Irmeli Björklund

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

awa kirjoitti:
Gyllis kirjoitti:Missä kohtaa lautamiehiä vietiin kuin kuoriämpäriä? Onko tätä tutkittu jonkin virallisen tahon puolesta? Kuulisin mielelläni tästä lisää.
Sinun kannattaa tutustua aiheeseen ja hankkia lisää tietoa. Ei opettajakaan voi ensiluokkalaiselle opettaa ensimmäisellä tunnilla ylioppilaskokeen tehtäviä. Valitettavasti.
Usko pois, tiedän paljon asioita. Mutta mikäli minua "viisaampi" opettajani olisi noin ehdoton ja yksioikoinen, niin en häneltä oppeja haluaisikaan.

En vain pidä siitä tyylistä, jolla täällä maustetaan ja vääristellään asioita. Valitettavasti awa sinun kohdallasi tämä on toistunut liian usein. Epäilin jossain vaiheessa teikäläistä puhtaaksi trolliksi. Sen verran yksioikoista ajattelutapaa tekstisi tuo esiin kaikkine epätarkkuuksineen ja liioitteluineen. Uskon vakaasti, että en ole edes ainoa joka tätä mieltä on. Nothing personal.

Sillä aikaa kun minä opiskelen aihetta ja hankin lisää tietoa, niin koitappa tulla laatikosta ulos. Tai ainakin ajatella laatikon ulkopuolelle. Mitä luulet, onnistuuko? Voin kokemuksesta kertoa, että vuonna 2004 mä olin samassa laatikossa. Ja pääsin pois.
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja awa »

Gyllis kirjoitti:En vain pidä siitä tyylistä, jolla täällä maustetaan ja vääristellään asioita.
Täälläkö? No, sitä saattoi tapahtua hieman tuollakin. Tutustu vaikkapa Tenovuon esitelmään ja lueskele hänen ohjeiden mukaan laadittua Vastaajan lausuntoa, niin saat uutta mietittävää.
Gyllis kirjoitti: Sillä aikaa kun minä opiskelen aihetta ja hankin lisää tietoa, niin koitappa tulla laatikosta ulos.
Kun saat hankittua tietoa ja vielä jos ymmärrät sen, niin voi olla että hoksaat, kuka vammoistaan valehtelee ja kuka vääristelee syyttettynä olleen hyväksi.


- hymm -
rootbeer
Harjunpää
Viestit: 292
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2012 8:22 am

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja rootbeer »

On aika rankka syytös esittä,että asiantuntijatodistaja oikeudessa vääristelee jonkun hyväksi.Ei kai kukaan maailmalla arvostettu ekspertti lähde oikeuteen antamaan vääristeltyä informaatiota.Kyseessähän olisi järjetön riski omaa uraa ja saavutettua mainetta ajatellen,jonkun rikollisen - tässä tapauksessa kolmin kertaisen murhaajan - hyväksi.Tekisitkö itse niin?Tuskin,miksi kuvittelet että joku muu voisi niin tehdä??
Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

awa kirjoitti:Kun saat hankittua tietoa ja vielä jos ymmärrät sen, niin voi olla että hoksaat, kuka vammoistaan valehtelee ja kuka vääristelee syyttettynä olleen hyväksi.
Huh huh. Mikä syy Tenovuolla olisi ollut vääristellä asioita? Aikas paksua juttua kyllä nyt. Eihän hän itse edes tuntenut tai tavannut NG:tä, sen itsekin sanoit.

Lähtökohdat ovat meillä niin erilaiset. Itse yritän puolueettomasti tutkia tätä asia, myös annan mahdollisuuden sille, että NG on syyllinen. Sulla taas on vertauskuvallisesti pää omassa hanurissasi tämän asian suhteen. Sullakin on varmasti jotain sellaista mielessä mikä saattaisi tukea syyttömyyttä? Vai?
awa kirjoitti:- hymm -
http://www.youtube.com/watch?v=1orMXD_Ijbs
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja awa »

rootbeer kirjoitti:On aika rankka syytös esittä,että asiantuntijatodistaja oikeudessa vääristelee jonkun hyväksi.
No,minä en ole ketää syyttänyt tai esittänyt vääristelijäksi.Kehoitin vain tutustumaan aiheeseen,siitä voi saada uutta mietittävää.

Gyllis kirjoitti:Huh huh. Mikä syy Tenovuolla olisi ollut vääristellä asioita? Aikas paksua juttua kyllä nyt. Eihän hän itse edes tuntenut tai tavannut NG:tä, sen itsekin sanoit.
Juu - en tiedä? Tenovuo ei tosiaan tuntenut Gustafssonia millään tavoin. Tapasi ensimmäisen kerran vasta oikeussalissa. Liekö tarkoin harkittua?

Ehäpä sinulle käy tuo sama vastaus minkä tuossa edellä jo kirjoitin. Voithan sinä/te tutustua Tenovuon lepertelyyn ja todeta siellä olevia kiemuroita, ja ihmetellä jos niissä mukamas on vääristelyä tai ei, mutta älkää minua siihen sotkeko. Minä olen ainoastaan kehoittanut tutustumaan aiheeseen. Voisi todeta vanhan sanonnan mukaan, että tieto lisää tuskaa. Valitettavasti.
Wagner
Adrian Monk
Viestit: 2674
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:29 pm
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tenovuo antoi asiantuntijalausunnon.
Ei sellaisen antamiseen tarvitse tutkia potilasta 50 vuotta aiemmin tapahtuneen vamman osalta.
Siten sillä, oliko Tenovuo aiemmin tavannut Gustafssonin vai ei, ei ole mitään merkitystä.
Kun teen munakkaan, en sitä ennen todellakaan käy kurkkimassa niiden munijoiden ahtereita,
vaan luotan munien olevan varsin samantapaisia riippumatta ne munineen kanan rakenteesta.

Muuten olen sitä mieltä, että Irmelin mahdolliset ripari-ihastukset voisi penkoa esiin.

8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
awa
Angus MacGyver
Viestit: 6555
Liittynyt: Su Huhti 08, 2007 10:53 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja awa »

Wagner kirjoitti:Tenovuo antoi asiantuntijalausunnon.
Ei sellaisen antamiseen tarvitse tutkia potilasta 50 vuotta aiemmin tapahtuneen vamman osalta.
Niin - ilmeisesti siitähän tässä pitkälti onkin kysymys, että ei halua antaa lausuntoa Gustafssonista, vaan yleistä höpinää aivovammoista. Se on turvallisempaa. Aina voi paeta sen faktan taakse, että ei tunne tätä henkilöä yhtään millään tavalla.

Mihin tällä esitelmällä sitten pyrittiin, sitä voi jokainen oman moraalikäsityksensä mukaan ajatella. Annettiinko sillä oikeaa tietoa oikeassa valossa oikeuden lautamiehille? Tätä voi jokainen eettisen omantuntonsa mukaan pohtia.

Puhumattakaan siitä, mikä oli esitelmöitsijän moraali.
Bou
Jack Bauer
Viestit: 924
Liittynyt: La Syys 17, 2011 3:46 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Bou »

rootbeer kirjoitti:Jos NG tinttasi koko lastin yksinään,hänen promillearvonsa olisi noussut jo pitkälle yli kolmen.Aika monella alkaa jo toimintakyky olla tuossa kohdassa lähellä olematonta.Laulukirja kertoo että "Nisse ja Sepi kännissä yöllä kello 2".Ei tue tämä silminnäkijähavainto väitettä siitä,etteikö SB:kin olisi osallistunut viinan hukkaamiseen.Muistaakseni aineistoon tutustumisen kautta löytyi myös oletus siitä,että IB:llä olisi ollut vähän alkoholia veressä mutta käytössä olleen tavan mukaan tuo vähäinen määrä kirjattiin nollaksi.
Strömbergin portti on aika kaukana itse päärakennuksesta.En usko että nopea tavaran vaihto olisi ollut mikään iso riski.Mutta miksi pitäisi kuunnella jotain NG:n kuulusteluja.Kaverihan valehtelle jatkuvasti ja koko ajan,paitsi silloin kun joku hänen kertomansa voidaan tulkita hänen puoleltaan epäedulliseksi.
Eikö ruumiinavausptk:ssa ole kaikilla kolmella uhrilla promillet nollassa? Seppo on saattanut olla hiukan humalassa, niin kuin laulukirjassa lukee (ja sehän on vaan tekstin kirjoittajan tulkinta) mutta kuitenkin niin vähän ettei enää kuolinhetkellä ollut. Ja kuulusteluissa Nisse myöntää oman juomisensa. Verikoetta ei hänestä ilmeisimmin koskaan otettu, jotta tämä olisi voitu todeta. Taas nähdään, että kannatti se ennenkin se lavastaminen. Ja on kannattanut näinä päivinäkin.
rootbeer
Harjunpää
Viestit: 292
Liittynyt: Pe Helmi 24, 2012 8:22 am

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja rootbeer »

Hienoa tekstiä awalta,taas kerran.Mikä siinä OT:n lausunnossa on niin virheellistä,että hänen puolueettomuuttaan ja asiantuntemustaan,puhumattakaan moraalista ja eettisyydestä,on syytä epäillä?Noin niinkuin konkreettisella tasolla?Puolustuksen vastine koostuu pitkälle OT:n lausuntoihin,ja löytyy uloskirjoitettuna vaivatta.Kun se nyt sitten onkin väärää tietoa väärässä valossa,niin eikös tuon nyt voisi helposti korjata?Vai mikä mahtaa olla em. nimimerkin moraali?
Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

Bou kirjoitti:Eikö ruumiinavausptk:ssa ole kaikilla kolmella uhrilla promillet nollassa? Seppo on saattanut olla hiukan humalassa, niin kuin laulukirjassa lukee (ja sehän on vaan tekstin kirjoittajan tulkinta) mutta kuitenkin niin vähän ettei enää kuolinhetkellä ollut. Ja kuulusteluissa Nisse myöntää oman juomisensa. Verikoetta ei hänestä ilmeisimmin koskaan otettu, jotta tämä olisi voitu todeta. Taas nähdään, että kannatti se ennenkin se lavastaminen. Ja on kannattanut näinä päivinäkin.
Ei Nisselläkään ollut välttämättä yhtään promilleja. Jos illalla dokaa, ja lopettaa vaikka puolilta öin, ja viinaa vielä jääkin yli, niin eiköhän se aamuun mennessä saata jo haihtuakin?
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."
Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Tutustuimme kadulla kahteen poikaan, jotka olivat 18-vuotiaista merimiehiä. Pojat halusivat näyttää meille kaupunkia. Imme sanoi, että hänen puolestaan se kyllä sopii. Minä en puhunut mitään, kun minun kurkkuni oli kipeä. Ja pojat tulkitsivat vaiteliaisuuteni myöntymisen merkiksi. Kävimme heidän kanssaan elokuvissakin ja jatkoimme tuttavuutta kirjoittelemalla. Immen äiti ei kuitenkaan antanut Immen kirjoittaa tälle toiselle, joka nyt on Etelä-Amerikassa, sillä äiti oli erehtynyt luulemaan poikaa 56-vuotiaaksi mieheksi, kun oli kerrottu pojan olleen merillä vuodesta –56 lähtien. Sain juuri eilen kirjeen toiselta pojalta, joka tällä hetkellä on sotaväessä, ja hän lähetti terveisiä Immelle.
Tuli mieleen yksi mielenkiintoinen juttu. Aikanaan Bodominjärvi.comissa pyöri uhrien hautajaisissa otettu kuva, jossa vieraiden joukossa oli merimiehen lakkiin pukeutunut mieshenkilö, joka muistutti NG:n hypnoosipiirrosta. Jos jollain sattuisi olemaan tuo kyseinen kuva, niin laittakaa pois vaan tänne.
Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

Puliukko kirjoitti:
Tutustuimme kadulla kahteen poikaan, jotka olivat 18-vuotiaista merimiehiä. Pojat halusivat näyttää meille kaupunkia. Imme sanoi, että hänen puolestaan se kyllä sopii. Minä en puhunut mitään, kun minun kurkkuni oli kipeä. Ja pojat tulkitsivat vaiteliaisuuteni myöntymisen merkiksi. Kävimme heidän kanssaan elokuvissakin ja jatkoimme tuttavuutta kirjoittelemalla. Immen äiti ei kuitenkaan antanut Immen kirjoittaa tälle toiselle, joka nyt on Etelä-Amerikassa, sillä äiti oli erehtynyt luulemaan poikaa 56-vuotiaaksi mieheksi, kun oli kerrottu pojan olleen merillä vuodesta –56 lähtien. Sain juuri eilen kirjeen toiselta pojalta, joka tällä hetkellä on sotaväessä, ja hän lähetti terveisiä Immelle.
Tuli mieleen yksi mielenkiintoinen juttu. Aikanaan Bodominjärvi.comissa pyöri uhrien hautajaisissa otettu kuva, jossa vieraiden joukossa oli merimiehen lakkiin pukeutunut mieshenkilö, joka muistutti NG:n hypnoosipiirrosta. Jos jollain sattuisi olemaan tuo kyseinen kuva, niin laittakaa pois vaan tänne.
Himakoneelle kun pääsen, niin saattaa löytyä.

Katsotaan, katsotaan...
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."
Pharnamoh
Poliisikoira Rex
Viestit: 273
Liittynyt: Su Elo 14, 2011 7:42 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Pharnamoh »

Bodomin murhat tuskin selviävät, ellei joku tunnusta, tai onkijapoika kerro jotain mullistavaa. Muuten ollaan tilanteessa, jossa Irmeli, Nilsin seuralainen sai eniten vammoja ja Nils vähiten. Murhaajan jalat olivat Gustafssonin kengissä. Kenkien piilottaminen viittaa ryöstöön tai lavastukseen. Tekijöiden määrä on todennäköisesti yksi, kahteen ei viittaa mikään asia. Kello kuuden mies on mysteeri. Assmanin läsnäoloon Bodomilla ei viittaa mikään, eikä ole tullut esiin ainuttakaan syytä miksi hän olisi siellä ollut. Mustasukkainen poikaystävä on tietysti yksi linja, mutta mitään siihen viittaavaa ei ole tullut esiin. Kioskimiehen poliisi tutki aikanaan tarkasti. Krp päätyi Gustafssoniin, mikä painaa vaakakupissa hyvin paljon.
"I'm a plain man; rum and bacon and eggs is what I want, and that head up there for to watch ships off."
Gyllis
Martin Riggs
Viestit: 637
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2012 6:12 pm
Paikkakunta: Twin Peaks

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Gyllis »

Pharnamoh kirjoitti:Krp päätyi Gustafssoniin, mikä painaa vaakakupissa hyvin paljon.
Tuominen päätyi Gustafssoniin Imatran casen siivittämänä. Näin se meni.

Vaakakupissa painaako yhtään se, että KRP ei näinä yli 40 vuonna epäillyt NG:tä (ainakaan julkisesti)?
Prosentit Gustafssonin syyllisyyden puolesta alle 15 %.

"Thru the darkness of Future Past,
the magician longs to see,
one chants out between two worlds:
Fire - walk with me."
Puliukko
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 10:21 pm

Re: Irmeli Björklund

Viesti Kirjoittaja Puliukko »

Gyllis kirjoitti:
Pharnamoh kirjoitti:Krp päätyi Gustafssoniin, mikä painaa vaakakupissa hyvin paljon.
Tuominen päätyi Gustafssoniin Imatran casen siivittämänä. Näin se meni.

Vaakakupissa painaako yhtään se, että KRP ei näinä yli 40 vuonna epäillyt NG:tä (ainakaan julkisesti)?
Niin ja käräjäoikeudesta jäi pelkkä luu käteen ja vielä kaluttu sellainen.
Vastaa Viestiin