Samat aatokset täällä. Eiköhän nuo pahoinpitelyt mitkä aikasemmassa rekisterissä ole tehty veljesten kesken jotain reppanaa vastaan. En muuten voi ymmärtää miten tuon näköiset luukepit parjää 1 vs 1 ainakaan.Joku ihan muu kirjoitti: La Elo 01, 2020 2:09 pm Tulee ehkä ihan liikaakin seurattua ja mietittyä tätä juttua, mut jotenkin NIIN törkeetä tappaa ihminen, joka pyöri noissa porukoissa vaan että löytäisi kavereita ja "kaverit" tiesivät tämän ja käyttivät (anteeksi sanavalinta) ehkä hieman puolustuskyvytöntä mutta ilmeisen hyväntahtoista ihmistä hyväkseen.
Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta
Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily
-
Diibadaaba22
- Nikke Knatterton
Siellä käy tosi paljon väkeä, uskoisin että päivittäin. . Ne nuotionpaikat siellä on viime talvelta.Kaljami kirjoitti: La Elo 01, 2020 4:49 pm Kaustisen raviradan paikkeilla valtatie 13:sta lähtee tieura Kokkolaan päin mentäessä vasempaan. Tie on aikojen kuluessa kangas maastoon painautunut, tämän tyyppisiä kulkureittejä alueella on monia. Tie on henkilöautolla ajettavissa ja johtaa suoraan pienen matkan päässä olevan Pikku Miesvesi- nimisen järven rantaan. Muutama kymmenen metriä ennen rantaa tietä risteää toinen reitti, jonka ylitettyään ko. tie laskeutuu loivasti rantaan. Risteysalue voidaan mieltää jonkinlaiseksi kääntöpaikaksikin. Ranta on soinen "rutakkoranta", mutta autolla pääsee ajamaan muutaman metrin päähän vesirajasta. Kuvittelin paikkaa mielessäni etsityksi. Rannassa oli pieni nuotiopakka ja alue oli jonkin verran liikutun näköinen. Käytyäni eilen paikanpäällä, ilmoitin sen vihjeenä poliisille.
En osaa kuvien kanssa pelata.
Mutta mistäpä sen tietää mitä siellä vedessä on, se on ainakin sellainen järvi missä sotkee itsensä.
Jees kiitos, löytyihän noi pökkyröinnit.Diibadaaba22 kirjoitti: La Elo 01, 2020 4:30 pmJ.H nimellä löytyy, siis koko nimelläsdude kirjoitti: La Elo 01, 2020 3:01 pmNyt tulee tyhmä kysymys, mut miten tuolta päiväkännit fb ryhmästä löytää noita pökkyröintipätkiä? Koitin hakea käyttäjien nimien sisällöstä, en löytäny, olisko poistettu? Kiinnostais päästä noiden "pään sisälle" vähän paremminAgentti22 kirjoitti: Ke Heinä 29, 2020 11:13 pm Väännän vielä noista videoista, ne nyt mielessä kun tuli katseltua aika tovi. Yhdellä videolla veljeksille tuli vähän jotain sanallista ”vääntöä.” Tuli sellainen viba, että näistä se vanhempi oli vähän sellainen känniuho päällä ja jankutti jostain vanhasta jutusta. Tuli mieleen sellainen yksilö, joka löytyy usein joka kaveriporukasta, kun tarpeeks on otettu niin alkaa semmonen turhanpäivänen haastaminen. Nuorempi vaikutti rauhallisemmalta: ”joojoo annetaan nyt olla ja juodaan kaljaa ihan rauhassa nyt.”
Tää nyt on vähän OT sinänsä, mutta jäi silti kiinnostamaan, mimmoiset luonteet kyseessä noin niinkun yleensä?
There are some people who always feel happy. They're called psychopaths
-
JussiWares
- Poliisikoira Rex
Noilla metsäautoteillä on paikoin ruuhkaa, mut mahtuuhan sinne. Jos olet paikkakunnalta, niin sinulla on "ässä ainakin hihassa".K.O kirjoitti: La Elo 01, 2020 5:38 pm Nyt täytyi profiili tehdä tänne, kun alkanut tämä asia kiinnostamaan. Kysyisin mihin suuntaan kannattaisi lähteä etsimään. Paikalliset voisivat laittaa karttapaikkoina missä käyneet. Itse olen tässä liki, niin jotain tiedän paikoista. Lähden juurikin eri suuntaam etsimään missä nyt käyty, jos annatte vaan infoa.
Voit miettiä mitä itse tekisit ja minne ajaisit veljesten sijassa. Tunnet paikat ja missä ovat mahdollisesti pyörineet tai ainakin tiet sinne.
Täällä usein aliarviodaan tai vastaavasti yliarvioidaan homma. Katsele paikkoja reittien varrelta. varmaan ne erisuuntien paikat on pääosin katsomatta.
Onnea etsintään
Täysin mahdollista ja vaikutti todennäköiseltä.thinker2 kirjoitti: La Elo 01, 2020 5:26 pm Kyllä taisi ihan lääkärin tekstiä olla tuo eilinen kirjoitus.
There are some people who always feel happy. They're called psychopaths
Kait se tarvitsee tänään ajella hivenen paikkakunnalla. Jotain kalapaikkoja tiedän ja varmasti samoja mestoja kuin pökkyröillä ahvenreissuilla.
1,5-2 vuotta sit aina joskus näky kumpaakin veljestä livessä, usein live oli jonkun muun puhelimella, ihan sellasta perus dokailua, ei mitään ihmeellistä, vois sanoa et osassa jopa rauhallista, aika hiljasta, ja kovassa"pökkyrässä"kaikki, mut noi livethän menee niin, et kun sen lopettaa, ni jos ei sillon paina tallenna, ni kyseistä videota ei enää sen koommin löydy mistään.sdude kirjoitti: La Elo 01, 2020 5:52 pmJees kiitos, löytyihän noi pökkyröinnit.Diibadaaba22 kirjoitti: La Elo 01, 2020 4:30 pmJ.H nimellä löytyy, siis koko nimelläsdude kirjoitti: La Elo 01, 2020 3:01 pm
Nyt tulee tyhmä kysymys, mut miten tuolta päiväkännit fb ryhmästä löytää noita pökkyröintipätkiä? Koitin hakea käyttäjien nimien sisällöstä, en löytäny, olisko poistettu? Kiinnostais päästä noiden "pään sisälle" vähän paremmin
Morjens.Elovena kirjoitti: La Elo 01, 2020 1:21 pm Ei ikinä pitänyt tänne kirjautua, mutta kun näin viestin jossa havaittiin torni kuvassa. Mieleeni tuli heti paikka jossa käytiin keväällä, itse en olisi osannut sanoa enää missä se oli. Näytin kuvaa puolisolleni, sanomatta mitään omasta mielipiteestäni, hän sanoi, että tuollahan käytiin keväällä. Etsi kartasta paikan Ullava Uusilampi ja palovartiotorni. Karttapaikasta tuo löytyi helposti. Tosiaan kerran vain siinä käyty, ehkä siellä päin asuvat tietää sopiiko heidän mielestään paikka kuvan maisemiin.
Tuolla alueellahan käsittääkseni pyöri keväällä alkukesästä susilauma.
Oliko peräti 7 suden lauma havittu juuri juhannusviikolla.
Toivottavasti ei ole hukka perinyt.
-Järki
-
agentti0013
- Susikoski
Paikkoja mitä ite kävisin tsekkaamassa jos olisin lähempänä.K.O kirjoitti: La Elo 01, 2020 5:38 pm Nyt täytyi profiili tehdä tänne, kun alkanut tämä asia kiinnostamaan. Kysyisin mihin suuntaan kannattaisi lähteä etsimään. Paikalliset voisivat laittaa karttapaikkoina missä käyneet. Itse olen tässä liki, niin jotain tiedän paikoista. Lähden juurikin eri suuntaam etsimään missä nyt käyty, jos annatte vaan infoa.
-Vissavesi? Rannassa veneitä?
-Patanan tekojärvellä nähty puoliksi avonainen kaivonkansi padon laskurampilla.
-Kivivesi, ja siellä erityisesti nykäsentieltä "päähän" menevä tienpätkä, jossa veneitä.
Nuolisen kota ja ympäristö.
Onnea etsintöihin
-
agentti0013
- Susikoski
Miksei tuo vois olla vaijeriakinKnikke kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:54 am Yritän saada kuvan mukaan. Saa nähdä onnistuuko. Olen harjakuvaa katsonut jo ehkä liikaakin ja yrittänyt löytää jotain vinkkejä, edes pieniä. Ympyröin kuvaan 3 kohtaa, kaikki T kasvojen lähellä. Tämä on nyt se peilikuva. 20200801_075930.jpg Näettekö mustaa "palloa" puussa toisen korvan lähellä... Kasvojen toisella puolella taustaa vasten näkyy musta viiva, sähkölinjaa tms?
T:n pään ja luudan väliin muodostuu jotain, joka näyttää jonkun korkeahkon rakennelman hahmolta, lintutorni yms. Ne varmasti on vaan puita mutta osaisko joku katsoa onko siinä puitten runkoa vai mitä.
Tai yks mikä selittäis myös tuon "mustan pallon" että jossain ois valaistu esim hiihtolatu tai jokin muu reitti
Myös tämä Ullavan Uusilampi ja palovartiotorni on kiinnostava.
No mulla näköjään siirtyi tuo etsintäreissu huomiseen, kun tuli pari kamua ja pikkuisen yksinkertainen kuski paikalle. On vähän tuo kuski kuin Jami, muttei nyt tule ensimmäisenä mieleen kusettaa tai taoppaa häntä. Kiltti nuorimies meidän kuski. Mutta aamulla liikenteeseen ja etsimään. Ehkä parempi näin, kun on aikaa valosalla etsiä.
-
Noniinsiinäkävi
- Harjunpää
Kuhaa saa ainakin Kortjärvellä olevasta Sandvikin järvi.Yksinäinenratsastaja kirjoitti: La Elo 01, 2020 12:28 am Vielä paikkoihin.. Pojille kenties tuttuja, niin eikös JHlla ollu naamassa kuva, jossa oli saanu Kuhan. Kuhaa ei ihan heti tuu mieleen, että sais saaliiksi muualta, kuin Isolta järveltä. Ja JH tuskin yksin siellä ois kuhaa pyytämässä, niin sekin ois sitten ainakin jollain lailla tuttua aluetta vanhemmalla ja sehän ei kaukana ole Seljesistä. Toisekseen näitä sekakäyttäjiä on siellä pyörinyt milloin kalassa, milloin muuten vaan, mutta kun itse olen lasten kanssa kalastellut, niin on monen näköstä hampparia pyörinyt.
Juttua seuraan koska joskus satunnaisesti minfoa lueskellut ja aikoinaan Kaustisella olen paljonkin käynyt ja Kaustinenkin pieni paikka ja silloin tällainen tapaus järisyttää enemmän. Mitään motiivia minulla ei ole johdatella harhaan, kommentoin kun joku kysyi. Mutta siitä olen yhtä mieltä että kriittisesti kannattaa suhtautua kaikkeen mitä kommentoidaan, jollain voi olla motiivi johtaa harhaan.sdude kirjoitti: La Elo 01, 2020 4:01 pmJoku asia, joka on jollekin täysin selvä, voi olla jollekin toiselle täysin epäselvä; olemme erilaisia, mikä on hyvä asia. Itse en koskaan ajattele niin, että "siten on, miltä näyttää". Lääkärin (?) perustelut vaikutti vakuuttavilta, ja itse ainakin lopetin siihen asiasta höpöttämisen. Se ei tarkoita sitä, että 100%:sti olisin muuttanut kantaani, vaan itselleni pidän asian vielä auki, koska kaikkiin viesteihin, myös ns. lääkärin viestiin täällä koko palstalla on omana tapana suhtautua varauksella ja tietyllä epäilyllä.barooni kirjoitti: La Elo 01, 2020 10:17 am onhan täällä ihan hyviäkin vihjeitä, ja spekulaatioita, mut suurin osa liittyy carinan tuulilasin peilaukseen, ja sikhen onko käsi villen vai uhrin, eillisen jälkeen ainakin hetkeksi taisi spekulaatiot loppua uhrkn kädestä, kun joku lääkäri hyvin perusteli et ihan elävän olennon käsitoki minun mielestä tuo asia varmistu jo 150 sivua sitten
![]()
Koska eri henkilöillä, jotka täällä kirjoittaa, on omat motiivinsa, miksi kirjoittavat, kuten kirjoittavat. Suurin osa kuitenkin lienee niitä, jotka vilpittömästi toivovat rikoksen selviävän ja ruumiin löytyvän. Siitä olen täysin samaa mieltä, että käsiasiaa ei kannata vatvoa.
-
-jokuvain-
- Alokas
agentti0013 kirjoitti: La Elo 01, 2020 6:41 pmMiksei tuo vois olla vaijeriakinKnikke kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:54 am Yritän saada kuvan mukaan. Saa nähdä onnistuuko. Olen harjakuvaa katsonut jo ehkä liikaakin ja yrittänyt löytää jotain vinkkejä, edes pieniä. Ympyröin kuvaan 3 kohtaa, kaikki T kasvojen lähellä. Tämä on nyt se peilikuva. 20200801_075930.jpg Näettekö mustaa "palloa" puussa toisen korvan lähellä... Kasvojen toisella puolella taustaa vasten näkyy musta viiva, sähkölinjaa tms?
T:n pään ja luudan väliin muodostuu jotain, joka näyttää jonkun korkeahkon rakennelman hahmolta, lintutorni yms. Ne varmasti on vaan puita mutta osaisko joku katsoa onko siinä puitten runkoa vai mitä.
Tai yks mikä selittäis myös tuon "mustan pallon" että jossain ois valaistu esim hiihtolatu tai jokin muu reitti
Uusilampi ja palovartiotorni käyty kattoon! Ei sovi puusto millään ! Myös kaivot käyty katsomassa,ne lukittu!
Morjens.agentti0013 kirjoitti: La Elo 01, 2020 6:41 pmMiksei tuo vois olla vaijeriakinKnikke kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:54 am Yritän saada kuvan mukaan. Saa nähdä onnistuuko. Olen harjakuvaa katsonut jo ehkä liikaakin ja yrittänyt löytää jotain vinkkejä, edes pieniä. Ympyröin kuvaan 3 kohtaa, kaikki T kasvojen lähellä. Tämä on nyt se peilikuva. 20200801_075930.jpg Näettekö mustaa "palloa" puussa toisen korvan lähellä... Kasvojen toisella puolella taustaa vasten näkyy musta viiva, sähkölinjaa tms?
Emetin ja Syväjärven välillä on hiihtolatu/reitti joka on valaistu näillä johdossa riippuvilla valaisimilla.
-Järki