Rikoskirjallisuus, elokuvat, sarjat, dokumentit, podcastit yms

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Michaelm
Harjunpää
Viestit: 311
Liittynyt: Pe Heinä 06, 2007 9:45 pm

Viesti Kirjoittaja Michaelm »

Täytyipä ostaa tuo Serial Killer collection. Sisältää neljä kipaletta aiheeseen liittyviä leffoja.
Citizen
Nikke Knakkertton
Viestit: 192
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Citizen »

Suosittelen Jim Thompsonin pokkareita Potsville 1280 ja Tappaja sisälläni.

Ei suoranaisesti ehkä juuri haettuja teoksia, mutta omassa kipeydessään mainioita luettavia.
Mr Smith
Scooby-Doo
Viestit: 23
Liittynyt: To Kesä 07, 2007 3:57 pm
Paikkakunta: Villi Länsi

Viesti Kirjoittaja Mr Smith »

pimpelipom
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »


Ihanhan tuossa palaa omat autokouluajat mieleen :lol:

Jännittävä ammatti tuo autokoulunopettaja.
Tuskin tarvii enää mitään extremeä harrastaa vapaa-ajalla 8)
DonHessu
Rico Tubbs
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe Touko 18, 2007 11:43 pm
Paikkakunta: City 17, Eastern Europe.

Viesti Kirjoittaja DonHessu »

What you do... Makes you who you are.
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

I am an African!
Samarina
Martin Beck
Viestit: 802
Liittynyt: Ti Touko 22, 2007 6:19 pm
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Kuuluuko leffatkin tähän triidiin? Neloselta tulee tänään Mulholland Drive. Onko joku katsonut? Onko katsomisen arvoinen? Tuntuu, että jakaa vähän mielipiteitä..
Sara
Nikke Knakkertton
Viestit: 197
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 7:01 am

Viesti Kirjoittaja Sara »

Samarina kirjoitti:Kuuluuko leffatkin tähän triidiin? Neloselta tulee tänään Mulholland Drive. Onko joku katsonut? Onko katsomisen arvoinen? Tuntuu, että jakaa vähän mielipiteitä..
Ainakin meriittejä näyttää olevan... :)
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

tämä katseli aikansa kuluksi karla homolkasta ja paul bernardosta tehdyn leffan,ja se oli ihan kohtuullinen. laura prepon oli ihan mainio roolissaan.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni: Onkos täällä muitakin Kay Scarpetta -faneja kuin meikäläinen? Montakos ko. sarjan kirjaa omistatte ja oletteko lukeneet ne useampaan kertaan? Mulla on kaikki, viimeisenkin sain hommattua keväällä ja siitä innostuneena luin koko sarjan läpi toista kertaa... (toki osan kirjoista olen lukenut useamminkin kuin kahdesti)
Mitenkäs sitten mestari Stephen King? Hänen tuotantoonsahan mahtuu superhyviä, mutta myös todellisia rimanalituksia!
-keltatakkiset alhaiset miehet ajaa amerikanraudoilla-
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Sara
Nikke Knakkertton
Viestit: 197
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 7:01 am

Viesti Kirjoittaja Sara »

Olen lukenut Scarpettat muutamaan kertaan, hyllyssä on vain pari pokkariversiota englanniksi. Jumaloin alkuosaa sarjasta ja halusin niitä ensi kertaa lukiessani (yläaste-ikäisenä) ehdottomasti patologiksi :lol:

Viimeisimmissä kirjoissa on kirjoitustyyli (fokalisaatio) muuttunut huonommaksi ja juonenkäänteet turhan uskomattomiksi. Pakko ne silti on lukea ollut.
Sadie_Manson
Olivia Benson
Viestit: 742
Liittynyt: La Kesä 23, 2007 7:02 pm
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sadie_Manson »

maija turjukka kirjoitti: Onkos täällä muitakin Kay Scarpetta -faneja kuin meikäläinen? Montakos ko. sarjan kirjaa omistatte ja oletteko lukeneet ne useampaan kertaan?
Mitenkäs sitten mestari Stephen King?
*nostaa kätensä* Olen lukenut suurimman osan, omana ei ole kovin montaa, mutta mamma niitä aina ostelee synttäreinä ja jouluna, joskus itse pokkareita bongaan.
Ja mitä Kingiin tulee, melkein jokainen kirja on luettu, ja ne mitä ei itsellä ole, ostetaan. Enkä tykkää kun Kingiä kritisoidaan(vaikka sitäkin kuulee jatkusvasti), sivaltaa vaan niin perkuleen syvälle kun olen aina tahtonut kirjoittaa kuin kys. herra.

ja sitten Torey Hayden, tottakai, jonka kirjoista innostuin yläasteella. Muutama omana ja loput hankinta-listalla.
:wink:
Living is what scares me. Dying is easy. -Charles Manson
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4941
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Kyllä minäkin suurimmasta osasta King-eistäni olen tykännyt, tarkoitukseni ei ollut varsinaisesti kritisoida...
Torey Haydenia hyllyssäni on muutama, tykkäsin kyllä.
Vaan dekkareista kiinnostuneille vielä vinkiksi Minette Walters, jonka kirjoista olen lukenyt ainakin Kuvanveistäjän, Häpeänaamion, Umpikujan ja Pirunketun, hyviä kaikki!
Ja sittenhän on vielä tietty Kathy Reichs -Kaivojen vainajat ihan huippumakee...
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Lihava
Lauri Hanhivaara
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 11:58 pm
Paikkakunta: Paska Kaupunni

Viesti Kirjoittaja Lihava »

Lihava
Lauri Hanhivaara
Viestit: 147
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 11:58 pm
Paikkakunta: Paska Kaupunni

Viesti Kirjoittaja Lihava »

Vastaa Viestiin