Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta
-
Yksinäinenratsastaja
- Susikoski
Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily
Mehtäukko.
Tarkoitatko sitä, kun joku muu on ehtinyt kommentoida ennen sinua, niin kysyy, että haluatko silti lähettää viestin.
Sorry of.....
Tarkoitatko sitä, kun joku muu on ehtinyt kommentoida ennen sinua, niin kysyy, että haluatko silti lähettää viestin.
Sorry of.....
-
Percule Hoirot
- Scooby-Doo
Jo teillä on vilkas mielikuvitus... Ootteko ikinä edes nähny harjoja? Nuo harjaksethan on selvästi kärventyneet lähes kokonaan pois. Ja eiköhän tuo kiehkura ole pidempi kärventynyt harjas. Eiköhän ihan joku selkeä syy sille ole miksi alunperin ruumiin polttamisesta puhuttiin kunnes jotkut päätti keksiä, että ruumista harjalla suonsilmään tai ties minne jorpakkoon työnnelty.JussiWares kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 8:58 am Tuo ylimääräinen kiehkura harjassa muistuttaa tosi paljon kotkansiiven versoa.
Aika myös sopisi, sillä noihin aikoihin versot kasvoivat.
Nyt kotkansiivet ovat jo korkeita kotkansiipeä muistuttavia vehkoja.
Tämä kasvi on arvostettu kasvi ja jollain lailla suojeltukin.
Siten sitä ei pitäisi ihan joka paikassa luonnossa kasvaa.
Miksi se olis harjassa, niin en ole keksinyt hyvää selitystä.
Nämä pilviveikot pitävät joskus hamppuviljelyä tuolla luonnon keskellä, lehtometsissä, pakettipelloilla.
Olisko kellään huhuja, että tällaista olisi pidetty. Onko tuollaiselle harjalle siellä käyttöä?
Mut tossa ajassa mitä tääl on puhuttu et ois ollut polttoon aikaa niin siinä ajassa ei saa kun nahkaa kärvennettyä.mulla ei ihmisestä kokemusta mut muutamat peuran ja hirvennahat paskat luineen päineen oon polttanut. Jo peuran kaikkien paskojen poltto ottaa useamman tunnin tynnyrissä.
On tuhkattu, mutta ruumiinavaushan tehtiin varmastikkin heti silloin jo kun on kuollut. Eikös se tehdä aina kun on yksin kuollut ja varsinkin kun suht nuori ihminen kyseessä ja luulen että sitä ei voi edes omaiset kieltää. Alustavassa ruumiinavausraportissa menee yleensä se 3kk ennenkuin valmistuu..Maskotti kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 9:59 am Minun tietojeni mukaan mainitun hukkumisen uhri on tuhkattu, joten mahdollinen ruumiinavaus on mahdotonta.
Juurikin näin. Ei olla ehditty polttamalla ainakaan hävittää ruumista. Tiedä sitten jos yrittäneet ja huomanneet että liian aikaa viepää touhua.Rinu kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 10:45 am Mut tossa ajassa mitä tääl on puhuttu et ois ollut polttoon aikaa niin siinä ajassa ei saa kun nahkaa kärvennettyä.mulla ei ihmisestä kokemusta mut muutamat peuran ja hirvennahat paskat luineen päineen oon polttanut. Jo peuran kaikkien paskojen poltto ottaa useamman tunnin tynnyrissä.
-
Joku ihan muu
- Martin Beck
Tietääkö täällä joku onko nää vaan huhuja?
Suomi24 joku kirjoitti että Jamin (kasvatti)isä olisi Jamille ostanut ihan hyvän auton, jonka Jami vaihtoi halvempaan ja huonompaan.
Lisäksi (täälläkin kerrottiin) että myi netissä käytännössä kaiken mahdollisen omaisuutensa mistä vaan saa rahaa
Sekä myi tavaraa myös "kaverin puolesta".
Oli koko ajan kuskina, eikös kuskille yleensä jotain makseta kyydistä, vai omalla kustannuksellaanko kyyditteli?
Eikö kukaan ihmetellyt tai puuttunut asiaan?
Siis varsinkin tuo auton vaihto juttu, onko totta vai keksittyä huhua?
Suomi24 joku kirjoitti että Jamin (kasvatti)isä olisi Jamille ostanut ihan hyvän auton, jonka Jami vaihtoi halvempaan ja huonompaan.
Lisäksi (täälläkin kerrottiin) että myi netissä käytännössä kaiken mahdollisen omaisuutensa mistä vaan saa rahaa
Oli koko ajan kuskina, eikös kuskille yleensä jotain makseta kyydistä, vai omalla kustannuksellaanko kyyditteli?
Mitä itse muistan niin Jami on aina ajellut jollain max. Tonnin autoilla, yleensä ihan muutamien satasten autoilla.
Tapaturmaisessa kuolemassa tehdään aina oikeuslääketieteellinen avaus. Myös esim. melko selkeät itsemurhatapaukset aina avataan, selvitetään mm. onko alkoholin vaikutuksen alaisena. Lääketieteellinen kuolemansyyn selvitys voidaan tehdä ilman avausta juuri selkeissä tapauksissa, hoitolaitoksessa kuollut sairauteen tms. Kotona kuolleista neuvotellaan aina lääkärin ja poliisin kesken ja poliisi tekee lopullisen päätöksen. Mutta kaikki jotka ei ns. luonnollisesti kuolleita menee oikeuslääkärin pöydälle eli varmasti tämä hukkumistapauskin.Joku ihan muu kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 10:09 amSe lienee tehty jo.Maskotti kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 9:59 am Minun tietojeni mukaan mainitun hukkumisen uhri on tuhkattu, joten mahdollinen ruumiinavaus on mahdotonta.
Käsittääkseni ruumiinavaus tehdään aina, ellei ole ihan selvä syy, että pitkäaikaiseen sairauteen tai vanhuuteen kuollut.
Faktaksi en tätä uskalla väittää, mutta näin muistelen.
Tuo on totta.Rinu kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 10:45 am Mut tossa ajassa mitä tääl on puhuttu et ois ollut polttoon aikaa niin siinä ajassa ei saa kun nahkaa kärvennettyä.mulla ei ihmisestä kokemusta mut muutamat peuran ja hirvennahat paskat luineen päineen oon polttanut. Jo peuran kaikkien paskojen poltto ottaa useamman tunnin tynnyrissä.
Täällä puhuttiin aluksi että kylillä puhutaan että on poltettu.. Kun keskustelut keskittyivät polttamiseen niin tuli varmaa tietoa ettei näin ole.
Keskustelut etenivät sitten ukonsilmään mihin on harjaa käytetty. Nyt taas polttamiseen.
Mun vaarilla oli tuollainen harja vaikkei ihmisiä poltellutkaan vaan ihan harjaamalla kului kun oli niin pihi. Nämä veijarit eivät niin rankalla kädellä harjaa heiluttele että työssä kuluisi.
Kuten edellä joku kysyi oletteko koskaan harjaa nähneet niin kyllähän tuosta harjasta näkee että polttamalla on kuluneet. Muutenhan harja on kohtuullisen uuden näköinen niin kuin päällisin puolin.
Tasaisesti on kuitenkin harjakset kuluneet niin jotain kuumaa sillä on lakaistu.
Tökkimällä suohon jotain niin eihän harjakset puoleen väliin kulu. Paina harjaa maata vasten miten useasti haluat niin siinä ne muovitikut on törröttää edelleen.
Toivottavasti poliisit ovat löytäneet jo tämän mystisen työkalun.
-
Joku ihan muu
- Martin Beck
Mä vähän ihmettelinkin, kun jos Jamilla on edunvalvoja, niin olisiko pystynyt edes itse myymään sitä autoa. Jota siis ei ollut, vaan oli huhua koko juttu.Forken kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 11:01 am Mitä itse muistan niin Jami on aina ajellut jollain max. Tonnin autoilla, yleensä ihan muutamien satasten autoilla.
En nyt oo varma, mut onko edunvalvoja vähän niinkun verrattavissa alaikäisen huoltajaan, vai hoitaako se vaan perus raha-asiat?
Ei mikään huoltaja. Hoitaa vain laskusi ja raha-asiat oikein. Saat viikkorahaa ja osa menee säästöön jos mahdollista.Joku ihan muu kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 11:22 amMä vähän ihmettelinkin, kun jos Jamilla on edunvalvoja, niin olisiko pystynyt edes itse myymään sitä autoa. Jota siis ei ollut, vaan oli huhua koko juttu.Forken kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 11:01 am Mitä itse muistan niin Jami on aina ajellut jollain max. Tonnin autoilla, yleensä ihan muutamien satasten autoilla.
En nyt oo varma, mut onko edunvalvoja vähän niinkun verrattavissa alaikäisen huoltajaan, vai hoitaako se vaan perus raha-asiat?
Olisko tuo harja poltettu jossain grillipaikalla jonku muun toimesta aiemmin kesällä ? Eikös täällä ketjussakin ole jossain niitä kuvia jostain grillikodalta,missä on lattiat ihan noessa ja hirvee siivo.Olisko harja tuhottu siellä jo aiemmin,ja nämä ottaneet sen vain apuvälineeksi tai rekvisiitaksi itselleen,vaikka eivä ole mittään ruumista polttanneetkaan ?? Tais olla se kota kuva siinä Mtv n liven uutisjutun liitteenäkin,en jaksanut alkaa ketjua selaaamaan läpi,että olis löytynyt se kuvaMehtäUkko kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 11:14 amTuo on totta.Rinu kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 10:45 am Mut tossa ajassa mitä tääl on puhuttu et ois ollut polttoon aikaa niin siinä ajassa ei saa kun nahkaa kärvennettyä.mulla ei ihmisestä kokemusta mut muutamat peuran ja hirvennahat paskat luineen päineen oon polttanut. Jo peuran kaikkien paskojen poltto ottaa useamman tunnin tynnyrissä.
Täällä puhuttiin aluksi että kylillä puhutaan että on poltettu.. Kun keskustelut keskittyivät polttamiseen niin tuli varmaa tietoa ettei näin ole.
Keskustelut etenivät sitten ukonsilmään mihin on harjaa käytetty. Nyt taas polttamiseen.
Mun vaarilla oli tuollainen harja vaikkei ihmisiä poltellutkaan vaan ihan harjaamalla kului kun oli niin pihi. Nämä veijarit eivät niin rankalla kädellä harjaa heiluttele että työssä kuluisi.
Kuten edellä joku kysyi oletteko koskaan harjaa nähneet niin kyllähän tuosta harjasta näkee että polttamalla on kuluneet. Muutenhan harja on kohtuullisen uuden näköinen niin kuin päällisin puolin.
Tasaisesti on kuitenkin harjakset kuluneet niin jotain kuumaa sillä on lakaistu.
Tökkimällä suohon jotain niin eihän harjakset puoleen väliin kulu. Paina harjaa maata vasten miten useasti haluat niin siinä ne muovitikut on törröttää edelleen.
Toivottavasti poliisit ovat löytäneet jo tämän mystisen työkalun.
Tämänhetkisen auto on kasvatti-isän nimissä ja sitä ei ole vaihdettu. Jami vaihdellut ennen tiuhaan autoja ja siinähän olisi esim hyvä syy edunvalvonnalle. Jami kuskasi muita aina jonkun muun autolla ei omalla. Joku siltä on rahaa kiskonut. Vaikeaahan tuollaiseen kuskaamiseen on puuttua kun yöaikaan tätä harrastetaan eikä pökkyrät ns katukuvassa paljon kaustisella näkynyt.Joku ihan muu kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 10:57 am Tietääkö täällä joku onko nää vaan huhuja?
Lisäksi (täälläkin kerrottiin) että myi netissä käytännössä kaiken mahdollisen omaisuutensa mistä vaan saa rahaa![]()
-
Dekkarisankari
- Remington Steele
Siinä ruotsinkielisen lehden jutussa poliisi tyrmäsi polttamishuhut, joten siksi kai alettiin miettiä muita hävitystapoja täällä palstalla.
Tosin jäänteiden piilottaminen vesistöön mahdollisen polttamisen jälkeen on kaiketi ollut kuvioissa aivan alusta asti.
Käsitin että ensin tutkittiin jotain Kaustisen vesistöjä ja oisko sitten puhelintiedot kummminki ohjanneet sinne Isokylän suunnalle.
Tosin jäänteiden piilottaminen vesistöön mahdollisen polttamisen jälkeen on kaiketi ollut kuvioissa aivan alusta asti.
Käsitin että ensin tutkittiin jotain Kaustisen vesistöjä ja oisko sitten puhelintiedot kummminki ohjanneet sinne Isokylän suunnalle.
Jos on näin hataralla pohjalla niin miksei tätä siirretä jo keskusrikospoliisille. Tulee isommat pojat tutkimaan niin selviää. Tässä joku pikkupitäjän päällikkö yrittää saada sulkaa hattuun.
Toivottavasti ei tule toista Ulvila juttua.
Toivottavasti ei tule toista Ulvila juttua.