Vielä toteutumattomat enneunet

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Kaarma
Agentti Scully
Viestit: 658
Liittynyt: Ti Touko 11, 2021 10:55 pm
Paikkakunta: kuu

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Kaarma »

Ignatz kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 9:53 pm
Kaarma kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:38 pm
Still love kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 9:07 pm

On tutkittu paljonkin. Kirjallisuuttakin löytyy aiheesta valtavasti, esim. kirjastosta eri hakusanoilla (yliluonnollinen, selittämätön, enneuni, selvänäkö jne.)
Esimerkiksi niinkin tunnettu ihminen kuin Freud, on aikanaan tutkinut unia ja enneunia.
Ai katos! Oon joitakin freudin opuksia lukenut, tosin ei taitu englanti itsellä. Jos satut tietämään Suomen kielellä olevia kirjoja aiheesta, kerro toki. Oon suht paljon uniopuksia lukenut, mutta ehkä en ole vaan osannut etsiä oikeasta paikasta. Toki suunnittelen myös opiskeluja enkun suhteen, heh.
Freudilta löytyy Unien tulkinta (Die Traumdeutung) suomeksi. Sivuja on yli 500 ja ainoa kommentti koskien enneunia löytyy viimeiseltä sivulta: ”Entä mitä uni kertoo tulevista? Siinä ei tietenkään ole pohtimista.” Siis jäitä hattuun.
Freud tais olla huumorimiehiä.
Oliko se Freudin tytär joka oli astrologi?
Kaikki me ollaan hulluja ja jotka muuta väittävät ovat vain tyhmiä. Scully bar
Still love
Roger Murtaugh
Viestit: 883
Liittynyt: Su Syys 02, 2018 12:00 am

Re: Vielä toteutumattomat enneunet

Viesti Kirjoittaja Still love »

Kaarma kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 10:27 pm
Ignatz kirjoitti: Ma Huhti 22, 2024 9:53 pm
Kaarma kirjoitti: Ke Helmi 21, 2024 11:38 pm

Ai katos! Oon joitakin freudin opuksia lukenut, tosin ei taitu englanti itsellä. Jos satut tietämään Suomen kielellä olevia kirjoja aiheesta, kerro toki. Oon suht paljon uniopuksia lukenut, mutta ehkä en ole vaan osannut etsiä oikeasta paikasta. Toki suunnittelen myös opiskeluja enkun suhteen, heh.
Freudilta löytyy Unien tulkinta (Die Traumdeutung) suomeksi. Sivuja on yli 500 ja ainoa kommentti koskien enneunia löytyy viimeiseltä sivulta: ”Entä mitä uni kertoo tulevista? Siinä ei tietenkään ole pohtimista.” Siis jäitä hattuun.
Freud tais olla huumorimiehiä.
Oliko se Freudin tytär joka oli astrologi?

Kyllä Freud esimerkiksi selitti eräälle miehelle tämän näkemän unen tarkoituksen, jota Freud ei voinut tietää etukäteen ja joka piti paikkansa.

Yksi parhaita lukemiani opuksia suomeksi on Kuudes aisti. Neuropsykiatri Diane Hennacy Powell kirjoittajana. Runsaasti esimerkkejä enneunista ja niiden eri tutkimuksista. Kirjassa kerrotaan myös ruumiista irtaantumisesta. Kokemuksia, esimerkkejä ja mahdollisia syitä yliluonnollisen lisäksi avattu myös neurologian että psykiatrian kannalta. Samoin siinä on käsitelty jonkin verran kuolemanrajakokemuksia. Kirjastosta löytyy näköjään myös tuo kirja.

Eri hakusanoja käyttämällä löytyy runsaasti kirjoja kirjaston valikoimasta, vaikkapa enneuni -sanalla.
Vastaa Viestiin