Eric Harris & Dylan Klebold

Ulkomailla tapahtuneet selvitetyt tai vielä selvittämättömät henkirikokset
Dam Egar
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Dam Egar »

Itseäni ihmetyttää se, miten paljon netistä löytyy jopa ihailua näitä kahta vätystä kohtaan.
Esim. P.Auvisen mussutuksen backbone oli: "Olen kyllästynyt ihmiskunnan rappiotilaan, kouluammuskelu olkoon tapani kertoa siitä muille".
Mikä muu ilmentää ihmiskunnan rappiotilaa paremmin kuin juuri kouluammuskelu?

Aasiassa sydämellisten ihmisten kanssa usein asioineena voisin todeta:
Länsimaisessa kulttuurissa, elämäntavassa ja sen ihanteissa on jotain pahasti vialla... kumpuaisiko se sitten liian helposta elämästä (ihmisillä on aikaa keskittyä kaikenmaailman pikku epäkohtiin ja itsensä surkutteluun) ja roskakulttuurista (muiden surkeudella mässäily iltapäivälehtien ja nettiroskan välityksellä ajaa länkkäreiden mielet pikkuhiljaa ja huomaamatta tilaan jossa ihmisestä tulee välinpitämätön ja tylsämielinen).

Toki saatan olla väärässäkin :lol:
Gumshoe
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Gumshoe »

Dam Egar kirjoitti:Toki saatan olla väärässäkin :lol:

Et ole. Asiaa :!:
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Dam Egar kirjoitti:Itseäni ihmetyttää se, miten paljon netistä löytyy jopa ihailua näitä kahta vätystä kohtaan.
Esim. P.Auvisen mussutuksen backbone oli: "Olen kyllästynyt ihmiskunnan rappiotilaan, kouluammuskelu olkoon tapani kertoa siitä muille".
Sehän siinä on just pointtinakin. Vedetään se rappiotilan näytteäminen NIIN yli, ettei kukaan voi olla huomaamatta sitä. Ehkä sillä saadaan muutama ihminen huomaamaan lisää että oho, joo, totta. Muut jatkaa kuin ei mitään, mut nää pari ehkä rupeaa pähkäilemään tätä ongelmaa ja voi ehkä keksiä jonkinlaisen ratkaisunkin. Kouluammuskeluja väkisin (varsinkin jos ne on "onnistuneita") uutisoidaan laajasti aina. Jos meet ja kirjoitat lehteen jutun että vide, tää maailma on ihan perseestä, niin sen lukee ehkä muutama. Telkkarissakaan et saa ääntäsi kuuluviin, saatika että yrittäisit jotain politiikkaryntäystä. Kouluammuskelu on nopea, välitön ja väkivaltainen mutta huomioitava tapaus, josta osapuilleen _kaikki_ kuulee.

50. sivun kunniaksi jotain kivaa.

Kuva

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Dam Egar
Nikke Knatterton

VoDKa kirjoitti:
Dam Egar kirjoitti:Itseäni ihmetyttää se, miten paljon netistä löytyy jopa ihailua näitä kahta vätystä kohtaan.
Kouluammuskelu on nopea, välitön ja väkivaltainen mutta huomioitava tapaus, josta osapuilleen _kaikki_ kuulee...
...mutta joka ei kuitenkaan tule saamaan mitään merkittävää muutosta aikaiseksi.

Itse koen että nämä tällaiset onnettomat ovat henkilöitä jotka tahtoisivat olla merkittäviä (esim. kouluhierarkiassa) mutta jostain syystä (joko omaa saamattomuuttaan, laiskuuttaan, kykenemättömyyttään) eivät saavuta mitään. Alkavat kieriskellä itsesäälissä ja syyttävät muita omasta saamattomuudestaan.

Näinhän se oli Ericin ja Auvisenkin kohdalla, saivat osakseen virnuilua. Päättivät omassa mielessään että "Minä olen muita parempi, ainoastaan väärin ymmärretty". Syvällä sisimmässään tahtoisivat olla hyväksyttyjä muiden lasten leikkeihin mukaan. Hipsivät epävarmoina seinäruusuina ja hokevat päässän mantraa: "Olen muita parempi, vaikkei kukaan sitä tiedä eikä huomaa. Vielä joku päivä minut huomataan."

Oli miten oli, kaikki vastaavat ovat surkimuksia ja yksin ja ainoastaan itse vastuussa siitä.
Katsa

Viesti Kirjoittaja Katsa »

Dam Egar kirjoitti:...mutta joka ei kuitenkaan tule saamaan mitään merkittävää muutosta aikaiseksi.
On se mun mielestä aika merkittävä muutos kun joku muuttuu elävästä kuolleeksi.
Dam Egar kirjoitti:Oli miten oli, kaikki vastaavat ovat surkimuksia ja yksin ja ainoastaan itse vastuussa siitä.
Niin se yleensä tuppaa elämässä menemään, sherlock.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Dam Egar kirjoitti:
VoDKa kirjoitti:
Kouluammuskelu on nopea, välitön ja väkivaltainen mutta huomioitava tapaus, josta osapuilleen _kaikki_ kuulee...
...mutta joka ei kuitenkaan tule saamaan mitään merkittävää muutosta aikaiseksi.
On sillä semmoisia seurauksia lähes joka kerta hetkellisesti ollut, että kun vedetään tämä "se oli kiusattu"-kortti esille, niin hetken ajan edes siihen koulukiusaamiseen puututaan joissakin kouluissa vähän tarkemmin. Kunnes asia unohtuu.

Samaan aikaan uudet Auviset ja Harrisit aiemmin ammuskelun innoittamana alkavat suunnittelemaan omaa iskuaan, omaa verilöylyään, joka laukaisee sitten samat asiat kuin aiemmin. Tietynlainen oravanpyörä, luonnon kiertokulku tai mikä lie, mutta noinhan se menee. Hetkellinen ilo ja hupi sekä ampujalle että kiusatuille, jos erittäin raadollisesti ilmaistaan asia.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Dam Egar
Nikke Knatterton

VoDKa kirjoitti:
Dam Egar kirjoitti:
VoDKa kirjoitti: Kouluammuskelu on nopea, välitön ja väkivaltainen mutta huomioitava tapaus, josta osapuilleen _kaikki_ kuulee...
On sillä semmoisia seurauksia lähes joka kerta hetkellisesti ollut, että kun vedetään tämä "se oli kiusattu"-kortti esille, niin hetken ajan edes siihen koulukiusaamiseen puututaan joissakin kouluissa vähän tarkemmin. Kunnes asia unohtuu.

Samaan aikaan uudet Auviset ja Harrisit aiemmin ammuskelun innoittamana alkavat suunnittelemaan omaa iskuaan, omaa verilöylyään, joka laukaisee sitten samat asiat kuin aiemmin. Tietynlainen oravanpyörä, luonnon kiertokulku tai mikä lie, mutta noinhan se menee. Hetkellinen ilo ja hupi sekä ampujalle että kiusatuille, jos erittäin raadollisesti ilmaistaan asia.
Asian ymmärtäisin jos väkivalta kohdistuisi vain kiusaajiin/syrjijöihin. Muiden mukanaan vienti vaikka vain sillä perusteella että nämä ovat "suosittuja" on matalaotsaista ja vie huomion myös siltä että tekijät haluaisivat nostaa esille olleensa syrjittyjä/kiusattuja, eivätkä vain päästään sekaisin.
Dam Egar
Nikke Knatterton

Katsa kirjoitti:
Dam Egar kirjoitti:...mutta joka ei kuitenkaan tule saamaan mitään merkittävää muutosta aikaiseksi.
On se mun mielestä aika merkittävä muutos kun joku muuttuu elävästä kuolleeksi.
Nus nus... *pilkun laittoa*
Elephant
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Elephant »

Dam Egar kirjoitti:Näinhän se oli Ericin ja Auvisenkin kohdalla, saivat osakseen virnuilua. Päättivät omassa mielessään että "Minä olen muita parempi, ainoastaan väärin ymmärretty". Syvällä sisimmässään tahtoisivat olla hyväksyttyjä muiden lasten leikkeihin mukaan. Hipsivät epävarmoina seinäruusuina ja hokevat päässän mantraa: "Olen muita parempi, vaikkei kukaan sitä tiedä eikä huomaa. Vielä joku päivä minut huomataan."

Oli miten oli, kaikki vastaavat ovat surkimuksia ja yksin ja ainoastaan itse vastuussa siitä.
Unohdit Dylanin :wink:
Mutta ei se aina välttämättä ole kiinni omista teoistaa, laiskuudestaan tai muustakaan sellaisesta. Saatat joutua olemaan yksin, vaikkei se olisi syytäsi. Nimittäin oppilaat jo suomenkin kouluissa osaavat olla todella ilkeitä, niin eikös se jenkeissä ole melkeinpä kaksinkertaista?
Ulkonäköönhän monet ihmiset perustavat ennakkokäsityksensä, ja jos joku näyttää liian nörtiltä tahi typerältä, se kierretään kaukaa, (eivät kuitenkaan kaikki, mutta nämä 'suositut' tuppaavat joskus olemaan tälläisiä). Jos kokee liian monta käännytystä mennessään puhumaan muille, ei sitä enää tahdo tehdä, eikä se minusta ole silloin omaa syytää. Tuskin meistä kukaan jaksaisi yhtenään kuulla 'mene helvettiin paskapää' kommentteja, yrittäessään luoda kontakteja muihin ihmisiin.

Itsekkin taannoin sain osakseni mitä turhinta haukuntaa, kun olin menossa juttelemaan 'uuden tuttavuuteni' kanssa.. koulussa.. Kaverini ystävät nähdessään minut sanoivat suorasti minulle: 'Painu vittuun huora.'
Erittäin suloista, en edes tuntenut ihmistä joka näin sanoi. Tekisikö uudestaan mieli mennä juttelemaan hänelle? Ei.
Ihmiset osaavat vain olla joskus niin ilkeitä, varsinkin kun on kyse koulun juuri tästä 'hierarkiasta', se on syvältä!

Toivottavasti sain pointtiani hieman esille vaikeasti, nukuttaa- :x
"Suomalainen rikos on huonosti suunniteltu,
toissijaisista motiiveista tehty ja useimmiten
sekä uhrin että tekijän kannalta lähinnä
vaivaannuttava kokemus."
-Kyösti Pöysti, nuorempi komisario
Katsa

Dam Egar kirjoitti:Nus nus... *pilkun laittoa*
Pahoittelut räikeästä seksuaalisesta epäkorrektiudestani. Olen harkinnut kastraatiota.
Dam Egar
Nikke Knatterton

Elephant kirjoitti: Unohdit Dylanin :wink:
Mutta ei se aina välttämättä ole kiinni omista teoistaa, laiskuudestaan tai muustakaan sellaisesta. Saatat joutua olemaan yksin, vaikkei se olisi syytäsi.
Tiedän tuon ja on omakohtaistakin kokemusta aivan tarpeeksi.

Itse käänsin vastaavan v#ttuilun omaksi vahvuudekseni, tajusin mistä piruilu pohjimmiltaan johtui ja tyydyin etsimään fiksumpaa seuraa.

Edelleen, vaikka näiden motiivit ymmärtäisikin, ei heidän teoissaan ole mitään ihailtavaa ja niitä on turha romantisoida tyyliin: "Tuossa he nyt marssivat kohti kirjastoa, vain 3 minuuttia jäljellä isossa mittarissa... vetää mielen haikeaksi".
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Dam Egar kirjoitti:
VoDKa kirjoitti:
Dam Egar kirjoitti: ...mutta joka ei kuitenkaan tule saamaan mitään merkittävää muutosta aikaiseksi.
On sillä semmoisia seurauksia lähes joka kerta hetkellisesti ollut, että kun vedetään....
Asian ymmärtäisin jos väkivalta kohdistuisi vain kiusaajiin/syrjijöihin...
Lyhentelin vähän noita, ettei mene ihan järkyttäväksi quotelitanjaksi.

Mutta niin. Tästä aiheesta on puhuttu jo moneen kertaan tässä(kin) topicissa; miksi ammuskelu ei suuntaudu sitten vain kiusaajiin?

Minun selitykseni on asialle ollut alusta lähtien se, että esimerkiksi vaikka juuri Columbinessa on mahdotonta tukkia siitä oppilasmäärästä juuri ne kiusaajat sinne yhteen paikkaan, mistä ne voisi napsia hengiltä. Pojat takuulla ymmärsivät tämän ongelman ja koska heidän kohdallaan kiusaajien määrä oli ilmeisen suuri (Columbine on täynnä urheilijaoppilaita), oli helpompaa olettaa että okei, kun suurin osa niistä pirulaisista on ruokalassa, niin räjäytetään koko paska taivaan tuuliin. Myös sivullisia kuolisi, mutta ei sillä ollut väliä enää siinä vaiheessa, koska ainoa mikä merkitsi enää, oli viha ja kosto.

Auvinen toisaalta ei taas suunnitellut räjäyttämistä, ehkä oli ottanut oppia pojista ja tajunnut että pommit ovat mielettömän epävarma keino. Tai sitten ei vain halunnut tehdä sitä niin ja lähti ammuskelemaan mielivaltaisesti. Selkeää targettia ei kai ollut, kuka vain sattui tulemaan eteen, niin henki pois. Olen sitä mieltä, että kun Columbinen uhrimäärän puolittaa ja vertaa sitä Auvisen uhrimäärään, niin luku on melkolailla sama. En tiedä halusiko Auvinen tehdäkään välttämättä sen enempää uhreja, ehkä vain päätti että tämän ja tämän verran on kuoltava, yksi opettaja ja loput muita. Paikalle osunut terveydenhoitaja ehkä oli vahinko, tai sitten ei ollut enempää uhreja, joita ampua.

Karkasi nyt hieman aiheesta, mutta ajatuksena oli siis se, että jokainen ammuskelija on varmasti huomannut mahdottomaksi ampua _vain_ kiusaajansa. Siinä vaiheessa kun huomaat, että tuolla on se saatanan Lasse, ammunpa sen perkeleen, mutta en sen vieressä piilottelevaa Sampoa ja Markoa, niin kun Lasse on hengiltä, tulevat Sampo ja Marko käännyttyäsi ja iskevät tuolin päähäsi - end of game.

Kuka tahansa muuttuu uhkaksi ampujalle siinä vaiheessa kun siellä koulussa on sisällä, joten helpompi on nitistää niin monta kuin kerkeää ja pystyy.

Dam Egar
Nikke Knatterton

VoDKa kirjoitti:
Karkasi nyt hieman aiheesta, mutta ajatuksena oli siis se, että jokainen ammuskelija on varmasti huomannut mahdottomaksi ampua _vain_ kiusaajansa. Siinä vaiheessa kun huomaat, että tuolla on se saatanan Lasse, ammunpa sen perkeleen, mutta en sen vieressä piilottelevaa Sampoa ja Markoa, niin kun Lasse on hengiltä, tulevat Sampo ja Marko käännyttyäsi ja iskevät tuolin päähäsi - end of game.

Kuka tahansa muuttuu uhkaksi ampujalle siinä vaiheessa kun siellä koulussa on sisällä, joten helpompi on nitistää niin monta kuin kerkeää ja pystyy.
Siinä vaiheessa kun Lasse on hengiltä, Sampo ja Marko eivät hyvin todennäköisesti tee mitään tuolilla vaan juoksevat niin kauas kuin mahdollista.

Dylanin kysymykset siitä uskooko kukakin uhri Jumalaan ennen tappamista, ei kyllä tue tuota teoriaasi siitä että vain uhkaavat tai kiusanneet henkilöt tapettaisiin.

Itsemurhaan päätyneitä latvalahoja tapauksia, jotka ovat pelanneet liikaa GTA:ta, oma mielipiteeni.
Elephant
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Elephant »

Dam Egar kirjoitti:
VoDKa kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun Lasse on hengiltä, Sampo ja Marko eivät hyvin todennäköisesti tee mitään tuolilla vaan juoksevat niin kauas kuin mahdollista.
Eivät juosseet Kinkelin tapauksessa :lol:
"Suomalainen rikos on huonosti suunniteltu,
toissijaisista motiiveista tehty ja useimmiten
sekä uhrin että tekijän kannalta lähinnä
vaivaannuttava kokemus."
-Kyösti Pöysti, nuorempi komisario
Katsa

Kyllä GTA:ssa ne Elvikset saa kenet tahansa mielipuoleksi. :lol:
Itsemurhakin on usein erittäin hyvä ratkaisu. Voisin harkita itsekin. Siinä tulisi se kastraatiokin samalla.
Lukittu