Irmeli Björklund

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Niin Rassu, ne ovat varmaan samassa paikassa kuin ihailemasi Gustafssonnin uimahousutkin, eli tiiä noista.

Olen ollut jo kauan sitä mieltä, ettei tutkimuksia tehty ja todisteita käsitelty ihan niin, kuin olisi pitänyt.

Paikallispoliisit Lönnberg ja Paavola toimivat kuitenkin olosuhteisiin nähden mallikkaasti ja tekivät sen minkä pystyivät, mutta kun sen aikainen rikospoliisi otti tutkintavastuun, melkeinpä ennen, kuin oli saapunut niemelle, niin siitä lähti homma pieleen ja alkoi hillitön puliukkojen ja mielisairaiden metsästys, jonka tuloksettomuuden kaikki tiedämme.

Ylimielinen rikospoliisi luovutti lähes kaiken todistuaineiston omaisille melkeinpä seuraavana päivänä ja sitä myöten myös surmien ratkaisun avaimet.

Poliisi oli niin ylimielinen, että uskoi ratkaisevansa tapauksen, kunhan Gustafssonnin muisti palaa ja metsään mentiin.

Tämäkin on eräs merkki siitä, etteivät poliisit pitäneet häntä niin pahasti loukkaantuneena, kuin mitä sitten "osoittautui".
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Misri »

^^ Rikospaikkatutkinnan mukaan: Irmeli Björklundin oli keski-ja alaruumis paljaana telttakankaan päällä. Farmari ja *alushousut oli vedetty alas siten, että oikea jalka oli paljaana lahkeen ollessa tyhjänä nilkan päällä. ja vasemmassa jalassa oli housut vedetty polvitaipeen alapuolelle asti. Villapaita ja muut yläruumiin vaatteet vaatteet olivat nousseet selän puolelta lapaluiden alakärjen kohdalle. lähde ETP-johdanto.

Seurueen jäsenten vaatetus ETP: Tässä kohdassa on lueteltu Irmelin vaatetus tarkemmin kuvailtuna, mikä kuvaus on otettu tuon rikospaikkatutkinnan mukaan, siinä on mainittu Irmelin yllä olleen vaaleansiniharmaa villapaita, vaaleanvihreät farmarit,vaalea beigen värinen pusero, rintaliivit ja sukat. Tästä luettelosta on vain nuo alushousut on jääneet pois, ei siis "kadonneet" ( ilm. kirjausvirhe).

Alkuperäinen tutkintamuistio ETP: (omaisille luovutetut - kaikki Irmelin yllä ja mukana olleet vaatteet) Villatakki, silkkihuivi, pitkät housut, pusero, villapusero, *housut , liivit rintaliivit, pyyheliina, kengät ja vyö. Tässä luettelossa ne "kadonneet" alushousut taas mainitaan.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Joo, nuo ETP:n näyttävät olevan myös vähän hutiloiden kirjattu.

Kalsarit ovat siis tallella, mutta missä ovat nuo Gustafssonnin uimahousut, jotka olivat eräässä kuulustelussa tyttöjen uima-asu, mutta yöllä taasen omat uikkarit ja ne ovat siten kadonneet jonnekin?

Ja joku uskoo noihin Gustafssonnin juttuihin.

Outoa meininkiä, sanoisin, ettei tuollainen valehtelu ja pussiin puhuminen herätä minkään tason epäluuloja kyseistä satuilijaa kohtaan, vaan edelleenkin joku pitää idoliaan puhtaana kuin pulmunen!
Petrus
Harjunpää
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Elo 18, 2008 10:45 am

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Petrus »

OT, mut pisti silmään tuo lehtihaastattelu, Irmelin kaveri mainitsee valvotun leirintäalueen, niinkuin myös Marjatta Sahakangas... Mutta eihän siellä sellaista pitänyt olla, sanoo kuka?
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Olihan siellä leirintäaluekin, mutta muutaman kilsan matkan päässä.

En muista tarkkaa paikkaa, mutta kyllä siihenkin on saattanut "Markka" sotkea kartonon alueen, jossa kertomansa mukaan leiriytyivät.

Kyllä Marjatta asiaa haastelee, ei siinä mitään ja jopa sellaista, joka olisi helpompi uskoa, kuin Olavipojan keskiniemen kulkijaan, sillä mitään kello kuuden kulkijaa ei ole olemassakaan!
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Misri »

Hessu52 kirjoitti:Joo, nuo ETP:n näyttävät olevan myös vähän hutiloiden kirjattu.

Kalsarit ovat siis tallella, mutta missä ovat nuo Gustafssonnin uimahousut, jotka olivat eräässä kuulustelussa tyttöjen uima-asu, mutta yöllä taasen omat uikkarit ja ne ovat siten kadonneet jonnekin?

Ja joku uskoo noihin Gustafssonnin juttuihin.

Outoa meininkiä, sanoisin, ettei tuollainen valehtelu ja pussiin puhuminen herätä minkään tason epäluuloja kyseistä satuilijaa kohtaan, vaan edelleenkin joku pitää idoliaan puhtaana kuin pulmunen!
Tallessa oli, en tosin tiedä mitä käyttöarvoa niistä Ressulle on. Tästälähin saa kyllä hakea pöksynsä itse. :P Onhan Ressu jo iso poika, puheetkin on niin miehekkäitä, että jotta.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja awa »

Olen sitä mieltä, että tuo paikalla/lähialueella ollut leirintäalue vuonna -60, tulisi saada sijoitettua Bodom-kartalle.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Joo, samaa mieltä awan kanssa.

En itse millään saa päähäni, missä se alue on ollut, vaikka siellä kulmilla joskus liikuskelin.

Itsekin muistaisin sen olleen aika lähellä Marjatan kertomaan paikaa, mutta mene ja tiedä, sitä kun itse kukin saattaa olettaa myös väärin.
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6562
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja awa »

Juuri tästä on kysymys, sillä Marjatta ei mahdollisesti tuolloin vuonna 1960, ole tarkasti ottaen tiennyt missä he leiriytyivät. Ei nuorta naista ole motskarin kyydissä juurikaan kiinnostanut mihin mentiin tai mihin jäätiin. Hän muistaa ehkä vain sen, että Bodomille mentiin ja hiljaa piti olla, ei saanut aiheuttaa häiriötä. Ehkä Marjatan -seurueen oli alunperin aikomus mennä leirintäalueelle??

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
yövuoro
Martin Beck
Viestit: 781
Liittynyt: To Joulu 11, 2008 5:26 pm
Paikkakunta: HUS

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Sorvalammella oli jonkinlainen leirintäalue. Se sijaitsi noin viiden kilometrin päässä Bodomilta Velskolaan.
Sinne pääsi myös linja-autolla perille saakka.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Lähempänä tuo oman muistini mukainen leirialue oli.

Näinköhän kaikki leiralueet ovat olleet edes missään luetteloissa, sillä vartioimattomia alueita oli milestäni pilvin pimein, melkeinpä joka uimarannan lähellä, eli vieressä.

Olisiko Marjatta pitänyt uimarannan läheiyyttä niin selvänä asiana leirintäalueen olemassa ololle, että tämä nykyinen virallinen leirintäalue on luonut valemuiston sen aikaisesta muka leirintäalueesta.

Kyllä minäkin sijoitin leirialueen tuolle nykyiselle paikalle jo kuuskytluvun alkupuolella, jostain syystä!
Misri
Jessica Fletcher
Viestit: 3450
Liittynyt: La Marras 22, 2008 12:05 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Misri »

^^ Näinhän se asia kaikessa yksinkertaisuudessaan on täytynyt olla. Marjatta on tietenkin itse mielessään olettanut, että "leirintäalueella" tässä ollaan.
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

No, olen kuullut sanottavan näin " levoton alapäästään, siististi asia sanottuna".
Hessu52
Watson itse
Viestit: 5685
Liittynyt: To Huhti 26, 2007 7:36 am

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Jahas ja Merivuokko tarkoittanee sitten Irmeliä.

No onko jossain todistettu, hänen olleen sellainen, kukaan ei ainakaan ole minun tietojeni mukaan kehua retostellut "saamisillaan".

Näistä viimeisimmistä kavereista Pirinen ei ole sellaista ketonut ja Gustafssonni oli puheidensa mukaan ainakin ihan saamaton, ja miksi emme uskoisi rehelliseksi tunnetun miehen puheita!???

Eiköhän olisi viisain heti lopettaa tuollaiset juorun asteella olevat tarinat, koska noista asioista ei kenelläkään ole tarkempaa tietoa, joten se siitä!

Tuohon aikaan nimittäin joka kylällä oli aina joku sellainen tyttölapsi, jota syytettiin samasta asiasta, vaikka ei siihen aihetta ollutkaan.

Kunhan joku kade, "saamaton", tai muuten toisen tyyliin ottaantunut laski juorun liikkeelle ja kuinkas kauas se paha kello kuuluukaan?
Merivuokko
Jane Marple
Viestit: 1004
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 7:26 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Hän oli Haagan Varpuseksi kutsuttu,
minä asuin Haagassa ja viimeinen mustikuva on, kun hän lähti hakemaan
ensimmäisenä rippikatkismustaan Huopalahden kirkossa, oli katsos aakkosten
ensimmäinen ja tämä tapahtui vajaata puolta vuotta ennen helluntaita.
Lue ruumiinavauspöytäkirjat.
Vastaa Viestiin