Jämsä: PS:n vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - hovioikeudesta 6 vuotta, KKO vapautti

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
hutkivajournalisti
Adrian Monk

Re: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja yritettiin tappaa

Viesti Kirjoittaja hutkivajournalisti »

Eriksson kirjoitti: Ma Heinä 20, 2020 7:01 pm Pekka Kataja on kuitenkin koko maan mittapuulla aika tuntematon henkilö. Jos vastaavan hyökkäyksen kohteeksi olisi kotiovellaan joutunut esim. Halla-aho tai joku muu persujen istuva kansanedustaja/europarlamentaarikko, niin juttu varmaan olisi enemmän esillä.
Eiväthän Husua ja mikä tämä ISIS-vassari Sulemin ole kuin kaupunginvaltuutettuja. Aina ovat YLE;n etusivulla kuitenkin milloin minkäkin keksityn rasismijutun tiimoilta. Ei heidän tarvitse sanoa twitterissä kuin olen kokenut rasismia, niin Yle ja Helsingin Sanomat uutisoivat asiasta.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
wonderland
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja wonderland »

On antanut ymmärtää, että asialla on ollut arabeja tai poliittista vastapuolta, nyt syyttelee äärioikeistoa. Jos tuo ukko on normiarjessa yhtä kova syyttelemään ja julkisesti tuomitsemaan jokasuuntaan tasapuolisesti kaikkia, ei ihme, jos tulee pataan. Entäpä jos taustalla on henkilökohtaiseen elämään liittyviä ukon omia oikkuja, joista ei ole julkisuuteen kertonut. Onko joku käynyt kostoreissulla.
" Heikoin lenkki, hänen sydämensä, petti. Se oli ajan kysymys." - Laiho oikeudessa
Radiopuhelin
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Radiopuhelin »

Pekka sanoi juuri kymppiuutisissa että hänen mielestään syylliset löytyvät äärioikeistosta. Aikamoinen muutos että arabinnäköinen joka puhuu suomea murtaen muuttuu suomalaiseksi eri murretta puhuvaksi äärioikeistolaiseksi. Muutos tarinassa on iso vaikka olisi millaisella vasaralla taottu päähän..

Ville Tavio vetäisi arabijutun ahnaasti imaisten kitusiinsa, Halla-aho joutui tekemään jo hieman damage controlia ja sanoi että voihan siinä olla jotain muutakin takana kuin poliittinen motiivi.
Laarog
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Laarog »

Kuka yllättyi?

Täyskäännös ja mennään sinne velan perintään henkilötasolla. Mielenkiinnolla odotan tutkimuksen tulosta.
Eriksson
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Eriksson »

hutkivajournalisti kirjoitti: Ma Heinä 20, 2020 9:02 pm Eiväthän Husua ja mikä tämä ISIS-vassari Sulemin ole kuin kaupunginvaltuutettuja. Aina ovat YLE;n etusivulla kuitenkin milloin minkäkin keksityn rasismijutun tiimoilta. Ei heidän tarvitse sanoa twitterissä kuin olen kokenut rasismia, niin Yle ja Helsingin Sanomat uutisoivat asiasta.
Joo mutta ovat sitä Helsingissä eivätkä Jämsänkoskella tai Jämsässä. Tiedotusvälineille, varsinkin iltapäivälehdille Suomi on yhtä kuin Helsinki ja Helsinki yhtä kuin Suomi, käytännössä muuta maata ei tunneta ollenkaan ja jos jotain uutisoitavaa muualta ilmestyy niin pian se unohtuu, oli asia mikä hyvänsä.

Olen minä siitä asiasta silti ihan samaa mieltä että kyllähän tätä asiaa olisi pidetty paljon enemmän esillä mikäli teko olisi kohdistunut johonkin muuhun kuin perussuomalaisiin ja sen supisuomalaiseen pottunokkaiseen edustajaan.
HarrietMakepeace
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja HarrietMakepeace »

Likeavirgin kirjoitti: La Heinä 18, 2020 10:58 pm
On Anoi Kaa kirjoitti: La Heinä 18, 2020 7:32 pm
Tarkastaja Levisi kirjoitti: La Heinä 18, 2020 5:04 pm https://twitter.com/161Dimi/status/1284210126459723777

D Ollikainen väittää Twitter -tilillään, että...
En tiedä itse väitteestä, mutta mikähän tätä Dimitriä oikein riivaa, kun tuntuu varsinainen hämmentäjä olevan?
Oliko tuo 1400€ nyt se työttömien kassa sitten? Mikä ei ollutkaan hävinnyt.. mistä tuolla Katajalla muuten on 1400€ ollut kotonaan? Jostain kassasta, onko nostolappua tililtään, mille päivälle päivättynä? Jokuhan tässä geississä haisgahtaa, kun Katajana pahoinpitelijöitä ei ole saatu poliisin mittavasta panostuksesta huolimatta.. Ettei olisi tuntomerkit vähän..
Kysyin tuosta ”huhusta” ystäväni papalta ja hän kertoi, että totta se on. Jotain epäselvää rahoissa oli ollut, Kataja oli kuulusteluissa käynyt mutta pappa ei muistanut saiko Kataja siitä tuomion, tai edes saiko sakkoja siitä. Ilmeisesti vuosi oli 2000-luvun alkua, siihen liittyi Jämsänkosken työttömien yhdistys ja joku Osuuskunta Närevä (?). Ystäväni pappa on terävä mies ikäisekseen, varoitti vielä että ”elä sie tyttö vaan mittään bisnestä sen ketkun kanssa tee, sillä ei oo muuta kuin velkaa ja kierot tavat”.
hutkivajournalisti
Adrian Monk

Syyllisiä on äärioikeisto, etnonationalistit ja kansallismieliset.

Ihan oikeasti, vieläkö joku äänestää tuota pelleorkesteria, joka myy persettään eniten tarjoavalle?

Kataja näyttää aivan tyypilliseltä persulta: vitun tyhmän oloinen sukurutsasta syntynyt umpijuntti Jämsänkoskelta.

Minkälainen nilkki pöllii joidenkin työttömien kassan? No perussuomalainen tietenkin.
Olen kivenkova rasisti, sadisti ja fasisti. Siitä minä nautin. Sääli on sairautta.
Luulotauti
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Luulotauti »

Laarog kirjoitti: Ma Heinä 20, 2020 10:51 pm Kuka yllättyi?

Täyskäännös ja mennään sinne velan perintään henkilötasolla. Mielenkiinnolla odotan tutkimuksen tulosta.
Mistähän tuon velan perinnän revit? Naurettavampaa scheissea en ole hetkeen lukenut..

Kataja itse sanoi sunnuntaina illalla haastattelussa ettei hänen henkilökohtaisessa elämässään ole mitään mikä selittäisi tämän. Ja jos Katajaa ei ole uskominen niin kuka on niin tyhmä että yrittää tappaa perinnän kohteen, lukuunottamatta nistien keskuudessa esimerkkinä muille. Kaiken lisäksi mitään ei viety.
annaanna

Viesti Kirjoittaja annaanna »

Maikkarilla on juttu Pekasta. Epäilee pitkään kestäneen nettikiusaamisen/vainon/häirinnän saattaneen muuttua väkivallaksi. Näin tulkitsen. Lisäksi arvella voisi niiden naapurien silminnäkijätodistusten kuulemisen jälkeen Pekan käsittäneen mistä viiteryhmästä kaksikko oli. Kyllä tämä juttu on alkanut kirkastumaan, hämäränverhot avautumassa.
Toivottavasti.

Selittää miten tuli puhuttua ilmeisesti "persua" siellä ambulanssissa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tap ... #gs.aqpayt

-Hän kertoo tulleensa poliitikkona profiloituneeksi kahdesta asiasta.

-Hänen mukaansa äärioikeistolaiset aineistot ovat päässeet vuosien varrella soluttautumaan puolueeseen, jota vastaan Kataja kertoo taistelleensa.

Näiden toimien johdosta äärioikeistolaisten harmi tai sadatus on kohdistunut ja henkilöitynyt minuun. Minua on pidetty asiassa pääpiruna. Ja se on karmeaa tekstiä, mitä viime vuosina minusta on kirjoitettu tietyissä sosiaalisen median julkaisuissa ja nettimaailmassa.
Katajan mielestä iskun takana äärioikeisto
Vaikka suoranaisia fyysisiä väkivaltauhkauksia Kataja ei muista saaneensa ennen hyökkäystä, kielenkäyttö ja kirjoitukset hänestä ovat olleet todella törkeitä.

–Ja koska minun henkilökohtaisessa elämässäni ei ole mitään, mikä voisi selittää tapon yrityksen, niin silloin siinä täytyy olla poliittinen motiivi. Ja minun mielestäni se poliittinen motiivi tässä tapauksessa löytyy sieltä keskisuomalaisesta äärioikeistosta.

Hän kuitenkin korostaa, että toistaiseksi päätelmä on vain hänen omansa. Poliisin täytyy saattaa rauhassa oma tutkintatyönsä valmiiksi ja löytää syylliset ja motiivi teolle.

Tekijöistä syntyi väärä kuva
Tekijöistä syntyi aluksi väärä kuva ja Katajan tulkittiin syyttäneen teosta maahanmuuttajia. Syy johtui siitä, että Kataja antoi ensimmäisen lausunnon heti teon jälkeen ambulanssissa sairaalaan.

Tuolloin Kataja luonnehti tekijöitä "arabinnäköisiksi". Tällä hän omien sanojensa mukaan tarkoitti vain sitä, että tekijöillä oli tummat hiukset.

Hän ei arvannut, että pian luonnehdinta ryhtyi elämään omaa elämäänsä sosiaalisessa mediassa, jossa nettikeskustelu muuttui villiksi.

Sairaalassa hän ei päässyt asioita heti oikomaan, mutta nyt Kataja haluaa oikoa väärinkäsitystä. Kataja täsmentää, etteivät hyökkääjät olleet ulkomaalaisia.

–Menin vielä sanomaan sen niin, että hänellä oli outo aksentti, niin tarkoitin omasta mielestäni vain sitä, että hän puhui eri tavalla kuin minä. Niin kuin esimerkiksi nuoret puhuu slangia. Se tietysti vääntyi ihmisten mielissä niin, että nyt ulkomaalaiset olisivat hyökänneet kimppuuni, Kataja täsmentää.

Katajan tarkoitus ei ollut leimata ulkomaalaisia ja hän on nyt yrittänyt oikoa asiaa antamalla medioille lausuntoja.

–Se ei ole perussuomalaisten eikä kenenkään etu, että leviää väärää huhua siitä, että ulkomaalaiset olisivat hakanneet minut, Kataja sanoo.

Hän pitää omana velvollisuutenaan oikaista asian.
Rousku
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Eriksson kirjoitti: Ma Heinä 20, 2020 10:53 pm Olen minä siitä asiasta silti ihan samaa mieltä että kyllähän tätä asiaa olisi pidetty paljon enemmän esillä mikäli teko olisi kohdistunut johonkin muuhun kuin perussuomalaisiin ja sen supisuomalaiseen pottunokkaiseen edustajaan.
Miksi Suomen Uutiset vaikenee tästä uusimmasta käänteestä, eli siitä, että Kataja arvelee, että asialla saattoivat olla äärioikeistolaisetkin?
eloq
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja eloq »

Kyselin tutuilta siellä päin, kuulemma aika paljon Alkon mannekiininakin esiintynyt katukuvassa. Näkeehän sen noista kuvistakin että on nautittu muutakin kun kansalaisluottamusta. Veikkaan jotain kännitappelua. Ehkä ärsyttänyt vääriä tyyppejä. Spekua tämä, varmaa tietoa ei.
Rousku
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Luulotauti kirjoitti: Ma Heinä 20, 2020 11:09 pm kuka on niin tyhmä että yrittää tappaa perinnän kohteen, lukuunottamatta nistien keskuudessa esimerkkinä muille. Kaiken lisäksi mitään ei viety.
Sitä ei ole mitenkään näytetty toteen, että kohde olisi ollut tarkoitus tappaa, vaikka raakaa väkivaltaa onkin käytetty. Jos olisi oikeasti tappaa haluttu niin viimeistely olisi varmaan ollut helppo hoitaa asianmukaisesti. Tuossa on kuitenkin juuri velanperintää vastaan puhuva pointti, ettei mitään ollut viety.

Pidän silti täysin mahdollisena myös jotain henkilökohtaista motiivia edelleen, vaikkei Pekka tällä hetkellä vielä sellaista itse näe. Voihan se huomenna muistua mieleen että niinkin voisi olla.
Radiopuhelin
Theo Kojak

Re: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja ryöstettiin ja hakattiin sairaalakuntoon

Viesti Kirjoittaja Radiopuhelin »

occopution kirjoitti: Pe Heinä 17, 2020 8:41 pm Kyllä sieltä lakupekat oli naapurinkin mukaan kovaa kyytiä poistuneet. Tämä Katajakin vanha mies, surkeaa ja ala-arvoista käydä vanhan miehen kimppuun. Mutta hei, muistakaa, että me tienataan tällä! Ja Päivi Nerg tuntee ja tietää kaikki täällä olevat ulkomaan kökkärit, niin eiköhän tämäkin tästä selviä, vai mitä annaanna??
occopution kirjoitti:Mitä tästä taas kerran opimme? Ei kannata avata neekereille ovea. On ne semmosia perseilijöitä, joka ikinen turbohuuli.
Olisi mielenkiintoista kuulla occoputionin kommentit tuoreimpiin käänteisiin. Ikävästi osa hyvistä öyhötyksistä oli jo ehditty siivota.
hutkivajournalisti
Adrian Monk

Persut ja nämä Katjathan eivät eroa mitenkään suvakeista. Annaannan tovereita. Siksi en ymmärrä alkuunkaan, miksi pitää tykittää joka päivä somessa ja foorumeilla persuvihaa? Kun kyseessä ovat Katajan kaltaiset äärioikeistoa vihaavat suvakkireppanat?
hutkivajournalisti
Adrian Monk

Rousku kirjoitti: Ma Heinä 20, 2020 11:30 pm
Sitä ei ole mitenkään näytetty toteen, että kohde olisi ollut tarkoitus tappaa, vaikka raakaa väkivaltaa onkin käytetty. Jos olisi oikeasti tappaa haluttu niin viimeistely olisi varmaan ollut helppo hoitaa asianmukaisesti. Tuossa on kuitenkin juuri velanperintää vastaan puhuva pointti, ettei mitään ollut viety.

Aika ammattitaidotonta velanperintää. Kyllä lompsa olisi tarkastettu ja jos hallussa on auto, jolla on arvoa, niin se olisi siirretty toisiin nimiin. Ja nimenomaan ei heti olisi alettu silmittömään väkivaltaan. Persuissa kun on paljon noita homoja ja muita perverssejä, niin olisiko pikkupoikiin päin?
Vastaa Viestiin