Tuon ajatuksen saa pois sulkea.Pjotr kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 1:29 pm Tässä ketjussa on niin paljon viestejä, että millään ei pysty kaikkea kaahlaamaan läpi, joten en tiedä onko tätä jo aiemmin käsitelty...
Onko nuo turkistarhoille rehua tuottavat rehumyllyt kameravalvottuja? Jos jotain eloperäistä pitäisi hävittää, niin tuo lienee yksi parhaimmista tavoista. Tuskin koiratkaan voivat ainakaan varmasti merkata tuollaisen lihajätteen seasta mitään... Ja kierto on nopeaa, eli hyvin nopeasti menee jo kettujen ruuansulatuksen läpi.
Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta
-
Halibazuippa
- Alibin satunnaislukija
Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily
Edelleen minua mietityttää, eikä vastausta ainakaan vielä ole tullut, että onko harjakuvassa oletettavasti kuvanottaja, vasenkätinen? Kun miettii kummalla kädellä itse ottaisit selfien?
Ja onko kuvanottajalla oikean käden keski-- nimetön ja pikkusormi katkenneet joskus päistä tai muuten "epämuodostuneet"?
Vai onko kuitenkin kolmas henkilö ottanut kuvan?
Ja onko kuvanottajalla oikean käden keski-- nimetön ja pikkusormi katkenneet joskus päistä tai muuten "epämuodostuneet"?
Viimeksi muokannut Mammavaan, Ma Elo 10, 2020 1:40 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi, onko ne kaikki kameravalvottuja?Tuon ajatuksen saa pois sulkea.
-
Halibazuippa
- Alibin satunnaislukija
Ei tarvi kameravalvontaa, siellä työntekijät näkee mitä laitetaan.Pjotr kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 1:39 pmMiksi, onko ne kaikki kameravalvottuja?Tuon ajatuksen saa pois sulkea.
-
Toimintaterapia
- Neuvoja-Jack
Ovat varmaan vielä varsin tarkkoja siitä miten rehua tehdään. Eikös muutama vuosi sitten nimenomaan Terjärv Frysin sekottamosta lähtenyt vahingossa pilaantunutta minkinrehua ja eläimiä kuoli rutkasti. Tarkoitan että varsinkin tuollaisen jälkeen on tarkkuustasoa entisestään parannettu.Halibazuippa kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 1:45 pmEi tarvi kameravalvontaa, siellä työntekijät näkee mitä laitetaan.Pjotr kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 1:39 pmMiksi, onko ne kaikki kameravalvottuja?Tuon ajatuksen saa pois sulkea.
Sveriges sak är vår!
Jossain välissä joku kirjoitti: "Seljesissä on..."
Tutkittiinko tätä enempää? Onko tietoa kävikö poliisi paikalla?
Tutkittiinko tätä enempää? Onko tietoa kävikö poliisi paikalla?
take the gun and leave the cannoli
Ok, ne ovat sitten vähän suurempia ja kehittyneempiä laitoksia kuin ne mitä itse olen joskus aikoinaan nähnyt. En tosiaan ole paikallinen, enkä noita ole edes lähempää nähnyt.Halibazuippa kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 1:45 pmEi tarvi kameravalvontaa, siellä työntekijät näkee mitä laitetaan.Pjotr kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 1:39 pmMiksi, onko ne kaikki kameravalvottuja?Tuon ajatuksen saa pois sulkea.
-
Dekkarisankari
- Remington Steele
Etkä pidä mahdollisena että harjakuva olisi koottu useammasta? Mulla meinas usko alkaa loppua eilen ja luulin että meitä on vedätetty kuvamanipulaatiolla pahasti...Korson Sherlock kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 1:27 pm Hei
Tein pienen vertailun.
Kuvan selitteet 7 ja 8 selittynevät hieman eri kuvakulmalla. Latva on erilainen koska kuvan takana olevan puun latva tulee kuvassa etummaisen puun latvan eteen. Tuo yksi tummapuu välissä voi hyvinkin peittyä edessä oleviin puihin, tai korvata jonkun niistä.
Valon suunta ja auringon korkeus toimii paikkaan myös kun kyseessä ilta. Toimiiko tapahtuman aikajanaan on sitten eriasia.
Kuvassa on tosiaan aika eri perspektiivi. Alkuperäinen kuva on enemmän tiltattu ylöspäin, otettu enemmän vasemmalta, katsoen enemmän oikealle.
Mutta kuten kaikki näkee, on tässä niin monta yhtenäisyyttä että mitä luultavammin on sama paikka kyseessä. Varsinkin kun vaikuttaisi siltä, että kuvakulmaa kääntämällä eroavaisuudet olisi selitettävissä. kaustinen_vertailu.jpg
Nyt en enää tiedä mitä ajatella
Johtolankoja tarvittais lisää...
-
Halibazuippa
- Alibin satunnaislukija
Täällä monet olleet jopa rehutehtailla töissä, hyvin tiedetään ettei oikiasti ole mahdollista.Pjotr kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 1:52 pmOk, ne ovat sitten vähän suurempia ja kehittyneempiä laitoksia kuin ne mitä itse olen joskus aikoinaan nähnyt. En tosiaan ole paikallinen, enkä noita ole edes lähempää nähnyt.Halibazuippa kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 1:45 pm Ei tarvi kameravalvontaa, siellä työntekijät näkee mitä laitetaan.
-
Diibadaaba22
- Nikke Knatterton
V on oikeakätinen eli tässä kuvassa ottaisi selfietä vasemmalla kädellä. Tuon kätisyyden tarkistin pökkyrävideoista, jos sillä nyt merkitystä on.Mammavaan kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 1:38 pm Edelleen minua mietityttää, eikä vastausta ainakaan vielä ole tullut, että onko harjakuvassa oletettavasti kuvanottaja, vasenkätinen? Kun miettii kummalla kädellä itse ottaisit selfien?
-
UskoEevertti
- Jack Taylor
Eikös noihin molokkeissa oo lukot? Ainaki niissä on ollu, mihi yhdellä työmaalla vietiin pussit.......Ääliö kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 8:38 amNo eipä oo itellä edes tullu mieleen MolokkiScilla kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 5:48 am Mielestäni oon lukenut kaikki ketjun viestit, eikä silmääni ole pistänyt molokkien mahdollisuus. Onko Pohjanmaalla näitä ollenkaan, kun eivät täällä ole vilahtaneet vaihtoehtona?![]()
eli se maan alla oleva iso roskis johon taloyhtiöt kerää jätteet ja kauppojen pihoissa kerätään metallit, lehdet, lasit sun muut niihin.
Ollaan vissiin kaikki niin lumouduttu tuohon kuvaan ja grillaamiseen ja suonsilmiin![]()
![]()
Kyllä niitä Pohjanmaalla on vähä joka puolella ja isommissa pitäjissä ainakin. Onko Kaustisella/Vetelissä ja siellä alueella kuinka sitten?
Sopis siihen että olis jätesäkissä helppo skipata "talteen" ja jos tuo kuva oli sitten vaan ns. hämäyskuva.
-
Wemppa.jamppa
- Susikoski
Hyvä, että KRP otti homman (osittain) tutkittavakseen. Sinäänsä kyllä masentavaa ajatella, että kuvan lähettämistä KRP:lle on viivytelty näin kauan, jos siitä on esim. paikkatietoja saatavissa irti... Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan...
-
Korson Sherlock
- Alibin satunnaislukija
En usko että on. Kyllä tuollaisen voisi tehdä mutta perspektiivi olisi saatu niin hyvin kohdilleen, että epäilen vahvasti. Perspektiivin luominen ei onnistu mitä vain kuvia sovittelemalla, siinä täytyisi joko olla todella suuri kuvavarasto, josta poimia tai sitten ottaa vartavasten kuvat kollaasia varten ja se vaatisi sen, että tekijät olisivat mukana tuossa jutussa (riippeun tietty mistä kuvista koottuna). En tosiaan usko niiden olevan sen tyyppisiä henkilöitä, joilla tulisi tuollainen mieleen. Nopean perspektiivin kyllä saa nopeasti perspektiivityökaluja käyttämällä mutta kyllä se jo olisi paljastunut tällä tuntimäärällä kuvan tuojottelua.Dekkarisankari kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 1:56 pmEtkä pidä mahdollisena että harjakuva olisi koottu useammasta? Mulla meinas usko alkaa loppua eilen ja luulin että meitä on vedätetty kuvamanipulaatiolla pahasti...Korson Sherlock kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 1:27 pm Hei
Tein pienen vertailun.
Kuvan selitteet 7 ja 8 selittynevät hieman eri kuvakulmalla. Latva on erilainen koska kuvan takana olevan puun latva tulee kuvassa etummaisen puun latvan eteen. Tuo yksi tummapuu välissä voi hyvinkin peittyä edessä oleviin puihin, tai korvata jonkun niistä.
Valon suunta ja auringon korkeus toimii paikkaan myös kun kyseessä ilta. Toimiiko tapahtuman aikajanaan on sitten eriasia.
Kuvassa on tosiaan aika eri perspektiivi. Alkuperäinen kuva on enemmän tiltattu ylöspäin, otettu enemmän vasemmalta, katsoen enemmän oikealle.
Mutta kuten kaikki näkee, on tässä niin monta yhtenäisyyttä että mitä luultavammin on sama paikka kyseessä. Varsinkin kun vaikuttaisi siltä, että kuvakulmaa kääntämällä eroavaisuudet olisi selitettävissä. kaustinen_vertailu.jpg
Nyt en enää tiedä mitä ajatella
Johtolankoja tarvittais lisää...
Myös kuvien leikkaus olisi tehty erittäin huolella, en näe suoria katkaisuviivoja tai värisiirtymiä missään. Jokusen tunnin homma jo sekin.
Myös varjot toimivat.
Tällainen huonolaatuinen kuva on tavallaan jopa hankalampi editoida yhteen kun yksittäisellä pikselillä on suurempi merkitys. Jos tällaisen tekisin itse niin tekisin sen hyvälaatuisista kuvista ja lopuksi huonontaisin laatua. En usko kyllä tähänkään.
Eli en usko kuvakollaasiin. On se mahdollista mutta epätodennäköistä. Kuva toki ensisilmäyksellä näytti hieman kollaasimaiselta. Uskon sen johtuvan vain siitä, että kuva on niin huonolaatuinen ja taivas polttaa läpi. Kuvaan ei synny syvyysvaikutelmaa juurikaan. Kamera tarkentaa etualalle ja taka-ala alkaa meneen aika mössöksi. Myös etu- ja taka-ala ovat samaa värimaailmaa, tuntuvat luontevilta ottaen huomioon kännykkäkameran. Niidenkin yhteensaattaminen olisi hommansa.
Lisäksi vielä: kuvakollaasi olisi paljon työläämpi ja epävarmempi tapa tehdä harhautus kuin vain käydä ottamassa kuva jossain muualla. Jälkimmäinen voi hyvinkin pitää paikkansa.
Eli älä anna tämän palstan huuhaan mennä pään sisään. Oikeilla raiteilla oot, hienon työn olet tehnyt ja toi on todennäköisesti oikea paikka.
Uskon, että saataisiin ihan täys match jos kävisi ottamassa tuosta kohtaa kännykän etukameralla kuvia kamera tiltattuna, hieman vasemmalta ja hieman enemmän oikealle. Ei varmasti ihan helppo homma paikan päällä. Lukuisia kuvia niin johonkin saadaan kaikki puut ja valoaukot oikeille kohdille.
Tuli tuosta Hosionmaantiestä mieleen, onko tuossa jokin suonsilmä, lampi tms tien varrella? Itse veisin tuollaiseen raadonKorson Sherlock kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 1:27 pm Hei
Tein pienen vertailun.
Minun mielestä tuo aiempi kuva Hosionmaantien ja Nykäsentien risteyksestä voisi olla 80% oikea paikka. Kaverit jo upottaneet ruumiin ja pysähtyneet röökille vielä helpottuneena...nyt se on tehty!
- Liitteet
-
- Näyttökuva 2020-8-10 kello 14.41.23.jpg (234.46 KiB) Katsottu 1809 kertaa
-
- Näyttökuva 2020-8-10 kello 14.42.16.jpg (155.79 KiB) Katsottu 1809 kertaa
Viimeksi muokannut Janetsky, Ma Elo 10, 2020 3:22 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Diibadaaba22 kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 2:18 pmV on oikeakätinen eli tässä kuvassa ottaisi selfietä vasemmalla kädellä. Tuon kätisyyden tarkistin pökkyrävideoista, jos sillä nyt merkitystä on.Mammavaan kirjoitti: Ma Elo 10, 2020 1:38 pm Edelleen minua mietityttää, eikä vastausta ainakaan vielä ole tullut, että onko harjakuvassa oletettavasti kuvanottaja, vasenkätinen? Kun miettii kummalla kädellä itse ottaisit selfien?
Saattaa sillä hyvinkin olla merkitystä. Yleensä kuvataan sillä kädellä jolla kirjoitetaan.
Minua on mietityttänyt harjakuvassa juuri tuo henkilöiden asettuminen kuvassa. Ei niinkään heijastukset tai harjassa olevat jäljet.
Mikäli kuvan on ottanut kolmas henkilö, niin hänen henkilöllisyyden selvittäminen voi hyvinkin olla avain uhrin "talletuspaikkaan".
Ko kuvahan voi olla mistä vain matkanvarrelta otettu ja nämä kuvan veljeksethän ei suostu uhrin sijaintia kertomaan.
He jotka ovat kuvanottopaikkaa etsineet, ovat kyllä viimeisistä kuvista päätellen tehneet hyvää työtä.
Minun henk.koht veikkaus on, että Jami on piilotettu kaivoon tai johonkin viemäriin.