edit: Ja sanottakoon vielä että aika törkeiltä nuo viestit kuulostaa.. En tajua kelle ylipäätään tulee mieleen lähestyä noin ventovierasta. Ainakin hamassa menneisyydessä, omana sinkkuaikanani, pelin säännöt olivat hieman toisenlaiset
Ex-ulkoministerimme Ike Kanerva
Stubb _o/ Nyt on varmasti oikea mies ainakin pääsemässä hänelle oikeaan tehtävään.
edit: Ja sanottakoon vielä että aika törkeiltä nuo viestit kuulostaa.. En tajua kelle ylipäätään tulee mieleen lähestyä noin ventovierasta. Ainakin hamassa menneisyydessä, omana sinkkuaikanani, pelin säännöt olivat hieman toisenlaiset
Toivon niin, vaikka olikin selvää, että idiootti idiootin tilalle. Mutta vittu Stubb?! Nauroin ääneen, kun näin ton Hesarin verkkosivuilta. Nostetaan vielä Pia-Noora Kauppi pääministeriksi, niin kaikki on hienosti. Saa nähdä tullaanko Stubbin palkka maksamaan tikkareina ja pikkuautoina. Sopis jotenkin tolle pikkunulikalle, joka kaiken lisäksi vääntelee naamaansa niinku ois jatkuvasti essoissa. Ja elämänkokemusta ja näkemystäkin on ainakin sen verran mitä keskiverto päiväkotilaisella. Hieno veto Kokoomukselta! Hyvä Suomi!Bombay kirjoitti:Onkohan toi ny aprillipila vai ei?
^ Halme ei toiminut ministerinä, vaan tehtävässä, johon kansa hänet itse on äänestänyt. Kun Ike sai ulkoministerisalkun - kuten ketjussa aikaisemminkin jo mainitaan - valinta herätti jo silloin runsaasti keskustelua, ja Ike lupasi parantaa tapansa. Näin ei kuitenkaan käynyt.
Tuosta Stubbista sen verran, että osaatko katupoika eritellä syitä, minkä takia Stubb ei sopisi ulkoministeriksi? Onko sulla kenties jonkinnäköistä tietoa hänen ulkopoliittisista taidoistaan? Kielitaito, sekä yleinen tietotaito vieraista kulttuureista luulisi ainakin olevan kunnossa, ja mitäs muuta sitä lähtökohtaisesti ulkomaanhommiin ryhtyvältä tarvitaankaan. Ei ole mitään syytä tuomita Stubbia ennen kun tämä on edes vastaanottanut virkaansa.
Tässä miehen cv:tä ja muuta sälää alexstubb.comista:
Stubb on muuten syntynyt -68, eli alkaa tänä vuonna käydä viittäkymmentään. En miksikään ihan pikkunulikaksi sanoisi. Nuoreltahan Stubb tietenkin näyttää, mutta sillähän nyt ei ole pätkääkään väliä. Jos multa kysytään, niin parempi vaan että on hyvinsäilynyt, sillä maamme nimissä hoidettavia edustustilaisuuksia on edessä sadoittain.
Tuosta Stubbista sen verran, että osaatko katupoika eritellä syitä, minkä takia Stubb ei sopisi ulkoministeriksi? Onko sulla kenties jonkinnäköistä tietoa hänen ulkopoliittisista taidoistaan? Kielitaito, sekä yleinen tietotaito vieraista kulttuureista luulisi ainakin olevan kunnossa, ja mitäs muuta sitä lähtökohtaisesti ulkomaanhommiin ryhtyvältä tarvitaankaan. Ei ole mitään syytä tuomita Stubbia ennen kun tämä on edes vastaanottanut virkaansa.
Tässä miehen cv:tä ja muuta sälää alexstubb.comista:
Aika pätevältä mun mielestä vaikuttaa. Ja oikein erityisen superpätevältä, kun verrataan Iken saavutuksiin ja "julkaisuihin".2004- Euroopan parlamentin jäsen (EPP-ED)
2003- Erityisasiantuntija Suomen EU-edustustossa Brysselissä
2001-2003 Romano Prodin poliittinen neuvonantaja
2000- Vieraileva professori College of Europessa Brüggessa
1999-2001 Erikoistutkija Suomen EU-edustustossa Brysselissä
1997-1998 Suomen Akatemian tutkija London School of Economicsissa
1999 Filosofian tohtori (PhD) kansainvälisessä politiikassa, London School of Economics
1995 Master of Arts (MA) valtio-opissa, College of Europe, Brugge
1994 Dîplome de Langue et Civilisation Française (DL), Sorbonnen yliopisto, Pariisi
1993 Bachelor of Arts (BA) valtio-opissa, Furman University, Etelä-Carolina, USA
KIELITAITO
Suomi, ruotsi, englanti, ranska, saksa
JULKAISUT
Yhdeksän EU-aiheista kirjaa, noin 30 EU-aiheista akateemista artikkelia ja yli 100 kolumnia
Stubb on muuten syntynyt -68, eli alkaa tänä vuonna käydä viittäkymmentään. En miksikään ihan pikkunulikaksi sanoisi. Nuoreltahan Stubb tietenkin näyttää, mutta sillähän nyt ei ole pätkääkään väliä. Jos multa kysytään, niin parempi vaan että on hyvinsäilynyt, sillä maamme nimissä hoidettavia edustustilaisuuksia on edessä sadoittain.
Ihan lyhyesti sanottuna Stubb on liian palikka. Varmasti puhuu montaa kieltä ja jaksaa vääntää naamaansa aina kun huomaa kameran jossain, mutta enpä muista oonko koskaan kuullut ton suusta mitään vähänkään järkevää. Sen ajatus- ja arvomaailma vaan on niin päinvastainen kuin mulla.
Ja en väitä etteikö järjestään jokainen suomalainen eturivin poliitikko olisi jo pienestä pitäen täysin vieraantunut tavallisten ihmisten arjesta, mutta Stubb on siinäkin mielessä erityislaatuinen kaveri, että jo pelkästään sen olemus ja naama kertoo sen. Ei tarvitse edes lukea sen CV:tä läpi ja huomata, että heti lukiosta päästyään on kuluttanut elämänsä erilaisissa elitistipiireissä.
Mä ehdottaisin, että jokaisen ministerin pitäisi ennen virkaanastumistaan muuttaa ensin pariksi kuukaudeksi johonkin betonilähiöön kaupungin vuokrakämppään ja lopuksi vielä asua kuukausi jossain yömajassa tai vaihtoehtoisesti rappukäytävissä. Sais vähän perspektiiviä asioihin.
Ja en väitä etteikö järjestään jokainen suomalainen eturivin poliitikko olisi jo pienestä pitäen täysin vieraantunut tavallisten ihmisten arjesta, mutta Stubb on siinäkin mielessä erityislaatuinen kaveri, että jo pelkästään sen olemus ja naama kertoo sen. Ei tarvitse edes lukea sen CV:tä läpi ja huomata, että heti lukiosta päästyään on kuluttanut elämänsä erilaisissa elitistipiireissä.
Mä ehdottaisin, että jokaisen ministerin pitäisi ennen virkaanastumistaan muuttaa ensin pariksi kuukaudeksi johonkin betonilähiöön kaupungin vuokrakämppään ja lopuksi vielä asua kuukausi jossain yömajassa tai vaihtoehtoisesti rappukäytävissä. Sais vähän perspektiiviä asioihin.
Stubbin valinta epäilyttää kovasti. Miehellä ei ole minkäänlaista kokemusta tavallisen suomalaisen palkansaajan elämästä, ja meihin hänen päätöksensä kuitenkin tulevat eniten vaikuttamaan. Tässä suhteessa Stubb muistuttaa ikävästi Esko Ahoa silloin, kun tämä tuli pääministeriksi. Kaikki muistanevat, miten kävi, ja mihin suuntaan pieni- ja keskituloisten asiat ovat Suomessa kehittyneet 90-luvun alun laman jälkeen.
Stubb on erittäin pätevä EU:n burokraattisessa koneistossa, jossa tarvitaan valtavasti kirjatietoutta. Oman maan kansalaisten hoitaminen poliitikkona edellyttää kuitenkin myös ihmisyyden ymmärrystä ja käytännön tietoa sellaistenkin ihmisten asemasta, joiden kokemuksia ei jaa. Tämä kaikki Stubbilta vielä puuttuu. Aika näyttää, onko hänestä mihinkään Suomen valtion edun ajajana. Ainakin NATO-into epäilyttää kovasti, ja herää myös kysymys, yrittääkö Stubb ajaa Suomen ulkopolitiikan keinoin yhteiseurooppalaista vai Suomen etua.
Stubb on erittäin pätevä EU:n burokraattisessa koneistossa, jossa tarvitaan valtavasti kirjatietoutta. Oman maan kansalaisten hoitaminen poliitikkona edellyttää kuitenkin myös ihmisyyden ymmärrystä ja käytännön tietoa sellaistenkin ihmisten asemasta, joiden kokemuksia ei jaa. Tämä kaikki Stubbilta vielä puuttuu. Aika näyttää, onko hänestä mihinkään Suomen valtion edun ajajana. Ainakin NATO-into epäilyttää kovasti, ja herää myös kysymys, yrittääkö Stubb ajaa Suomen ulkopolitiikan keinoin yhteiseurooppalaista vai Suomen etua.
Every ship must sail a world.
-
Aizerbaidzan
- Angus MacGyver
Johanna Tukiainen Radio Rockissa:
http://www.radiorock.fi/podcast/radioro ... e75f30.mp3
Juontaja: Miten sä voit olla niin tyhmä, että sä kuvittelet ettei niin ku kiinnosta kansaa, jos sä puhut ulkoministeristä? Miks sä ylipäätään rupeet kertomaan tälläistä lehteen?
Tukiainen: Äää, no tota, jos teillä on tämmöinen syyttävä asenne ja te tälläi niin ku aloitatte tän aamun, niin ku mun aamun...
Juontaja: Juu anteeks et pilattiin se...
Tukiainen: ...tälläisellä asenteella niin tota en mä nää mitään syytä et miks mun pitäis kommentoida yhtään mitään.
Juontaja: Mä veikkaan et Kanervankin aamu on täs vähä pilalla, mutta jos sä sanot että sä et ota tästä syyllisyyttä niin kenen täst pitäis ottaa? Sun syytäshän tää on.
Tukiainen: Hymyn ja median.
Juontaja: Hymyn ja median?
Tukiainen: Joo.
Juontaja: Oot sä enemmän tässä uhrina itse?
Tukiainen: Me ollaan kaikki tässä uhreja tää on media lähinnä, media on tässä niin ku eniten niin ku synnyttänyt kohua. Kyllä mä syytän niin ku eniten mediaa.
Juontaja: Ihan mielenkiinnosta niin miten tota tää lähti tää koko homma siis...me ollaan tänään luettu näitä viestejä ja nää on ilmeisesti tammi-helmikuun puolella lähetettyjä juttuja, mutta miten tää lähti sillai että tästä yhtäkkiä tuli Hymy-juttu?
Tukiainen: Mää en oikein uskalla lähteä kommentoimaan kaikkea ihan tarkalleen mut se ei oo ihan niin selkeetä eikä niin suora juttu mitä ihmiset kuvittelee. Että mää olisin itse soittanut Hymyyn tai johonkin lehteen et "hei nyt mul olis teille makee juttu ja tota haluutteks te ostaa nää viestit". Et näin ei oo tapahtunu siinä asiassa.
Juontaja: Oliks se Johanna niin että Hymy soitti sulle ja "me oltiin kuultu, että Ike on lähettänyt sulle viestejä että haluaisit sä näyttää niitä meille?"
Tukiainen: Ööö, se meni siihen suuntaan joo kyllä. Siellä on yks toimittaja jonka mä oon tuntenut viimeiset viis vuotta. Mä oon tota, hän on semmoinen niin ku läheinen ystävä täältä Hymyn puolelta ja tota se oli siinä taustalla siinä jutussa.
----
Juontaja: Et sä voi vierittää siit kyl vastuuta muille ihmisille *naurahdus*.
Tukiainen: No mut nehän on...Kokoomushan sen on päättänyt että enhän mä sitä oo päättänyt. Ja se että Hymy on ne julkaissut ne viestit vastoin mun tahtoa ja vastoin käräjäoikeuden pää...ei käräjäoikeuden päätöstä vaan tätä sopimuksen purkamista...sopimuksen purku. Me tehtiin sopimuksen purku Hymylle Hymyn oman sopimuksen mukaan. Ja heille on toimitettu 10 000 euroa sopimuksen purkamissakkoa plus..
Juontaja: Eihän ne nyt tietenkään rupea purkamaan tuollaista sopimusta jos heillä on niin ku kaikkien aikojen kultasuoni siinä itsensä alla.
Tukiainen: Sit se on...sit se on tota sit se on heidän moraalistaan silloin kiinni.
Juontaja: Johanna Tukiainen, oletko millään tavalla pahoillasi siitä, että Ike Kanerva joutuu eroamaan ulkoministerin tehtävistä sinun takiasi?
Tukiainen: Kuten mä edelleenkin sanon niin mä en pidä siitä että mua syyllistetään tälläisistä asioista...
Juontaja: Joo no ei tää nyt tietenkään suhun liity...
Tukiainen: Soittakaa Hymyn päätoimittajalle Esko Tulustolle ja kysykää siltä nää samat kysymykset!
Tukiaisella on selvästi vähän kokemusta julkisuudesta...
http://www.radiorock.fi/podcast/radioro ... e75f30.mp3
Juontaja: Miten sä voit olla niin tyhmä, että sä kuvittelet ettei niin ku kiinnosta kansaa, jos sä puhut ulkoministeristä? Miks sä ylipäätään rupeet kertomaan tälläistä lehteen?
Tukiainen: Äää, no tota, jos teillä on tämmöinen syyttävä asenne ja te tälläi niin ku aloitatte tän aamun, niin ku mun aamun...
Juontaja: Juu anteeks et pilattiin se...
Tukiainen: ...tälläisellä asenteella niin tota en mä nää mitään syytä et miks mun pitäis kommentoida yhtään mitään.
Juontaja: Mä veikkaan et Kanervankin aamu on täs vähä pilalla, mutta jos sä sanot että sä et ota tästä syyllisyyttä niin kenen täst pitäis ottaa? Sun syytäshän tää on.
Tukiainen: Hymyn ja median.
Juontaja: Hymyn ja median?
Tukiainen: Joo.
Juontaja: Oot sä enemmän tässä uhrina itse?
Tukiainen: Me ollaan kaikki tässä uhreja tää on media lähinnä, media on tässä niin ku eniten niin ku synnyttänyt kohua. Kyllä mä syytän niin ku eniten mediaa.
Juontaja: Ihan mielenkiinnosta niin miten tota tää lähti tää koko homma siis...me ollaan tänään luettu näitä viestejä ja nää on ilmeisesti tammi-helmikuun puolella lähetettyjä juttuja, mutta miten tää lähti sillai että tästä yhtäkkiä tuli Hymy-juttu?
Tukiainen: Mää en oikein uskalla lähteä kommentoimaan kaikkea ihan tarkalleen mut se ei oo ihan niin selkeetä eikä niin suora juttu mitä ihmiset kuvittelee. Että mää olisin itse soittanut Hymyyn tai johonkin lehteen et "hei nyt mul olis teille makee juttu ja tota haluutteks te ostaa nää viestit". Et näin ei oo tapahtunu siinä asiassa.
Juontaja: Oliks se Johanna niin että Hymy soitti sulle ja "me oltiin kuultu, että Ike on lähettänyt sulle viestejä että haluaisit sä näyttää niitä meille?"
Tukiainen: Ööö, se meni siihen suuntaan joo kyllä. Siellä on yks toimittaja jonka mä oon tuntenut viimeiset viis vuotta. Mä oon tota, hän on semmoinen niin ku läheinen ystävä täältä Hymyn puolelta ja tota se oli siinä taustalla siinä jutussa.
----
Juontaja: Et sä voi vierittää siit kyl vastuuta muille ihmisille *naurahdus*.
Tukiainen: No mut nehän on...Kokoomushan sen on päättänyt että enhän mä sitä oo päättänyt. Ja se että Hymy on ne julkaissut ne viestit vastoin mun tahtoa ja vastoin käräjäoikeuden pää...ei käräjäoikeuden päätöstä vaan tätä sopimuksen purkamista...sopimuksen purku. Me tehtiin sopimuksen purku Hymylle Hymyn oman sopimuksen mukaan. Ja heille on toimitettu 10 000 euroa sopimuksen purkamissakkoa plus..
Juontaja: Eihän ne nyt tietenkään rupea purkamaan tuollaista sopimusta jos heillä on niin ku kaikkien aikojen kultasuoni siinä itsensä alla.
Tukiainen: Sit se on...sit se on tota sit se on heidän moraalistaan silloin kiinni.
Juontaja: Johanna Tukiainen, oletko millään tavalla pahoillasi siitä, että Ike Kanerva joutuu eroamaan ulkoministerin tehtävistä sinun takiasi?
Tukiainen: Kuten mä edelleenkin sanon niin mä en pidä siitä että mua syyllistetään tälläisistä asioista...
Juontaja: Joo no ei tää nyt tietenkään suhun liity...
Tukiainen: Soittakaa Hymyn päätoimittajalle Esko Tulustolle ja kysykää siltä nää samat kysymykset!
Tukiaisella on selvästi vähän kokemusta julkisuudesta...
-
Maxwell Smart
- Nikke Knatterton
Mistä tota tietää meneeko toi tarina loppujen lopuksi noin vai jotenkin toisin. Nyt lehissä on luettavissa Kanervan viestejä, Tukiaisen ei ole. Jos tollasia viestejä, mitä pari oon väkisin nähnyt, on laitellut, niin melkein väitän, että myös toinen osapuoli on jotain samankaltaista laittanut. Eli tossa on yksi osa isoa kokonaisuutta. Vtustako ihmiset tietää minkälaiset välit k.o parilla oikeasti on ollut. Eikä totuus tule lehtiin. Totuuden tietää ainoastaan 2 ihmistä; Kanerva ja Tukiainen, muille se ei edes kuulu.
Turha show. Kanervalla on naisystävä, Tukiaisella miesystävä, tekikö kumpikaan oikein?
Leipää ja sirkushuveja..
Turha show. Kanervalla on naisystävä, Tukiaisella miesystävä, tekikö kumpikaan oikein?
Leipää ja sirkushuveja..
Mitä väliä sillä on, missä aikansa viettää? Tekeekö elitistipiireissä hengaaminen Stubbista kykenemättömän hoitamaan ministerinvirkaansa? Ja jos se siitä on kiinni, niin onhan se kuulemma jossain hampurilaisravintolassakin ollut töissä. Tuntuuko maanläheisemmältä? Okei, ei ole syntynyt ja kasvanut Itä-Helsingissä, mutta ei se silti välttämättä läpimätä ole.katupoika kirjoitti: Ei tarvitse edes lukea sen CV:tä läpi ja huomata, että heti lukiosta päästyään on kuluttanut elämänsä erilaisissa elitistipiireissä.
Tuo NATO-fanitus muakin kyllä epäilyttää. Toisaalta haluan myös uskoa, ettei yksi mies meitä NATOon vie
Mutta itse aiheeseen palatakseni: ajelin keskustaan päin aamulla ja kuuntelin tuota Radio Rockin haastattelua ja nauroin ääneen