Rajatiedon mysteeriot

Parapsykologia, PSI, rajatieto, kummitukset, salaliitot.

Valvoja: Moderaattorit

Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

^ chjep chjep :D . Kompassin neulan liikuttaminen ei kuulosta yhtään vakuuttavalta muuten.
I am an African!
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.

Herkkis, miksi kompassinneulan liikuttelu ilman kosketusta ei kuulosta vakuuttavalta?
Olisitkohan mahdollisesti väärällä sivulla - vai etkö pidä ilmiötä mahdollisena?

Silminnäkijöinä oli viisi luotettavaa henkilöä. Myös kompassi oli tarkistettu, ei ollut kokeen tekijän. Kun koe tehtiin kahdesti, molemmilla kerroilla neula siirtyi yli 30 astetta, ja ilmiö tallentui videolle. Myös me muut yritimme, mutta neula ei hievahtanutkaan.

Tässä on juuri se näiden kokeiden mitätöimisen idea: jokainen skeptikko, joka ei ole paikalla parapsykologisessa kokeessa, voi jälkeen päin väittää, että "ei kuulosta vakuuttavalta, koejärjestelyt eivät olleet riittävän tiukat, eikä lakimiestä ollut paikalla".

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Magneettikentillähän saa sen kompassin pyörimään ihan miten sattuun, eikä sellaisen luominen nyt mikään suuri ihme ole.
I am an African!
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Tapani Koivula kirjoitti:Hei.

Herkkis, miksi kompassinneulan liikuttelu ilman kosketusta ei kuulosta vakuuttavalta?
Olisitkohan mahdollisesti väärällä sivulla - vai etkö pidä ilmiötä mahdollisena?

Silminnäkijöinä oli viisi luotettavaa henkilöä. Myös kompassi oli tarkistettu, ei ollut kokeen tekijän. Kun koe tehtiin kahdesti, molemmilla kerroilla neula siirtyi yli 30 astetta, ja ilmiö tallentui videolle. Myös me muut yritimme, mutta neula ei hievahtanutkaan.

Tässä on juuri se näiden kokeiden mitätöimisen idea: jokainen skeptikko, joka ei ole paikalla parapsykologisessa kokeessa, voi jälkeen päin väittää, että "ei kuulosta vakuuttavalta, koejärjestelyt eivät olleet riittävän tiukat, eikä lakimiestä ollut paikalla".

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
Videoon linkki?

Joo, ihan totta. Minäkin juuri äsken sain sormistani nousemaan savua, voin kuvata samantien videolle myös. Uskotko sanaani vai haluatko todisteita, perustelua ja tieteellistä faktaa?

Tyttöystäni puolestaan siivosi asunnon pelkästään ajatuksen voimalla. Uskotko sanaani vai haluatko todisteita, perustelua ja tieteellistä faktaa?

Niimpä.

Jotenkin tuntuu, että noihin reaktioihin ja vähätteleviin lausuntoihin skeptikkoja kohtaan pätee hyvin vanha sananlasku "se koira älähtää...jne"

Etkö ymmärrä, että tuo lakimies-asia mitä ehdottelin oli ehdotus pelkästään TEIDÄN parhaaksi, kun väitätte, että SKEPTIS muuttelee sääntöjä (voi olla hyvinkin niin, en tiedä kun en kuulu järjestöön mutta ei edes SKEPTIS voi moisesta kieltäytyä, tai jos kieltäytyy niin sittenhän sinulla on mahtava tilanne todistaa väitteesi oikeiksi->SKEPTIS perui lupauksensa tms). Mutta kerran ette ole edes tähän valmiita niin se kyllä kertonee ihan kaiken riittävän näistä "paranormaaleista" asioistanne ;) Ja ei nyt oikeasti kukaan voi pitää mitenkään merkittävänä asiana sitä, että joku saa kompassinneulan liikkumaan itsekseen ja se jopa videoidaan, muutamat taikurit sentään saa kiinanmuurin katoamaan ja sekin videoidaan :lol:
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.

Huomaan, että Bombay on niitä tyyppejä (kuten kuvastaankin näkyy), jolla ei ole pienintäkään aikomusta etsiä totuutta, vaan hän saa riittävästi tyydytystä tukkimalla totuuden etsijöiden nettikeskustelut kvasiälykkäillä kommenteillaan.

Mutta enpä sorru ansaan, enkä vie tilaa ja aikaa aidoilta totuuden etsijöiltä ja henkisen tien kulkijoilta.

Mitä tulee skeptikoihin, kerroin jo aikaisemmin, miten he ovat laistaneet vastuunsa ja maksulupauksensa koetilanteissa. Joskus väittivät myös kaavakkeiden loppuneen, kun ystäväni olisi halunnut päästä kokeeseen...

Suosittelen, että Bombay keskittyy tämän nettifoorumin pääaiheeseen. Selvittämättömät murhat tarvitsevat kaikki käytettävissä olevat voimavarat niiden paljastamiseksi...


Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
sqeeze
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: To Touko 17, 2007 12:10 am

Viesti Kirjoittaja sqeeze »

Vielä pari kysymystä peltokuvioista, jostain syystä löydän aiheen kovin mielenkiintoiseksi.

1. Mikä on käsityksesi mitä peltokuviot ovat. Jotain viestejä/koodeja tms. Lakeutumiskohtia vai kenties jotain muuta?

2. Mikä on käsityksesi, että miksi kuviot tuntuisivat keskittyvän tietyille alueille? Kuten Brittein saaret tai täällä kotoisessa Suomessa eteläinen Suomi. Toisina vuosina niitä myös käsittääkseni havaitaan enemmän kuin toisina. Onko näin ja jos on tiedätkö miksi?

EDIT: Löysin tälläisen jutun. Varmaan olet tietoinen tästä jutusta. Tiedätkö enempää. Vastaisivat myös kuvaustasi Suomesta löytyneistä kuulista. Tosin näissä on rihlat.

"Kokkolan luontomuseossa on näytteillä Etelä-Afrikan profylliittilouhoksista löydettyjä metallipalloja, joille tiede ei ole löytänyt selitystä. Pallot ovat hiottuja ja niitä kiertää kolme samansuuntaista rihlaa. Oudoksi asian tekee se, että pallot on löydetty noin 100 metriä vahvasta profylliittikerroksesta, ja ovat tutkijoiden mukaan n. 2 800 miljoonaa vuotta vanhoja, eli ajalta, jolloin maailmassa ei ollut elollisia olentoja lukuunottamatta kenties joitakin alkeellisia bakteereja. Pallot ovat muutaman sentin läpimittaisia, ja kun liitukiveä louhitaan eräänlaisella ketjusahalla, ketju tarttuu aika-ajoin tällaisiin palloihin. Ne ovat siis ongelma sekä kaivosmiehille että tutkijoille. Eräät ovat esittäneet niiden olevan peräisin ulkoavaruudesta. Kokkolan luontomuseon hoitaja Veikko Salkio oli lukenut näistä ihmekivistä eräästä tiedelehdestä. Hän otti yhteyttä Klerksdorpin museoon ja sai tuolla hetkellä Tanskassa olleet pallot lainaksi joksikin aikaa." (Pohjalainen 11.5.96)
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Olen valmis tällä palstalla vastaamaan aihepiiristä kiinnostuneiden kysymyksiin. Kaikkea en minäkään tiedä, mutta minulla on aika hyvä tuntuma siihen, millaisia käsityksiä erilaisista mysteerioista on toisaalta tieteellä, toisaalta ilmiöiden kokijoilla.
Sinä sanon noin ensimmäisessä postauksessa, mutta et silti ole vastannut kuin yhteenkään minun asialliseen kysymykseeni. Sinä puhut videoista, todistuksista, tapahtumista mutta montako niistä olet näyttänyt? En ole huomannu YHTÄÄN videota enkä luotettavien henkilöiden todistuksia.

Minä pyrin juuri mielelläni etsimään totuutta ja sitä etsin niin että en suin päin usko jokaista mitä minulle sanotaan vaan haluan tietää asiat tarkemmin. En ymmärrä sitä miksi asioista tarkemmin jos haluaa tietää niin samantien se käsitetään hyökkäykseksi (tietysti joku voisi päätellä, että henkilökohtaisuuksiin meno ja kysymyksieni väistely kertoo siitä, miten hyvin jutut pitää vettä..)

Siis, sinusta EI ole mahdollista, että SATTUMALTA on kaavakkeet loppu mutta USKOT että metsät on täynnä henkiä?

Miksi postaat tuollaisen alkupostauksen jos menet HENKILÖKOHTAISUUKSIIN etkä edes vastaile kysymyksiin? Heh, itse asiassa taisit miedosti rikkoa forumin sääntöjäkin mutta ei se mua haittaa, hauskempaa.

En todellakaan virittele mitään ansoja vaan minua kiinnostaa nämä asiat mutta ei todellakaan ilman perusteluja ja että näen tosiaan jotain, haluaisitko sinä, että uskoisin paranormaaleihin ilmiöihin ilman että olen kokenut yhtään sellaista?
Tapani Koivula
Armas Tammelin
Viestit: 71
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 5:40 pm
Paikkakunta: Inkoo
Viesti:

Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Tapani Koivula »

Hei.

Viljakuviot ovat todella kiehtova mysteerio. Kun olet erityisen kiinnostunut niistä, ehdottomasti kannattaa seurata Martin Keitelin tutkimuksia ja nettisivuja. Martin on Suomen paras kuvioiden asiantuntija - ja siinä sivussa myös herkkä ufojen ja parapsykologisten ilmiöiden kokija ja tutkija.

Kovin hyviä syitä viljakuvioiden keskittymille ei löydy, kuten ei ole löytynyt ufojenkaan keskittymille. Viljakuvioista ei juuri muita keskittymiä ole havaittu kuin se, että Englannissa niitä on ilmestynyt enemmän kuin missään muualla. Tosin harva sitäkään tietää, että myös Saksassa kuvioita on ollut kymmenittäin.

Suomessa viljakuvioita on esiintynyt niin vähän, ettei juuri voi puhua keskittymistä. Okei, tunnetuista viljakuvioista useimmat ovat keskittyneet ympyrän sisälle, jonka saa käyttämällä noin 70km:n sädettä Helsingistä. Ensimmäinen viljakuvio ilmestyi Luumäelle (josta löydettiin myös paras lumikuvio), ja Ahvenanmaaltakin on ainakin yksi kuvio bongattu.

Mielenkiintoista kuvioissa on se, että usein niiden symboliikka on vastaus lähistöllä olleiden ihmisten keskusteluihin ja ajatuksiin. Kuvioita tekevät olennot tuntuvat hallitsevan telepatian. Tähän ovat kiinnittäneet huomiota Martin Keitelin lisäksi mm. maailman tunnetuin viljakuviotutkija ins. Colin Andrews, jonka tapasin vuonna 1996.

Myös itse näin Espoon ja Vantaan kuvioissa henkilökohtaista viestiä. Espoon kuviossa oli suorakulma (arkkitehtien ja rakentajien symboli) ja äärettömyyden merkki (eräs avaruusolento antoi minulle henkilökohtaiseksi logoksi soikion, jonka sisällä oli äärettömyyden merkki). Vantaan kuviossa saattoi nähdä henkilön, jolla oli kuulokkeet korvilla sekä mikrofoni. Edellisenä yönä olin nauhoittanut radio-ohjelman Radio Rajatietoon, ja istunut kuulokkeet korvilla mikrofonin äärellä! Lisäksi kuviossa oli karttapallo (olen käynyt 56 maassa). Kuvion lähimmän kadun nimi oli Koivulan tie....

Yksittäisistä kuvioista on löytynyt jopa ufosymboliikkaa. Yhdessä oli humanoidien vastaus siihen viestiin, jonka amerikkalaiset lähettivät avaruusaluksensa mukana. Tästä viljakuviosta kiinnostui mm. tri Matti Pitkänen, joka on harvoja väitöskirjan tehneitä tutkijoitamme, joka laajasti on kiinnostunut paranormaaleista ilmiöistä. (Ks. Uforaportti 11 / 2004)

Yksi viljakuvioiden viesti saattaa olla, että niillä halutaan meidän kiinnittävän nykyistä paremmin huomiota luontoon ja ravintoomme. Itse koen kuvioiden tärkeimpänä viestinä: PYSÄHDY, IHMINEN, KIIREESI KESKELLÄ. TÄLLÄ MENOLLA IHMISKUNTA ON MENOSSA KOHTI VÄÄJÄÄMÄTÖNTÄ TUHOA. VAIN PYSÄHTYMÄLLÄ VOIT MUUTTAA SUUNTAA JA PELASTAA LUONNON JA SAMALLA ITSESI.

Etelä-Afrikan metallikuulat ovat minulle uusi asia. Kiitos tiedosta. Myös muualta maapalloa on löydetty ikivanhoja esineitä, mm. Siperiasta. Selityksenä voivat olla vieraat sivilisaatiot, tai perusteellinen virhe elämän esiintymisestä maapallolla. Avaruusolentojen mukaan maapallolla on ollut älyllistä elämää paljon kauemmin kuin mitä tiedemiehemme väittävät. Ihmiskuntaa on kohdannut useita perusteellisia katastrofeja, joista ei vielä ole löydetty riittävästi todisteita.

Viljakuvioista löytyneet kuulat ovat olleet täysin säännöllisiä palloja. Espoon viljakuviossa olleet kuulat eivät ulkonaisesti mitenkään poikenneet tavallisista kiiltävistä kuulalaakereista.

Bombay, kiva kuulla, että etsit aidosti totuutta. Tekstisi viereen pistämäsi omakuva ei välttämättä siihen viittaa...

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Re: Rajatiedon mysteeriot

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Tapani Koivula kirjoitti:
Bombay, kiva kuulla, että etsit aidosti totuutta. Tekstisi viereen pistämäsi omakuva ei välttämättä siihen viittaa...

Tapani Koivula
Inkoo UFO Center
Route 51[/color]
Täh?

Totta kyllä, onhan toki tunnettu fakta,että jos ei ota omaa ulkonäköään tosissaan ja omaa jonkinlaisen huumorintajun (eri asia tietysti onko se hyvä :lol: ) niin se myöskin poissulkee totuuden etsimisen, kuten esim:
Kuva

EDIT:

Tuli mieleen, tuossa n. 1-2kk sitten itseasiassa minä ja pari muuta kaveriani näki Kuopion taivaalla yöllä hyvin oudosti liikkuvan valon, itse en nähnyt sen kuin olevan paikoillaan mutta toisessa osassa kaupunkia asuva kaverini sanoi puolestaan, että se liikkui oudosti niin että ei sopinut oikein ainakaan lentokoneeksi, ehkä helikopteriksi. En tiedä. Pitääpä etsiä onko kaverin ottama kuva vielä jossain tallessa, siitä kyllä ei nyt hirveästi saa selvää. Onkohan tuo lähin paranormaalikokemukseni sit.. Onkohan muut moisesta raportoineet?
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

Olen saanut varmaan disinformaatiota siitä Espoon viljapeltokuviosta. Oliko se vajaat 10 vuotta takaperin kun oli jokin ufokongressi samoihin aikoihin?

Joku nimekäs ufotutkija väitti ettei se ole aito, koska kuviosta olisi löytynyt koiranjätöksiä. Aitoa viljapeltokuviota eläimet karttaa.
Oliko se vielä niin, että aidosta kuviosta yksikään korsi ei ole murtunut vaan taipunut mutkalle. Vilja ei tuhoudu, vaan jatkaa kasvuaan kuvion tekemisen jälkeen. Olen nähnyt näitä kuvia, mutta en netissä.

Bombay: Se oli varmaan satelliitti tai rakettilaukaisu, näin minullekin sanotaan kun olen kertonut omasta havainnostani. Seuraava kysymys on olitko selvin päin havaintohetkellä. :wink:
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Heh, olin selvinpäin ja luulisin, että myöskin muut kaverini oli (paitsi toki voivat olla piilojuoppoja :D), en siis ite kyllä yhtään mihinkään suuntaan veikannut, että mikä se oli. Yritin kyllä tutkailla netistä joltain tähtitiede-forumeilta jotain infoa mut en löytänyt mitään. Voi tosiaan hyvinkin olla joku satelliitti, paha sanoa kun niin kaukana se oli kumminkin, raketinlaukaisuun en usko (paitsi jos jossain vedetty sarjatulella) kun ilmiö toistui muutamana päivänä putkeen.
Lydia07
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Ma Huhti 02, 2007 10:31 am
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja Lydia07 »

http://www.temporarytemples.co.uk/newweb/index.html

Tuolta löytyy kuvia viljapelloista ja muistakin.

Kuva
Kun etsii toisen parasta, löytää omansa.
- Platon -
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Kuva

Mutta kaikenmaailman peltokuviothan on myös voitu helposti tehdä ihmisvoimin, siksipä nekin ovat kovin epäilyttäviä.
I am an African!
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Peltokuviot on mietoa, natsit teki sentään metsäkuvioita:

Kuva


"These trees were planted in the 1930's by a local resident during Nazi times. They were largely forgotten until after the German reunification in 1992 when planes once again flew over the area."
Herkkis
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 3:07 pm

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

:lol:
I am an African!
Vastaa Viestiin