Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
tuulituu
Martin Beck

Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily

Viesti Kirjoittaja tuulituu »

peteme kirjoitti: La Elo 08, 2020 9:11 am AB63BF3C-9479-4E59-99A7-E8AC811DA391.jpegJos tuossa harjakuvassa ei olis Toyotan ovi mikä se mun mielestä on, niin seuraavaksi tulee mieleen että se on 200l tynnyri missä haalistunut maali ja yläosa kapenee kantta kohden.
En muista tälläisiä tynnyreitä nähneeni tosin itse.
Muoks! Kansi jos panta kiinnityksellä olevan tynnyrin muoto vois olla.
Tässähän ois tynnyrigrilli, punainen versiokin vielä ja grillailujen jälkeen saa kannen päälle:
https://www.oivarauta.fi/cgi-bin/webio2 ... =oivarauta

saako tuonne ruumiin ängetyksi sitten...
H.Lecter
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja H.Lecter »

tuulituu kirjoitti: La Elo 08, 2020 11:27 am
peteme kirjoitti: La Elo 08, 2020 9:11 am AB63BF3C-9479-4E59-99A7-E8AC811DA391.jpegJos tuossa harjakuvassa ei olis Toyotan ovi mikä se mun mielestä on, niin seuraavaksi tulee mieleen että se on 200l tynnyri missä haalistunut maali ja yläosa kapenee kantta kohden.
En muista tälläisiä tynnyreitä nähneeni tosin itse.
Muoks! Kansi jos panta kiinnityksellä olevan tynnyrin muoto vois olla.
Tässähän ois tynnyrigrilli, punainen versiokin vielä ja grillailujen jälkeen saa kannen päälle:
https://www.oivarauta.fi/cgi-bin/webio2 ... =oivarauta

saako tuonne ruumiin ängetyksi sitten...
Kyllähän se palasina menee pieneenkin. En silti usko että on tynnyri. Muoto olisi pyöreämpi myös kuvassa.
MehtäUkko
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja MehtäUkko »

Toimintaterapia kirjoitti: La Elo 08, 2020 11:19 am Spekuloitteko nyt, että a) kuvassa näkyy ehkä tynnyri eikä autonovi, vai b) ruumis on tungettu tynnyriin? Vaiko c) molemmat...?
Selvä auton ovi mun mielestä ainakin. Vastasin vain tuohon kun joku ei ollut noita tynnyreitä koskaan nähnyt.
Mun mielestä se gif mikä ovesta oli tehty on just täydellinen.
En tyrmää muiden ideoita vaan jokainen saa nähdä mitä mun puolesta miten tykkää.
Ihmettelen miksi talo, hirsimökki, vene tai vaikka tynnyri olisi noin lähellä autoa?
Tuollaiseen tynnyriin ruumista ei saisi kuin viipaloituna. Eihän noi ole kuin vyötäröön aisti. Pirun vaikeita kantaa ja liikutella. Tietä pitkin pyörittämällä mutta metsään sillä ei pystyisi menemään. Paljon helpompi olisi vain kantaa ruhoa.
Mulle sana tallessa ei liity mihinkään erikoiseen. Jokin on vain hyvässä piilossa, ei sen kummempaa.
Viimeksi muokannut MehtäUkko, La Elo 08, 2020 11:51 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
H.Lecter
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja H.Lecter »

Roogertti kirjoitti: La Elo 08, 2020 11:27 am Oisko tuolla harjalla autettu toinen pois jostain suon silmäkkeestä?
Jos ei muuta kättä pidempää oo löytyny?
Oisko raahausjälkiä ja tai mahdollisia muita jälkiä esimerkiksi pilkkomisesta (verta&hiekkaa) harjattu.
Roogertti
Alokas

Viesti Kirjoittaja Roogertti »

H.Lecter kirjoitti: La Elo 08, 2020 11:40 am
Roogertti kirjoitti: La Elo 08, 2020 11:27 am Oisko tuolla harjalla autettu toinen pois jostain suon silmäkkeestä?
Jos ei muuta kättä pidempää oo löytyny?
Oisko raahausjälkiä ja tai mahdollisia muita jälkiä esimerkiksi pilkkomisesta (verta&hiekkaa) harjattu.
Tuo ylös vetäminen vähän tukis tuota että harja on "osittain" märkä.
tuulituu
Martin Beck

MehtäUkko kirjoitti: La Elo 08, 2020 11:36 am
Toimintaterapia kirjoitti: La Elo 08, 2020 11:19 am Spekuloitteko nyt, että a) kuvassa näkyy ehkä tynnyri eikä autonovi, vai b) ruumis on tungettu tynnyriin? Vaiko c) molemmat...?
Selvä auton ovi mun mielestä ainakin. Vastasin vain tuohon kun joku ei ollut noita tynnyreitä koskaan nähnyt.
En tyrmää muiden ideoita vaan jokainen saa nähdä mitä mun puolesta miten tykkää.
Ihmettelen miksi talo, hirsimökki, vene tai vaikka tynnyri olisi noin lähellä autoa?
Tuollaiseen tynnyriin ruumista ei saisi kuin viipaloituna. Eihän noi ole kuin vyötäröön aisti. Pirun vaikeita kantaa ja liikutella. Tietä pitkin pyörittämällä mutta metsään sillä ei pystyisi menemään. Paljon helpompi olisi vain kantaa ruhoa.
Mulle sana tallessa ei liity mihinkään erikoiseen. Jokin on vain hyvässä piilossa, ei sen kummempaa.
Tynnyri tai vene ihan autoa liki siksi, että ruumiin tai muun lastin saa sinne helpommin.
Minä kun aluksi näin siinä veneen niin, että se on auton takakontin takana osittain tai veneen kokka mahdollisimman autoa vieressä ja näen sen vieläkin niin. Saattaa toki olla auton ovi, mutta näyttää niin eri punaiselta.

Huutokauppakohteessa on myös auto aika lähellä sitä saunarakennusta, eli jos ottaisikin kuvan auton keulasta päin, millainenhan rakennus on sieltä päin ja millainen kohta tulisi kuvaan näkyviin? Omiin silmiin piha näyttää siltä, etten autolla menisi, mutta jos kuvan ottamista ennen on satanut, niin se huijaa ja ympäristö voi näyttää märemmältä (suomaisemmalta) kuin on.
Dekkarisankari
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Dekkarisankari »

https://maphub.net/Dekkarisankari/map

Pääsetteköhän tällä näkemään missä kaikkialla olen käynyt...? En osannut varmaan tehdä niin ku8n Korson Scherlock tarkoitti, mutta tein noin...

Kuten sanottua autolla ajettavien teiden ja vesistöjen risteyskohdat kävelly koiran kans. Jos metsäautotien molemmissa päissä merkit, tsekannut läpi asti...
Useimmatvesistöjen rantaan menevät pistot, joissa en ole käynyt, ovat sellaisia että siellä on talo tai mökki

voi olla että merkintöjä vielä puuttuukin, mutta paljon on etsitty mitään löytämättä😮
Viimeksi muokannut Dekkarisankari, La Elo 08, 2020 12:18 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuulituu
Martin Beck

^^Dekkarisankari, aivan mahtavaa työtä ja ahkeruutta sinulta!
Hyvin näkyvät merkattuina kymmenet kohteet joissa olet käynyt.
Toimintaterapia
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Toimintaterapia »

MehtäUkko kirjoitti: La Elo 08, 2020 11:36 am
Myös minusta vaikuttaa siltä että uhria olisi kyllä ollut vaikea pistää tynnyriin. Eikä mitään huhuakaan sellaisesta ole ollut.

Mutta on tynnyriin "tallettaminenkin" jo aiemmin tehty: viewtopic.php?t=4419. Kuvista näkyy että aika akrobaattiasentoon uhri on taivutettu.
Sveriges sak är vår!
Touhupuntti
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Touhupuntti »

Tuli tässä mieleen teoria: nistimaailmassa on yleensä hierarkia ja näitä renkejä jotka subupalkalla tekevät likaiset työt. Entä jos tässä ei olekaan nuo kaks veljestä päätekijöitä ollenkaan vaan hävittäneet vain ruumiin ja laittaneet kuvan todisteeksi et "homma hallussa"- sit ovat olleet hiljaa koska eivät uskalla käräyttää sitä todellista tekijää joka tossa roskasakissa voi olla astetta korkeammalla esim pyörittää jotain pientä kauppaa tms
Basilika
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Basilika »

Dekkarisankarille kyllä hatunnosto etsinnöistä. Toki muillekin jotka ovat paikan päällä hakeneet, mutta näin erikoismainintana.
Holomes
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Holomes »

MehtäUkko kirjoitti: Pe Elo 07, 2020 11:59 pm Liittelin pökkyrän harjakuvaa ja Dekkarisankarin ottamaa metsäautotien kuvaa.

Tämä vahvisti käsitystäni että pökkyrät eivät välttämättä ole rannassa eikä pihapiirissä,he ovat vain metsäautotiellä jossa auto hieman vasemmalla ja pökkyrät vasemmalla tien reunassa.Ei ole rinnettä tai muutakaan vastaavaa.
jos dekkarisankarilla mahdollisuus palata kuvanottopaikalle niin voisitko tehdä sen.

nyt kuva oli ihan keskeltä tietä mutta Jos kuvan ottaisi vasemmalta puolen tietä ja tielle päin hieman. silloin häviää lippis pään yläpuolelta olevat puut pois sekä lippiksen sivusta oikealta puolen.
ja mistä otit viimeksi kuvan niin siittä ehkä hieman eteenpäin. (Näitä asioita ei voi tietokoneella muuttaa) Pitäisi olla melkein paperilla harjakuva printattuna mistä katsoo että olisi suunnilleen samalla kohtaa että löytää mahdollisimman samanlaisen kulman ja samanlaisen näkymän.
Harja kuvassa ei ole tuota tuplapuuta mitä sinun kuvassa näkyy joten sen kohdalta jos koittaisi.

Kuvissa on mielestäni todella paljon yhtäläisyyksiä. ne viimeiset puut ihan tien päässäkin vaikuttaisi muoto olevan samanlaiselta kuin kuvassa.
oikealla puolella olisi juuri oikea aluspuusto kuusta ja muuta.

Merkkasin puita x merkillä mitkä voisivat näkyä kuvassa.
Pitemmillä viivoilla merkkasin mitkä voisivat olla siinä alkuperäisessä kuvassa.
Jos kuva olisi hieman vasemmalta tiellepäin ja suunnilleen tuosta rinnankorkeudelta
Tai ehkä eteenpäin hieman niin aika hyvä olisi.

Jos harja on märkä niin olisikohan tuossa ojia tai muuta lähellä.Tai sitten se autio paikka siinä lähellä, kaivo???
Kyllä näyttää vaan aika samalta.

Dsankarin ottama kuva https://aijaa.com/ZamVQZ
Sama missä yhtäläisyyksiä harjakuvaan https://aijaa.com/KfR6oZ

Aito harjakuva https://aijaa.com/7L57c6
Harjakuva yhtäläisyydet https://aijaa.com/ihVui4

Dsankarin juva + leikattu pökkyrät https://aijaa.com/IfOLiO
Sama kuva yhdistetty ja leikattu https://aijaa.com/iTjj2j
Tämä kuva on toistaiseksi paras ehdokas harjakuvan ottopaikaksi. Käykääs ottamassa uusi kuva pakittamalla muutama kymmenen metriä taakse päin tuosta Dekkarisankarin kuvasta. Tuossa harjakuvassahan tuo mahdollinen haaramänty näkyy T:n korvan ja tölkin välistä. Jos tuolta Dekkarisankarin kuvaamalta paikalta löytyy haaramännystä vähän taakse päin tuollainen korkea mänty, joka näkyy harjakuvassa harjasten yläpuolella, niin paikkahan täsmäisi oikein hyvin.
Turistina
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Turistina »

Touhupuntti kirjoitti: La Elo 08, 2020 12:23 pm Tuli tässä mieleen teoria: nistimaailmassa on yleensä hierarkia ja näitä renkejä jotka subupalkalla tekevät likaiset työt. Entä jos tässä ei olekaan nuo kaks veljestä päätekijöitä ollenkaan vaan hävittäneet vain ruumiin ja laittaneet kuvan todisteeksi et "homma hallussa"- sit ovat olleet hiljaa koska eivät uskalla käräyttää sitä todellista tekijää joka tossa roskasakissa voi olla astetta korkeammalla esim pyörittää jotain pientä kauppaa tms
Onhan se tämäkin käynyt mielessä. ”Isot pojat” tulleet perimään omiaan ja laitettu asia Jamin syyksi, heikoimmasta lenkistä on pitänyt päästä eroon....
Piste
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Piste »

Ruosteinen tynnyri?
Mr Butterfly
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Mr Butterfly »

Omituinen sivusto kun kirjoitat viestin niin häipyy vaan bittiavaruuteen :(

Onko tekojärven täyttökanavan eteläpuolella kukaan käynyt? Siellä on Laukkulampi-niminen lätäkkö tien vieressä ja muistaakseni puustokin on samanlainen kuin harjakuvassa. Ja on hiljainen tie tuo, joka menee Peltokankaalle.
Viimeksi muokannut Mr Butterfly, La Elo 08, 2020 12:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin