Mbu kirjoitti: La Elo 08, 2020 5:14 pm
Selitän nyt kuitenkin pointtini mikäli tämä todella on useammallekkin vieras käsite, mikäli pojat ovat sanoneet Jamin olevan tallessa, ei se välttämättä tarkoita heille tuttua, turvallista tai varmaa piiloa mistä täällä on kirjoitettu sivukaupalla. Ihan hyvin voi olla tallessa sattumanvaraisesti valikoituneessa järvessä tai jossain ryteikössä.
Samalla tavalla itse käytän tallessa sanaa kun hukkaan vaikka avaimeni, jossain tallessahan ne on, ei ne kokonaan kadonneet ole vaan löydettävissä vaikkapa sadevesiviemäristä, mistä tosin tuskin koskaan tulisin niitä löytämään, sinne jäävät ja siellä ovat tallessa. Ovat siis niin hyvässä tallessa että en itsekään löydä.
Ja mikäli pojilta on kysytty suoraan missä Jami on, ovat voineet saada vastauksen tallessa. Eikä se minulle ainakaan kerro että paikka olisi pojille varma talletuspaikka niinkuin pankkiholvi missä on ja pysyy.
Tätä mäkin aattelin, ja siks aiemmin ehdotin että mitäs jos ne ei aamulla enää ihan tarkalleen muistaneet mihin kohti puskaa sen jemmasivat. Tyyliin ajoivat kännissä jonnekin, oho mettätie käänny tonne, viedään tonne ojaan. Ja aamulla muistissa suunnilleen paikkakunnan tarkkuudella missä ajeltu.
Jos multa kysyis jostain tavarasta jonka sijaintia en tiedä mutta tiedän että on se mulla jossain, sanoisin just että on se mulla tallessa. Siis ilman mitään sarkasmia. Samaten jos kysyisin joltain onko sillä asia X tallessa, en tarkottais tietääkö se täsmälleen missä se on.
- Onks sulla sun lapsuuden päiväkirjat tallessa?
- Joo on, en vaan tiedä missä.
- Missä ton imurin huoltokirja on?
- En tiedä, on se tallessa.
Eri asia sitten miten me tiedetään mitä ne on kuulusteluissa sanoneet? Vai onko juoru?