Mietinkin jo tuolla aikaisemmin, että olisko viety Kokkolaan asti, koska sinnehän Jami oli vissiin ollut menossa, mutta lavastus meni pieleen, kun kaveri vuosi kuvan poliisille...JussiWares kirjoitti: To Heinä 30, 2020 8:32 pmTäällä oli paljon puhetta tuosta tuulilasin heijastuksista. En kommentoinut kertaakaan, kun en oikeen nähnyt mitään kummalista.MehtäUkko kirjoitti: To Heinä 30, 2020 8:13 pmKävin katsomassa kuvaa sivulla 2. Ei tuosta kyllä pysty ilmansuuntaa sanomaan. En mä ainakaan.JussiWares kirjoitti: To Heinä 30, 2020 7:54 pm
Tuota tien leveyttä olen mietiskelly. Tästä on varmaan 100 mielipidettä, mutta itse näen sen tavallinen käytetty metsäautotie.
Ojat niissä ei ole mitenkään luiskattu leveästi. Olen yrittäny puristaa tuosta kylätietä, mut ei se taida semmoseen mennä.
Yleensä pienemmät metsäautotiet puskittuu tuolta yläältä enempi. Tämä aika avoin.
Vois kuvitella, että rekalla hyvin vie puukuormaa.
Samaten näyttää suoralta ja metsäautotiet tehdään yleensä rajaa pitkin.
Minkäslaisia päätelmiä on nyt tuosta ilmansuunnassa kuvasta. Mikä suunta veljeksien takana?
Täällä tosiaan oli monta päätelmää ilmansuunnasta
Sehän karsii jo paljonkin teitä pois
Joku sanoi kun kaarnaa näkyy, mutta kyllä siellä on ylhäällä vihreetä ja niin tasaisesti että mielestäni mahdoton tuon kuvan perusteella sanoa kummalla puolella on oksia enemmän.
Kävin jopa ajamassa autoni järven rantaan. En nähnyt tuulilasissa mitään![]()
Mun mielestä näin tuossa carinan lasissa vaan helvetin pitkän suoran ja laskeva tie ja helvetin suurta puuta reunoilla.
Sieltähän ei voi näkyä mitään maallista, kun lasin suunta on taivaiseen.
Jospa se näkyikin läpi etu- ja takalasista.
En tiedä tuollaista suoraa 1km ja varmaan enempikin, muuta kuin kokkolassa.
Tulisko kellään mieleen tällaista kilometrien suoraa mehtäautotietä, jossa isoa puustoa tien reunoilla?
Tämän yhden kerran kommentoin tuota heijastusta, paikan löytämiseksi![]()
Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta
Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily
niin, ei sinnekkään aja kuin puoli tuntiaMävaan kirjoitti: To Heinä 30, 2020 8:37 pmMietinkin jo tuolla aikaisemmin, että olisko viety Kokkolaan asti, koska sinnehän Jami oli vissiin ollut menossa, mutta lavastus meni pieleen, kun kaveri vuosi kuvan poliisille...JussiWares kirjoitti: To Heinä 30, 2020 8:32 pmTäällä oli paljon puhetta tuosta tuulilasin heijastuksista. En kommentoinut kertaakaan, kun en oikeen nähnyt mitään kummalista.MehtäUkko kirjoitti: To Heinä 30, 2020 8:13 pm
Kävin katsomassa kuvaa sivulla 2. Ei tuosta kyllä pysty ilmansuuntaa sanomaan. En mä ainakaan.
Joku sanoi kun kaarnaa näkyy, mutta kyllä siellä on ylhäällä vihreetä ja niin tasaisesti että mielestäni mahdoton tuon kuvan perusteella sanoa kummalla puolella on oksia enemmän.
Mun mielestä näin tuossa carinan lasissa vaan helvetin pitkän suoran ja laskeva tie ja helvetin suurta puuta reunoilla.
Tulisko kellään mieleen tällaista kilometrien suoraa mehtäautotietä, jossa isoa puustoa tien reunoilla?
-
Mysteerimaukka
- Harjunpää
Poliisi ei voi taktisista syistä avata tutkintaa kovin tarkasti. Nytkin ovat ilmoittaneet julkisuuteen että vahvaa näyttöä on poikien syyllisyyden puolesta, mutta eivät tässä vaiheessa vahvista mitä näyttö on. Pelkkä valokuva pojista likaisina ja harjan kanssa ei ole vahva näyttö. Se ei todista mitään. Mielellään löytäisivät kuitenkin myös jamin ruumiin vaikka näyttöä poikia vastaan on muutenkin olemassa.Totaldusk kirjoitti: To Heinä 30, 2020 7:58 pmjos paloittelu olis tehty jo asunnolla olisi poliisi kyllä jotenkin tiedotteessaan viitannut siihen, esim. kertomalla että asunnossa on ollut verijälkiä... ja ennen kuin sanot että jos ovat siivonneet niin ei saatana sitä en usko ikinä että nuo kaks ois onnistuneet siivoamaan niin ettei yhtään jää jälkiä ja jos olisivat jostain kumman syystä saaneet siivottua niin sellainen liian siisti asuntokin on poliisin silmissä heti epäilyttävä ja siitäkin olisi varmasti kerrottu.Mysteerimaukka kirjoitti: To Heinä 30, 2020 7:49 pmJos paloittelut on tehty jo asunnolla ja sen jälkeen peseydytty. Itsensä likaaminen uudestaan on tapahtunut kun ruumista on hävitetty. Ilmeisesti tiiviisti asutulla asuinalueella on tämä kolmikon riita ollut missä asuntokin tyhjentynyt muusta seurueesta. Paloina ruumiin saa huomaamattomammin asunnosta ulos kuin kokonaisena. Muutenkin harvoin tällaista asunnon tyhjentymistä tapahtuu ellei jotain todella pahaa ole tapahtunut, tai tapahtumassa missä muut porukasta ei halua olla mukana. Pikkuriidoista porukka tuskin liukenee paikalta asunnon omistajaa myöden.Totaldusk kirjoitti: To Heinä 30, 2020 7:39 pm
tuskin on hävitetty polttamalla, yrittää on kyllä voitu. Kestää siinä paloinakin tunteja. Enkä muuten usko että niistä jätkistä olis ollu paloittelemaan eikä ne kuvassa näytä paloitteluhommissa olleilta, nuotiohommissa kylläkin
-
Joku ihan muu
- Martin Beck
Minäkään en oo halunnu lähtee noihin heijastus spekuihin. Mut täs mun speku.JussiWares kirjoitti: To Heinä 30, 2020 7:54 pm
Täällä oli paljon puhetta tuosta tuulilasin heijastuksista. En kommentoinut kertaakaan, kun en oikeen nähnyt mitään kummalista.
Kun jossain oli kuva, jota ei oltu rajattu liikaa, eikä se ollut ihan pikselimössöä. Mä olin näkevinäni siinä hiekkatien joka jatkuu melko suorana, molemmilla puolilla tietä metsää, voisko olla jopa kuusimetsää?
Paha sanoo ja varsinkaan kun en oo varma että näinkö mä siinä nyt vaan sen, mikä oli helpoin ajatus, olinhan mä just auton kyydissä katsellut suomalaisia metsämaisema jo pitemmän matkan ajan.
Tää nyt varmaan on turha kommentti ja melkoista spekulaatiota mutta tuosta kakkossivun kuvasta. Lippispäisen ylhäällä olevasta kädestä sormet, myös sormen päät on kohtuullisen puhtaat, mutta kämmenessä on iso läiskä jotain tummaa. Sitten sekä kämmen että ranne on ouhesti jonkun harmaan peitossa, jota on vaan hitunen. Muuten kohtuu puhtaassa jätkässä on kämmenessä paljon pahempi likalaikku kun likaisessa kaverissaan missään.
Kun katsoo viereistä jannua, se ohut harmaa on jotain mikä lähtee hankaamalla, kuten kaverilla rinnasta. Se iso tumma läiskä on jotain mikä valuu vähän eikä lähde irti, vaikka minusta sormien perusteella kättä ois putsattu.
Voisko se kenenkään silmään olla öljyä? Jos on, missä siellä sotkee kätensä öljyyn?
Nokea se ei minusta ole, ja jos kämmenpohjassa on nokea, olisi vaikea saada se pysymään kämmenessä niin ettei mikä tahansa kämmeneen otettu tee jälkeä laikkuun. Ei se vereltäkään minusta vaikuta.
Kun katsoo viereistä jannua, se ohut harmaa on jotain mikä lähtee hankaamalla, kuten kaverilla rinnasta. Se iso tumma läiskä on jotain mikä valuu vähän eikä lähde irti, vaikka minusta sormien perusteella kättä ois putsattu.
Voisko se kenenkään silmään olla öljyä? Jos on, missä siellä sotkee kätensä öljyyn?
Nokea se ei minusta ole, ja jos kämmenpohjassa on nokea, olisi vaikea saada se pysymään kämmenessä niin ettei mikä tahansa kämmeneen otettu tee jälkeä laikkuun. Ei se vereltäkään minusta vaikuta.
Viimeksi muokannut Basilika, To Heinä 30, 2020 8:59 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
JussiWares
- Poliisikoira Rex
Kuva isosta kuusimetsästä ja pitkästä suorasta, laskevasta metsäautotiestä jäi munkin silmiini.Joku ihan muu kirjoitti: To Heinä 30, 2020 8:51 pmMinäkään en oo halunnu lähtee noihin heijastus spekuihin. Mut täs mun speku.JussiWares kirjoitti: To Heinä 30, 2020 7:54 pm
Täällä oli paljon puhetta tuosta tuulilasin heijastuksista. En kommentoinut kertaakaan, kun en oikeen nähnyt mitään kummalista.
Kun jossain oli kuva, jota ei oltu rajattu liikaa, eikä se ollut ihan pikselimössöä. Mä olin näkevinäni siinä hiekkatien joka jatkuu melko suorana, molemmilla puolilla tietä metsää, voisko olla jopa kuusimetsää?
Paha sanoo ja varsinkaan kun en oo varma että näinkö mä siinä nyt vaan sen, mikä oli helpoin ajatus, olinhan mä just auton kyydissä katsellut suomalaisia metsämaisema jo pitemmän matkan ajan.
Joka olisikin tuonne veljesten selän taakse, nähtynä etu-ja takalasista läpi.
Tämä oli nyt se viimenen kommentointi
vahvaa näyttöä voi olla myös kuvan oheisteksti jos siinä tulee ilmi että on otettu joltain henki... ihan oikeesti!!! ja silloin siihen olisi todella tärkeää löytää lisäksi todisteeksi se ruumisMysteerimaukka kirjoitti: To Heinä 30, 2020 8:47 pmPoliisi ei voi taktisista syistä avata tutkintaa kovin tarkasti. Nytkin ovat ilmoittaneet julkisuuteen että vahvaa näyttöä on poikien syyllisyyden puolesta, mutta eivät tässä vaiheessa vahvista mitä näyttö on. Pelkkä valokuva pojista likaisina ja harjan kanssa ei ole vahva näyttö. Se ei todista mitään. Mielellään löytäisivät kuitenkin myös jamin ruumiin vaikka näyttöä poikia vastaan on muutenkin olemassa.Totaldusk kirjoitti: To Heinä 30, 2020 7:58 pmjos paloittelu olis tehty jo asunnolla olisi poliisi kyllä jotenkin tiedotteessaan viitannut siihen, esim. kertomalla että asunnossa on ollut verijälkiä... ja ennen kuin sanot että jos ovat siivonneet niin ei saatana sitä en usko ikinä että nuo kaks ois onnistuneet siivoamaan niin ettei yhtään jää jälkiä ja jos olisivat jostain kumman syystä saaneet siivottua niin sellainen liian siisti asuntokin on poliisin silmissä heti epäilyttävä ja siitäkin olisi varmasti kerrottu.Mysteerimaukka kirjoitti: To Heinä 30, 2020 7:49 pm
Jos paloittelut on tehty jo asunnolla ja sen jälkeen peseydytty. Itsensä likaaminen uudestaan on tapahtunut kun ruumista on hävitetty. Ilmeisesti tiiviisti asutulla asuinalueella on tämä kolmikon riita ollut missä asuntokin tyhjentynyt muusta seurueesta. Paloina ruumiin saa huomaamattomammin asunnosta ulos kuin kokonaisena. Muutenkin harvoin tällaista asunnon tyhjentymistä tapahtuu ellei jotain todella pahaa ole tapahtunut, tai tapahtumassa missä muut porukasta ei halua olla mukana. Pikkuriidoista porukka tuskin liukenee paikalta asunnon omistajaa myöden.
Jokaisessa jossa todistat murhan/tapon.Totaldusk kirjoitti: To Heinä 30, 2020 7:32 pm Missä piireissä? Nää on kyllä ihan pikkukylän päihdeongelmainen joukko eikä mitään mafiaperhettä.
---
Mä oon tässä se vastarannan kiiski, tuon kakkossivun kuvan perusteella siinä on musta melko selkeästi joko harjasta poispäin kääntyvä hiekkatien mutka, tai sitten se mutkan toinen reuna onkin kääntöpaikan keskipöheikkö.
Se minkä te varmaan näätte suoraan jatkuvana tienä tummien puiden välissä on mun silmään vaaleampi puu, koivu tai vastaava, tummempien havupuiden välissä. Aivan hullun pitkä suora pitäis olla jos ois tuosta taivanrantaan asti. Minusta se on koivu.
Se minkä te varmaan näätte suoraan jatkuvana tienä tummien puiden välissä on mun silmään vaaleampi puu, koivu tai vastaava, tummempien havupuiden välissä. Aivan hullun pitkä suora pitäis olla jos ois tuosta taivanrantaan asti. Minusta se on koivu.
mistä pingviini sait nämä tiedot jo tuolloin? Tänään kun oikein kaivelemalla kaivelin ja tutun tuttujen kautta kyselin niin tosiaan ihan sama tieto tuli paikkakunnalta... Tunnet ilmeisesti jonkun jolle kuva lähetettiin?pingviini kirjoitti: Ti Kesä 30, 2020 8:03 pm tappajien nimet (veljeksiä) toni ja ville nykänen ja naisen nimi janette harju. kaikki narkkeja näistä kolmesta. toinen veljeksistä leuhkinut että tappoivat ihmisen ja lähetellyt kuvankin ruumiin polttamisen jälkeen kaverilleen. kaikki 3 sairaita päästään. ville ja janette löytyvät vielä facebookista. toni poistanut profiilinsa.
No uusimmassa uutisessa oli että kolmikko jäi asuntoon 22.00 aikaan kun muut poistuivat. Ja ajatellaan vaikka aamu neljää niin kuin Ylli puhu. Vaikka huhua olikin.KnikkeKnatterton kirjoitti: To Heinä 30, 2020 8:36 pmJossain kohtaa tässä ketjussa joku määritteli sitä tien suuntaa sillä, kun arvioi kuvanottoajankohdan ja mistä aurinko paistaa (heijastus tölkistä). Tämä siis siitä oikein päin käännetystä kuvasta. En muista mikä päätelmä siitä tuli? Taisi joku puiden latvuksistakin arpoa miten päin tuo tie menee. Mutta saadaanko sitenkään täyttä varmuutta? Haravoimista riittää...MehtäUkko kirjoitti: To Heinä 30, 2020 8:13 pmKävin katsomassa kuvaa sivulla 2. Ei tuosta kyllä pysty ilmansuuntaa sanomaan. En mä ainakaan.JussiWares kirjoitti: To Heinä 30, 2020 7:54 pm
Tuota tien leveyttä olen mietiskelly. Tästä on varmaan 100 mielipidettä, mutta itse näen sen tavallinen käytetty metsäautotie.
Ojat niissä ei ole mitenkään luiskattu leveästi. Olen yrittäny puristaa tuosta kylätietä, mut ei se taida semmoseen mennä.
Yleensä pienemmät metsäautotiet puskittuu tuolta yläältä enempi. Tämä aika avoin.
Vois kuvitella, että rekalla hyvin vie puukuormaa.
Samaten näyttää suoralta ja metsäautotiet tehdään yleensä rajaa pitkin.
Minkäslaisia päätelmiä on nyt tuosta ilmansuunnassa kuvasta. Mikä suunta veljeksien takana?
Täällä tosiaan oli monta päätelmää ilmansuunnasta
Sehän karsii jo paljonkin teitä pois
Aikahaarukkahan on valtava. Pohjoinen-itä tulee siitä. Sitten kun ei ole varmaa aikaa. Se voi olla vaikka aamu 9 tai seuraavakin päivä. niinkyllä saa karttaa jo veivata kun alkaa noita teitä etsimään.
Poliisi varmasti tietää ajan,mutta täällä ei ole kuin Yllin huhut.
-
JussiWares
- Poliisikoira Rex
Kyllähän tuosta kuvasta yritetään puristaa jo liikaakin. Samaa kumminkin näet "hullun pitkä suora" tai koivu.Basilika kirjoitti: To Heinä 30, 2020 9:06 pm Mä oon tässä se vastarannan kiiski, tuon kakkossivun kuvan perusteella siinä on musta melko selkeästi joko harjasta poispäin kääntyvä hiekkatien mutka, tai sitten se mutkan toinen reuna onkin kääntöpaikan keskipöheikkö.
En viitsi katsoa kuvaa, kun en osaa muuta sanoa.
Kuva on kumminkin ainoa hypisteltävä asia, jonka poliisi on antanu
niin mutta sellainen käsitys oli että kuva on lähetetty aamuyöllä. Varmaankin heti tai melkein heti ottamisen jälkeen.MehtäUkko kirjoitti: To Heinä 30, 2020 9:13 pmNo uusimmassa uutisessa oli että kolmikko jäi asuntoon 22.00 aikaan kun muut poistuivat. Ja ajatellaan vaikka aamu neljää niin kuin Ylli puhu. Vaikka huhua olikin.KnikkeKnatterton kirjoitti: To Heinä 30, 2020 8:36 pmJossain kohtaa tässä ketjussa joku määritteli sitä tien suuntaa sillä, kun arvioi kuvanottoajankohdan ja mistä aurinko paistaa (heijastus tölkistä). Tämä siis siitä oikein päin käännetystä kuvasta. En muista mikä päätelmä siitä tuli? Taisi joku puiden latvuksistakin arpoa miten päin tuo tie menee. Mutta saadaanko sitenkään täyttä varmuutta? Haravoimista riittää...MehtäUkko kirjoitti: To Heinä 30, 2020 8:13 pm
Kävin katsomassa kuvaa sivulla 2. Ei tuosta kyllä pysty ilmansuuntaa sanomaan. En mä ainakaan.
Aikahaarukkahan on valtava. Pohjoinen-itä tulee siitä. Sitten kun ei ole varmaa aikaa. Se voi olla vaikka aamu 9 tai seuraavakin päivä. niinkyllä saa karttaa jo veivata kun alkaa noita teitä etsimään.
Poliisi varmasti tietää ajan,mutta täällä ei ole kuin Yllin huhut.
Miksi laittasit käden tuollain selfieen? Auringon valo näkyisi kädessä jos sillä blokkaisi sen - ei näy. Varjo(j)a ottajan kasvoilla ei näy ja enne kaikkea miksei blokkaa mahdollista häikäsyä kämmen vasten valoa joka on huomattavasti helpompi kuin tuo epämukava asento pään yli. Miksi kaverille lähetetty kuvateksti grillaamisesta makkaran sijaan jos kuvassa ei ole grillattua kohdetta?Totaldusk kirjoitti: To Heinä 30, 2020 7:42 pm kyllä se on kuvaajan oma käsi, eikä siitä mihinkään muutu vaikka kuinka sitä täällä epäiltäisiin.
---
Häiritsee kuva ihan suunnattomasti. Kun katsoin kuvaa taas pitkästä aikaa, tulin seuraaviin päätelmiin (älkää kivittäkö);
Tuulilasista näkyy peräkärry.... Vitsi vitsi... Nyt ihan oikeesti.
- Tien leveys nyt ainakin sen verran, että siihen mahtuu Carina ovi auki. Se siis rajaa kapeat ja ahtaat kinttupolut pois, joihin kuitenkin autolla pääsisi.
- Tie on pojille tuttu ja hiljainen, koska auto on voitu pysäköidä joko vasempaan reunaan (Suomessa ajetaan oikealla puolella) tai keskelle tietä (kertoo tien leveydestä). Omaan silmään näyttää, että olisi vasemmassa reunassa. Tuttu ja hiljainen siksi, että näin eivät varmasti olisi pysäköineet, jos eivät olisi tietäneet, että näin voi tehdä.
- Ruumis on piilotettu ennen kuvanottoa tai kuva otettu ruumiin piilottamisen aikana jopa. Olut on kaivettu ja harjaa pitelevä näyttäisi istuvan konepellillä ikään kuin rankka työ olisi tehty tai sitten pitävät taukoa.
- Tie on suora, mikä ei ole ominaista mettäautotielle
Tuulilasista näkyy peräkärry.... Vitsi vitsi... Nyt ihan oikeesti.
- Tien leveys nyt ainakin sen verran, että siihen mahtuu Carina ovi auki. Se siis rajaa kapeat ja ahtaat kinttupolut pois, joihin kuitenkin autolla pääsisi.
- Tie on pojille tuttu ja hiljainen, koska auto on voitu pysäköidä joko vasempaan reunaan (Suomessa ajetaan oikealla puolella) tai keskelle tietä (kertoo tien leveydestä). Omaan silmään näyttää, että olisi vasemmassa reunassa. Tuttu ja hiljainen siksi, että näin eivät varmasti olisi pysäköineet, jos eivät olisi tietäneet, että näin voi tehdä.
- Ruumis on piilotettu ennen kuvanottoa tai kuva otettu ruumiin piilottamisen aikana jopa. Olut on kaivettu ja harjaa pitelevä näyttäisi istuvan konepellillä ikään kuin rankka työ olisi tehty tai sitten pitävät taukoa.
- Tie on suora, mikä ei ole ominaista mettäautotielle