Koira tappoi lapsen Elimäellä
Myrkyttäminen on eläinrääkkäystä. Avattaresi edustama henkilö arvosti myös kovasti hyviä työkoiria, jotka eivät ole lepsuja; et ole hänen maineelleen kunniaksi tässä asiassa...Marsalkka kirjoitti:Samoin. Muut minä myrkytän.Tampereen Tyttö kirjoitti:Aivan omana mielipiteenäni sanon, että hyväksyn vain koirat, joilta voi ottaa ruokakupin vaikka pois ilman että koira käy päälle.
Every ship must sail a world.
Tietenkin omistajan pitää pystyä ottamaan koiralta suusta pois kaikenlaista, ja myös ruokakuppi sen edestä, vaikka se olisi syömässäkin. Mutta tämä opetetaan koiralle erikseen pentuna.Tampereen Tyttö kirjoitti:Aivan omana mielipiteenäni sanon, että hyväksyn vain koirat, joilta voi ottaa ruokakupin vaikka pois ilman että koira käy päälle.
Toki koirat ovat mielestäni ihan mukavia lemmikkejä, mutta koira on kuitenkin koira. Ja ihminen ihminen.
Sellaisesta koirasta, joka antaa vieraankin ottaa vaikka luun suusta, ei ole vahtina mitään hyötyä. Eli lemmikki- ja työkoirarodut ovat tässäkin asia erikseen.
Every ship must sail a world.
Toihan on suoraan kuin kummelista, koirat tuli siihen vittuileen , sit mä myrkytin ne kaikki..Marsalkka kirjoitti:Samoin. Muut minä myrkytän.Tampereen Tyttö kirjoitti:Aivan omana mielipiteenäni sanon, että hyväksyn vain koirat, joilta voi ottaa ruokakupin vaikka pois ilman että koira käy päälle.
Onhan noita myrkkysyöttien viskojia ihan oikeestikkin vähän väliä tuolla liikenteessä, sellaisen kun sais kiinni, niin...
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Keksit!otus kirjoitti:Toihan on suoraan kuin kummelista, koirat tuli siihen vittuileen , sit mä myrkytin ne kaikki..Marsalkka kirjoitti:Samoin. Muut minä myrkytän.Tampereen Tyttö kirjoitti:Aivan omana mielipiteenäni sanon, että hyväksyn vain koirat, joilta voi ottaa ruokakupin vaikka pois ilman että koira käy päälle.![]()
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Eipäs yleistetä. Käyttökoiria on muitakin kuin vahtikoirat. Kyllä meidän metsästyskoirat on ihan käyttökoiria eikä lemmikkejä ja vieraat ei haukkuja saamatta pihaan pääse. Varsinaiselle vahtikoiralle meillä ei olekaan tällä hetkellä tarvetta, meillä naapurit hoitaa sen hommanABC kirjoitti:Tietenkin omistajan pitää pystyä ottamaan koiralta suusta pois kaikenlaista, ja myös ruokakuppi sen edestä, vaikka se olisi syömässäkin. Mutta tämä opetetaan koiralle erikseen pentuna.Tampereen Tyttö kirjoitti:Aivan omana mielipiteenäni sanon, että hyväksyn vain koirat, joilta voi ottaa ruokakupin vaikka pois ilman että koira käy päälle.
Toki koirat ovat mielestäni ihan mukavia lemmikkejä, mutta koira on kuitenkin koira. Ja ihminen ihminen.
Sellaisesta koirasta, joka antaa vieraankin ottaa vaikka luun suusta, ei ole vahtina mitään hyötyä. Eli lemmikki- ja työkoirarodut ovat tässäkin asia erikseen.
Satakunnan kansa uutisoi:
Porin rottweiler: Ei puremia, ei vammoja
Porin poliisista täsmennetään maanantaiaamuna Itä-Porissa sattunutta rottweilerin hyökkäystä. Aiemmin uutisoitiin, että koira puri niin saksanpaimenkoiraa kuin tämän omistajaakin. Asiaa tutkivan ylikonstaapeli Markku Aallon mukaan tilanteessa tapahtui kontakti, mutta rottweiler ei purrut kumpaakaan. Aalto pitää tapahtunutta kaikkiaan valitettavana vahinkona. Rottweilerin ulkoiluttajaa epäillään edelleen järjestyslakirikkomuksesta, sillä koira ei ollut talutuksessa tapahtumahetkellä. Lue lisää huomisesta SK:sta!
No enpäs nyt koko palstaa jaksa lukea, laiskana jälleen kerran...mun mielestä toi alkuun postattu lista pitäisi riittää aiheen tiimoilta.
Elimäen tapauksesta en voi muuta kuin arvailla, mutta jos koiralle joka on tottunut omaan jengiin, tulee uusi laumanjäsen, joka ei ota/saa paikkaansa laumassa, en yhtään ihmettele tapausta. Tämä vain siksi, että en ole viitsinyt lukea kaikkia juttuja asian tiimoilta, mutta kyseessä kai oli "uusi perheenjäsen", miten se ymmärretäänkään.
Mun oletuksen/luulon/käsityksen/vajaan ymmärryksen-mukaan tässä ei kuitenkaan ole koiran vika tai syy.
Elimäen tapauksesta en voi muuta kuin arvailla, mutta jos koiralle joka on tottunut omaan jengiin, tulee uusi laumanjäsen, joka ei ota/saa paikkaansa laumassa, en yhtään ihmettele tapausta. Tämä vain siksi, että en ole viitsinyt lukea kaikkia juttuja asian tiimoilta, mutta kyseessä kai oli "uusi perheenjäsen", miten se ymmärretäänkään.
Mun oletuksen/luulon/käsityksen/vajaan ymmärryksen-mukaan tässä ei kuitenkaan ole koiran vika tai syy.
-
Kalessin
- Adrian Monk
90-luvun alussa, kun kultaisista noutajista ja cockerspanieleista tuli muotikoiria ja pentuja tuotettiin liukuhihnalta, mun mielestä paljon tapauksia, jossa kultsulla tai cockerilla oli napsahtanut päässä ja käynyt kiinni ihmiseen. useamman tapauksen jälkeen (joita en kykene teille jäljittämään, koska muistini on hatara, ja tuskin sen ikäisiä artikkeleja löytyy netistä) koirien siitoksessa alettiin kiinnittää enemmän huomiota siihen, ettei rodulle poikkeavan luonteen omaavaa koiraa käytetty siitokseen. itse olen ollut tuohon aikaan ala-asteikäinen ja muistan kuinka äitini vannotti menemästä silittelemään ruskeita cockereita, sekä lähipiirissäni oli cockeri sekä kultainen noutaja, jotka molemmat lopettiin alle kaksivuotiaina "luonnevikaisuuden" takia. molemmat koirat olivat hyvin heikkohermoisia ja arvaamattomia, ehtivät purra muutamaan ihmistä ennen kuin tuomio tuli.
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-