Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Ääliö
Alibin satunnaislukija

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Ääliö »

Järki kirjoitti: ↑
Ke Heinä 29, 2020 10:24 am

Ke Heinä 29, 2020 10:13 am

JussiWares kirjoitti: ↑
Ke Heinä 29, 2020 10:07 am

Missä tuo köyhäjoen asfaltointi oli ja nilloin?

Morjens.

VT 63:lta itään
Hiukan ohi Köyhäjoen koulun.

Oli valmis ennen juhannusta.

Muistaakseni.

Katoin karttaa ja suunta on KT 63lta etelään.
Eli Halsuan suuntaan n. 4km
Eikä itään kuten aiemmin maintsin.

-Järki

Otsikko: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

-jokuvain- kirjoitti: ↑
Ke Heinä 29, 2020 10:35 am
Tietyö oli myös Ullavassa 16.6 eteenpäin pari päivää!

ELIKKÄ ON NE KONEET SIELLÄ ALUELLA PYÖRINEET JUHANNUSTA ENNEN, JUHANNUKSEN AIKOIHIN JA JUHANNUKSEN JÄLKEEN!!!! VIELÄ KUN JOKU ASIASTA TIETÄVÄ KOMMENTOISI TUOTA AIKAISEMPAA KYSYMYSÄNI ASFALTTIASEMAN PROSESSEISTA JA SIIHEN LIITTYVÄSTÄ. (tai yleensä asfalttikoneista jotka sopisi em. kysymykseen) Lisäkommentti: Niissä joissaakin koneissahan on valtavat kaasupullot kyllä käytettävissä matkassa mukana, jos vain saa/osaa ne jotenkin polttolaihin jos sellainen polttohulluus on tullut mieleen?
Järki
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Järki »

Morjens.

Näissä ei ollut niitä grillejä mukana.
Niitä millä lämmitetään vanhaa pintaa.
Jos sitä tarkoitat.

Liekö tuo massa jotain raekooltaan max 20mm,
Joten voisi kuvitelka että ei sieltä prosessista mene
Läpi mitään sinne kuulumatonta.?

-Järki
Misssir
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Misssir »

Missä on veljesten kotitalon lähettyvillä oleva hirvikämppä?
Toisella foorumilla oleva kirjoitti, että siellä on AIV - astia , jonkinmoinen polttouuni ja ahkio , voisiko se sopia kuvaan ?
JussiWares
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja JussiWares »

Ääliö kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 10:53 am Järki kirjoitti: ↑
Ke Heinä 29, 2020 10:24 am

Ke Heinä 29, 2020 10:13 am

JussiWares kirjoitti: ↑
Ke Heinä 29, 2020 10:07 am

Missä tuo köyhäjoen asfaltointi oli ja nilloin?

Morjens.

VT 63:lta itään
Hiukan ohi Köyhäjoen koulun.

Oli valmis ennen juhannusta.

Muistaakseni.

Katoin karttaa ja suunta on KT 63lta etelään.
Eli Halsuan suuntaan n. 4km
Eikä itään kuten aiemmin maintsin.

-Järki

Otsikko: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

-jokuvain- kirjoitti: ↑
Ke Heinä 29, 2020 10:35 am
Tietyö oli myös Ullavassa 16.6 eteenpäin pari päivää!

ELIKKÄ ON NE KONEET SIELLÄ ALUELLA PYÖRINEET JUHANNUSTA ENNEN, JUHANNUKSEN AIKOIHIN JA JUHANNUKSEN JÄLKEEN!!!! VIELÄ KUN JOKU ASIASTA TIETÄVÄ KOMMENTOISI TUOTA AIKAISEMPAA KYSYMYSÄNI ASFALTTIASEMAN PROSESSEISTA JA SIIHEN LIITTYVÄSTÄ. (tai yleensä asfalttikoneista jotka sopisi em. kysymykseen) Lisäkommentti: Niissä joissaakin koneissahan on valtavat kaasupullot kyllä käytettävissä matkassa mukana, jos vain saa/osaa ne jotenkin polttolaihin jos sellainen polttohulluus on tullut mieleen?
Sekotusasemalla sekoitetaan n. 0-20 mm murske bituumiin yms aineisiin. Lämpötila on varmaan jotain 200 asteista-
Massasta otetaan tiuhaan näytteitä ja silmämääräistä tarkastelua, että onko laadukasta tavaraa.
Päivät ja illat painetaa hommia ja sitten huoltomiehet huoltavat koneet.
Yleensä paikanpäällä on aina porukkaa. täällä päin olen kuullut myös kameroista.
Tämä mun tiedoista. jos joku näkee jossain murhanmentävän aukon, niin vois kirjoitella
MehtäUkko
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja MehtäUkko »

Agentti22 kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 12:12 am
_tumppi kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 12:01 am
Dekkarisankari kirjoitti: Ti Heinä 28, 2020 9:51 pm
se että on alettu puhua että surma on tehty Kaustisella johtuu siitä että poliisi käytti sanamuotoa "katosi Kaustisella" poliisi käyttää kotikuntaa aina koska sieltä se tyyppi on kadonnu mutta ei tarkoita sitä että ois tapettu siellä joku vaan käsitti asian niin
Yhdessä lehtijutussa oli poliisilta sitaatti "_on todettu surmatuksi 16.6. Kaustisella_". En löytänyt artikkelia, mutta taisi olla Keskipohjanmaassa. Kiinnitti vain huomion tuo lausunto, mistä voisi olettaa että surmasta, surma-ajasta sekä - paikasta on poliisilla varma tieto. Uskoisin, että joku on tapon todistanut.
Mutta se, että sanoo tappaneensa ei taida riittää.. korjatkaa jos olen väärässä. Kiistattomia todisteita asiasta voisi olla jonkinlaiset dna-todisteet joita saatu autosta? Oliko ruumiskoira merkannut Carinan vai ei, jäi mulle vähän epäselväks..

Oon myös miettinyt, kuten aiemmin taisin mainita, että sen harjakuvan lisäksi poliisilla saattaa olla hallussaan muitakin kuvia mahdollisesti jopa ruumiista tai jostain, joka todistaa henkirikoksen tapahtuneen.
Uskon ihan tähän samaan itsekin. Poliisi on epäillyt että kuvan tapahtumat liittyvät kätkemispaikkaan.
Perustelen että muita kuvia on varmasti tai kuvia on rajattu. Poliisi sanoo uutisessa että
"surmatuksi todetun miehen" tämä on minun mielestä täysin kiistaton sanonta. Silloin se on pitänyt varmuudella selvitä jostain.esim kuva jossa varmasti kyseinen uhri näkyy. Eli ei pelkästään tuhkakasa/käsi/jalka. Dna:ta on löytynyt varmasti kaikkialta jos heidän renkinään/kuskinaan toiminut aiemminkin. Verinen auto??
Uskon että harja on ollut heillä omasta takaa eikä kadonnut mistään. Mun mielestä on epäloogista että lähtisit varastaan harjaa jostain kun on muutenkin tilanne päällä. Viet ruumiin jonnekin niin etsisin sieltä kättäpidempää jos uhria on pitänyt johonkin nyt tökkiä.
Täällä ihmetellään harjan väriä ja yhdistellään asfaltti hommiin. Joku linkitti tänne kuvan asfaltti koneessa olevasta harjasta niin täysin eri näköinenhän se oli. Ovathan pojatkin paskasta yltäpäältä eikä varmasti ole päällystehommissa ollut.
Esitutkinnasta en usko (kuten eilen kirjoitin) että poliisi huutelee merkkaus paikan autontakaluukusta tai mastoihin paikannettuja signaali tietoja..
Poliisi yleensä vie auton tutkittavaksi omiin paikkoihin. Miten siellä on ollut joku kyläläinen kuulemassa tai näkemässä.
Jos esitutkinnassa on vaikka epäilyille sanottu että miten selität että koira merkkasi auton. Niin eivät he näitä jokaiselle kuulusteltavalle kerro. Esim tälle tyttöystävällä. Pääepäiltyjen kanssa ei kukaan ole päässyt olemaan tekemisissä niin mun mielestä on mahdotonta että tällaisia tietoja valuu kyläläisten korviin. Eihän poliisi ole muutenkaan asiasta mitään oikein kertonut.
Poliisin julkaisemat auton kuvat eivät näytä olevan rivarin parkkipaikalta. Kokkolan poliisilaitoksen piha todennäköisesti.
Vain mun mielipide ei tartte keneenkään ottaa itteensä.
NeverGiveUp
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja NeverGiveUp »

Kellään tietoa, onko kuinka tuttu paikka tälle porukalle ajanviettopaikkana tuo em. Köyhäjoki ? Täällä joku tiesi, sielläpäin Jamin mummola. Onko mummolassa asukkaita vai onko autiotalo, tietääkö kukaan ?
Vanilja
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Vanilja »

Ei pidä nyt kenenkään loukkaantua, mutta pakko pistää muutama haasteellinen kysymys, jotka toivoisin teidän lukevan ajatuksella.

1. Moniko teistä on oikeasti joskus kaivanut isoa kuoppaa suolle, metsään tai edes pellolle? Minä olen ja pitää olla tosi hyvä savi/multamaa pellolla, että se kaivaminen onnistuu edes kohtuullisesti. Metsämaa on kivistä ja hidas kaivaa ja suo on oksaista, juurista ja raskasta. Nuo jätkät ei ole ruumiin mentävää monttua pystyneet, ehtineet eikä viitsineet kaivaa.

2. Moniko teistä on oikeasti paloitellut jonkun isomman eläimen? Minä olen paloitellut paljon hirviä ja sikoja ja se ei ole mitään helppoa hommaa puukolla. Luusaha on nopea, mutta sen verran erikoisempi että sitä noilla jätkillä ei varmaan ole ollut käytössä. Moottorisaha olisi myös ollut nopea, mutta jos jäbät työttömänä ja vähät kelan rahat meni viinaan ja huumeisiin niin tuskin niillä moottorisahaakaan on ollut. Jos olisi pöllitty jostain niin jätkien ulkoinen olemus olisi ollut hieman enemmän täynnä verta ja suolenpätkää. Sama sotku olisi tullut kirveellä paloiteltaessa.

3. Moniko teistä on nähnyt/todistanut oikeasti kuinka nopeasti eläimen raato pilaantuu kesällä ulkona? Se kuhisee matoja parin-kolmen päivän päästä ja viikon päästä ei ole paljoa lihaa jäljellä. Eli en takertuisi liikaa tuohon etsitäänkö ruumista vai jäänteitä. Jäänteitä etsitään joka tapauksessa nyt kun kuukausi on kulunut. Lisäksi olen työn puolesta joutunut paljon olemaan toimittajien kanssa tekemisissä ja kyllä niiden kirjoitukset ovat ihan niitä näitä oli muistiinpanoja tai ei. Joku toinenkin nimimerkki kommentoi toimittajien tekemistä virheistä, mutta hänet tyrmättiin täysin. Mielestäni ei saisi tyrmätä ellei ole omakohtaista kokemusta oikeasti monesta jutusta.

4. Moniko teistä on pitänyt nuotiota metsäpalovaroitusaikana Pohjanmaalla? Olen tehnyt sen kaksi kertaa. Toisella kertaa en tiennyt varoituksesta ja toisella kertaa poltin risuja tahallaan tynnyrissä omalla pihalla. Kummallakin kertaa ajoi poliisiauto hetken päästä ohi. Näkivät tynnyrin ja antoivat olla. AVOtulen tekohan on kielletty. Täällä seudulla näkee poliiseja todella harvoin, joten tiedän että tulivat tarkistukselle. Täällä on niin paljon turvenevoja että tulipaloa kytätään tosissaan, naapurit soittavat savusta heti ja palohelikopterit lentävät kriittisinä aikoina. Turvenevalla kun palo syttyy niin jos sitä ei saada heti sammumaan niin saattaa levitä vaarallisesti. Muutamia vuosia sitten pääsi yksi nevapalo karkuun ja paikallispoliisi soitteli jo talosta toiseen ja komensi "18-65 vuotiaat armeijan käyneet miespuoliset henkilöt" apuun sammutustöihin. Oli ihan hilkulla että yksi kylä olisi joduttu evakuoimaan, asukkaita jo varoitettiin että seuraavalla soitolla on lähtö. Palon sammutukseen meni monta päivää ja yötä.

Toinenkin nimimerkki kertoi kokemuksesta että peuran suolien polttaminenkin on työlästä ja vaatii aikaa. Olen itse myös polttanut pienempien eläinten raatoja ja aikaa sekin vie. Ruumista ei siis ole poltettu. Sotketut vaatteet tms on voitu polttaa jos jotain on tuohustettu mutta ei yhtään enempää.

5. Sitten tästä "poliisit sanoivat sitä ja tätä". Poliisit eivät oikeasti kerro kyllä mitään yksityiskohtia, eikä varsinkaan kuulusteluista. Se on mahdollista, että poliisit ovat haastatelleet jotain vinkin antajaa ja tässä keskustelussa on tullut esille jotain jonka vinkin antaja on tulkinnut poliisin sanomaksi. Esimerkiksi poliisi on voinut sanoa että olipa hyvä huomio, tarkistamme tuon tms. Vinkin antaja on kertonut asiasta kaverilleen, tämä seuravalle kaverille ja muutaman kaverin jälkeen asia onkin muuttunut niin että poliisi on sanonut että tuolta suunnalta kannattaa etsiä. En syytä ketään mutta juorut toimivat vain niin. Toinen asia on se, että täällä on myös "vinkin" antajia, joiden ainoa tarkoitus on johtaa tutkintaa tahallaan harhaan. Vinkki kuulostaa paremmalta kun sanoo sen olevan peräisin poliiisilta.

6. "Pitäisi antaa tutkinta jonnekin muualle kuin Kaustiselle". Olen nähnyt useampia poliisiautoja liikkeellä ja tiedän ainakin kolme ihmistä, joita poliisi on haastatellut vinkkien johdosta. Täällä on liikkeellä sekä paikallispoliisit, että "isommista" paikoista tutkijoita ja koiraryhmäkin on pörrännyt. Kaustisen poliisilla ei ole koiria. Tutkintaa ei myöskään ole lopetettu, viimeksi eilen näin kaksi poliisiautoa ja kaveri oli nähnyt kaksi toisessa paikassa. Olen käynyt myös marjassa ja ikinä en ole nähnyt näin paljon autoja metsäautoteillä pyörimässä, joten kyllä ne paikallisetkin etsivät. Itsekin katselen sopivia puita ajellessani.

7. Lietesäiliö kätköpaikkana kuulostaa äkkiä hyvältä mutta jos siellä olisi känni/pökkyräpäissään touhuttu, olisi autossa haissut varmasti liete, sen verran hyvin se tarttuu. Paikallispoliisi kyllä tunnistaa sen hajun.

Summa summarum, itse uskon että ruumista ei ole poltettu eikä kaivettu mihinkään, se on vain dumpattu johonkin. Jos homma on suunniteltu etukäteen, ruumis on varmaan vähän paremmassa piilossa, muutoin voi olla kipattu vain esim sillalta jokeen tai rannalta järveen. Nuo rääpäleet eivät myöskään ole kantaneet sitä kuin max muutaman metrin eivätkä ole kaivaneet kuoppaa. Itse painan toistasataa kiloa ja olen harrastanut ennen punttihommia enkä minäkään kanna/raahaa 80 kg velttoa kaveria pitkästi, varsinkaan metsässä tai suolla. Irtokiviä tai soramontulla soraa on voitu maksimissaan laittaa päälle, muutoin se on järvessä tai joessa. En myöskään usko että se on kaukana, ei edes nuo ajele ruumis peräkontissa huvikseen kun vois vaikka ryypiskellä mieluummin jossain rymypaikassa. Itse tutkisin lähialueen soramontut, varsinkin sellaiset joissa on vettä, autiotalojen kaivot sekä joen ja järvien rannat ja metsäautoteiden varrella olevat kuopat. Kaikkiin paikkoihin kuitenkin pitää päästä lähelle autolla.

Sori pitkä vuodatus. Hyvällä kuitenkin yritin, että ruumis löytyisi.
MehtäUkko
Martin Riggs

viikinky kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 10:47 am Isonkylän ympäristössä on tehty tämän kesän aikana myös asfaltin paikkauksia, ainakin Vetelin keskustan ja Evijärven suuntaan. Aivan tarkkaa ajankohtaa en muista, mutta tyyliin juhannuksen molemmin puolin. Siinä paikan pintaan levitetään viimeiseksi hiekkaa, mahdetaanko sitä lakaista pois jos sitä leviää muualle ajouralle liikaa? Lisäksi on täytetty eri puolilla ihan perinteisesti ajouran kuoppia ja näiden työmiesten mukana olen harjan kyllä nähnyt. Missä lie nykyään varikot, jonne nämä kuoppientäyttäjät työpäivän päätteeksi autonsa ajavat? Tämä ajatus vain sillä, jos tuolla harjan mukaannappaamispaikalla on merkitystä.

Toinen ajatus tuli tekotavasta. Kuristamisesta on huhuiltu. Jos Jami on kävellyt bilekämpästä ulos ja on lähdetty ajelemaan niin joku joutuu takapenkille... Takapenkiltä saa vähemmälläkin voimalla varmaan ihmisen kuristettua jollain köydenpätkällä, kun ei tarvitse kamppailla raapivien sormien ja alta pois kiemurtelevan kehon kanssa...?
Toi sun tappoteoria👍
JussiWares
Poliisikoira Rex

Vanilja kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 11:13 am Ei pidä nyt kenenkään loukkaantua, mutta pakko pistää muutama haasteellinen kysymys, jotka toivoisin teidän lukevan ajatuksella.

1. Moniko teistä on oikeasti joskus kaivanut isoa kuoppaa suolle, metsään tai edes pellolle? Minä olen ja pitää olla tosi hyvä savi/multamaa pellolla, että se kaivaminen onnistuu edes kohtuullisesti. Metsämaa on kivistä ja hidas kaivaa ja suo on oksaista, juurista ja raskasta. Nuo jätkät ei ole ruumiin mentävää monttua pystyneet, ehtineet eikä viitsineet kaivaa.

2. Moniko teistä on oikeasti paloitellut jonkun isomman eläimen? Minä olen paloitellut paljon hirviä ja sikoja ja se ei ole mitään helppoa hommaa puukolla. Luusaha on nopea, mutta sen verran erikoisempi että sitä noilla jätkillä ei varmaan ole ollut käytössä. Moottorisaha olisi myös ollut nopea, mutta jos jäbät työttömänä ja vähät kelan rahat meni viinaan ja huumeisiin niin tuskin niillä moottorisahaakaan on ollut. Jos olisi pöllitty jostain niin jätkien ulkoinen olemus olisi ollut hieman enemmän täynnä verta ja suolenpätkää. Sama sotku olisi tullut kirveellä paloiteltaessa.

3. Moniko teistä on nähnyt/todistanut oikeasti kuinka nopeasti eläimen raato pilaantuu kesällä ulkona? Se kuhisee matoja parin-kolmen päivän päästä ja viikon päästä ei ole paljoa lihaa jäljellä. Eli en takertuisi liikaa tuohon etsitäänkö ruumista vai jäänteitä. Jäänteitä etsitään joka tapauksessa nyt kun kuukausi on kulunut. Lisäksi olen työn puolesta joutunut paljon olemaan toimittajien kanssa tekemisissä ja kyllä niiden kirjoitukset ovat ihan niitä näitä oli muistiinpanoja tai ei. Joku toinenkin nimimerkki kommentoi toimittajien tekemistä virheistä, mutta hänet tyrmättiin täysin. Mielestäni ei saisi tyrmätä ellei ole omakohtaista kokemusta oikeasti monesta jutusta.

4. Moniko teistä on pitänyt nuotiota metsäpalovaroitusaikana Pohjanmaalla? Olen tehnyt sen kaksi kertaa. Toisella kertaa en tiennyt varoituksesta ja toisella kertaa poltin risuja tahallaan tynnyrissä omalla pihalla. Kummallakin kertaa ajoi poliisiauto hetken päästä ohi. Näkivät tynnyrin ja antoivat olla. AVOtulen tekohan on kielletty. Täällä seudulla näkee poliiseja todella harvoin, joten tiedän että tulivat tarkistukselle. Täällä on niin paljon turvenevoja että tulipaloa kytätään tosissaan, naapurit soittavat savusta heti ja palohelikopterit lentävät kriittisinä aikoina. Turvenevalla kun palo syttyy niin jos sitä ei saada heti sammumaan niin saattaa levitä vaarallisesti. Muutamia vuosia sitten pääsi yksi nevapalo karkuun ja paikallispoliisi soitteli jo talosta toiseen ja komensi "18-65 vuotiaat armeijan käyneet miespuoliset henkilöt" apuun sammutustöihin. Oli ihan hilkulla että yksi kylä olisi joduttu evakuoimaan, asukkaita jo varoitettiin että seuraavalla soitolla on lähtö. Palon sammutukseen meni monta päivää ja yötä.

Toinenkin nimimerkki kertoi kokemuksesta että peuran suolien polttaminenkin on työlästä ja vaatii aikaa. Olen itse myös polttanut pienempien eläinten raatoja ja aikaa sekin vie. Ruumista ei siis ole poltettu. Sotketut vaatteet tms on voitu polttaa jos jotain on tuohustettu mutta ei yhtään enempää.

5. Sitten tästä "poliisit sanoivat sitä ja tätä". Poliisit eivät oikeasti kerro kyllä mitään yksityiskohtia, eikä varsinkaan kuulusteluista. Se on mahdollista, että poliisit ovat haastatelleet jotain vinkin antajaa ja tässä keskustelussa on tullut esille jotain jonka vinkin antaja on tulkinnut poliisin sanomaksi. Esimerkiksi poliisi on voinut sanoa että olipa hyvä huomio, tarkistamme tuon tms. Vinkin antaja on kertonut asiasta kaverilleen, tämä seuravalle kaverille ja muutaman kaverin jälkeen asia onkin muuttunut niin että poliisi on sanonut että tuolta suunnalta kannattaa etsiä. En syytä ketään mutta juorut toimivat vain niin. Toinen asia on se, että täällä on myös "vinkin" antajia, joiden ainoa tarkoitus on johtaa tutkintaa tahallaan harhaan. Vinkki kuulostaa paremmalta kun sanoo sen olevan peräisin poliiisilta.

6. "Pitäisi antaa tutkinta jonnekin muualle kuin Kaustiselle". Olen nähnyt useampia poliisiautoja liikkeellä ja tiedän ainakin kolme ihmistä, joita poliisi on haastatellut vinkkien johdosta. Täällä on liikkeellä sekä paikallispoliisit, että "isommista" paikoista tutkijoita ja koiraryhmäkin on pörrännyt. Kaustisen poliisilla ei ole koiria. Tutkintaa ei myöskään ole lopetettu, viimeksi eilen näin kaksi poliisiautoa ja kaveri oli nähnyt kaksi toisessa paikassa. Olen käynyt myös marjassa ja ikinä en ole nähnyt näin paljon autoja metsäautoteillä pyörimässä, joten kyllä ne paikallisetkin etsivät. Itsekin katselen sopivia puita ajellessani.

7. Lietesäiliö kätköpaikkana kuulostaa äkkiä hyvältä mutta jos siellä olisi känni/pökkyräpäissään touhuttu, olisi autossa haissut varmasti liete, sen verran hyvin se tarttuu. Paikallispoliisi kyllä tunnistaa sen hajun.

Summa summarum, itse uskon että ruumista ei ole poltettu eikä kaivettu mihinkään, se on vain dumpattu johonkin. Jos homma on suunniteltu etukäteen, ruumis on varmaan vähän paremmassa piilossa, muutoin voi olla kipattu vain esim sillalta jokeen tai rannalta järveen. Nuo rääpäleet eivät myöskään ole kantaneet sitä kuin max muutaman metrin eivätkä ole kaivaneet kuoppaa. Itse painan toistasataa kiloa ja olen harrastanut ennen punttihommia enkä minäkään kanna/raahaa 80 kg velttoa kaveria pitkästi, varsinkaan metsässä tai suolla. Irtokiviä tai soramontulla soraa on voitu maksimissaan laittaa päälle, muutoin se on järvessä tai joessa. En myöskään usko että se on kaukana, ei edes nuo ajele ruumis peräkontissa huvikseen kun vois vaikka ryypiskellä mieluummin jossain rymypaikassa. Itse tutkisin lähialueen soramontut, varsinkin sellaiset joissa on vettä, autiotalojen kaivot sekä joen ja järvien rannat ja metsäautoteiden varrella olevat kuopat. Kaikkiin paikkoihin kuitenkin pitää päästä lähelle autolla.

Paras kirjoitus tähän mennessä
KnikkeKnatterton
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja KnikkeKnatterton »

NeverGiveUp kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 11:10 am Kellään tietoa, onko kuinka tuttu paikka tälle porukalle ajanviettopaikkana tuo em. Köyhäjoki ? Täällä joku tiesi, sielläpäin Jamin mummola. Onko mummolassa asukkaita vai onko autiotalo, tietääkö kukaan ?
Autiotalo, mutta kuuleman mukaan tämä paikka on jo poliisin toimesta tutkittu.
MehtäUkko
Martin Riggs

Vanilja

Hyviä pointteja ja hyvä teksti!
Totaldusk
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Totaldusk »

Vanilja kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 11:13 am Ei pidä nyt kenenkään loukkaantua, mutta pakko pistää muutama haasteellinen kysymys, jotka toivoisin teidän lukevan ajatuksella.

olet paloitellut paljon eläimiä ja mielestäsi se ei ole helppoa puukolla? Itse lihamiehenä/teurastajana sanoisin että koulutuksen saaneelle se on helppoa mutta noiden kaltasille amatööreille päihdesekoilijoille ei. Jos ei tiedä yhtään mitään niin ei siitä tuu mitään, mutta jos on oppinut vaikka sian ja naudan tai hirven tjms paloittelemaan niin sitten menee lähes mikä vaan nisäkäs koska lihasryhmät on samat, muodot vaan vähän vaihtelee.
JussiWares
Poliisikoira Rex

Tuostahan tulikin mieleen sellainen asia, että oliko tekijöillä jonkin alan koulutus.
Missä työhommissa olleet jos olleet jossakin. Ei varmaan ny ihan lihanleikkaajina tai teurastajina.
Ny tietysti voi olla tuostakin kokemusta
scnade
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja scnade »

Totaldusk kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 9:39 am ja kun poliisi sanoo että tappo ja kertoo päivämäärän ja paikkakunnankin niin ja vangittu on todennäköisin syin niin poliisilla kyllä on todisteet.
Vähän niinku Milla Arosen keississäkin? :roll:
JussiWares
Poliisikoira Rex

Yhtenä ajatuksena taas päätään nostaa edellisistä kirjoituksista johtuen,
että uhri olisin kpattu ihan mielivaltaiseen paikkaan, vaikka ojaan ja vähän risuja päälle.
Kun ajelin, noita metsäautoteitä, niin huomasin, että olisi hyvä olla apukuskin puolella tähystäjä.
Muutoin joutuu ajaamaan "väärää puolta", että näkee itse ojan pohjalle.
Muutama vaaratilanne vaan oli
Vastaa Viestiin