Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Skippadai
Nikke Knatterton

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja Skippadai »

KIINNOSTAA-20 kirjoitti: Ke Elo 05, 2020 5:16 pm Nyt olisi ihan oikeasti löytää Jami- Petteri ja lopettaa nuo , ehkä osittainkin turhat arvailut . Olen privana vastannut muutamalle nimimerkille , kun olen huomannut viestiketjussa / seinällä viittauksia viesteihini. Pyydän : keskittykää olennaiseen , tosiasioihin ja antakaa anteeksi viestini . En ole vieläkään laittanut seinälle viestiä. Olen kyllä antanut lupani julkaista ne seinällä heille , nimimerkeille , joille olen viestitellyt . Toivottavasti he laittavat viestini näkyville ja palataan itse asiaan.
Mitä helvettiä? Mitä viittauksia ja mihin viesteihin? Mistä seinästä tässä edes puhutaan? Näyttäisi olevan ainoa viestisi tämä näin. Laita vaikka privana infot, jos jotain tietoa on?
Dekkarisankari
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Dekkarisankari »

MehtäUkko kirjoitti: Ke Elo 05, 2020 6:00 pm Olisko ruumis sittenkin patanassa?
On kuitenki se autojen kohtaaminen tapahtuma iltana.
mun mielestä paras havainto tähän mennessä. Autojen kohtaamisen on kuitenkin ryhmän jäsen itse nähnyt ja tapahtuma aika on valokuvista vielä varmistettu.
sekin ohitettiin sivustolla aika nopeasti.
Onko täällä muita silminnäkijän havaintoja edes kerrottu?
Siis ei Teboilin huhuja
Olen liputtanut Patanan suuntaa jo kauan ja tänään olin toiveikas kun poliisin vene sinne meni, mutta ottaen huomioon tekojärven koon ja sen että olivat jo parin tunnin päästä Vetelin keskustassa syömässä, jäi etsintä kovin lyhyeksi. Onko kumma jos ei löydy ko noin ylimalkaista on etsintä☹
MehtäUkko
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja MehtäUkko »

Dekkarisankari kirjoitti: Ke Elo 05, 2020 5:49 pm
Joku ihan muu kirjoitti: Ke Elo 05, 2020 5:44 pm
Captain Hastings kirjoitti: Ke Elo 05, 2020 5:40 pm Ajatus hämäyskuvasta on jotenkin absurdi. Tämä on täällä jo aiemminkin nostettu esiin, mutta miksi joku ottaisi hämäyskuvan ja liittäisi itsensä surmaan, jos vaihtoehtona on olla ottamatta kuvaa lainkaan?

Jos taas kyseessä on toisena ajankohtana otettu kuva, niin eikö alkuperäisestä kuvasta saa helposti kuvan tiedoista päivämäärän selville. Jos kuva on otettu jomman kumman veljeksen puhelimella ja puhelin on poliisin hallussa, en ymmärrä miksi kuvan ajankohdan selvittäminen olisi vaikeaa. Haluaako joku avata tätä?
Ilmeisesti puhelin ei ole poliisilla
En oikein muutakaan keksi.
Miten niin ei olisi poliisilla? Perustele väitteesi. Tottakai on...

Toisekseen uskon että kyllä kuva siltä yöltä on, mutta ei miltään ruumiinkätköpaikalta. Uskon YLLIn puhetta siitä, että puhelin on jätetty välillä pois matkasta...
Poliisikaan ei tiedä milloin kuva on otettu, miksi sinä uskot siihen että olisi surmayönä otettu?

Poliisi

– Yritämme selvittää, että missähän se kuva on otettu ja milloin. Että onko se todella otettu sen tapahtuman yhteydessä, sen jälkeen, vai mihin se liittyy, tutkinnanjohtaja Åfors sanoo.
Korson Sherlock
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Korson Sherlock »

YLLI00 kirjoitti: La Heinä 25, 2020 7:51 pm
tutkijax kirjoitti: La Heinä 25, 2020 7:48 pm
YLLI00 kirjoitti: La Heinä 25, 2020 7:09 pm Reissultaan tulivat kyllä carinalla... Molemmat yhdessä autossa
Mielenkiintoista, missä heidät näit ja mihin aikaan?
Yö 4 maissa
YLLI00, kävin sun viestit läpi täällä. Kuulostaa siltä että puhut totta. Olisitko voinut vielä tarkentaa tuohon aikaisempaan kysymykseen, että missä kohtaa tämä näkeminen klo 4 tapahtui? Tällä vastauksella Jami voisi hyvinkin löytyä. Tiedän jo koska kuva on otettu.
Joku ihan muu
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Joku ihan muu »

Dekkarisankari kirjoitti: Ke Elo 05, 2020 5:49 pm
Joku ihan muu kirjoitti: Ke Elo 05, 2020 5:44 pm
Captain Hastings kirjoitti: Ke Elo 05, 2020 5:40 pm Ajatus hämäyskuvasta on jotenkin absurdi. Tämä on täällä jo aiemminkin nostettu esiin, mutta miksi joku ottaisi hämäyskuvan ja liittäisi itsensä surmaan, jos vaihtoehtona on olla ottamatta kuvaa lainkaan?

Jos taas kyseessä on toisena ajankohtana otettu kuva, niin eikö alkuperäisestä kuvasta saa helposti kuvan tiedoista päivämäärän selville. Jos kuva on otettu jomman kumman veljeksen puhelimella ja puhelin on poliisin hallussa, en ymmärrä miksi kuvan ajankohdan selvittäminen olisi vaikeaa. Haluaako joku avata tätä?
Ilmeisesti puhelin ei ole poliisilla
En oikein muutakaan keksi.
Miten niin ei olisi poliisilla? Perustele väitteesi. Tottakai on...

Toisekseen uskon että kyllä kuva siltä yöltä on, mutta ei miltään ruumiinkätköpaikalta. Uskon YLLIn puhetta siitä, että puhelin on jätetty välillä pois matkasta...
Jos poliisi ei tiedä milloin kuva otettu. Vaikka sen kuvan poistaisi, ei se ja sen tiedot "poistu" ennenkun tilalle tulee uutta. Niin melko varmaa ettei puhelin ole poliisilla.
On ollu 2 viikkoa aikaa hävittää entinen puhelin. Poliisit onnistuu halutessaan kaivamaan puhelimista vaikka ja mitä.
Mä ainakin hävittäisin sen luurin vähemmästäkin syystä kun että oisin ollu tapossa mukana.
Vaihdetaanhan pökkyräsä puhelimia muutenkin "keskivertoa" nopeammin. Ainakin täällä päin.
Viimeksi muokannut Joku ihan muu, Ke Elo 05, 2020 6:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Skippadai
Nikke Knatterton

mun mielestä paras havainto tähän mennessä. Autojen kohtaamisen on kuitenkin ryhmän jäsen itse nähnyt ja tapahtuma aika on valokuvista vielä varmistettu.
Siis ei Teboilin huhuja
Hiljaa ajanut punainen japsiauto. Valkoinen paku parkissa veneenlaskupaikalla. Ei tuo kyllä valitettavasti ole yhtään sen enempää, kuin heijastukset ikkunassa. Jos taasen olisi se kyseinen carina tunnistettu, niin asiahan olisi aika lailla eri. Tokihan se on mahdollista, että pökkyrät siellä ovat ajelleet. Nuo tiet ovat vain niin liikennöityjä, että epäilen edes pökkyröiden olevan niin typeriä, että sieltä olisivat piiloa etsimässä. Iso riski tulla nähdyksi.
JussiWares
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja JussiWares »

Dekkarisankari kirjoitti: Ke Elo 05, 2020 6:08 pm
Siis ei Teboilin huhuja
Olen liputtanut Patanan suuntaa jo kauan ja tänään olin toiveikas kun poliisin vene sinne meni, mutta ottaen huomioon tekojärven koon ja sen että olivat jo parin tunnin päästä Vetelin keskustassa syömässä, jäi etsintä kovin lyhyeksi. Onko kumma jos ei löydy ko noin ylimalkaista on etsintä☹
Vähän tuntuu tuo aika, että venonen ei ole vesillä ollut.
Olisko käyny jonkin muun asian tarkistamassa. Tuo järvialue vie kyllä useamman päivän
MehtäUkko
Martin Riggs

Dekkarisankari kirjoitti: Ke Elo 05, 2020 6:08 pm
Siis ei Teboilin huhuja
Kyllä niissä veneissä olevat luotaimet ovat varmasti viimeistä huutoa. Kyllä pohjalta epämääräinen möykky erottuu. Totta että iso ala sielläkin läpi käytäväksi ja joskus kun itse olin siellä kalassa niin sellaisia kelluvia suolauttojakin oli siellä täällä.
barooni
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja barooni »

Skippadai kirjoitti: Ke Elo 05, 2020 6:18 pm
Siis ei Teboilin huhuja
Hiljaa ajanut punainen japsiauto. Valkoinen paku parkissa veneenlaskupaikalla. Ei tuo kyllä valitettavasti ole yhtään sen enempää, kuin heijastukset ikkunassa. Jos taasen olisi se kyseinen carina tunnistettu, niin asiahan olisi aika lailla eri. Tokihan se on mahdollista, että pökkyrät siellä ovat ajelleet. Nuo tiet ovat vain niin liikennöityjä, että epäilen edes pökkyröiden olevan niin typeriä, että sieltä olisivat piiloa etsimässä. Iso riski tulla nähdyksi.
mut täällähän oli sit kirjoitus, et oliko se seuraava päivä, 17 päivä, kun carinasta oli ollut vetelissä havaintoa, kylää en muista, oli kaahannu mahotanta vauhtia, ei oo montapäivää kun siitä oli juttua, mut millä sivulla kirjoitus oli, ni ei oo mitään muistikuvaa, näitä kirjotuksia, ja sivuja tulee niin hurjaa vauhtia nykyään, et aamulla ennen töihin lähtöä kun vilkasee, ja seuraavan kerran iltaopäivällä, ni ihan erijutut, ja sivuja voinu tulla 6-7 lisää.
Dekkarisankari
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Dekkarisankari »

barooni kirjoitti: Ke Elo 05, 2020 6:30 pm mut täällähän oli sit kirjoitus, et oliko se seuraava päivä, 17 päivä, kun carinasta oli ollut vetelissä havaintoa, kylää en muista, oli kaahannu mahotanta vauhtia, ei oo montapäivää kun siitä oli juttua, mut millä sivulla kirjoitus oli, ni ei oo mitään muistikuvaa, näitä kirjotuksia, ja sivuja tulee niin hurjaa vauhtia nykyään, et aamulla ennen töihin lähtöä kun vilkasee, ja seuraavan kerran iltaopäivällä, ni ihan erijutut, ja sivuja voinu tulla 6-7 lisää.
17.6. Havainto oli Pitkäkoskentieltä väliltä Isokylä-Småbönders
Skippadai
Nikke Knatterton

Oma kokemus kalareissuilta tekojärveltä on, että aina siellä jonkun kohtaa. Oli sitten mihin aikaan ja minä päivänä tahansa liikkeellä. Ainoa syy, miksi en pitäisi ideaalina jemmareissulle. Muutoinhan tuolta löytyy turvenevoista lähtien kaikkea, mitä hyvä jemma sitten vaatisikaan.
JussiWares
Poliisikoira Rex

laavut ja laavun edessä (Isojärven) penger , jossa pato , josta säädellään penkereen toisella puolella olevan ojan / poistoveden korkeutta . Olet eka , jolle kerron tämän. Vainaja säkkiin , painoa hiukan ja ei tule koskaan ylös , eikä mene padon läpi. Virtaus vain padon kautta. Tiesitkö , tuliko mieleen ajatus? Seurataan ja kommentoidaan.

Tässäpä näitä vinkkejä. Tuossa tarkoitetaan Kaitforsissa olevaa laavua voimalaitoksen kohdalla.
Sääkskoskella on yksi pato ja siitä voimalaitokseen päin vajaa km on jokin pato. Olisko varaluukut?
Eipä tuon tutkimiseen ole tavallisella kansalaisella mahdollisuuksia.
Varmaan puomitettua aluetta tuokin, mutta veneellä pääsee.
Tämäpä tiedoksi jos tuolla alueella näkyy jotakin outoa
kby123
Alokas

Viesti Kirjoittaja kby123 »

Saataisko aikaiseks kartta johon on merkitty paikat jotka on käyty läpi? Harvasta paikasta voi tietysti varmuudella sanoa ettei se siellä ole ellei ole metri metriltä käyty maastoa läpi... Edelleen sitä mieltä että mahdollisimman lähellä ja mahdollisimman hiljainen paikka. Kylmää vettä jos pitää löytää, niin soramontussa on kylmä vesi? riittäiskö Jylhän tien montuissa syvyys?
MehtäUkko
Martin Riggs

JussiWares kirjoitti: Ke Elo 05, 2020 6:41 pm laavut ja laavun edessä (Isojärven) penger , jossa pato , josta säädellään penkereen toisella puolella olevan ojan / poistoveden korkeutta . Olet eka , jolle kerron tämän. Vainaja säkkiin , painoa hiukan ja ei tule koskaan ylös , eikä mene padon läpi. Virtaus vain padon kautta. Tiesitkö , tuliko mieleen ajatus? Seurataan ja kommentoidaan.

Tässäpä näitä vinkkejä. Tuossa tarkoitetaan Kaitforsissa olevaa laavua voimalaitoksen kohdalla.
Sääkskoskella on yksi pato ja siitä voimalaitokseen päin vajaa km on jokin pato. Olisko varaluukut?
Eipä tuon tutkimiseen ole tavallisella kansalaisella mahdollisuuksia.
Varmaan puomitettua aluetta tuokin, mutta veneellä pääsee.
Tämäpä tiedoksi jos tuolla alueella näkyy jotakin outoa
Kaitforssissa on voimalaitos ja järven Pohjois puolellakin on vielä 2 patoa mutta se olisi alavetelissä. En kyllä lähtisi niin pitkää matkaa ajeleen yöllä kylien läpi kortitta. Asunnot ihan tien vieressä melkein voimalalle asti.
JussiWares
Poliisikoira Rex

MehtäUkko kirjoitti: Ke Elo 05, 2020 6:52 pm Kaitforssissa on voimalaitos ja järven Pohjois puolellakin on vielä 2 patoa mutta se olisi alavetelissä. En kyllä lähtisi niin pitkää matkaa ajeleen yöllä kylien läpi kortitta. Asunnot ihan tien vieressä melkein voimalalle asti.
Nämä on ne alavetelin padot. Tuonne pääsee paasilasta jotenkin noita pikkuteitä pitkin
Vastaa Viestiin