Koira tappoi lapsen Elimäellä
nyt tajuan mistä tulee sana koiranilma. kävelin aamulla ulkona ja en meinannut saada henkeä kun tuuli ja lenti paskaa ilmassa niin paljon. naapuri tuli koiransa kanssa ja jäätiin juttelee. Eiköhän tuo koira-niminen olento pomppinut tuulta päin ihan mielissään ja muutenkin "bailas" siihen tahtiin, että oli toiselta puolelta jo ihan valkoinen.
Ite jouduttiin hengittämään huppuun tai olemaan selkä tuuleen päin.
Kauhee koiratappelu täällä päällä. Itse en eläimistä juuri välitä, mulle ne on melkeen tyhjää. Ihme juttu vaan että eläimet tykkää musta, varsinkin kissat ja myös koirat.
Jatkakaa vaan keskustelua, tuli vaan tää KOIRANILMA mieleen. kuitti.
Ite jouduttiin hengittämään huppuun tai olemaan selkä tuuleen päin.
Kauhee koiratappelu täällä päällä. Itse en eläimistä juuri välitä, mulle ne on melkeen tyhjää. Ihme juttu vaan että eläimet tykkää musta, varsinkin kissat ja myös koirat.
Jatkakaa vaan keskustelua, tuli vaan tää KOIRANILMA mieleen. kuitti.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Itse asuin lapsena maaseudulla. Koiria pidettiin kyllä irrallaan, mutta toisten pihoille menemistä ei hyväksytty.
Myös meillä oli koira, joka kulki omalla pihalla vapaana. Kiltti, leikattu uroskoira, joka ei poistunut kotipihasta.
Riemusta en ainakaan kiljuisi, jos omalle pihalleni tallustelisi jonkun koira. Mielestäni vapaana voi kulkea vain omalla kotipihalla.
Myös meillä oli koira, joka kulki omalla pihalla vapaana. Kiltti, leikattu uroskoira, joka ei poistunut kotipihasta.
Riemusta en ainakaan kiljuisi, jos omalle pihalleni tallustelisi jonkun koira. Mielestäni vapaana voi kulkea vain omalla kotipihalla.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Entisaikoina koirakulttuuri olikin hieman eri kuin nyt. Koirat olivat vain koiria, ei lapsenkorvikkeita. Aggressiivisia koiria ei ollut, koska niiden elämä päättyi hyvin nopeasti saunan takana ja ei ollut puhettakaan ongelmakoirakouluttajista tai kukkatipoista. Ennen koiria jalostettiin pääasiassa käyttöpohjalta, ei ulkonäkökeskeisesti kuten nykyään, jolloin jalostukseen voidaan käyttää arkoja ja heikkohermoisiakin koiria, kunhan ne vaan pärjäävät näyttelyssä hyvin. Omassa lapsuutessani en muista, että koiria olisi pidetty irti, mutta lapsuuteni koirat olivatkin ajokoiria, jotka olisivat häipyneet pihalta alta aikayksikön jänisten perään
.
-
uhri
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Lueskelin tuossa pari ensimmäistä sivua ja kun näitä on kumminkin yhteensä hitosti-monta sivua, niin heitän vaan oman kommenttini sekaan ja toivotaan, että flametan sen verran, että keskustelu virkoaa uudestaan:
-Noi koira jutut ei ole mitään rakettitiedettä (sen kokemuksen perusteella mitä minulla on muutamien vuosien ajalta palveluskoira- ja suojeluhommista), mutta jos haluaa tulla hyväksi ohjaajaksi/molariksi, niin siihen pitää olla se koiranlukutaito (en väitä että sitä minullakaan olisi).
Kun tuo elimäen rotikka juttu oli kusenkeltaisen lehdistön sivuilla tuoreeltaan, niin päätin jutun selaamisen siihen kohtaan kun siinä kerrottiin tuon surmansa saaneen lapsen olleen yksin pihalla kahden (yksikin olisi riittänyt) täysikasvuisen rotikan kanssa ja kyseessä oli tuore uusioperhe
Itsestäni tuo tuntui samalta kuin olisi jättänyt ladatut metsästysaseet keittiönpöydälle pojanviikareiden yksin ollessa kotona... En missään nimessä halua syyllistää, tai muutenkaan haluisi tuottaa mielipahaa, mutta tuo "vammamekanismi" on niin ilmeinen, että huh huh...
-Noi koira jutut ei ole mitään rakettitiedettä (sen kokemuksen perusteella mitä minulla on muutamien vuosien ajalta palveluskoira- ja suojeluhommista), mutta jos haluaa tulla hyväksi ohjaajaksi/molariksi, niin siihen pitää olla se koiranlukutaito (en väitä että sitä minullakaan olisi).
Kun tuo elimäen rotikka juttu oli kusenkeltaisen lehdistön sivuilla tuoreeltaan, niin päätin jutun selaamisen siihen kohtaan kun siinä kerrottiin tuon surmansa saaneen lapsen olleen yksin pihalla kahden (yksikin olisi riittänyt) täysikasvuisen rotikan kanssa ja kyseessä oli tuore uusioperhe
Itsestäni tuo tuntui samalta kuin olisi jättänyt ladatut metsästysaseet keittiönpöydälle pojanviikareiden yksin ollessa kotona... En missään nimessä halua syyllistää, tai muutenkaan haluisi tuottaa mielipahaa, mutta tuo "vammamekanismi" on niin ilmeinen, että huh huh...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Niin, näissä tapauksissa korostetaan enemmän vähemmän tärkeitä yksityiskohtia, kuten koiran rotua, kuin olosuhteita.
Mitä enemmän uutisoinnissakin annetaan huonoa mainetta mm. rottwailereille, sitä mukaa syntyy "ongelmakoiria" idioottiongelmaomistajien takia, joittenka tarvii hakea munanjatketta.
Mitä enemmän uutisoinnissakin annetaan huonoa mainetta mm. rottwailereille, sitä mukaa syntyy "ongelmakoiria" idioottiongelmaomistajien takia, joittenka tarvii hakea munanjatketta.
Viimeksi muokannut Rattus, Ma Syys 15, 2008 9:46 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Ei nyt välttämättä munankaan jatkeena, mutta osaamattomissa käsissä vääriä rotuja ihan silkkaa tietämättömyyttään...Rattus kirjoitti:sitä mukaa syntyy "ongelmakoiria" idioottiongelmaomistajien takia, joittenka tarvii hakea munanjatketta.
Offtopic, tulipa mieleen, kun itellä on *karvainen koira*, että mitenköhän pian *karvaiset koirat* on otsikoissa. Viime kesänä oli nimittäin hirveästi yksityisillä markkinoilla ainakin *pitkäkarvaisia* koiria ja *toisenlaisia* koiria
Ja joo, *karvaisilla koirilla* oli aika hyvin viime kesänä myynnissä siellä sun täällä hämyisillä palstoilla jne... Parhaissa ilmoituksissa niitä myytiin kerrostaloon soveltuvina koirina.
*edit* -hässäköitä lisätty jostain kumman syystä...
Viimeksi muokannut Mike Manner, Ti Syys 16, 2008 7:09 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
En tarkoittanut kaikkien vartiointi- ja taistelukoirien olevan munan jatkeeksi hankittu, vaan tapauksissa, joissa koira hankitaan nimenomaan sen maineen takia koirasta muuta tietämättä tai tiedosta huolimatta välittämättä. Tiedän itsekin näitä liian monta, siis egoilijoita.Mike Manner kirjoitti:Ei nyt välttämättä munankaan jatkeena, mutta osaamattomissa käsissä vääriä rotuja ihan silkkaa tietämättömyyttään...Rattus kirjoitti:sitä mukaa syntyy "ongelmakoiria" idioottiongelmaomistajien takia, joittenka tarvii hakea munanjatketta.
Lapset (poika ja nuorempi siskonsa) olivat pihassa yksin, eivät kotona ykisn. Koirat olivat suljetussa tarhassa, ja lapsia oli kielletty ehdottomasti menemästä tarhaan. Mielestäni koira toli asianmukaisesti eristetty, vai mihin ne olisi pitäisi sulkea?Mike Manner kirjoitti: Itsestäni tuo tuntui samalta kuin olisi jättänyt ladatut metsästysaseet keittiönpöydälle pojanviikareiden yksin ollessa kotona... En missään nimessä halua syyllistää, tai muutenkaan haluisi tuottaa mielipahaa, mutta tuo "vammamekanismi" on niin ilmeinen, että huh huh...
There are no crimes behind enemy lines
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Jos noin on olut, niin se on sitten selkee onnettomuus, eikä esim. napsahdus koirien osalta.Rezah kirjoitti:Lapset (poika ja nuorempi siskonsa) olivat pihassa yksin, eivät kotona ykisn. Koirat olivat suljetussa tarhassa, ja lapsia oli kielletty ehdottomasti menemästä tarhaan. Mielestäni koirat oli asianmukaisesti eristetty, vai mihin ne olisi pitäisi sulkea?
olikohan koirat paljonkin eristettynä??
nimittäin se tekee koirasta myös vihaisen.
meidän rotikka on lasten kanssa kuin lammas,vaan eipä sitä ole koskaan mihinkään eristettykään.se on aina meidän kanssa,ja pihakin on aidattu niin että koira pääsee vapaasti kulkemaan.jos sen laittaa häkkiin tai liekaan,huomaa heti että käytös muuttuu(vieraita kohtaan)
se alkaa vartioimaan.
ja todella, koiranluku taito pitäis olla,(ja koira varoittaa aina ennenkuin käy kiinni.)tosin lapsilta ei sellaista voi kauheasti odottaa.poika oli koiralle vieras ja se meni koiran reviirille jota koira puolusti(ehkä tavallista enemmän,jos oli paljon siellä häkissä.)
meidän rotikka on lasten kanssa kuin lammas,vaan eipä sitä ole koskaan mihinkään eristettykään.se on aina meidän kanssa,ja pihakin on aidattu niin että koira pääsee vapaasti kulkemaan.jos sen laittaa häkkiin tai liekaan,huomaa heti että käytös muuttuu(vieraita kohtaan)
se alkaa vartioimaan.
ja todella, koiranluku taito pitäis olla,(ja koira varoittaa aina ennenkuin käy kiinni.)tosin lapsilta ei sellaista voi kauheasti odottaa.poika oli koiralle vieras ja se meni koiran reviirille jota koira puolusti(ehkä tavallista enemmän,jos oli paljon siellä häkissä.)
-
rotkorakkeli
- Susikoski
näin maalla kun ollaan niin häkki oli normaalin lähiöpihan kokonen. koirat ja lapset kyllä varmaan toisensa tunsivat, vaikkakin vasta äskettäin saman katon alle muuttaneena. Reviiristä oon kyllä samaa mieltä, on vaan puollustanu sitä hiukkapikka likaa. Onnettomuus. valitettava semmonen, mut silti vaan onnettomuus.susse kirjoitti:olikohan koirat paljonkin eristettynä??
se alkaa vartioimaan.
"Siksi suurin osa propagandasta ei ole suunniteltu huijaamaan kriittistä ajattelijaa, vaan ainoastaan antamaan moraalisille pelkureille tekosyy olla ajattelematta lainkaan." — Michael Rivero
-
Mike Manner
- Jessica Fletcher
Oiskohan mahdollista, että teidän käytös muuttuu em. tilanteessa ja koira ammentaa siitä tuon käytöksensä muuttumisen...susse kirjoitti:jos sen laittaa häkkiin tai liekaan,huomaa heti että käytös muuttuu(vieraita kohtaan)
se alkaa vartioimaan.