Jos nyt ottaa huomioon että kaverukset ollu vähän pöhnässä ja luulleet että ruumis dumpattu satavarmaan piiloon niin olisin jopa aika varma että jostain tuosta lähistöltä Jami löytyy. Ihan niin fiksuiksi en minä ainakaa luule että olisivat ottaneet jonkun harhautuskuvan vaikeuttaakseen etsintöjä.agentti0013 kirjoitti: To Elo 13, 2020 2:43 pmKaikkihan on toki mahdollista mutta silti. Ite en ainakaan haluais itteäni paikallistettavan millään tavalla lähellekään kätköpaikkaa vaikka piilo olisi miten hyvä tahansa. Joko ovat todella tyhmiä tai luottaneet väärään henkilöön jos jami tuolta löytyy.Agentti22 kirjoitti: To Elo 13, 2020 2:22 pmPaitsi jos he pitävät piiloaan varmana. Kuva on voitu ottaa kätköpaikan läheisyydessä tai kun on esimerkiksi pois tullessa pysähdytty syystä x.agentti0013 kirjoitti: To Elo 13, 2020 2:11 pm
Toivottavasti jami löytyis nyt! Pahoin kuitenkin pelkään että kuvan ottaminen harhautus mielessä on tosi. Oisko pojat oikeasti niin tyhmiä että laittaisivat kuvan kätkemispaikalta tai sen läheisyydestä kavereilleen? Varsinkaan porukoissa joissa kehenkään ei voi luottaa?
Kuten jo aiemmin spekuloinkin, en usko, että ruumis on johonkin ojaan vaan dumpattu. Veikkaan, että on piilotettu paremmin. Näin ollen veljekset eivät kerro kuulusteluissa mitään, koska luottavat siihen, ettei Jamia löydetä ainakaan ihan tuosta vaan.
Siksi mietinkin jotain suolle/turvepaikkoihin hautaamista, tai sinne omille kotitilan maille hautaamista/muulla tavoin ”piilottamista.” Mutta tämä nyt vaan omia tuntemuksia ja spekuja.
Ja hyvä Maskotti, nyt on ainakin tieto varmasti perillä.
Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Katosi 16.6.2020, ruumis löytyi 26.8. Tuomiot taposta
Re: Jami-Petteri Klemola, Kaustinen - Kadonnut 16.6.2020 - Henkirikosepäily
-
agentti0013
- Susikoski
No se selviää ajan myötä kun poliisi alueen haravoi. Itse en asiaa sulkisi pois, ja jos olisin paikallisia etsisin kätköpaikkaa lähempänä kaustista "näkijän" vihjaamasta suunnasta esim tuolta kettutarhojen luota jos on paikka mihin autolla pääsee nätisti siirtymään tapahtumapaikalta.Waldo kirjoitti: To Elo 13, 2020 3:10 pm Jos nyt ottaa huomioon että kaverukset ollu vähän pöhnässä ja luulleet että ruumis dumpattu satavarmaan piiloon niin olisin jopa aika varma että jostain tuosta lähistöltä Jami löytyy. Ihan niin fiksuiksi en minä ainakaa luule että olisivat ottaneet jonkun harhautuskuvan vaikeuttaakseen etsintöjä.
Käsittääkseni ei ole tapahtunut j.h:n asunnolla. V on itse tunnustanut kaverilleen kaiken ja laittanut kuvan ja sanonut, että Jamia ei löydetä ikinä.
Edit: polttamisenkin oli käsitykseni mukaan itse v sanonut.
-
danascully
- Hercule Poirotin viikset
Etkös sanonut, että hukkuminenkin liittyisi asiaan? Onko nämä kuinka tarkkoja huhuja?Wunder kirjoitti: To Elo 13, 2020 3:32 pm Käsittääkseni ei ole tapahtunut j.h:n asunnolla. V on itse tunnustanut kaverilleen kaiken ja laittanut kuvan ja sanonut, että Jamia ei löydetä ikinä.
Kyllähän tämä poliisin medialle kertoma puolestaan viittaa siihen, että surma tapahtui juuri tuossa asunnossa:Wunder kirjoitti: To Elo 13, 2020 3:32 pm Käsittääkseni ei ole tapahtunut j.h:n asunnolla. V on itse tunnustanut kaverilleen kaiken ja laittanut kuvan ja sanonut, että Jamia ei löydetä ikinä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/jam ... #gs.crzsvdKyseessä ei kuitenkaan ollut Klemolan asunto, joka sijaitsee Kaustisen Ketuntiellä.
– Asunto ei ollut täysin ulkopuolisen, vaan tälle kolmikolle läheisen henkilön asunto. Se sijaitsee lähellä Klemolan asuntoa.
Ja tosiaan, voitko valaista tarkemmin aiempaa kommenttiasi, että hukkuminen liittyy tapaukseen?
-
Yksinäinenratsastaja
- Susikoski
Mistä nyt yhtäkkiä näitä tietoja?Wunder kirjoitti: To Elo 13, 2020 3:32 pm Käsittääkseni ei ole tapahtunut j.h:n asunnolla. V on itse tunnustanut kaverilleen kaiken ja laittanut kuvan ja sanonut, että Jamia ei löydetä ikinä.
Hankala tapaus on kyllä, kun tuota ”lääniä” on niin älyttömän paljon mihin voi piilottaa. Sanoisin veljeksiä tuntematta että moni, tai jopa suurin osa taitaa aliarvioida heidän kyvyt toimia suunnitelmallisesti...itsekkin alkuun, mutta vähän kääntynyt ajatus.
Samoin taitaa olla vähän yläkanttiin paisuteltu huume ym. aineiden käyttö säännöllisesti, mutta alkoholi tuntuu (videoiden perusteella) maistuvan.
”Harjakuvassa” en kyllä näe yhtään merkkiä että olisivat tuossa mitenkään ”perseet”, vaan päinvastoin molemmat näyttää ihan tajuissaan olevilta. (Kun osa oletuksista nojautuu ajatukseen että olivat niin kännissä että varmaan pudottaneet Jamin johonkin helpoon paikkaan) ja poliisiltahan oli myös maininta, ettei alkoholia oltu suuremmin käytetty.
Ja mielestäni nuo kaikki turve-, paska-aumat ym. kaivot ja tarhat on liian järjettömiä paikkoja jemmata mitään ikusesti, kun kaikki tuollaiset paikat tullaan muutenkin pengastamaan lähikuukausina ilman mitään ruumisajatustakin...vähän kuin jättäisi ruumiin keskipihaan lumisateen hautaamaksi, että siellä pysyy eikä näy kun metrin hanki päällä, kun tiedetään että keväällä viimeistään näkyy ”paraatipaikalla”. Jonkinlainen hautaaminen on mielestäni ainut vaihtoehto ja sellaiseen paikkaan jossa ei edes vahingossa kukaan kaivele
Samoin taitaa olla vähän yläkanttiin paisuteltu huume ym. aineiden käyttö säännöllisesti, mutta alkoholi tuntuu (videoiden perusteella) maistuvan.
”Harjakuvassa” en kyllä näe yhtään merkkiä että olisivat tuossa mitenkään ”perseet”, vaan päinvastoin molemmat näyttää ihan tajuissaan olevilta. (Kun osa oletuksista nojautuu ajatukseen että olivat niin kännissä että varmaan pudottaneet Jamin johonkin helpoon paikkaan) ja poliisiltahan oli myös maininta, ettei alkoholia oltu suuremmin käytetty.
Ja mielestäni nuo kaikki turve-, paska-aumat ym. kaivot ja tarhat on liian järjettömiä paikkoja jemmata mitään ikusesti, kun kaikki tuollaiset paikat tullaan muutenkin pengastamaan lähikuukausina ilman mitään ruumisajatustakin...vähän kuin jättäisi ruumiin keskipihaan lumisateen hautaamaksi, että siellä pysyy eikä näy kun metrin hanki päällä, kun tiedetään että keväällä viimeistään näkyy ”paraatipaikalla”. Jonkinlainen hautaaminen on mielestäni ainut vaihtoehto ja sellaiseen paikkaan jossa ei edes vahingossa kukaan kaivele
- jukuripää
- Axel Foley
Ehkä tätä jo kaveripiiri uskaltaa avata, kun asia on kovasti ollut esillä, ihmiset kulkevat etsimässä, poliisi lähes asuu kulmilla, ja veljesten säilyminen pidätettynä näyttää olevan varmaa.Yksinäinenratsastaja kirjoitti: To Elo 13, 2020 3:47 pmMistä nyt yhtäkkiä näitä tietoja?Wunder kirjoitti: To Elo 13, 2020 3:32 pm Käsittääkseni ei ole tapahtunut j.h:n asunnolla. V on itse tunnustanut kaverilleen kaiken ja laittanut kuvan ja sanonut, että Jamia ei löydetä ikinä.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
-
Yksinäinenratsastaja
- Susikoski
Jep. Lähinnä siksi Kysyin, kun katsoin Wunderin aiempia postauksia.jukuripää kirjoitti: To Elo 13, 2020 4:03 pmEhkä tätä jo kaveripiiri uskaltaa avata, kun asia on kovasti ollut esillä, ihmiset kulkevat etsimässä, poliisi lähes asuu kulmilla, ja veljesten säilyminen pidätettynä näyttää olevan varmaa.Yksinäinenratsastaja kirjoitti: To Elo 13, 2020 3:47 pmMistä nyt yhtäkkiä näitä tietoja?Wunder kirjoitti: To Elo 13, 2020 3:32 pm Käsittääkseni ei ole tapahtunut j.h:n asunnolla. V on itse tunnustanut kaverilleen kaiken ja laittanut kuvan ja sanonut, että Jamia ei löydetä ikinä.
Eli hukkumis tapaus olisi syy tapolle?Wunder kirjoitti: To Elo 13, 2020 3:32 pm Käsittääkseni ei ole tapahtunut j.h:n asunnolla. V on itse tunnustanut kaverilleen kaiken ja laittanut kuvan ja sanonut, että Jamia ei löydetä ikinä.
Jos kuva on otettu tyypille jolle kaikki muukin kerrottu niin ottopaikasta ei ole mahoton matka hävittämispaikkaan. Saahan sitä uskotella itelleen ja muille mitä vain, mutta tuskin ne luita on saanu jauhoksi vaikka kappaleina ja poltettuna olisikin.
Mitä enemmän aikaa kuluu ja erilaisia näkökulmia tulee asiaan, ni sitä enemmän tuntuu, että joku pala tästä puuttuu... ja ilman sitä tää mahdollisten maailmojen rakentelu on hankalaa.
Onko jotain mahdollisia yhteyksiä jääny ottamatta huomioon? Jonnekin kauas. Mitä, jos ruumista oiskin kuskattu jonkun muun toimesta, vaikka kuskin tietämättä, jonnekkin kauas. Tämä on nyt ihan fiiliksellä kirjotettua spekua...
Mikä voisi tehdä niin varman olon, että pohjalainen sanoo varmana, ettei ruumista koskaan löydetä? Tulee hapot mieleen, siis tyyliin syövyttävät aineet, kuten aiv-happo. Ruumis on jo hävinny, liuennu, sillon vois sanoa, ettei ikinä löydetä. Se ois tosiasia.
Onko jotain mahdollisia yhteyksiä jääny ottamatta huomioon? Jonnekin kauas. Mitä, jos ruumista oiskin kuskattu jonkun muun toimesta, vaikka kuskin tietämättä, jonnekkin kauas. Tämä on nyt ihan fiiliksellä kirjotettua spekua...
Mikä voisi tehdä niin varman olon, että pohjalainen sanoo varmana, ettei ruumista koskaan löydetä? Tulee hapot mieleen, siis tyyliin syövyttävät aineet, kuten aiv-happo. Ruumis on jo hävinny, liuennu, sillon vois sanoa, ettei ikinä löydetä. Se ois tosiasia.
En tiedä onko kaikkialla mutta kettutarhat joiden läheltä olen ajanut ovat aidattuja ja sitten on videovalvontaa ainakin portilla. En itse ainakaan ruumiin kanssa uskaltaisi sinne mennä.agentti0013 kirjoitti: To Elo 13, 2020 3:24 pmNo se selviää ajan myötä kun poliisi alueen haravoi. Itse en asiaa sulkisi pois, ja jos olisin paikallisia etsisin kätköpaikkaa lähempänä kaustista "näkijän" vihjaamasta suunnasta esim tuolta kettutarhojen luota jos on paikka mihin autolla pääsee nätisti siirtymään tapahtumapaikalta.Waldo kirjoitti: To Elo 13, 2020 3:10 pmJos nyt ottaa huomioon että kaverukset ollu vähän pöhnässä ja luulleet että ruumis dumpattu satavarmaan piiloon niin olisin jopa aika varma että jostain tuosta lähistöltä Jami löytyy. Ihan niin fiksuiksi en minä ainakaa luule että olisivat ottaneet jonkun harhautuskuvan vaikeuttaakseen etsintöjä.agentti0013 kirjoitti: To Elo 13, 2020 2:43 pm
Kaikkihan on toki mahdollista mutta silti. Ite en ainakaan haluais itteäni paikallistettavan millään tavalla lähellekään kätköpaikkaa vaikka piilo olisi miten hyvä tahansa. Joko ovat todella tyhmiä tai luottaneet väärään henkilöön jos jami tuolta löytyy.
-
Puikkokukko
- Scooby-Doo
Itse ajattelisin tarhojen lähimaaston, en niinkään tarhan alueen mahdolliseksi paikaksi. Sieltä löytyy syvää vesitäytteistä sorakuopppaa, hiekkamonttuja, metsää ym.MehtäUkko kirjoitti: To Elo 13, 2020 4:38 pm
En tiedä onko kaikkialla mutta kettutarhat joiden läheltä olen ajanut ovat aidattuja ja sitten on videovalvontaa ainakin portilla. En itse ainakaan ruumiin kanssa uskaltaisi sinne mennä.
Ei kyllä pääse ruumiin kanssa tarhoille, rehusekoittamoille tai vastaaville huomaamatta. Eikä ilman ruumistakaan. Sen verran kiistanalaista elinkeinoa, että turvatoimet kunnossa kyllä. Eri asia hylätyt tarhat, mutten keksi mikä niistä tekisi piilottamiselle ensisijaisen vaihtoehdon. Rehusiiloon tuskin jaksaisivat ruumista nostaa.MehtäUkko kirjoitti: To Elo 13, 2020 4:38 pmEn tiedä onko kaikkialla mutta kettutarhat joiden läheltä olen ajanut ovat aidattuja ja sitten on videovalvontaa ainakin portilla. En itse ainakaan ruumiin kanssa uskaltaisi sinne mennä.agentti0013 kirjoitti: To Elo 13, 2020 3:24 pm No se selviää ajan myötä kun poliisi alueen haravoi. Itse en asiaa sulkisi pois, ja jos olisin paikallisia etsisin kätköpaikkaa lähempänä kaustista "näkijän" vihjaamasta suunnasta esim tuolta kettutarhojen luota jos on paikka mihin autolla pääsee nätisti siirtymään tapahtumapaikalta.
Onko mikään niin varma, kuin epävarma? Tässä tapauksessa epäillen itse uhrinsa kätköpaikkaa, sanoen epävarmasta paikasta näin.Mikä voisi tehdä niin varman olon, että pohjalainen sanoo varmana, ettei ruumista koskaan löydetä? Tulee hapot mieleen, siis tyyliin syövyttävät aineet, kuten aiv-happo. Ruumis on jo hävinny, liuennu, sillon vois sanoa, ettei ikinä löydetä. Se ois tosiasia.