Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Joku ihan muu
Martin Beck

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Joku ihan muu »

MehtäUkko kirjoitti: Su Elo 02, 2020 12:26 am
Agentti22 kirjoitti: Su Elo 02, 2020 12:23 am Pahottelen etukäteen, että jaksan muljata tällä saatanan ovi-asialla, mutta onko ihan täysin poissuljettu, että siellä voisi olla vene? Jos auto pysäköity ihan rantaan tms.. ahdistaa kun en ihan täysin osta tota oviteoriaa, vaikka se sataan kertaan ”todistettu” onkin :D Jokin ei vaan jotenkin täsmää mun silmään..

Veneellähän ruumiin hävitys olisi helppoa, painot mukaan ja pohjaan voon.. tuli sellainenkin villi teoria mieleen, että jos onkin soudettu esim. saareen hävittämään ruumis? Haudattu sinne tms.
Lisään tähän ny vielä muistin virkistämiseks (ja kaikkien kiusaksi) kuvakollaasin. Alkaa oleen ideat loppu, niin täytyy spekuilla jotain.

3886B64D-3D28-433D-A597-B13F4BB1E71B.jpeg
Mielenkiintoiset noi kaksi ylintä. Mutta eikö toi auto olisi aikalailla veneen päällä?
Nyt kun näistä kuvista alettiin taas "vääntämään", niin näkeekö kukaan muu sitä mun näkemää tietä siinä sivun 35 suurennetussa kuvassa, ihan siinä harjan varren vieressä?
Mitä kauempaa minä kuvaa katson, sen selvempänä näen tien.
MissMallard
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Nyt on hyviä havaintoja ja ehdotuksia tässä teillä kyllä viimeiset sivut. Ja tuo rintamamiestalojen navettojen paskakaivot on myös kyllä erittäin varteenotettava ehdotus.
Viimeksi muokannut MissMallard, Su Elo 02, 2020 12:45 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
WannabeH
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja WannabeH »

NeverGiveUp kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:20 am
Kaikki on mahdollista kun mikään ei ole varmaa. Jamin FB kertoo on, että käytiin kääntymässä Helsingissäkin asti. Autonhakureissu, lukee siellä. (Kellään uhrin tutulla tästä reissusta tarkempaa tietoa...?) Tämmönen reissaaminen ei ollut uhrille tyypillistä aiempaa käyttäytymistä vaan ilmeisesti tuli kuvioihin tämän kaveriporukan myötä ?
Onko tämä sieltä samasta profiilista kuin ne kaikenlaisten tavaroiden myynti ilmoitukset? Onko se profiili edes Jamin vai olisiko pökkyröiden tekemä? Eikö niissä profiileissa ollut eri syntymäaikoja ja oliko peräti jostain tietoja/kuvia piilotettu Jamin katoamisen jälkeen?
Joku ihan muu
Martin Beck

SpyWalker kirjoitti: Su Elo 02, 2020 12:37 am (Electricboogie:
Autiotalojahan tuonne matkalle mahtuu myös vaikka kuinka.
)

Autiotaloista tuli mieleen että esim. monissa sodan jälkeen rakennetuissa ns. rintamamiestalojen navettarakennuksissa, löytyy myös rakennuksen SISÄpuolelle kaivettuja vanhanaikaisia "paskakaivoja". Kaivojen suojana on usein vain joku levynpala ja sen päällä esim. heiniä, pitämässä kaivoa sulana. Kun tila sitten on jäänyt tyhjilleen, ja vuosien saatossa rapistunut, ei kukaan enää tiedä / muista että tällaisia kaivoja on olemassakaan. Näitä rintamamiestaloja / pientiloja on Suomen maaseutu pullollaan ja usein navetta- ym. piharakennukset heikommin lukittuja (jos lainkaan), kuin itse talo.
[/quote]

Niin ja itse talossa kellari. Vai mikä lie nimeltään, mutta talon lattiassa luukku/kansi, jonka kun nostaa pois paikaltaan, sen alta paljastuu semmoinen kuoppa, missä säilytetty tavaraa. Siis jotain perunoita tms. Se luukku näyttää ihan osalta lattiaa, joku rengas tai muu systeemi mistä sen voi nostaa auki. Monissa vanhoissa taloissa sellainen on.
Tuskin nuo autioituneet talotkaan kovin hyvin on lukittuja, jos ollenkaan. Ja kyllähän sinne pääsee joka haluaa mennä.
Agentti22
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Agentti22 »

Joku ihan muu kirjoitti: Su Elo 02, 2020 12:38 am Nyt kun näistä kuvista alettiin taas "vääntämään", niin näkeekö kukaan muu sitä mun näkemää tietä siinä sivun 35 suurennetussa kuvassa, ihan siinä harjan varren vieressä?
Näen kyllä mitä tarkoitat, mutta toisaalta kun suhteuttaa sen ”tien” koon muuhun kuvassa olevaan niin vaikuttaisi liian pieneltä heijastumalta.. ehkä?
Toisaalta oon kyllä sitä mieltä, ettei tuulilasin heijastumasta pysty erottelemaan muuta kuin taivaan ja puuston. Silmä tekee temppuja kun liikaa katselee. Voiko tuulilasi edes heijastaa mitään suoraan edessä olevaa tuollalailla, paitsi jos tie menee alamäkeen..? Oon huono tätä analysoimaan, jätän sen suosiolla muille. :D
MurhaMimmi
Alokas

Viesti Kirjoittaja MurhaMimmi »

pingviini kirjoitti: Ti Kesä 30, 2020 7:32 pm Tässä pojat ruumiin polton jälkeen, pojat grillas ruumiin makkaran sijaan!
Moikka kaikille!
Oon tätä juttua seurannu alusta asti ja nyt oli pakko liittyä seuraan
Tuosta kuvasta näyttää, ettei välttämättä oo T:n käsi tuo vasen 🤔
sdude
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja sdude »

Agentti22 kirjoitti: La Elo 01, 2020 9:43 pm
sdude kirjoitti: La Elo 01, 2020 5:52 pm
Diibadaaba22 kirjoitti: La Elo 01, 2020 4:30 pm

J.H nimellä löytyy, siis koko nimellä
Jees kiitos, löytyihän noi pökkyröinnit.
J.H nimellä kun hakee niin tulee tarjolle myös pari J.N kuvaamaa liveä, sillä nimellä kun hakee niin tulee enempi niitä, joita itsekin katsoin. En viitsi sanoa nimeä nyt tässä, kun tästä henkilöstä älähdeltiin aiemmin ettei liity tapaukseen, enkä halua aiheuttaa väärinkäsityksiä enempää. :D
Jep, muistan nimen, kun sen muija sen möläytti tänne, eihän sitä muuten olis monikaan täällä tiennyt :mrgreen: -Hain sillä nimellä, ja sieltähän löytyi monenmoista pökkyröintiä. Todetaan nyt myös tässä vielä kerran että ko henkilö EI liity mitenkään tapaukseen tiettävästi.
There are some people who always feel happy. They're called psychopaths
Joku ihan muu
Martin Beck

Agentti22 kirjoitti: Su Elo 02, 2020 12:52 am
Joku ihan muu kirjoitti: Su Elo 02, 2020 12:38 am Nyt kun näistä kuvista alettiin taas "vääntämään", niin näkeekö kukaan muu sitä mun näkemää tietä siinä sivun 35 suurennetussa kuvassa, ihan siinä harjan varren vieressä?
Näen kyllä mitä tarkoitat, mutta toisaalta kun suhteuttaa sen ”tien” koon muuhun kuvassa olevaan niin vaikuttaisi liian pieneltä heijastumalta.. ehkä?
Toisaalta oon kyllä sitä mieltä, ettei tuulilasin heijastumasta pysty erottelemaan muuta kuin taivaan ja puuston. Silmä tekee temppuja kun liikaa katselee. Voiko tuulilasi edes heijastaa mitään suoraan edessä olevaa tuollalailla, paitsi jos tie menee alamäkeen..? Oon huono tätä analysoimaan, jätän sen suosiolla muille. :D
Niin, itse pähkäilin vähän samaa kun sinäkin, että onko kuitenkin liian pieni heijastuma sitten kun sitä isompaa, kokonaista kuvaa katsoo. Vai onko se se harjanvarsi, vai onko yhtään mikään, joku satunnainen heijastuma vaan jonka aivot tulkitsee joksikin järkeväksi ja tutuksi.
Mutta kun joku kirjoitti peltotiestä ja vesilammikosta tiellä, niin se sopisi just siihen, kun ihmettelin aiemmin mikä se tumma kohta sitten olis siinä, jos se vaalea osa on tie.
sdude
Sofia Karppi

MurhaMimmi kirjoitti: Su Elo 02, 2020 1:00 am
pingviini kirjoitti: Ti Kesä 30, 2020 7:32 pm Tässä pojat ruumiin polton jälkeen, pojat grillas ruumiin makkaran sijaan!
Moikka kaikille!
Moikka, tervetuloo. Mitähän kättä nyt meinaat kun sanot vasen? Ketjun alkupuolella on epäillyistä selfie peilikuva, sen kun kääntää flip-toiminnolla kuvankäsittelyohjelmassa, niin näkyy kaikki "oikeinpäin". Miten T:n vasen käsi ei olisi T:n käsi :? Kun T:n molemmat kädet on näkyvissä selvästi? Ei kai tää ollu trollaus :lol:
Joku ihan muu
Martin Beck

Juukelis kirjoitti: Pe Heinä 31, 2020 10:56 am Joku kysyi sivulla x ammattilaisen näkemystä käsiteoriaan. Mikä sitten määrittää ammattilaisen, työni puolesta lääkärinä kuolleita tulee nähtyä tasaisin väliajoin ja opiskeluaikanakin useissa obduktioissa mukana ollut.

1. Ensinnäkin kuvan laatu on niin huono että en tekisi pitkälle meneviä johtopäätöksiä sen perusteella. Likainen käsi, paljon varjoja joita nyt lautumiksikin täällä tulkittu.
2. Jos nyt kuitenkin johtopäätöksiä alkaa tekemään, niin kuvassa on jäntevä käsi ja mielestäni laskimot koholla viitaten verenkiertoon. Vainajassa kun veri ei enää kierrä. Vainajan sormien asento ei mielestäni olisi tuollainen.
3. Joku sanoi että lautuma voi tulla jo ennen kuolemaa verenkierron hidastuessa. Kyllä luonnollisessa kuolemassa jossa riudutaan kuoleman rajamailla pitkään, ei äkillisessä kuolemassa.
4. Tuollaiset näkyvät laskimot voi olla hyvinkin jos on ryypiskelty, kuuma päivä ja muu nesteytys hieman unohtunut. Laskimot korostuu. Ja jos vaikka piikitelty niin tekee vielä osansa.
5. Lautuma on laaja koko raajan maan puolelle tuleva veripakkauma, ei läiskittäinen. Ei ainakaan jonkun ajan päästä, toki usein näkemäni vainajat olleet jo pari tuntia kuolleena vähintään. Lautumia ilmaantuu n. 15-30min päästä kuolemasta. Mielestäni käsi on vain likainen ja siinä mustelmia muutama. En osaa sanoa mitä irronneessa raajassa lautumille tapahtuu, todennäköisesti pysyisivät jos irroitettu niiden muodostumisen jälkeen, jos ennen niin ei muodostu.

Tämän perusteella sanon että kuvaajan käsi, ja kaikki muukin siihen viittaa. Erityisesti perustan mielipiteeni noihin laskimoihin, jotka ranteesta ainakin koholla. Miksi laittaisi uhrin käden sellaiseen asentoon että näyttää omalta kädeltä? Jos sitä haluaisi esitellä niin eikö se olisi kuvassa suuremmassa roolissa? Aiemmin täällä vertailtu myös kärrykuvaan, näyttää samalta kädeltä. Omalla puhelimellani ainakin saan samankokoisia kuvia nimenomaan selfiekameralla. Toivottavasti nyt puhutaan jotain muuta vaihteeksi. Luulen että kädestä on nyt analysoitu kaikki mahdollinen.
Tässä aiemmin kirjoitettu kommentti tuohon paljon käsiteltyyn käsiasiaan.
sdude
Sofia Karppi

Rohmu kirjoitti: La Elo 01, 2020 9:52 pm
geysir kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:01 pm pökkyröt tankkasi autoa yleensä tyyliin 5-1o e. ihmetyttää. pitivät kirpputorilla pöytää. jos sinne joku lantti tuli se haettiin heti. tämä pohdinta ei tarkoita mitään muuta kuin että autossa tuskin tankki täynnä
Entä jos Jamilla ollut rahaa taskussa ja niillä ostettu vähän enemmän bensaa ja käyty vähän kauempana?
Just mietin tota 5-10 eur bensabudjettia, sen perusteella olis ajettu lähelle, joka rajais todennäköistä aluetta mihin kätketty. Mutta toi sun mainitsema vaihtoehto on ihan realistinen, löytyyköhän kaikilta bensa-asemilta ml. kylmäasemat, valvontakamera? Jos, niin poliisinhan kannattais ehkä katsoa läpi tallenteet. Jos carinaan olis tankattu reippaasti menovettä ennen tapahtumia, se vois *ehkä* puhua pidemmän reissun puolesta. Nooh, nää on näitä, tiedä näistä sitten.
MehtäUkko
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja MehtäUkko »

Joku ihan muu kirjoitti: Su Elo 02, 2020 12:31 am
MehtäUkko kirjoitti: Su Elo 02, 2020 12:21 am
Noniinsiinäkävi kirjoitti: Su Elo 02, 2020 12:12 am
Joo niin saattaa olla, mutta kun olet metsässä niin on aika vaikeaa verrata suoraan mutta kuvassa se on helpompi.
Luonnossa se onkin paljon vaikeampaa. Kyllä siinä saa useamman hehtaarin tehdä mehtähommia että alkaa silmä tottumaan. Kuitupuuta toi mänty.
No mutta oisko mitään suunnilleen arviota, kuinka leveä tuollainen noin korkea puu on juuresta? Oisko sitä kautta helpompi arvioida, kun puun korkeutta? Vai onko ihan typerä idea?
Kaikki mehtät erilaisia niin ei sitä pysty justiin sanomaan mutta rinnankorkeudelta mitataan (1.3m tyvestä) Min. jossain 20cm ja siitä ylöspäin jopa 35cm silloin ollaan siellä + 20m puustossa
Joku ihan muu
Martin Beck

sdude kirjoitti: Su Elo 02, 2020 1:20 am
Rohmu kirjoitti: La Elo 01, 2020 9:52 pm
geysir kirjoitti: La Elo 01, 2020 8:01 pm pökkyröt tankkasi autoa yleensä tyyliin 5-1o e. ihmetyttää. pitivät kirpputorilla pöytää. jos sinne joku lantti tuli se haettiin heti. tämä pohdinta ei tarkoita mitään muuta kuin että autossa tuskin tankki täynnä
Entä jos Jamilla ollut rahaa taskussa ja niillä ostettu vähän enemmän bensaa ja käyty vähän kauempana?
Just mietin tota 5-10 eur bensabudjettia, sen perusteella olis ajettu lähelle, joka rajais todennäköistä aluetta mihin kätketty. Mutta toi sun mainitsema vaihtoehto on ihan realistinen, löytyyköhän kaikilta bensa-asemilta ml. kylmäasemat, valvontakamera? Jos, niin poliisinhan kannattais ehkä katsoa läpi tallenteet. Jos carinaan olis tankattu reippaasti menovettä ennen tapahtumia, se vois *ehkä* puhua pidemmän reissun puolesta. Nooh, nää on näitä, tiedä näistä sitten.
Kyllä luulen että kameroita löytyy, ja varsinkin kylmäasemilta.
Joku ihan muu
Martin Beck

MehtäUkko kirjoitti: Su Elo 02, 2020 1:26 am
Joku ihan muu kirjoitti: Su Elo 02, 2020 12:31 am
MehtäUkko kirjoitti: Su Elo 02, 2020 12:21 am

Luonnossa se onkin paljon vaikeampaa. Kyllä siinä saa useamman hehtaarin tehdä mehtähommia että alkaa silmä tottumaan. Kuitupuuta toi mänty.
No mutta oisko mitään suunnilleen arviota, kuinka leveä tuollainen noin korkea puu on juuresta? Oisko sitä kautta helpompi arvioida, kun puun korkeutta? Vai onko ihan typerä idea?
Kaikki mehtät erilaisia niin ei sitä pysty justiin sanomaan mutta rinnankorkeudelta mitataan (1.3m tyvestä) Min. jossain 20cm ja siitä ylöspäin jopa 35cm silloin ollaan siellä + 20m puustossa
Niin sepä se kun nuo luonnon muovaamat asiat tuppaa olemaan keskenään erilaisia, eivät oo samalla muotilla tehtyjä :lol:
MurhaMimmi
Alokas

Viesti Kirjoittaja MurhaMimmi »

sdude kirjoitti: Su Elo 02, 2020 1:08 am
MurhaMimmi kirjoitti: Su Elo 02, 2020 1:00 am
Moikka kaikille!
Moikka, tervetuloo. Mitähän kättä nyt meinaat kun sanot vasen? Ketjun alkupuolella on epäillyistä selfie peilikuva, sen kun kääntää flip-toiminnolla kuvankäsittelyohjelmassa, niin näkyy kaikki "oikeinpäin". Miten T:n vasen käsi ei olisi T:n käsi :? Kun T:n molemmat kädet on näkyvissä selvästi? Ei kai tää ollu trollaus :lol:
Ei ollu trollausta 😊 sivun 2 kuvassa näyttää mun mielestä harjanpitäjä eriltä ku T:n käsi. (ja tää oli vaan mun näkemys)
Vastaa Viestiin