Eiköhän ole selvää että sai pataan puoluepoliittisista syistä. Kun kuuluu persuihin on rasisti ja kaikkien maahanmuuttajataustaisten vihan kohde. Onhan selvää että suomalainen mentaliteetti ei ko. kaltaista järjetöntä väkivallan käyttöä hyväksy. Muissa maissa sen sijaan empatian kykyä ei omaksua niinkään hyvin, ajatusmallina kun toimii vihreille tyypillinen "antakaa mulle kaikki ilmaiseksi ja vastikkeetta, yhteiskunnan täytyy elättää ja antaa diskorahaa kaikille ja uudet iphonet kans".
Jämsä: PS:n vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - hovioikeudesta 6 vuotta, KKO vapautti
-
tinderella
- Jack Taylor
Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä
Re: Jämsä: Perussuomalaisten vaalipäällikkö Pekka Kataja pahoinpideltiin - tutkitaan murhan yrityksenä
Unohtamatta Fubun takkia ja Guccin kenkiä 
En kommentoi.
Miksi tähän ketjuun sotketaan politiikkaa.
En ole lukenut koko ketjua, eilen klikkasin edelliselle (tms) sivulle, johon vastasin muutaman viestin. Aikalaisia syytöksiä ja lokaa ollut ketjussa tosiaan.
Ja kun kuitenkin käsittelyssä pitäisi olla tämä uutisoitu rikostapahtuma.
Aivotärähdyksestä ja pään vammoista vielä sen verran, että oireet ja vaikutukset vaihtelevat. Jollakin voi olla pönttö seis, toisella tulla päänsärkyä, kipuilua, huimausta pyörtymiseen asti mutta ei sumeutta ja muistinmenetystä tapahtuneesta. Magneettikuvaukseen ei yleensä pääse hetimiten.
Oli miten oli, vakavan rikoksen jälkeen uhrin kuuleminen olisi hyvä käydä ammattitaidolla. Ja toivottavaa olisi, että kaikki menisi ok, vaikka yleensä ei mene.
Elämän realiteetit eivät ole siinä, että tietynvärisille ei lainata omaisuutta ja että kantaväestö olisi luotettavaa. Realiteetti on silleen, että itse turvaat (ja ehkä suojelusenkeli, jos viitsii) selustasi. Kuolet jos kuolet, elät jos elät. Gira, il mundo, gira.
En ole lukenut koko ketjua, eilen klikkasin edelliselle (tms) sivulle, johon vastasin muutaman viestin. Aikalaisia syytöksiä ja lokaa ollut ketjussa tosiaan.
Aivotärähdyksestä ja pään vammoista vielä sen verran, että oireet ja vaikutukset vaihtelevat. Jollakin voi olla pönttö seis, toisella tulla päänsärkyä, kipuilua, huimausta pyörtymiseen asti mutta ei sumeutta ja muistinmenetystä tapahtuneesta. Magneettikuvaukseen ei yleensä pääse hetimiten.
Oli miten oli, vakavan rikoksen jälkeen uhrin kuuleminen olisi hyvä käydä ammattitaidolla. Ja toivottavaa olisi, että kaikki menisi ok, vaikka yleensä ei mene.
Elämän realiteetit eivät ole siinä, että tietynvärisille ei lainata omaisuutta ja että kantaväestö olisi luotettavaa. Realiteetti on silleen, että itse turvaat (ja ehkä suojelusenkeli, jos viitsii) selustasi. Kuolet jos kuolet, elät jos elät. Gira, il mundo, gira.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
Y-boksista: Vain 100% ystävät. Old school heart on. Ei paskaa, fake ass toimintaa, tietojenkalastamisia, piirien pyörintää, testaamisia, huvipuistokokemuksen hakemista tai vääriä motiiveja.
-
tinderella
- Jack Taylor
Olet täysin oikeassa, realiteetit ovat sitä kun tanssilattialla tummat kaverit ympäröivät valkoisen ja potkivat ja hakkaavat. Kun valkoinen ilmoittaa asiasta ovimiehelle heittää hän valkoisen ulos koska " on paljon helpompaa että yks lähtee ku tyhjennetään koko ravintola". Otat nekkuun ja lennät pihalle?
Realiteetteja on myös se että tummat kaverit menevät pöytäsi ohi ja vievät juomasi, kun vaadit sitä takaisin huudetaan rasismia taas apuun. Tai kun tumma kaveri työntää naaman korvaasi kiinni ja käsket painua vittuun tulee taas rasismi kortti käyttöön. Nämä eivät ole tapahtuneet minulle mutta olen todistanut näin tapahtuneen.
Valitettavasti käytöstavat sekä normit opitaan jo lapsena. Jos sinut on kasvatettu vihaamaan länsimaalaisia ei se asenne muutu miksikään riippumatta siitä kuka leipäsi maksaa. Jos koet olevasi ylivertainen muihin rotuihin nähden niin myös käyttäydyt ylimielisesti heitä kohtaan.
Minä en, mutta koen että sinä hyväksyt muiden ylenkatsomisen?
Yhdysvalloissa oli valitettava tapaus josta alkoi black lives matter - liikehdintä. Varmaan myös sinä makasit nyrkki pystyssä protestoiden? Oletko jo tehtailemassa mielenilmaisua 19v suomalaisen pojan puolesta joka sai kokea valitettavan kohtalon johon selvästi liittyy rasistisia piirteitä pahoinpitelijöiden puolelta? Et, koska nostat nyrkin ilmaan Yhdysvaltojen yhteiskunnallisia ongelmia vastaan, mutta kotimaassa tapahtuva käänteinen rasismi ei sinua loukkaa. Tekopyhyys, se on tauti jota moni vihreä sairastaa.
Realiteetteja on myös se että tummat kaverit menevät pöytäsi ohi ja vievät juomasi, kun vaadit sitä takaisin huudetaan rasismia taas apuun. Tai kun tumma kaveri työntää naaman korvaasi kiinni ja käsket painua vittuun tulee taas rasismi kortti käyttöön. Nämä eivät ole tapahtuneet minulle mutta olen todistanut näin tapahtuneen.
Valitettavasti käytöstavat sekä normit opitaan jo lapsena. Jos sinut on kasvatettu vihaamaan länsimaalaisia ei se asenne muutu miksikään riippumatta siitä kuka leipäsi maksaa. Jos koet olevasi ylivertainen muihin rotuihin nähden niin myös käyttäydyt ylimielisesti heitä kohtaan.
Yhdysvalloissa oli valitettava tapaus josta alkoi black lives matter - liikehdintä. Varmaan myös sinä makasit nyrkki pystyssä protestoiden? Oletko jo tehtailemassa mielenilmaisua 19v suomalaisen pojan puolesta joka sai kokea valitettavan kohtalon johon selvästi liittyy rasistisia piirteitä pahoinpitelijöiden puolelta? Et, koska nostat nyrkin ilmaan Yhdysvaltojen yhteiskunnallisia ongelmia vastaan, mutta kotimaassa tapahtuva käänteinen rasismi ei sinua loukkaa. Tekopyhyys, se on tauti jota moni vihreä sairastaa.
^ Olet varmastikin aika oikeassa, mitä tulee suhteutetusti ulkomaalaistaustaisten ja kantasuomalaisten taholta tulevaan häiriö- (yms) käyttäytymiseen. Tuttavana on pääkaupunkiseudulla pidempään ollut järjestyksenvalvoja/portsari ja hän on tuota meininkiä myös kertonut. En ole perillä 19-vuotiaan jutusta enkä allekirjoita niitä sanomisiasi, joilla sanoitit minun oletettua suhtautumistani. Olen ottanut kriittisesti kantaa BLM-liikkeeseen palstalla, lisäksi olen sanonut etten kuulu puolueisiin enkä siis vihreitäkään kannata.
Takaisin aiheeseen..
Takaisin aiheeseen..
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
Et siis tiedä, että Pekan vaimo/tyttöystävä on thaimaasta?tinderella kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 2:02 pmNiin olen varma että Pekka on rasisti. Eikös hän tuolloin syrjisi kaikkia jotka kuuluvat muuhun kansanryhmään kuin hän itse tai joiden ihonväri on eri kuin hänellä itsellään?annaanna kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 1:02 pm .Ainakaan Pekka ei ole rasisti tai hyväksikäyttäjä. Tai tuomittu pedofiili. Luulisin.
Olen varma että Pekka pitäisi arjalaisena ja täytenä rasistina vastenmielisenä sitä ajatusta että hän ottaisi vaimokseen ketään muuta kuin suomalaista ylirotua edustavan valionaisen.
Jaxut
-
tinderella
- Jack Taylor
Olet siis sitä mieltä että omankäden oikeus on suotavaa? Turvaat itse itsesi? Eli on yhdentekevää kuka makaa maassa hengettömänä kunhan se et ole sinä?Lassie kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 2:28 pm Elämän realiteetit eivät ole siinä, että tietynvärisille ei lainata omaisuutta ja että kantaväestö olisi luotettavaa. Realiteetti on silleen, että itse turvaat (ja ehkä suojelusenkeli, jos viitsii) selustasi. Kuolet jos kuolet, elät jos elät. Gira, il mundo, gira.
Ehkäpä juuri tämänkaltainen ajattelu on se syy miksi monilla on vaikeuksia sopeutua yhteiskuntaamme. Tälläinen ajattelutapa sopii kehitysmaihin, ei hyvinvointivaltioon jonka tehtäviin kuulu turvata kansalaisten turvallisuus.
Pidän merkillisenä että kirjoitustaitoinen henkilö moista suosittelee.
Politiikka sotkettiin tähän sen vuoksi koska väkivallanteko on poliittinen: puolueen jäsen, puolue joka koetaan maahanmuuttovastaiseksi, pahoinpidellään kahden tod näk maahanmuuttajataustaisen henkilön toimesta, ilman mitään muuta syytä kuin poliittinen vakaumuksensa.
^^ Hän käyttää sarkasmia. Tietää kyllä, että nainen on Thaimaasta, mutta se katsotaan osoitukseksi henkilön suvaitsevaisuudesta ja rasisminvastaisuudesta. Ohittaa luonnollisesti valta-asetelman jne, mutta tästä ei enempää, koska Tinderella haluaa haastella vaikka tuntikausia..
^ Haastellaan, tai sitten ei.
Kuinka mahdotonta on palata aiheeseen, Jämsässä käyneeseen rikostapahtumaan?
^ Haastellaan, tai sitten ei.
Kuinka mahdotonta on palata aiheeseen, Jämsässä käyneeseen rikostapahtumaan?
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
-
tinderella
- Jack Taylor
Jaxut
Niin, sarkasmi. Se on välillä niin vaikeaa ymmärtää. Toki minulle on tullut selväksi että Pekalla on ilmeisesti Thaimaalainen vaimo. Siksi ihmettelenkin sarkastiseen sävyyn että jos hän on rasisti kuten moni on edellä väittänyt, niin minkä tähden hänellä on ulkomaalainen vaimo. Tämä ei jotenkin sovellu rasismiin.Et siis tiedä, että Pekan vaimo/tyttöystävä on thaimaasta?
Pekan ideologiasta en tiedä. En tiedä onko hän kohdistanut vihapuheita tms tiettyyn kansanryhmää kohden, mutta sen tiedän että hän on itse joutunut viharikoksen kohteeksi. En hyväksy viharikoksia puoleen enkä toiseen, tällä hetkellä tosin vaikuttaa siltä että kantaväestö on ollut ottavana osapuolena jo pitkään. Itse uskon rauhanomaiseen hyvinvointivaltiion jossa kenekään terveyttä tai henkeä ei uhata.
Meillä on juopot, piripäät ja nistit jotka monesti väkivaltatekoihin syyllistyvät. Nyt näihinkin tilastoihin on tullut selkeitä muutoksia. En koe että minun tulisi kokea väkivallan pelkoa kenekään taholta jos haluan käydä oluella perjantaina työviikon päätteeksi. En myöskään koe että poliittinen vakaumukseni oikeuttaisi minun joutuvan tapetuksi viharikoksen johdosta. Ja btw olen poliittisesti sitoutumaton, en persu enkä vihreä. Ajattelen järjellä ja logiikalla. Kaikki jotka samaan kykenevät voivat tehdä omat johtopäätöksensä. En hyväksy rasismia enkä syrji ihmisiä ihonvärin perusteella, mutta valitettavasti faktat ovat faktoja.
-
tinderella
- Jack Taylor
Olet siis sitä mieltä että naisen ja miehen varallisuus tulee olla samalla tasolla jotta he voivat mennä naimisiin? Ja olet sitä mieltä että miljonääri voi ottaa 50vuotta nuoremman vaimon eikö tuossa suhteessa ole epätasa-arvoa tai valta-asetelmaa, mutta jos keskituloinen mies ottaa vaimokseen 30vuotta nuoremman naisen jonka varallisuus on meidän mittapuulla mitattuna mitätön, hän on hyväksikäyttäjä ja riistäjä? Hän käytännössä ostaa itselleen vaimon? Olen samaa mieltä kanssasi mutta en koe että se poikkeaa mitenkään esim Flavio Briatoren, Dannyn tai Speden toiminnasta. He tosin saavat ehkä astetta "laitetumman " naisystävän rahoillaan. Rakkautta se tuskin on.Lassie kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 2:56 pm ^^ Hän käyttää sarkasmia. Tietää kyllä, että nainen on Thaimaasta, mutta se katsotaan osoitukseksi henkilön suvaitsevaisuudesta ja rasisminvastaisuudesta. Ohittaa luonnollisesti valta-asetelman jne, mutta tästä ei enempää, koska Tinderella haluaa haastella vaikka tuntikausia.
Tästä syystä en voi arvostella Pekkaa jos en arvostele Dannya tai Katri Helenaakaan.
Aina kun ikäero on suuri, voidaan kyseenalaistaa nuoremman osapuolen syitä ja tässä ollaan miltei aina oikeassa. En usko että Madonnan 20v poikaystävätkään ovat henkilön kanssa rakkaudesta. Raha, valta ja maine, ne kelpaavat monelle, enkä minä ole arvostelemaan kenenkään motiiveja kumppania valitessa.
En väitä etteikö Pekalla saattaisi olla rasistisia ajatuksia, en tunne häntä enkä hänen ideologiaa, mutta ainakaan hän ei väheksy kaikkia muunvärisiä henkilöitä. Täten koen että ihan piinkovasta natsista ei ole kyse. Btw suosittelen että tutustut aribiankielisiin keskustelupalstoihin, sieltä saat kuvan mitä mieltä meistä suomalaisistakin ollaan. Jos itse puhuisin ko sävyyn maahanmuuttajataustaisista henkilöistä olisin jo saanut tuomion viharikoksista. Mutta moraalia se on kaksinaismoralismikin.
Sarkasmin sentään ymmärsit oikein.
- nipsunapsu
- Axel Foley
Epäilys poliittisesta syystä pahoinpitelylle tuli uhrin itsensä suusta, kai se politiikka tavalla tai toisella pyörii sen takia tässä ketjussa. Ainakin pitäisi pyöriä, mutta kinastelu mikä puolue on oikeassa ja mikä väärässä taas ei kuulu tähän ketjuun mitenkään. Toisaalta miksi tässä ketjussa pohditaan uhrin mahdollisia kognition alentumia valokuvien ja uutisten "Pekka kävi kauppassa" perusteella siihen malliin, että Pekka on vain sekaisin kuuppaan kohdistuneesta mätkytyksestä? Koska Katajan "tarina" muuttui? Pystytkö keksimään mitään muuta mahdollista syytä tuolle lausunnon muuttumiselle kuin aivotärähdyksen aiheuttama sekavuus? Jos pystyt niin minkä? Ihan vaikka huumorilla... (enkä nyt tarkoita samankaltaista jäätävää paskaa mitä ketjussa on tähän asti ollut, ei se ole edes hauskaa)Lassie kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 2:28 pm Miksi tähän ketjuun sotketaan politiikkaa.
En ole lukenut koko ketjua, eilen klikkasin edelliselle (tms) sivulle, johon vastasin muutaman viestin. Aikalaisia syytöksiä ja lokaa ollut ketjussa tosiaan.Ja kun kuitenkin käsittelyssä pitäisi olla tämä uutisoitu rikostapahtuma.
-
Radiopuhelin
- Theo Kojak
Tämä yllä oleva paatos ei liity ketjun aiheeseen lainkaan mutta kiva jos tuon oksennuksen jälkeen tuli parempi olo.tinderella kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 2:42 pm Olet täysin oikeassa, realiteetit ovat sitä kun tanssilattialla tummat kaverit ympäröivät valkoisen ja potkivat ja hakkaavat. Kun valkoinen ilmoittaa asiasta ovimiehelle heittää hän valkoisen ulos koska " on paljon helpompaa että yks lähtee ku tyhjennetään koko ravintola". Otat nekkuun ja lennät pihalle?
No niin olisi taas aika palata todellisuuteen, pahoinpitelijät olivat Pekan mukaan suomalaisia.tinderella kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 2:42 pm Politiikka sotkettiin tähän sen vuoksi koska väkivallanteko on poliittinen: puolueen jäsen, puolue joka koetaan maahanmuuttovastaiseksi, pahoinpidellään kahden tod näk maahanmuuttajataustaisen henkilön toimesta, ilman mitään muuta syytä kuin poliittinen vakaumuksensa.
Lisäksi, motiivi voi olla muukin kuin poliittinen.
Nipsunapsu. No jos noin kysytään
, niin kyllähän sitä mieleen tulee esimerkiksi painostus joidenkin taholta, onko se oman puolueen vai minkä taholta - ei pysty veikkaamaan. Mistä tässä on kyse, hyökkäys oli suunniteltu ja eteni lähes hengen viemiseen. Rahaa ei viety. Oliko poliittinen isku vai ei.
Tutkinnanjohtajan mukaan silminnäkijöiden ja uhrin antamat tuntomerkit tekijöistä ovat ristiriidassa. Toisaalta tuntomerkit eivät aina täsmää, ihmiset muistavat erilailla. Jos ajatellaan vaihtoehtoa, että kohde antaisi omasta tahdostaan eikä painostuksesta tarkoituksella paikkansapitämättömät tuntomerkit, niin se tarkottaisi samalla, ettei hän halua tekijöitä kiinni eikä keissiä pintaan. Mutta (!) hän toi itse tapausta julkisuuteen, niin tämä shadyass skenaario on ehkä siten poissuljettavissa.
Järkyttävän rikoksen jäljiltä uhrin kuuleminen ei välttämättä mene kuin faksin tuleminen koneesta. Mitkä ovat muistikuvat. Ja käytös voi olla ns reaktiovaiheen käytöstä, esim tapahtuman puhuminen/purkaminen useaan kertaan ilmoille jne.
Tutkinnanjohtajan mukaan silminnäkijöiden ja uhrin antamat tuntomerkit tekijöistä ovat ristiriidassa. Toisaalta tuntomerkit eivät aina täsmää, ihmiset muistavat erilailla. Jos ajatellaan vaihtoehtoa, että kohde antaisi omasta tahdostaan eikä painostuksesta tarkoituksella paikkansapitämättömät tuntomerkit, niin se tarkottaisi samalla, ettei hän halua tekijöitä kiinni eikä keissiä pintaan. Mutta (!) hän toi itse tapausta julkisuuteen, niin tämä shadyass skenaario on ehkä siten poissuljettavissa.
Järkyttävän rikoksen jäljiltä uhrin kuuleminen ei välttämättä mene kuin faksin tuleminen koneesta. Mitkä ovat muistikuvat. Ja käytös voi olla ns reaktiovaiheen käytöstä, esim tapahtuman puhuminen/purkaminen useaan kertaan ilmoille jne.
☀︎☾✧☄︎☙○➣❊
-
tinderella
- Jack Taylor
En pysty koska en tiedä onko Pekan tarina muuttunut. En ole poliisien kuulustelu pöytäkirjoja nähnyt mutta otetaan esimerkiksi varkaus: onko ollut niin että Pekka pahoinpideltiin, haki lompakon, ja hän ilmoitti että lompakko ja rahat vietiin, uskon että hänet on ( vammoista päätellen) hakattu tajuttomaksi. Paikalle hälytetty virkavalta ja sairaanhoitohenkilökunta on kysellyt mitä tapahtui ( normaali käytäntö) jolloin hän ilmoitti että hänet pahoinpideltiin ja ryöstettiin, olettaen että hänen noutamansa lompakko on anastettu. Myöhemmin lompakko on löytynytkin eteisestä, pihalta tms jolloin hän on ilmoittanut että mitään ei vietykkään. Koska muita vihamiehiä ei ole ja henkilö on poliittisesti aktiivinen on oletus että kyseessä on puoluekantaan liittyvä viharikos.nipsunapsu kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 3:24 pmPystytkö keksimään mitään muuta mahdollista syytä tuolle lausunnon muuttumiselle kuin aivotärähdyksen aiheuttama sekavuus? Jos pystyt niin minkä? Ihan vaikka huumorilla... (enkä nyt tarkoita samankaltaista jäätävää paskaa mitä ketjussa on tähän asti ollut, ei se ole edes hauskaa)Lassie kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 2:28 pm Miksi tähän ketjuun sotketaan politiikkaa.
En ole lukenut koko ketjua, eilen klikkasin edelliselle (tms) sivulle, johon vastasin muutaman viestin. Aikalaisia syytöksiä ja lokaa ollut ketjussa tosiaan.Ja kun kuitenkin käsittelyssä pitäisi olla tämä uutisoitu rikostapahtuma.
![]()
Muut perustelut liiviporukoista ja veloista kuulostaa lähinnä kylli tädin satutuokiolta, eläkeläinen persu hengailisi liiviporukan kanssa että saa ostettua piriä viikonlopuksi
-
tinderella
- Jack Taylor
Tiedä sitten missä kohtaan tuo tarina on edes muuttunut
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5bae ... 76449e3db2
Sanoo että olivat arabialaisen näköisiä mutta ei ole väittänyt heidän olleen ulkomaalaisia. Lompakon kanssa menikin arvaus aika nappiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5bae ... 76449e3db2
Sanoo että olivat arabialaisen näköisiä mutta ei ole väittänyt heidän olleen ulkomaalaisia. Lompakon kanssa menikin arvaus aika nappiin.