Ex-ulkoministerimme Ike Kanerva

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Johanna Tukiaisen haastattelun tynkää IL:stä:
Iltalehti kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008040 ... 9_uu.shtml

Tukiainen Kanervan viesteistä:
"Eivät kovin härskejä!"

2.4.2008 4:26

Johanna Tukiainen myöntää provosoineensa Ilkka Kanervaa.

- En ole nukkunut ollenkaan, olen ollut niin kauhuissani. Aamulla minulle soitettiin radiosta ja kerrottiin, että Kanerva on erotettu. Luulin sen olevan aprillipila, tekstiviestikohussa ulkoministeri Ilkka Kanervaan liitetty tanssija Johanna Tukiainen, 29, kertoo.

Tukiainen myöntää, että vaikka kohu on ollut hänelle painajaismainen, on se poikinut hänen luotsaamalleen Dolls-tanssiryhmälle paljon keikkaa.

- Olen sen verran ahdistunut ja masentunut tästä asiasta, että ei tässä paljon keikkaa tehdä. Olen ajatellut lähteä vähäksi aikaa ulkomaille ja vain rentoutua, hän huokaa.

Iltalehti tapasi Tukiaisen tiistaina keskellä Kanervan erokohua.

Milloin ja missä tapasit Kanervan ensimmäisen kerran?

- Tapasimme pari vuotta sitten Telvis-gaalan jatkoilla ravintola Onnelan baaritiskillä. Olin siellä pikkusiskoni kanssa viettämässä iltaa.

Pyysikö Kanerva sinun numeroasi vai sinä hänen?

- En muista missä vaiheessa vaihdoimme numeroita. En muista kuka pyysi mitäkin numeroa, se oli molemmin puolista. Sen illan aikana hän alkoi viestitellä ja minä viestittelin jotain takaisin.

Millaisia viestejä itse lähetit? Kuvaile.

- Lähetin hänelle esimerkiksi, että meiltä löytyy Julian (pikkusisko) kanssa satoja erilaisia vaatteita ja kenkiä ja että ne ovat meidän suuri intohimo.

Mikä sinussa vetoaa miehiin?

- Varmaan nuoruus, rohkeus olla naisellinen ja näyttävä. Kanervan viestien mukaan hän piti ulkonäöstäni ja sen lisäksi olin hänestä hyvin älykäs.

Oletko ollut Kanervaan yhteydessä tämän kohun aikana?

- Olen ollut, lähetin hänelle pari pahoitteluviestiä. Pyysin, että hän ottaisi minuun yhteyttä. Hän ei vastannut mitään.

Etkö kutsu näitä viestejä eroottisiksi?

- No en nyt sitten tiedä, mikä on eroottista. Eivät ne minusta olleet kovin härskejä.

Tulosi olivat vuonna 2006 verotietojen mukaan 0 euroa. Millä elätät itsesi ja katat kalliin elämäntyylisi?

- Viime vuonna firmani liikevaihto oli yli 50 000 euroa. Minulla on hirveän paljon menoja, joten tuloni ja menoni menevät aika tasan. Ei tässä ole rikastumaan päässyt. Teen kovasti töitä tämän elämäntyylin eteen, mikään ei ole tullut helpolla. Minulla on ollut parisuhteita, joissa minua on sponsoroitu taloudellisesti hyvin paljon.

Millaisia terveisiä lähetät Kanervalle?

- Kanerva kyllä tietää, että tämä ei ollut tarkoitukseni. Olemme kaikki tästä tilanteesta pahoillamme.

Lue Johanna Tukiaisen haastattelu kokonaisuudessaan keskiviikon Iltalehdestä

INKA NURMISTO
[email protected]
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

"Minulla on ollut parisuhteita, joissa minua on sponsoroitu taloudellisesti hyvin paljon"???

"olin hänestä hyvin älykäs"???

Tapojeni vastaisesti nyt en osaa muuta kommentoida kuin: :shock:
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
rapier
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja rapier »

Tuossa iltiksen haastattelussa Johanna sanoo viestittäneensä Ikelle ja pyytäneensä ottamaan yhteyttä. *viidenminuutinlattiakohtaus*
esmes-
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja esmes- »

mä en nyt tiedä oliko tää erottaminen hyvä käänne: pääministerin paikalle tulee herra stubb ja odotettavissa voi siltä mieheltä olla mitä vaan. suurisuinen tyyppi :roll:
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

esmes- kirjoitti:mä en nyt tiedä oliko tää erottaminen hyvä käänne: pääministerin paikalle tulee herra stubb ja odotettavissa voi siltä mieheltä olla mitä vaan. suurisuinen tyyppi :roll:
Joo, aikamoinen takaisku, joutuu katsomaan sitä irvinaamaa nyt telkkarissa. Ike takasin.
Mata Hari
Agentti Scully

Viesti Kirjoittaja Mata Hari »

Stubb on noussut tähtitaivaalle aikalailla nopeasti. Hmm... vielä ei ole vakuuttanut, mutta katsotaan, katsotaan, miten asiat hoitaa. Toivottavasti löytyisi häneltä(kin) vähän edes pilkettä...
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Rousku kirjoitti:
ABC kirjoitti:Stubbin valinta epäilyttää kovasti. Miehellä ei ole minkäänlaista kokemusta tavallisen suomalaisen palkansaajan elämästä, ja meihin hänen päätöksensä kuitenkin tulevat eniten vaikuttamaan.
Nimenomaan ulkoministerin päätökset ei ihan niin paljon vaikuta tavallisen palkansaajan elämään kuin monen muun ministerin. Toisekseen ministeri usein päättää aika muodollisesti; todellista valtaa käyttävät päätöksiä valmistelevat elimet. Ministeriä enemmän valtaa on ministeriön kansliapäälliköllä ja muilla korkeilla virkamiehillä.

Ja minkämoinen kokemus olisi riittävä? Millainen palkansaaja on tarpeeksi tavallinen; kyllähän Stubbkin toki palkkaa on saanut? Pitäisikö olla kokemusta myös pätkätyöstä ja tahdonvastaisesta osa-aikatyöstä (esim. kaupan kassana niin että kauppias ei anna enempää tunteja)? Työttömyydestä peruspäivärahalla toki pitää olla kokemusta, ja opintotuella elämisestä ilman vanhempien avustuksia. Myös yrittäjänä toimimisesta on hyvä olla kokemusta, ja eläkkeellä olemisesta. Sekä senlaatuisesta vammaisuudesta, että ei työllisty. Ei taida yhden ihmisen elämä tarvittavan kokemuspohjan hankkimiseen riittää!
Jaa että ulkoministerin päätöksetkö eivät globaalin talouden aikana vaikuttaisi tavallisen ihmisen elämään? Herää jo.

Jos nyt aletaan määritellä "tavallista palkansaajaa" sinulle, koska ei sinulla(kaan) selvästikään ole käsitystä sellaisesta, niin esimerkiksi keskimääräinen palkka eli noin 2500 e/kk on aika hyvä määritelmä. Jaa-a, kuinkahan monta kuukautta Stubb on nauttinut tuonsuuruista palkkaa, kun tänään lehdess kerrottiin hänen tulojensa laskevan nyt, kun hänestä tulee ministeri Suomen hallitukseen... Lisäksi useimmilla suomalaisilla 30-40-vuotiailla on kokemusta pätkätöistä ja toisen alaisuudessa työskentelystä eri mielessä kuin Stubbilla. Myös työttömyysjaksoista olisi hyvä olla kokemusta, koska se on nykyisin niin yleistä, eikä todellakaan johdu ihmisen omista vioista. Varmasti suurin osa nuorista on ollut työttömänä ainakin lyhyitä aikoja.
Every ship must sail a world.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Ikellä oli toisessa vaakakupissa suhde tanssijatyttöön, toisessa hyvä virka ja naisystävä. Aikuinen (järjissään oleva mies?) valitsi tanssijatytön. Kyllä Kanervan kokemuksella pitäisi tietää mitä siitä seuraa. Hän teki valintansa silti. Onko sitä moittiminen? Kanerva vain kantaa ristinsä. Tosin taisi se kiinnostus tanssijatyttöönkin lakata. Uusia tulee silti aina. Niin se elämä joskus kuljettaa!

Olisi älytöntä väittää, ettei Kanerva tiennyt mitä tulevaisuudessa tulisi tapahtumaan.

"Kortti tuo, kortti vie".
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

"Joo mut miten sä hoidat sen ettei tule mitään juttuja lehtiin. Se on mahdotonta. Nyt ei tapahtunut mitään etkä sä hölötä tyhjiä. Muuten ok. ootko sä kapakassa?" 20.1.08 01:47

Kyllähän Kanerva on loistavasti varmistanut selustansa. :D
otus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja otus »

Ilkka textaa youtube video -> http://www.youtube.com/watch?v=65UyUWjAAdw :lol:
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
ABC
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja ABC »

Ailar kirjoitti:Ikellä oli toisessa vaakakupissa suhde tanssijatyttöön, toisessa hyvä virka ja naisystävä. Aikuinen (järjissään oleva mies?) valitsi tanssijatytön. Kyllä Kanervan kokemuksella pitäisi tietää mitä siitä seuraa.
Luulenpa, että vastaus omituisiin valintoihin löytyy tästä Taloussanomien artikkelista:
http://www.taloussanomat.fi/tyoelama/20 ... 087879/111

Kanervan puolustukseksi on kyllä sanottava, että Tukiainen on selvästi lähetellyt takaisin ihan samanlaisia viestejä, sen huomaa vastausten sanamuodoista. Todellinen syy eroon olikin varmasti valehtelu oman puolueen väelle, tekstariralli työaikana ja työpuhelimesta sekä virka-aseman väärinkäyttö.
Every ship must sail a world.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

En ole koskaan moisesta kuullut tai ainakaan uskonut, että sellaista on olemassa. Tuo taloussanomien teksti on kuitenkin selvää pässinlihaa.

En ole Kanervan ihailija, mutta jotenkin toivon, että hän(kin) löytäisi onnensa ja tasapainon. Järjettömältä tuntuu heittää hukkaan tuollaista osaamista, mitä hänelläkin on.

Jos Kanervakin olisi hommannut jonkun kivan Soneran liittymän, johon kuuluu kuukausipakettiin about 150 tekstiviestiä samaan hintaan (24,90 -tyyliin) ja olisi omalla ajallaan lähetellyt nuo 150 tekstaria ja maksanut loput "lisänä" ei koko hommassa olisi ollut kellään nokan koputtamista. Mutta eikö ulkoministerin älli sanonut, että EI työaikana, EIKÄ ainakaan työpuhelimesta?
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Älli ei sanonut I. Kanervalle mitään. Kun ihminen on riittävän ylimielinen ja itsekeskeinen, hän luulee ettei mikään koske häntä, se koskee vain muita, tavallisia ihmisiä. Ei yli-ihmisen tarvitse olla varuillaan.
Nothing is quite what it seems
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

joey kirjoitti:Mitä väliä sillä on, missä aikansa viettää? Tekeekö elitistipiireissä hengaaminen Stubbista kykenemättömän hoitamaan ministerinvirkaansa?
Ei varmasti. Taloudellisen ja poliittisen eliitin piireissä Stubbin kaltaista taustaa varmasti arvostetaan. Mutta kyllähän tollanen tausta kertoo jotain siitä kuinka hyvin ymmärtää tavallisen kansalaisen arkea, puhumattakaan oikeasti huono-osaisten elämästä. Eturivin poliitikkojen ongelmana on aina ollut vieraantuminen kansalaisten arjesta ja ongelmista. Ei voi odottaa, että tällaiset henkilöt tekisivät päätöksiä huono-osaisia silmälläpitäen, kun ainoat kokemukset heistä ovat median kautta. Ja jos Vanhasta on uskominen, niin heidän kohtaaminen lehtien sivuillakin on jo liian tuskallista.
Tiina kirjoitti:
katupoika kirjoitti: Saa nähdä tullaanko Stubbin palkka maksamaan tikkareina ja pikkuautoina. Sopis jotenkin tolle pikkunulikalle, joka kaiken lisäksi vääntelee naamaansa niinku ois jatkuvasti essoissa. Ja elämänkokemusta ja näkemystäkin on ainakin sen verran mitä keskiverto päiväkotilaisella.
Siis haloo! Stubb täyttää tänään 40v. :lol:
Eikö se ole jo keski-ikää?
On kai. Entä sitten?
Doctor Lecter kirjoitti:
Katupojan mielestä pätevä henkilö ulkoministerin virkaan olisi Helsingin Vesalassa asuva max 23-vuotias osa-aikainen mäkkärin myyjä, jonka lapsuuteen kuuluisi alkkoholistivanhemmat, vuokra-asuminen, päihteiden väärinkäyttö, keskeytyneet opinnot, nenälävistys... tai vastaavasti "ei-nulikka", ts. 67-vuotias ikänsä Vantaan Malminkartanolla asunut vasemmistolaisesti ajatteleva Neuvostoliittoa ja DDR:ää takaisin haikaileva toveri.
Malminkartano taitaa kuulua Helsinkiin. Joka tapauksessa lyhyesti sanottuna mun mielestä hyvä poliitikko olisi ihminen, joka aidosti ottaa jokaisessa päätöksessään huomioon sen vaikutukset huono-osaisimpien hyvinvointiin. Ja jos vaikutukset eivät ole positiivisia, vastustaa hän näitä hankkeita/päätöksiä. Muussa tapauksessa suunta on se mikä nytkin, eli rikkaat rikastuvat ja köyhät köyhtyvät. Mun mielestä se on väärin, jonkun toisen mielestä oikein.
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

katupoika kirjoitti:Joka tapauksessa lyhyesti sanottuna mun mielestä hyvä poliitikko olisi ihminen, joka aidosti ottaa jokaisessa päätöksessään huomioon sen vaikutukset huono-osaisimpien hyvinvointiin.
Se, että henkilö itse ei ole koskaan kuulunut niihin kaikista huonompiosaisiin, ei tarkoita sitä etteikö hän osaisi ottaa näitä asioita huomioon. Tässä tapauksessa ei voi sanoa muuta kuin että aika sen näyttää. Tietysti, jos omaa kokemusta ei löydy, vaaditaan sellaista viisautta ja tilannetajua jota kaikilta kansanedustajilta ei taatusti löydy. Muttei se tarkoita sitä, etteikö joltakulta voisi löytyä. Jos tässä haetaan sitä, että jokaisen päättäjän pitäisi olla läpikäynyt pitkäaikaistyöttömyys, pätkätyöt ja muut, en pidä sitä mitenkään tarpeellisena. Lisäksi, Suomessa on edelleen muitakin kuin työttömiä.

En myöskään tajua, minkä takia suurikokoinen hammasrivistö aiheuttaa ihmisissä niin vahvoja mielipiteitä. Että Stubb olisi "joka paikassa virnuilemassa".
Vastaa Viestiin