Marokonsoturi kirjoitti: Ma Maalis 23, 2020 9:07 am
damfin kirjoitti: Ma Maalis 23, 2020 9:02 am
Juuri tuo on se yleinen asenne suomessa, jos jokin ei ole jyrkästi kiellettyä, niin se pitää tehdä äkkiä ennen kuin siitä tulee kiellettyä... vaikka se olisi kuinka typerää ja vastuutonta, ja ehdottomasti ei suositeltua.
Ei vaan tässä tulee hyvin esille naisen epärehellisyys. Tiesi aivan tasan tarkkaan ainakin jälkimmäisessä tapauksessa tekevänsä täysin väärin, mutta selitteli jälkeenpäin asian parhain päin ja työnsi jopa jutun kaikkien pällisteltäväksi eetteriin.
Juuri näin.
Sama epärehellisyys vaivaa nyt näitä somesukupolven ministereitä. Etukäteen tiedottaminen on kyllä todella typerää ja varmaankin Kulmunin sooloilua. Hän kokee niin kovia paineita pärjätä, samoin Ohisalo, että on kiire päästä vuotamaan asioita etukäteen ja katsoa montako tykkäystä ropisee. Hänhän olisi halunnut ulkoistaa hommat kansalaisille, siis työt joista saa palkan. Hoitaa someäänestyksillä päätöksenteon; katson mitä mieltä kannattajat ovat ja olen sitten samaa mieltä.
Kyllä hallituksella saisi olla yhtenäinen tiedotuslinja ja muutenkin joku roti. Uskoisin, että valiokunnista tietoja vuotaneet ovat juuri näitä nuorempia.
Eiköhän elämässä kumminkin ole tilanteita, joissa se yksilöiden oma sooloilu ei oikein käy? Lentokoneen tai kauppakeskuksen evakuointi on yksi tällainen, mutta eihän sekään nykyään onnistu. Aletaan kaivaa niitä matkatavaroita ja kärttää vastausta kuka korvaa puhelimen, jos se tuhoutuu vaikka liekit nuolisi persettä.
Miksi vitussa nyt pitäisi tieten tahtoen matkustaa minnekään tai vastustaa näitä ohjeita? Yksittäisellä ihmisellä ei ole koko elämä riitä omaksumaan kaikkea tietoa kaikesta ja järkeviä päätöksiä on vaikeaa tehdä ilman sitä. Ainakin minä joudun monessakin asiassa etsimään apua sellaiselta, joka on kyseiseen asiaan perehtynyt ja tai kokemuksen kautta siitä tietää enemmän mitä itse tiedän.
Nyt nämä sooloilijat lähtevät reissuun, jonka aikana sooloillaan koko ajan lisää.. Mitä se nyt haittaa jos minä käyn tankkaamassa tai ostamassa unohtuneen kännylaturin? Poikkean ostamassa vielä sipsejä kaupasta ja tupakkaa kioskilta. Alkuperäinen ajatus menosta mökille ja pidättäytyminen kontakteista ei toteudu millään muotoa. Ajetaan ehkä kottero penkkaan ja mennään koputtelemaan läheisen talon ovelle ja pyytämään vetoapua ja kenties saadaankin sitä, mutta auttaja vie tartunnan peräkammarissa makaavalle huonokuntoiselle mummulle.
Ehkä haetaan tunnelmaa saunan ja takan lämmittämisestä ja nykäistään puukolla tai kirveellä vekki koipeen tai käteen, tai kaadutaan jäisellä polulla murtaen nilkka. Sitten aivan vitun varmasti ollaan paikallisessa terveyskeskuksessa vaatimalla vaatimassa hoitoa ja äkkiä. Jonon ohi tietysti.
Selitellään, että mä en arvannut ja postataan someen kuvia sairasvuoteella #nyyh #tästä vielä noustaan
Idea tässä on tartuntojen vähentäminen ja kaiken ylimääräisen terveydenhoidon kuormituksen minimoiminen, siis riskienkin siihen. Tilastollinen todennäköisyys on kuitenkin se, että mitä enemmän porukkaa, sen todennäköisemmin osalle kumminkin tulee tarvetta työntyä terveyskeskukseen.
Toisaalta olisi kiva nähdä talvisota nykyisten 20-35-vuotiaiden taistelemana. #etulinjassa #hys hys #kaamee pauke ja katsoa mihin se sooloilu johtaisi. Tai laitetaan nämä sooloilijat finnairin tilauslennoilla Pohjois-Koreaan tämän koronakriisin ajaksi ja katsotaan montako Otto Warmbieria paluulennoilla on. Sooloilu ei aina kannata.