Pigviini postasi kuvan 30pv kesäkuuta tänne foorumille. Sivulla2. Tarkkaa kuvan otto aikaa ei kukaan tiedä, ehkä poliisit. Kuvaa ajateltu otettavan snapchatillä tai vastaavalla sovelluksella. Jos toteutettu suunnitelmaa harhaan johtamisesta niin kuva otettu kun puhelin laitettu päälle eli risteyksessä. Muistaakseni Ylli kertoi että 3 aikaan olis ollu taas puhelin päällä/saanu yhteyttä, ja että 4 maissa pojat tulleet reissultaan. Miksi harhaan johtamis suunnitelmassa pitäisi olla lisäksi muitakin? Uskon myös että tapettu kuristamalla.Usva kirjoitti: To Elo 13, 2020 10:38 am Milloin kuva levisi tai onko sen tarkka ottamisaika tiedossa? Jos piakkoin surmaamisen tai kätkemisen jälkeen niin voi olla läheltä paikkaa. Jos taas päivän tai päiviä myöhemmin niin silloin harhautuskin paljon mahdollinen. Ei kyllä sulje mahdollisuutta pois, että olisi alusta alkaen toimittu laaditun suunnitelman mukaan. Oudolta vain tuntuu, jos surmapaikassa olisi ollut veljesten ja uhrin lisäksi muitakin. Jos suunnitelman mukaan siis menty.
Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta
Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily
Jos kuvan tarkotus on tai olis johtaa harhaan niin aamuyö sopisi erittäin hyvin.Knikke kirjoitti: To Elo 13, 2020 9:41 am Ulkona autolta tullessa puhelimeeni tuli viesti ja aloin lukemaan sitä. Aamupäivän aurinko paistoi takaoikealta ja vaikka olin selin niin jouduin toisella kädellä varjostamaan kun aurinko heijastui näyttöön. Hoksasin, että mulla oli käsi juuri samassa asennossa kuin V:llä. Silmiä ei kuitenkaan tarvinut siristellä lainkaan kun valo tuli takaa. Voisiko mitenkään olla mahdollista, että harjakuvassa olisi kuitenkin aamuyö![]()
Tarkoitin lähinnä tekopaikkaa. Ainakin uutisissa on puhuttu vajaasta 10 henkilöstä. Veljekset ja uhrin laskee pois ja vielä vaikka asunnon haltijankin. Niin jää silti muutama ylimääräinen jotka jotakin tietävät. Oudolta tuntuisi, jos etukäteen suunniteltu koko tapaus. Siis surmaamisesta kätkemiseen ja harhauttamiseen saakka. Olettaisin, että henkilöiden määrä jotka tapahtumista tietää pidettäisiin mahdollisimman vähäisenä.JoMi kirjoitti: To Elo 13, 2020 11:02 amPigviini postasi kuvan 30pv kesäkuuta tänne foorumille. Sivulla2. Tarkkaa kuvan otto aikaa ei kukaan tiedä, ehkä poliisit. Kuvaa ajateltu otettavan snapchatillä tai vastaavalla sovelluksella. Jos toteutettu suunnitelmaa harhaan johtamisesta niin kuva otettu kun puhelin laitettu päälle eli risteyksessä. Muistaakseni Ylli kertoi että 3 aikaan olis ollu taas puhelin päällä/saanu yhteyttä, ja että 4 maissa pojat tulleet reissultaan. Miksi harhaan johtamis suunnitelmassa pitäisi olla lisäksi muitakin? Uskon myös että tapettu kuristamalla.Usva kirjoitti: To Elo 13, 2020 10:38 am Milloin kuva levisi tai onko sen tarkka ottamisaika tiedossa? Jos piakkoin surmaamisen tai kätkemisen jälkeen niin voi olla läheltä paikkaa. Jos taas päivän tai päiviä myöhemmin niin silloin harhautuskin paljon mahdollinen. Ei kyllä sulje mahdollisuutta pois, että olisi alusta alkaen toimittu laaditun suunnitelman mukaan. Oudolta vain tuntuu, jos surmapaikassa olisi ollut veljesten ja uhrin lisäksi muitakin. Jos suunnitelman mukaan siis menty.
ootko sä tosissasi?napalanko kirjoitti: To Elo 13, 2020 10:17 am Minua häiritsee tuo, että millä oikeudella nimittelette näitä ilmeisesti veljeksiä?, Pökkyröiksi?
Muuten ei vähempää voisi asia kiinnostaa, mutta huomasin vaan ketjun kun jo yli 400 viestiä 2kk aikana.
Huoh, morjes!
Musta ois hiukan erikoinen suunnittelma. "Kutsutaan tänne porukkaa ryyppäämään ja sitten aletaan tapella uhrin kanssa kaikkien nähden että meitä epäillään ekana. Sit tapellaan niin että kaikki säikähtää ja lähtee, ja sit tapetaan se. Sit piilotetaan se ja otetaan ittesrämme kuvia ja lähetetään kavereille. Paras murhasuunnitelma ikinä, ei varmasti jäädä kii."
Päätin jo, etten toiste kirjoita, mutta tässäpä olen.
Ensinnäkin en ole enempää tietoinen tapahtumista tai henkilöistä kuin mitä täältä olen lukenut; kaiken tiedon olen saanut siis täältä 90 %:sti. Joitain huhuja Perhonjokilaaksossa asuvana olen toki kuullut, mutta liikun totaalisesti eri piireissä kuin nämä asianosaiset. Olen myös kohtalaisen iäkäs, joten en jaksaisi osallistua etsintöihin, vaikka niin haluaisinkin.
Tämä "näkijä" sitten. Yksi tuttavani oli soittanut näkijälle sen jälkeen, kun iäkäs vanhempansa oli kovin ahdistunut Jamin kohtalosta. Tuttavani perheessä ollaan avoimia monenlaiselle, myös ei-näkyvälle maailmalle. Tämä näkijä oli kertonut sen mitä edellä sanoin, että Jani on lähellä kuolinpaikaltaan pohjoiseen, kiviaidan tai jkl röykkiön takana, huonosti peitettynä. Ja tämä tieto sitten kerrottiin mulle.
En oikein usko, että virkavalta ensimmäisenä lähtee tällaisen tiedon perään, siksi kirjoitin tänne. Täällä on mielestäni myös rajatiedolle avoimia ihmisiä ja käsittääkseni yhteinen tahtotila valtaosalla on, että Jani löytyy.
Rauhaa!
Ei aihetta enempään kohdallani.
Ensinnäkin en ole enempää tietoinen tapahtumista tai henkilöistä kuin mitä täältä olen lukenut; kaiken tiedon olen saanut siis täältä 90 %:sti. Joitain huhuja Perhonjokilaaksossa asuvana olen toki kuullut, mutta liikun totaalisesti eri piireissä kuin nämä asianosaiset. Olen myös kohtalaisen iäkäs, joten en jaksaisi osallistua etsintöihin, vaikka niin haluaisinkin.
Tämä "näkijä" sitten. Yksi tuttavani oli soittanut näkijälle sen jälkeen, kun iäkäs vanhempansa oli kovin ahdistunut Jamin kohtalosta. Tuttavani perheessä ollaan avoimia monenlaiselle, myös ei-näkyvälle maailmalle. Tämä näkijä oli kertonut sen mitä edellä sanoin, että Jani on lähellä kuolinpaikaltaan pohjoiseen, kiviaidan tai jkl röykkiön takana, huonosti peitettynä. Ja tämä tieto sitten kerrottiin mulle.
En oikein usko, että virkavalta ensimmäisenä lähtee tällaisen tiedon perään, siksi kirjoitin tänne. Täällä on mielestäni myös rajatiedolle avoimia ihmisiä ja käsittääkseni yhteinen tahtotila valtaosalla on, että Jani löytyy.
Rauhaa!
-
danascully
- Hercule Poirotin viikset
Tätä minäkin hain pohdinnallani. Mitä sellaista todistusaineistoa poliisilla on, että voi sanoa tapon tapahtuneen asunnolla? Jos muut on lähtenyt, paikalle on jäänyt vain Jami-Petteri ja veljekset. Pojat tulee joskus aamuyöstä takaisin. Tappelun jäljet ei todista mitään. Runsas veri ainoastaan ja sekin on pesty pois ennen poliisin käymistä. Silloin jää ainoastaan muiden paikallaolijoiden tarinat, mutta jos kukaan heistäkään ei ole ollut paikalla tapon aikana? Tässä on paljon enemmän mätää kuin sammalharjullaMissMallard kirjoitti: To Elo 13, 2020 10:46 am Palaisin vielä siihen yksityisasuntoon missä Jami on mahdollisesti tapettu. Onkohan Jami ehkä kuristettu? Mietin niitä jälkiä mitä tappamisesta mahdollisesti jää esim. verenvuoto. Ihminen voi vuotaa kovastikkin verta. Yötä myötäkö nämä ovat sitten siivonneet keskenään jälkiä pois sieltä asunnosta? Milloin asunnon varsinainen asukas palasi asunnolle; missä kunnossa asunto oli tuon illanvieton jälkeen.
Jos Jami olisi vuotanut kovastikkin verta niin missä ovat rätit joilla on lattioita hinkattu jne. Eikö asunnon haltija ole huomannut että jotakin siivousvälineitä tms. puuttuu esim. lattia- tai pölyrättejä. Kylpyhuoneen voi tietysti aina suihkuttaa jos siellä tapahtunut että ei välttämättä ole tarvinnut mitään rättejä jälkien siivoamiseen. Mutta onko asunnon haltijan puhdistusainepullot käytetty tyhjiin jne?
Kuristamalla verijäljet saattavat jäädä hyvin vähäisiksi. Toki Milla Arosen tapauksen tekijä löi Millaa omien sanojensa mukaan nyrkillä ja Millalla tuli vähän nenänsä verta kun hän kuoli. Eli tuon mukaan ihminen voisi siis mahdollisesti kuolla esim. lyöntiin tai pääniskuun mutta siitä ei kovasti syntyisi verta?
Mutta jotenkin kiinnostaa tämä asunto että mitä siellä asunnolla on puuhattu kun Jami on kuollut ja veljekset ovat jääneet mahdollisia jälkiä sinne siivoamaan. Milloin asunnon asukas palasi takaisin sinne kotiinsa ja missä kunnossa asunto tuolloin oli?
Anteeksi hieman karu aihe; ei ole ketään läheisiä ja omaisia tarkoitus loukata vaan lähinnä mietin sitä että kyllä tappamisesta jotakin jälkiä pitäisi jäädä myös sinne asuntoon. Toki riippuen tekotavasta jne.
*Tietysti jos muut paikallaolijat on nähnyt mukiloinnin ja hädässä lähteneet pois. Siitäkin sietäisi saada tuomion, jos on nähnyt mukiloinnin eikä ole ilmoittanut poliisille..
-
Diibadaaba22
- Nikke Knatterton
Todistusaineisto voi olla ruumiskoiran merkkaus.
Mä en tarkottanu että ite surmaamiseen olis ollu suunnitelmaa, pojat hermostunu jostain ja jami päässy hengestään. Kaikki muuthan oli asunnolta jo siinä vaiheessa poissa, onhan ne voineet istua siellä ja miettiä mitä tekevät, ja saaneet jostain päähänsä harhaan johtamisen. Toki kaikkea on voitu miettiä ja suunnitella jo etukäteen, mutta surmaaminen tapahtunu hetken mielijohteesta/suuttumisesta aijottua aikaisemmin ja väärässä paikassa. Jonnekkin reissuunhan jami oli ite kertonu lähtevänsä viikoksi.Usva kirjoitti: To Elo 13, 2020 10:38 am Tarkoitin lähinnä tekopaikkaa. Ainakin uutisissa on puhuttu vajaasta 10 henkilöstä. Veljekset ja uhrin laskee pois ja vielä vaikka asunnon haltijankin. Niin jää silti muutama ylimääräinen jotka jotakin tietävät. Oudolta tuntuisi, jos etukäteen suunniteltu koko tapaus. Siis surmaamisesta kätkemiseen ja harhauttamiseen saakka. Olettaisin, että henkilöiden määrä jotka tapahtumista tietää pidettäisiin mahdollisimman vähäisenä.
-
danascully
- Hercule Poirotin viikset
"Ruumisetsintään erikoistuneet koirat osaavat ilmaista ruumiin tai sen osan maanpinnalta, sen alta sekä vedestä. Koira on koulutettu tunnistamaan ihmisveri (roiskeet), mätänemishaju sekä etsittävän henkilön hajujälki. Mikäli vainaja on koskenut pintoihin tai esineisiin, joita koira tutkii, se ilmaisee myös ne. Kuolleessa haisee koiran nenään aine nimeltään diamiiniputaani, jota kuolleesta ihmisestä erittyy"
Hyvä pointti! Eli pystyykö ruumiskoira ilmaisemaan jos asunnossa on hiljattain ollut eloton ihminen?
Rauhaa myös sinulle!Pullis kirjoitti: To Elo 13, 2020 11:15 am Päätin jo, etten toiste kirjoita, mutta tässäpä olen.
Rauhaa!
Tuo selitti paljon puhelua.
Täällä vain ei voi tietää kaikkien ajatuksia tai osaa aina lukea , mitä kukin tarkoittaa..
Pitäisin kaikkia suuntia kans vielä auki ja silmiä ennenkaikkea , mutta valtavasti ja erittäin hyvää tulosta porukka täällä on saanut , että nöyrin kiitoksin jokaista ajattelen <3
-
velipuolikuu
- Poliisikoira Rex
...antakaa poliisien hoitaa tutkinta... Tutkinnanjohtaja kyllä ilmaisi, että sivullisten toimesta tapahtuva ruumiin etsintä EI häiritse tutkintaa, koska itse tappo on tapahtunut MUUALLA eli siis siellä yksityisasunnossa. Omasta mielestäni ainakin on todella kiitettävää, että näinkin moni oikeasti välittää ihmisten julmasta ja sairaasta kohtelusta, kuten tässä on tapahtunut!napalanko kirjoitti: To Elo 13, 2020 10:49 am Onkos tuolla seudulla kettu tai minkkitarhoja...?
Muuten kyllä sitä mieltä, että antakaa poliisien hoitaa tutkinta...vähän lähtenyt lapsesta tämä eräillä..yksi kai jo henkensä menettänytkin...
Oletteko te kaikki jotain nörtti-peikkoja, "kun poliisiauto ajoi ohi" olisitte pysäyttänyt ja mennyt juttusille, rohkeasti vaan
(eniten vituttaa kaikki) https://2.bp.blogspot.com/_ikjJfEcbh3U/ ... /alone.jpg-
Diibadaaba22
- Nikke Knatterton
Kyllä.danascully kirjoitti: To Elo 13, 2020 11:27 am Hyvä pointti! Eli pystyykö ruumiskoira ilmaisemaan jos asunnossa on hiljattain ollut eloton ihminen?
Jos surma on tapahtunut asunnossa niin luulisi siitä jääneen jälkiä. Rikkinäisiä astioita, huonekaluja tai vaikkapa verta. Enkä kyllä usko asunnon haltijankaan olleen poissa niin kauan, että veljekset olisivat palanneet siivoamaan jäljet. Ja sitten vasta palannut asuntoon.JoMi kirjoitti: To Elo 13, 2020 11:26 amMä en tarkottanu että ite surmaamiseen olis ollu suunnitelmaa, pojat hermostunu jostain ja jami päässy hengestään. Kaikki muuthan oli asunnolta jo siinä vaiheessa poissa, onhan ne voineet istua siellä ja miettiä mitä tekevät, ja saaneet jostain päähänsä harhaan johtamisen. Toki kaikkea on voitu miettiä ja suunnitella jo etukäteen, mutta surmaaminen tapahtunu hetken mielijohteesta/suuttumisesta aijottua aikaisemmin ja väärässä paikassa. Jonnekkin reissuunhan jami oli ite kertonu lähtevänsä viikoksi.Usva kirjoitti: To Elo 13, 2020 10:38 am Tarkoitin lähinnä tekopaikkaa. Ainakin uutisissa on puhuttu vajaasta 10 henkilöstä. Veljekset ja uhrin laskee pois ja vielä vaikka asunnon haltijankin. Niin jää silti muutama ylimääräinen jotka jotakin tietävät. Oudolta tuntuisi, jos etukäteen suunniteltu koko tapaus. Siis surmaamisesta kätkemiseen ja harhauttamiseen saakka. Olettaisin, että henkilöiden määrä jotka tapahtumista tietää pidettäisiin mahdollisimman vähäisenä.
Kuinka erotetaan koiran reaktio etsittävän henkilön hajujälkeen ja ihmisvereen? Minkä noista koira on mahdollisesti merkannut?Diibadaaba22 kirjoitti: To Elo 13, 2020 11:34 amKyllä.danascully kirjoitti: To Elo 13, 2020 11:27 am"Ruumisetsintään erikoistuneet koirat osaavat ilmaista ruumiin tai sen osan maanpinnalta, sen alta sekä vedestä. Koira on koulutettu tunnistamaan ihmisveri (roiskeet), mätänemishaju sekä etsittävän henkilön hajujälki. Mikäli vainaja on koskenut pintoihin tai esineisiin, joita koira tutkii, se ilmaisee myös ne. Kuolleessa haisee koiran nenään aine nimeltään diamiiniputaani, jota kuolleesta ihmisestä erittyy"
Hyvä pointti! Eli pystyykö ruumiskoira ilmaisemaan jos asunnossa on hiljattain ollut eloton ihminen?
Muistaako kukaan alusta asti seurannut tälle vahvistusta: minulle on jäänyt mieleen, että kuva olisi saapunut kaverille noin kahden aikaan aamuyöstä...?