Koko minfo tukee pyrkimyksiänne kulttuurimme tuhon estämiseksi, olen siitä varma!Kardemumma » 16 Kesä 2020, 21:21
Tässäkin näkee, että neekereistä on ollut ja tulee olemaan pelkästään haittaa Suomelle ja suomalaisille. Meidän kulttuuri yritetään tuhota.
Vai ei olla minfossa valmiita luopumaan yhdestä sanasta yhdessä erisnimessä.Kummisetä kirjoitti: Su Kesä 14, 2020 12:30 pm Mulle ainakin on koulussa opetettu että "neekeri on musta ja asuu Afrikassa".
Lisäksi aakkostaulussa oli N- kirjaimen kohdalla musta rumpua paukuttava jäbä ja alla luki neekeri.
Ei siinä mielestäni ole mitään rasistista tänäkään päivänä.
Ei herrat koskaan ole kuunnelleet vaikeroivaa kansaa
Eikä ne nytkään ruikutustanne kuule tässä perin tärkeässä asiassa, kun ei perseenne penkistä nouse. Pitäisi teidän mennä vähintään puihin kahlittuina mieltä osoittamaan paikan päälle ja selostamaan Kymmenen Uutisten kevennykseen vanhasta aapisestanne.
Sopikaa minfossa yksäreillä miekkari tuonne, puolustakaa Neekerisaarta ja oikeuksianne!
Kardemumma voisitko olla koollekutsuja, kapinakenraali ja konsultoida poliisilaitosta miekkarista, kuka vastaisi rumpuryhmästä ja Kake Singersin esilaulusta. Onko teistä kenelläkään megafonia jo valmiiksi huudatuksiin, entä vapaaehtoista kylttien rakentajaa?
Minulla on piplia, jossa opetetaan, että "Muista pyhittää lepopäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on."
Niin on jopa Pyhä kirja, Piplia, joutunut nimestään luopumaan, on varmasti koville ottanut tuokin muutos aikoinaan. Agricola kun varsinaisen pohjanoteerauksen ja pyhäinhäväistyksen aikoinaan teki kääntäessään KANSANKIELELLE tuon piplian.
Parrat väpättäen ihmetelty nykymenoa jo luterilaisuuteen kääntymisen aikoihin.
Sapatin vietosta on luovuttu, pyhäpäivästäkin harvoin puhutaan. Pyhäinmiesten päivän palauttamistakin voisitte samantein vaatia, kun mekkaloitte siellä Neekerisaaressa. Vanhaa suomalaista perinnettä kunnioittaa katolisia pyhimyksiä.
Palvelija nimitystä kelpaisi nykyäänkin käyttää kaikenlaisten osa- ja tukityöllistettyjen, palkansaajien, työllisten ja työvoiman tilalla. Ennenvanhaan muukalaiset oli porteissa