Juurikin näin, ei voida tietää. Eli ei voida myöskään varmana sanoa että kätköpaikka on tuttu paikka missä on vietetty aiemmin paljon aikaa ja sen perusteella karsia suorilta tutkimatta muut paikat pois. Tätä yritin sanoa mutta ilmeisesti en osannut ajatuksiani muotoilla oikein.Joku ihan muu kirjoitti: La Elo 08, 2020 6:50 pmJuuri näin, JOSMbu kirjoitti: La Elo 08, 2020 6:37 pmSillä minäkin siihen tartuin kun oli aiemmin kommentteja että pakko olla tuttu paikka koska sanoneet että tallessa.. Että JOS ovat näin sanoneet ei tarkoita välttämättä mitään.Joku ihan muu kirjoitti: La Elo 08, 2020 6:11 pm
Mä nyt otin jonkun satunnaisen kommentin jossa tuota tallessa- sanaa spekuloidaan.
Tästä käytiin jo pitkä keskustelu aiemmin.
mistä kukaan voisi esitutkinnan ollessa kesken tietää mitä on kukakin sanonut? Ei sitten niin mistään!!
Tämä on jostakin huhusta tai kuulopuheesta lähtenyt koko juttu. Tai mistä lie.
Se on vaan faktaa että kukaan ei voi tietää mitä ovat sanoneet.
Poliisi tietää, mutta eivät sitä kyllä kerro, mitä siellä kenenkin kanssa on puhuttu, ei edes muille kuulusteluissa käyville.
Joten melko turhaa tuota on spekuloida.
Onko näin sanottu, selviää sitten vasta kun esitutkinta valmistuu ja pöytäkirjat tulevat julkiseksi.
Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta
Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily
Eikös Ville asunut itse jossain vaiheessa Tunkkarilla? Tunkkarihan on mäntymetsää täynnä. En tiedä minkä verran alueella etsintöjä tehty.
-
Noniinsiinäkävi
- Harjunpää
Jos Poliisi olisi sitä mieltä että Isokylä on haravoitu riittävästi niin oletan että he myös silloin ilmoittaa että näin on. Nyt kuitenkin Poliisi on ilmoittanut olevansa kiinnostunut ja kiitollinen kaikista infosta joka voi ratkaista tämän jutun joten me jatkamme etsintöjä halusit tai et.
-
Noniinsiinäkävi
- Harjunpää
Ei sitä kaivoa voi tutkia sen enempää kuin mikään muu yksityinen alue. Mutta siitä voi ilmoittaa poliisille jos tuntuu että tämä on SE paikka. Myllyn ympäristö on kieltämättä sellainen paikka että tämä olisi varmaan hyvä piilopaikka ruumiille. Ilmoita asiasta poliisille ovat varmasti kiinnostuneita jos eivät ole vielä paikkaa tutkineet.ErwinRommel kirjoitti: La Elo 08, 2020 7:11 pm No lähinnä tarkoitin sitä että kun nuo paikat on moneen kertaan tutkittu..
Kaikki varmasti haluaa että ruumis löytyy, pois lukien pari idioottia jotka on nyt vangittu. Ei kukaan halua että tämä tilanne jatkuu..
Nyt tulee muuten oikea vihje..
Täällä on ollu moneen kertaan juttua että johonkin kaivoon olis ruumis upotettu.. siinä porasenjoella, sahamyllyn alapuolella on vanha talo. En muista onko siinä pihassa kaivoa, mut ainakin kun talon pihasta joen yli menee niin siellä on.
Poliisi seuraa tätä ketjua erittäin aktiivisesti että kyllä kaikki vihjeet ja pienet tiedonmuruset kannattaa laittaa tähän.
Emme vieläkään saaneet vastausta puumajan sijainnista?ErwinRommel kirjoitti: La Elo 08, 2020 5:36 pm Nyt tulee kysymys dekkarisankarille ja teilipyörälle. Kun ootte pyöriny pitkin Isokylän mehtiä, nii löysittekö poikien lapsena rakentamaa puumajaa, joka on tuommosten isojen mäntyjen väliin rakennettu?
Ne teki sen ehkä 15 vuotta sitten..
Lukittaudun kotiin
-
Joku ihan muu
- Martin Beck
Olisiko syynä että ko nimimerkin arveltiin olevan menossa siirtämään ruumista? (Hyi miten kuvottavaa edes ajatuksena)hamuelos kirjoitti: La Elo 08, 2020 8:05 pmEmme vieläkään saaneet vastausta puumajan sijainnista?ErwinRommel kirjoitti: La Elo 08, 2020 5:36 pm Nyt tulee kysymys dekkarisankarille ja teilipyörälle. Kun ootte pyöriny pitkin Isokylän mehtiä, nii löysittekö poikien lapsena rakentamaa puumajaa, joka on tuommosten isojen mäntyjen väliin rakennettu?
Ja nimimerkkien takana on oikeita ihmisiä, ihan näin muistutuksena.
-
Touhupuntti
- Rico Tubbs
Joku ihan muu kirjoitti: La Elo 08, 2020 8:24 pmOlisiko syynä että ko nimimerkin arveltiin olevan menossa siirtämään ruumista? (Hyi miten kuvottavaa edes ajatuksena)hamuelos kirjoitti: La Elo 08, 2020 8:05 pmEmme vieläkään saaneet vastausta puumajan sijainnista?ErwinRommel kirjoitti: La Elo 08, 2020 5:36 pm Nyt tulee kysymys dekkarisankarille ja teilipyörälle. Kun ootte pyöriny pitkin Isokylän mehtiä, nii löysittekö poikien lapsena rakentamaa puumajaa, joka on tuommosten isojen mäntyjen väliin rakennettu?
Kyllä ainakin itse uskon et elinkautisen tai 10v vankeuden vuoksi itse tekisin kaikkeni peittääkseni tekoni, jos olisin tollaisella "elämän korkeakoulu taajuudella". Ajattelisin varmasti ei-niin-loogisesti ja siirtelisin paikasta toiseen. Yhtä typerää on tappaa joku harmiton, kun siirrellä sit ruumista sen pelossa et jää kiinni ja koko parhaan ikänsä viettää liskolla telkien takana
-
Joku ihan muu
- Martin Beck
Eikös ne tekijät ole telkien takana?Touhupuntti kirjoitti: La Elo 08, 2020 8:32 pmJoku ihan muu kirjoitti: La Elo 08, 2020 8:24 pmOlisiko syynä että ko nimimerkin arveltiin olevan menossa siirtämään ruumista? (Hyi miten kuvottavaa edes ajatuksena)
Kyllä ainakin itse uskon et elinkautisen tai 10v vankeuden vuoksi itse tekisin kaikkeni peittääkseni tekoni, jos olisin tollaisella "elämän korkeakoulu taajuudella". Ajattelisin varmasti ei-niin-loogisesti ja siirtelisin paikasta toiseen. Yhtä typerää on tappaa joku harmiton, kun siirrellä sit ruumista sen pelossa et jää kiinni ja koko parhaan ikänsä viettää liskolla telkien takana
Vai liittyykö juttuun muitakin? Siis ei avunannosta syytettynä, vaan ihan itse henkirikoksesta?
Maastossa oleva ruumis alkaa aika pian olemaan niin "kypsää kamaa", että sitä ei ihan jokainen siirrä.
Joistakin jutuista olen lukenut missä ruumista on siirretty, mutta ei se kai kovin yleistä ole, ainakaan näin kesähelteiden aikaan, jos jossain maastossa on?
Aika kova syytös. Sinulla lienee asiasta faktaakin väitteesi tueksi? Oletko ilmoittanut poliisille?
Touhupuntti kyllä tuosta ymmärsi mitä tarkoitat. Ei tuossa mitään syyttelyä ollut ketään kohtaan.
-
Toimintaterapia
- Neuvoja-Jack
En ole millään tavoin vesivoimalaitosten tuntija, mutta minulla on sellainen tuntuma että jos voimalaitoksen läpi olisi ruumiita tässä maassa laskettu niin että "virta ennen pitkää repisi ruumiin kappaleiksi", olisi tämä asia tullut jossain vaiheessa esiin ja tällaisen estämiseksi olisi tehty tarvittava määrä toimenpiteitä. Muistan myös jonkin Oululaisen tuttuni kommentoineen että siellä Merikosken voimalaitoksen joku osa (jota en tarkemmin muista) tyhjennetään vuosittain ja poliisi käy sieltä keräämässä vuoden aikana kadonneiden ruumiit. Eli että ne ei ainakaan jossain turbiinin siivissä palasiksi mene.Joku ihan muu kirjoitti: La Elo 08, 2020 8:43 pm Ideoitten heittely ja pallottelu on huomattavasti rakentavampaa, kun riitely (jota täällä valitettavasti alkaa olla jonkin verran)
Joten, olisiko tuossa ideaa mitä wemppa.jamppa ehdottaa?
Pistin myös googleen hauksi sanat "vesivoimalaitos ruumis" ja sieltä tuli vastauksia voimalaitoksilta (käsittääkseni lähietäisyydeltä siis) löytyneistä useista ruumiista. Ahvenkosken voimalaitoksen uutinen (https://lansi-savo.fi/uutiset/lahella/c ... 49fc79bc6d) kertoo "voimalaitoksen turbiinin sisäaltaasta" löytyneestä ruumiista.
Kuten sanoin, en ole tämän asian tuntija, joten jos yllä oleva tuntumani on väärää niin tyrmätkää toki.
Sveriges sak är vår!
-
Rysänpäällisenvieri
- Alokas
Minäpä se olin. Kiitos vinkkaajalle, muuten tämä kuva olisi saattanut jäädä katsomatta...Agentti22 kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 10:38 pmMehtäUkko kirjoitti: Ti Elo 04, 2020 10:33 pm Tuossa olisi pakettiauto.
Napajäätikön sankari onko tuttu?
Aikamoista ryteikköä siis ihan kunnon metsää on takapihakin ja sandelssia menee.
Pahoittelut kuvanlaaduista taas koska pitää pakata pienentää ja taas pienentää.
Kukas oli se, joka oli tehnyt silloin havainnon pakettiautosta ja punaisesta autosta? Nyt tarvittaisiin hänet tunnistamaan oliko tuo sama kyseessä mahdollisesti.
Eli auton muoto sopisi hyvin havaintooni, mutta esim. noita kuvassa näkyviä kuvioita ei olisi mitenkään pystynyt siltä etäisyydeltä havaitsemaan. Arvailuksi valitettavasti siis jää minun osaltani.
”The wise man’s eyes are in his head; but the fool walketh in darkness: and I myself perceived also that one event happeneth to them all.”
-
Rohmu
Pakko hieman asian vierestä kirjoittaa kun vaivaa. Nivoutuuko tässä joitain henkilöitä mielestänne kummallisesti? 1) Miksi tai miten tutustuttu kun Jamin äiti on / oli J.H:n fb -kaveri? 2) Joku tiesi että jossain pökkyrävideossa olisi ajettu Vetelin emäntäkoulun pihaan ja "Ellunkana" kommentoi siihen että "siellähän se Jamin äiti asuu". Näkyykö videolla kuka autoa ajaa?blueberry kirjoitti: Ma Heinä 13, 2020 3:16 pmHuomasin kans ja mun mielestä tuo tykkäys oli tullu vasta nyt myöhemmin siihen, aika erikoistaJuukelis kirjoitti: Ma Heinä 13, 2020 3:14 pm Huomasitteko että M.K. (eli täällä väitetty uhrin äiti) on tykännyt J.H:n parisuhdestatuksesta toukokuussa (aiemmin luki että V.N. kanssa, nyt pelkästään parisuhteessa)?Mutta toisaalta hänkin on aika erikoinen tyyppi. (M.K. on uhrin äiti)
Juu ei mee mies läpitte väläpästä. Soon muistaakseni lattarautaa ja välit jotain viis centtiset. Käynyt Härmän sinkki helevetissä.
Siellä on tietenkin yläpuolella aukko josta voipi haravoida risut ja männyn kävyt poikkeen.
Siellä on tietenkin yläpuolella aukko josta voipi haravoida risut ja männyn kävyt poikkeen.
-
Joku ihan muu
- Martin Beck
Tavallaan ymmärrän mitä tarkoitit, tavallaan en.Touhupuntti kirjoitti: La Elo 08, 2020 9:09 pmEn ketään epäile tässä ketjussa tai osoita tai syytä, en itseasiassa edes kirjoittaessani kohdistanut kehenkään vaan puhuin ihan yleisellä tasolla. Pahoittelut Erein Rommelille jos aiemmasta saa sellaisen kuvan.Joku ihan muu kirjoitti: La Elo 08, 2020 8:59 pmEikös ne tekijät ole telkien takana?Touhupuntti kirjoitti: La Elo 08, 2020 8:32 pm
Vai liittyykö juttuun muitakin? Siis ei avunannosta syytettynä, vaan ihan itse henkirikoksesta?
Maastossa oleva ruumis alkaa aika pian olemaan niin "kypsää kamaa", että sitä ei ihan jokainen siirrä.
Joistakin jutuista olen lukenut missä ruumista on siirretty, mutta ei se kai kovin yleistä ole, ainakaan näin kesähelteiden aikaan, jos jossain maastossa on?
Muoks
Eli tässä siis epäilet nimimerkki Erwin Rommelia yhdeksi henkirikoksen tekijäksi?
Aika kova syytös. Sinulla lienee asiasta faktaakin väitteesi tueksi? Oletko ilmoittanut poliisille?
Sen takia en jaksa tästä alkaa vääntää.
(Tuossa kun oli puhe siitä että joku syytti nimenomaan nimimerkki X olevan menossa siirtämään ruumista.
Tulee itsekin joskus vastattua, vaikkei ihan niin ajatuksella ole lukenut sitä mihin vastaa.
Joten luulen ymmärtäväni mitä tässä tapahtui.)
Mutta jatketaan sulassa sovussa, ok?