Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta
Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily
Lähellä ollaan ja silmukka kiristyy asiasta tietävien/tietävän kaulalla. Onko kenenkään muun mielestä pojat tapaamassa tässä risteyksessä jotakuta?
Miksi pysähtyä juuri tähän, nousta autosta ottamaan kuvaa? Onko tämä paikka missä v saa puhelimensa takaisin? Vai ottaako kuvaa joku muu jota v yrittää estellä ja miltei ennittää suojata kasvonsa toisella kädellä? Itse en asiaa tiedä, mutta tälläisiä kysymyksiä herää mieleen. Jos tietäisin niin ehkä nyt olisi aika kertoa kaikki. Ei aikaakaan kun ruumiin piilo paljastuu, ja sen jälkeen pojatkin tai ainakin toinen avaa suunsa.
Miksi pysähtyä juuri tähän, nousta autosta ottamaan kuvaa? Onko tämä paikka missä v saa puhelimensa takaisin? Vai ottaako kuvaa joku muu jota v yrittää estellä ja miltei ennittää suojata kasvonsa toisella kädellä? Itse en asiaa tiedä, mutta tälläisiä kysymyksiä herää mieleen. Jos tietäisin niin ehkä nyt olisi aika kertoa kaikki. Ei aikaakaan kun ruumiin piilo paljastuu, ja sen jälkeen pojatkin tai ainakin toinen avaa suunsa.
Laitan mielelläänTuristina kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 7:18 pmLaittakaa ehdottomasti poliisille tietoa useampi ja ihan voisi soittaa siihen vihjenumeroon, kiitokset kaikille jotka on Jamin tapauksen eteen tehtänyt töitäDekkarisankari kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 10:01 amTeporok kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 9:57 am Senverran kysäisen, että onko Caarina kuvassa nokka Nykäsentietä päin? Selvittää vaan onko kuva otettu illalla/aamulla... Todella hienoa työtä etsijöiltä! Lakin otan päästä! Jossain vaiheessa tuntui, että on mahdottomuus kuvauspaikkaa löytää.
Semmonen kutina on, että tämä ratkeaa kohta...
Mun käsittääkseni nokka Nykäsentielle eli illalla otettu kuva...?
Sitä jäin pohtimaan, että ottaako poliisi tämmöisten palstojen löytöjä todesta? Että auttaako asiaa jos useampi ilmoittaa täällä keksityistä paikoista? Esim tumppi vai kuka sai sen täysin natsaavan kuvan, jossa autokin.... tai mehtäukko joka laittoi niitä vierekkäin...?![]()
Kannattais nyt merkitä tuo harjakuvan mitä todennäköisin ratkennut ottopaikka maastokarttaan, jossa näkyy Hosionmaantien varrelle sijoittuvat potentiaaliset kätköpaikat, ja lähteä niitä systemaattisesti tarkistamaan. Tai oikeastaan poliisin kuuluis nyt näin tehdä. Jos olen kartalla, niin eikös tuossa kuvanottopaikan lähellä ole turvetuotantoalue, hyvin pieni luonnonsuojelualue(?), vanha tervahauta, ja jotain kosteikkoja, puhumattakaan (autioista?) rakennuksista pihoineen? Voihan se kätköpaikka olla kauempanakin, mutta uskon lian ja harjan liittyvän tilanteeseen, tai ainakin todistusaineiston hävittämiseen.
Ja onhan se nimimerkki Janetskyn Hosionmaankankaalta kartalta bongaama vesikuoppa(?) ja lähestöllä oleva toinenkin vesikuoppa tai kaivo kohtalaisen lyhyen ajomatkan päässä. Mutta tätä Hosionmaantien vartta pitkin lähtisin nyt etenemään. Vois olettaa että kuvassa ollaan paluumatkalla Kaustiselle pian kätkemisen jälkeen.
Ja osaisko Maskotti sijoittaa kartalle sen paikan, missä pojat oli nähty ”100% varmuudella” kaahaamassa seuraavana päivänä? Voi hyvinkin olla, että kätköllä on käyty seuraavana päivänä varmistelemassa.
Ja onhan se nimimerkki Janetskyn Hosionmaankankaalta kartalta bongaama vesikuoppa(?) ja lähestöllä oleva toinenkin vesikuoppa tai kaivo kohtalaisen lyhyen ajomatkan päässä. Mutta tätä Hosionmaantien vartta pitkin lähtisin nyt etenemään. Vois olettaa että kuvassa ollaan paluumatkalla Kaustiselle pian kätkemisen jälkeen.
Ja osaisko Maskotti sijoittaa kartalle sen paikan, missä pojat oli nähty ”100% varmuudella” kaahaamassa seuraavana päivänä? Voi hyvinkin olla, että kätköllä on käyty seuraavana päivänä varmistelemassa.
-
Joku ihan muu
- Martin Beck
No eikö tuo kuva nyt olekaan Hosionmaantien ja Nykäsentien risteyksestä, siitä kyltin kohdalta, eli karttaan merkittynä tasan näitten kahden em tien risteyksestä?
Näin minä asian käsitin aiemmin
-
UskoEevertti
- Jack Taylor
Kiitti, ku kävit kattomassaSkippadai kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 6:12 pmVakava asia mut tää pisti silti hymyilyttämäänDekkarisankari kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 6:10 pm Sammalharjuntiellä, jonka yllä oli ollut se savupilvi 17.6. on jonku riistakamera ja hirveälle haiseva haaska. Lisäksi siellä oli niin kovasti tungosta että kameran omistajalla on varmasti hauskoja hetkiä pitkäksi aikaa![]()
![]()
Sinne minäkin sen sijoitan. Täällähän on kaikenlaista kätkemiseen sopivaa, ainakin kartalta katsottuna:Joku ihan muu kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 7:44 pm No eikö tuo kuva nyt olekaan Hosionmaantien ja Nykäsentien risteyksestä, siitä kyltin kohdalta, eli karttaan merkittynä tasan näitten kahden em tien risteyksestä?
https://kartta.paikkatietoikkuna.fi/?zo ... ntro=false
Kyllä! Ihan siinä risteysalueella. Auton nokka kolmion kohdalla.Joku ihan muu kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 7:44 pm No eikö tuo kuva nyt olekaan Hosionmaantien ja Nykäsentien risteyksestä, siitä kyltin kohdalta, eli karttaan merkittynä tasan näitten kahden em tien risteyksestä?
-
Joku ihan muu
- Martin Beck
Luulisi että riistakamera ja haaska tullut paikalle samaan aikaan.AAPELINEN kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 6:57 pm
Olisiko riistakamera nyt tullut sinne kun paikka löytyi??
-
Joku ihan muu
- Martin Beck
No hyvä, kiitos (molemmille ketkä vastasi)_tumppi kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 7:49 pmKyllä! Ihan siinä risteysalueella. Auton nokka kolmion kohdalla.Joku ihan muu kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 7:44 pm No eikö tuo kuva nyt olekaan Hosionmaantien ja Nykäsentien risteyksestä, siitä kyltin kohdalta, eli karttaan merkittynä tasan näitten kahden em tien risteyksestä?
Kun täällä on nyt ollut monta viestiä jossa on kyselty tarkempaa paikkaa ja karttamerkintöjä että missä paikka on, niin ihmettelin vaan. Siis kun pitkään puhuttu Hosionmaantien ja Nykäsentien risteyksestä.
-
Dekkarisankari
- Remington Steele
Kyllä se on juurikin siitä kuvattuna Hosionmaantielle päin.Joku ihan muu kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 7:44 pm No eikö tuo kuva nyt olekaan Hosionmaantien ja Nykäsentien risteyksestä, siitä kyltin kohdalta, eli karttaan merkittynä tasan näitten kahden em tien risteyksestä?
-
Dekkarisankari
- Remington Steele
Joo kyllä ne on siinä kai olleet jo tovin. Lisäksi oli semmoinen hirvien/peurojen nuolukivikin joka oli jo hyvin nuoltu...Joku ihan muu kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 7:50 pmLuulisi että riistakamera ja haaska tullut paikalle samaan aikaan.AAPELINEN kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 6:57 pm
-
Joku ihan muu
- Martin Beck
Eli jos siellä ois murhahommissa liikuttu, ois tallentunut kameraan. Vaikuttaa ainakin paikalta, jossa joku voisi pitää kameraa ihan vaikka pitemmän aikaa.Dekkarisankari kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 7:55 pmJoo kyllä ne on siinä kai olleet jo tovin. Lisäksi oli semmoinen hirvien/peurojen nuolukivikin joka oli jo hyvin nuoltu...Joku ihan muu kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 7:50 pmLuulisi että riistakamera ja haaska tullut paikalle samaan aikaan.AAPELINEN kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 6:57 pm
Jännää miten nykyään voi joutua kameran kuvaamaksi vaikka keskellä metsää
Tässö vielä google mapsin Nykäsentieltä zoomattu street view -näkymä harja -kuvan maisemaan:Dekkarisankari kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 7:53 pmKyllä se on juurikin siitä kuvattuna Hosionmaantielle päin.Joku ihan muu kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 7:44 pm No eikö tuo kuva nyt olekaan Hosionmaantien ja Nykäsentien risteyksestä, siitä kyltin kohdalta, eli karttaan merkittynä tasan näitten kahden em tien risteyksestä?
https://goo.gl/maps/wufN9XQkHr2w3aee8
Maskotti, mihin aikaan pojat on siellä nähty? Ja onko se paikka aika tarkkaan tuon myytävänä olevan talon ja navettarakennuksen kohdilla eli kartassa paikan nimeksi on merkitty Ruisaho?Maskotti kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 5:55 pm
Kuva sopii poikien ottamaan kuvaan todella hyvin ja minulla on varma tieto, että poikien auto ja pojat nähtiin 17.6. noin kilometrin päässä tästä paikasta Hosionmaan ja Nykäsen välisellä hiekkatiellä.
https://imgur.com/qwUbrdr
-
Toimintaterapia
- Neuvoja-Jack
Tämä spekulaatiosi on erittäin hyvä ja ainakin minun mieleen kuvan tunnelma voisi olla juuri siitä että ollaan tavattu joku tuttu ruumiin piilottamisen jälkeen ja ylpeenä otetaan kuvaa kun homma on hoidettu.H.Lecter kirjoitti: Ke Elo 12, 2020 7:34 pm Lähellä ollaan ja silmukka kiristyy asiasta tietävien/tietävän kaulalla. Onko kenenkään muun mielestä pojat tapaamassa tässä risteyksessä jotakuta?
Harja kyllä mietityttää, ja on mietityttänyt koko ajan. Jos ollaan jostain piilotushommasta tultu siihen risteykseen niin miksi harja pitää olla kuvassa mukana.
Sveriges sak är vår!