enää muista.


:lol:

Tsemppiä ammatin vaihtoon. Kaikki on saatavilla, mutta päämäärä on itse löydettävä!
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Enneunista hiukan

Viesti Kirjoittaja joey »

Tramontana Veggente kirjoitti: Nyt tuli mieleen, että voiko olla jälkiunia? Tarkoitan tällä siis, että näkee jälkikäteen unta jostain josta ei tiedä mitään vaikka se on jo aiemmin tapahtunut. Jos luen joskus tällaisesta unesta, että se näkemäni uni olisi tapahtunut niin uskallanko mennä enään nukkumaan?
Karmiva uni, olen itse erikoistunut todella uskottavien ja todentuntuisten painajaisten näkemiseen, joten tiedän ihan oikeasti miltä susta tuntuu :?

Asiaan: käytännössä voi sanoa että ei, et voi nähdä tapahtumia jotka olet unohtanut. Psykologiassa ja unientulkinnassa puhutaan paljon piilotajunnasta ja siitä, onko mahdollista painaa jo tapahtuneita asioita sellaiseen mielen sopukkaan, josta niitä ei sitten tietoisesti enää voikaan etsiä. Ei ole mahdollista. Todella traumatisoivat asiat saattavat muuttaa mielessä muotoaan, riippuen henkilöstä, pahempaan tai huonompaan suuntaan, ja uskoisin tuossa sinunkin unessasi (vaikka uskonkin yliluonnolliseen, yritän vain rauhoitella ja auttaa :D) kyseessä olevan jonkin tapahtuman, jonka itseasiassa oletkin mahdollisesti nähnyt, mutta sitten mielessäsi muuttanut erilaiseksi. Esimerkki: olet lapsuudessasi tarkkaillut kuvauksesi kaltaista naista sivummalta, ja vaikkapa nähnyt naisen kaivavan kuoppaa. Lapsenmielesi on siinä tilanteessa ohimennen ajatellut naisen piilottavan kalmankankeaa miestään, ja sitten jälkeenpäin nämä muistot putkahtavat mieleesi tälläisenä yhdistelmänä. Tämä oli siis vain esimerkki.

Nyrkkisääntönä voidaan kuitenkin pitää sitä, ettei todella traumatisoivia asioita unohda. Ikinä. Kaikki on kuulleet sen legendan, jonka mukaan aikuisiällä joku alkoi näkemään unia, ja tajusi sitten psykologin vastaanotolla tulleensa hyväksikäytetyksi lapsena. Tosiasiassa juttu meni niin, että kyseessä oli epäpätevä psykologi, joka oli johdatellut asiakkaansa uskomaan noin, muistojahan on älyttömän helppo "istuttaa" toisen mieleen, etenkin jos kyse on lapsuudesta. Hyväksikäytettyjen ei tiedetä koskaan unohtaneen kokemuksiaan.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Kalessin kirjoitti:liittyköhän kuuloaistin blokkaaminen jotenkin enteisiin? :)
Tuosta vielä sanoisin, että kuuloaisti ei tietääkseni "nuku"? Ja eikös kuuloaisti myöskin ole viimeinen, joka meiltä lähtee, jos oletetaan kuoleman olevan hidas ja johtavan jonkinnäköiseen tajuttomuuteen ennen mahdollista menehtymistä.


... Huomaan olevani aika myöhään liikenteessä tässä keskustelussa :D
anzika
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: To Helmi 07, 2008 1:10 pm

Viesti Kirjoittaja anzika »

katsotaans, oon uusi täällä, etä hei vain kaikki!
Mutta näistä toteutumattomasti enneunista sen verran (koska jos kerron tämän jälkeenpäin niin kukaan ei usko mua), että tuossa viikko sitten näin unta siitä että Hillary Clinton oli voittanut demokraattien vaalikamppailun presedenttiehdokkuudesta, mutta hänet murhattiin, jolloin Barack Obama nousi presidentti ehdokkaaksi ja voitti ne usa:n vaalit.. että tämmönen uni! :!:
Yleensä en näe tuommoisista universaaleista asioista unia, vaan lähinnä lähipiiriä koskevia unia.. outoa! :?:

Onhan noita enneunia nähty, kirjottelen niistä paremmi myöhemmin..
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Tervetuloa joukkoon tummaan. Täällä nää unitopikit on vähän sekoittuneetkin jo, mutta perusidea oli juuri tuo, jonka oivalsit. Kirjotetaan tänne juuri tuonkaltaisia unia. Nythän on aina niin, että kun jotain mullistavaa tapahtuu, astuu esiin joku "tietäjä", joka väittää nähneensä tästä unen etukäteen. Paljon enenmmän asiaa olisi tällä katetta, jos on kirjoittanut unensa ETUKÄTEEN ylös. Tulevaisuuden ennustaminen kun on vaikeaa, jälkikäteen paljon helpompaa....
Jalmari1
Harjunpää
Viestit: 337
Liittynyt: Su Marras 11, 2007 11:09 am

Viesti Kirjoittaja Jalmari1 »

EuroJR kirjoitti: Tulevaisuuden ennustaminen kun on vaikeaa, jälkikäteen paljon helpompaa....
Enneuniin uskovat näyttävät yleensä olevan juurikin sellaisia, jotka jälkikäteen kertovat ennenunia nähneensä. Usein vieläpä tulkitaan todella väljästi ja keksitään unessa nähdyille asioille mitä omituisimmilla logiikoilla merkityksiä.

Sit on nämä universaalit ennustajat: "Joku kuuluisa näyttelijä/muusikko/valtionpäämies kuolee aika pian. Näin sellaista unta".
Noh, tollastahan tapahtuu joka vuosi, eikä oikeesti vaadi minkäänlaisia ennustajan lahjoja tai enneunia että tietää tuollaista tapahtuvan.

Joo, itsehän näin sellasta unta että sekä Yhdysvaltoihin ETTÄ Venäjälle valittiin uusi presidentti. Lisäks kuulusa näyttelijä kuoli. Tosi jännä nähdä toteutuuko!! Mä ihan täräjän jännityksestä.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Näin sunnuntain ja maanantain välisenä yönä unta, että peruutin parkkipaikalla yhden pakettiauton kyljen ihan ruttuun.
Nyt oon koko viikon vältellyt parkkiruutuja, jossa pakettiautoja lähettyvillä. :oops:
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Taisi olla jossain toisessa ketjussa, kun joku kertoi näkevänsä usein unia paikoista, joissa ei ole koskaan käynyt, ja sitten hämmästyy sinne mennessään. Itsellenikin on käynyt usein näin, enkä osaa selittää sitä; tunnetuilla paikoilla olisi tietysti voinut nähdä jonkin kuvan etukäteen, mutta monesti ne eivät ole sellaisia.

Näin uudenvuoden tienoilla jälleen unen, joka saattaisi kuulua tähän kategoriaan, joten laitan sen tänne; katsotaan tuleeko siitä mitään.

Elikkäs: unessa olin aurinkoisella hiekkapihalla, jonka reunoilla (edessäni ja vasemmalla puolellani) oli kaksi rakennusta. Niiden fasadit olivat hienosti koristellut, ja arvelisin, että ne olivat siten vähintään 1700-luvulta, todennäköisesti vieläkin vanhempia. Menin sisään, mutta siellä ei ollut mikään museo tms., vaan aikamoinen romuvarasto: kirpputori. Tongin siellä etsien vanhoja kirjoja kaiken roinan seasta. Toisessa rakennuksessa oli yhtä sekaista, mutta siellä oli myös jonkinlainen kahvila. Istuin pöydän viereen, ja toiselle puolelle istahti mies, jonka arvelin nähneeni jossain konferenssissa, koska hän näytti tutulta. Vaihdoimme pari sanaa, nousin pöydästä jatkamaan kierrosta - ja heräsin. Nyt sitten vain odotellaan, koska tuollaisia rakennuksia tulee vastaan. Tunnistan ne aivan varmasti, jos näin käy; mielenkiintoinen osuus on myöskin se, onko siellä sitten kirpputori tms. vaiko ei. Mieshahmo on oletettavasti minä itse, kuten jungilaiseen tulkintaan kuuluu: en ole koskaan oikeasti tavannut sellaista henkilöä.
Every ship must sail a world.
TooToo
Sofia Karppi
Viestit: 442
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja TooToo »

Reilut kymmenen vuotta sitten delannut kaverini ilmestyi unessa ja kaikenlaisen jutustelun lomassa hän kertoi lottonumerot.
Muutaman kuukauden olen nyt numeroilla yrittänyt kohtalaisen laihoin tuloksin, mutta tänään taas yritettävä :lol:
susse
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: La Marras 10, 2007 5:04 pm
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja susse »

viime yönä näin unta että seurustelin neeberin kanssa jolla oli monta lasta,yhden niistä hän ampui ja sen tytön nimi oli zoe.
olen viime aikoina nähnyt yllättävän paljon toteutuneita unia(kylläkin pienempia juttuja)joten saas kattoo mites käy.oliko enne vai pelkkä uni. :roll:
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

No nyt näin sitten vihdoinkin unta asteroiditörmäyksestä. Kolme melko pientä kappaletta tuhosivat keskikokoisen kaupungin.

Tosin sitä ennen meikäläinen sai töitä trukkikuskina. :lol:
Every ship must sail a world.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Minä näin juhannusyönä unta (9 kukkaa tyynyn alla). Unessa oli jotkut festarit, joilla olin tosi vanhan äitini kanssa (!). Istuimme puupenkeillä retkipöydän ääressä ja vaalea kiharatukkainen mies toi minulle olutta ja sitten äidilleni likööriä. Mies kuului ilmeisesti festareilla esiintyvään bändiin ja hän oli ilmeisesti ulkomaalainen.

Onko tämä enneuni? Vai puriko taika?
Muista lähdekritiikki!
rasta
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: Ma Maalis 17, 2008 2:13 pm

Viesti Kirjoittaja rasta »

Oon nyt pari kertaa nähny unta et mummo kuolee ennen joulua..

Ensimmäisessä unessa yritin taluttaa mummoani joulupöytään syömään mutta hän kaatui maahan kolmesti ja kuoli. Isä ravisteli ummoa ja huusi ettet sinä yt siihen voi kuolla.

Toisessa unessa seisoin mummon haudalla ja katselin mummon hautakiveä. Maassa oli vähän lunta ja elettiin siinäkin unessa joulun alus aikaa.

Mummo on jo vanha ja sairastelee paljon. Asuu kuitenkin yksin.. Tuntuu vaan todellakin siltä että mummo taitaa kuolla ennen joulua
Hölkönkölkön
Vastaa Viestiin